PDA

View Full Version : ik zie dubbel..



jimihattricks
30 januari 2007, 14:35
Update; voor de geinteresseerden, hier wordt de laatste versie onder de loep genomen met een gibson lp (of kom ik nu met ouwe koek aanzetten..?)
http://www.gearwire.com/epiphone-valve-junior-lab.html
Ik moet zeggen, het geluidje rond de 12u bevalt mij uitstekend, kan niet wachten totdat ik mijn strat hier s doorheen kan laten scheuren. Metal en hele harde rock zijn duidelijk niet zijn ding, maar jazz en lekker rauwe blues duidelijk wel!

---

Ey mensen, ik heb een epiphone vj combootje besteld, binnenkort kan ik m gaan testen, hij zou zo rond de 150 euro kosten zei de gitaarboer..

Nu vraag ik me af, ik kom twee verschillende uitvoeringen tegen:

(1)
http://musik-h.morelin-webhost.de/catalog/images/EPA-JR.jpg

en (2)
http://www.valvejunior.com/img/misc/ValveJunior/ValveJuniorStock.jpg

En ik lees dat de 'ouwe' problemen had met 60Hz ruis, maar dat dit bij de 'nieuwe' combo verholpen zou zijn. Iemand info daarover?

Ik ga m toch wsl kopen hoor, ben zeer benieuwd!

edt: hier nog een derde uitvoering:

http://images4.thomann.de/pics/prod/185116.jpg

Negative K3 fan
30 januari 2007, 14:37
60 hz is geen ruis, maar een brom... en je eerste plkaatje werkt niet

jimihattricks
30 januari 2007, 14:38
ok brom dan.. plaatje werkt nu wel

Chris Winsemius
30 januari 2007, 14:42
Ik vermoed dat het onderste plaatje v/d huidige versie met minder brom is.

Type ingang lijkt op die van mijn VJ-topje.

jimihattricks
30 januari 2007, 14:49
was ook mijn vermoeden, volgens mij staan ze chronologisch geordend van boven naar beneden.. tnx, ik laat nog wat horen als ik m heb gekocht (hoewel niemand meer op nog een epi valve jr appreciation topic zit te wachten wsl :))

d'oh
30 januari 2007, 18:49
die met het derde plaatje heb ik, inderdaad geen ruis van spanningsnet

k heb zelf de preampbuis vervangen direct toen ik hem kocht om hem minder modderig te maken

jimihattricks
30 januari 2007, 19:42
nog ff een n00b vraagje (als iemand hem al s gesteld heeft trap me dan maar ff), maar ik kan er dus in feite een losse 10" of 12" speaker op aansluiten als deze 4-ohmig is..? en worden die gemaakt..? (4, 8 of 16 ohm heeft iets met weerstand te maken lijkt me dan, dus ook iets met output..?)

ik heb er de ballen verstand van nl., maar ik denk dat die 8" speaker gaat 'flubberen', dus zou wel extra leuk zijn als t mogelijk is een grotere speaker in een cabinetje erbij te zetten, zoniet, wat is 150 euro nu helemaal :)

jimihattricks
31 januari 2007, 11:18
---
update: zie eerste post, testvideo epi valve jr
---

jonesd
31 januari 2007, 12:26
---
update: zie eerste post, testvideo epi valve jr
---

Ik had het in een ander topic ook al gepost. In dat clipje kan de vj mij op geen enkele stand boeien. Ik ken een hoop kleine transistorversterkers die een pak overtuigender klinken...

jimihattricks
31 januari 2007, 12:46
ook transistorversterkers van 150 euro..?

je moet altijd de prijs in je achterhoofd houden natuurlijk... het kan ook een kwestie van smaak zijn uiteraard..

het feit dat die tuup met een custom shop les paul zit te spelen kan natuurlijk wel een beetje vertekenen :) ik denk niet dat de gemiddelde epi valve jr koper zo'n gitaar in huis heeft..

ik had m liever op een strat zien spelen overigens..

---

en anders kun je m nog altijd voor een paar honderd euro laten modden :D

http://www.bassexchange.com/catalog/product_info.php?products_id=1323

en dan klinktie zo:

http://www.amp-exchange.com/e107_plugins/flashmp3_menu/playmp3.php?Modified%20amp%20samples.xspf

jonesd
31 januari 2007, 13:44
Ja, ergens heb je wel gelijk, hij is in ieder geval belachelijk goedkoop.

Toch vind (afgaande op het clipje) ik een cube 30 bv. die niet eens zo veel duurder is, een stuk leuker klinken...

jimihattricks
31 januari 2007, 13:58
ik heb toevallig zelf een cube30 en heb dan binnenkort ook de valve jr., zal ze eens naast elkaar leggen..

wat betreft veelzijdigheid en ook wel bruikbaarheid van tonen zal de cube zeker winnen, maar op het gebied van 'goedkopebuizenoversturingspret' verwacht ik toch wel wat van de valve jr., zeker wanneer je er een eq-pedaaltje en wat delay of reverb voor gooit..

skabouter
31 januari 2007, 17:34
das dan wel weer jammer. die low wattage buizen ampjes zijn erg lekker, en zeker met een boost/drive pedaaltje enzo. alleen rev/delay enzo lijkt me niet fijn.

ik heb een behoorlijk pedal arsenaal en ik ga binnenkort een Tiny Terror kopen, maar ik vrees dat die modulatie FX`s en delays/reverbs helemaal niet mooi klinken dan. die moeten toch echt in de loop namelijk, en met overdrive blijft er niets van over :(

jimihattricks
1 februari 2007, 09:20
idd, met overdrive wordt t allemaal een beetje n rommeltje als je delays en reverbs ervóór gaat gooien, clean vind ik t juist sfeervol op een buizencombo..

wat betreft modulatie-effecten, dat is toch een kwestie van smaak (kijk maar s naar de ontelbare manieren waarop bv. een phase90 aan de amp wordt gekoppeld), maar een hoop modulatie-effecten doen t vóór de valve jr met overdrive wsl niet geweldig..

wat mss wel effectief is in overdrive-standjes, is gewoon wat slapback of nog kortere delays, maar dat zal ik moeten uitproberen, een reverbpedaal heb ik zelf niet..

Bernardduur
1 februari 2007, 10:01
Ik vond hem stock erg slecht klinken; de buizen die erin zaten waren niet van de beste kwaliteit. En er zit erg veel bas in de unit die de speakers een beetje snel overloaden...... daarom vond ik hem niet geschikt voor humbucker gitaren; op single coils klonk hij juist weer open en lekker

Van de mijne is niet veel meer origineel. Ik heb hem gemod naar asym clipping, heb er een tone stack ongeworpen + een geattenueerde output (naast de 4 en 8 ohm outputs)

hoofd
1 februari 2007, 10:16
ik vrees dat die modulatie FX`s en delays/reverbs helemaal niet mooi klinken dan. die moeten toch echt in de loop namelijk, en met overdrive blijft er niets van over :(

En daarom ben ik benieuwd naar de Peavey JSX Mini Colossal (http://peavey.com/products/browse.cfm/action/detail/item/116592/number/00590670/cat/61/begin/1/JSX%3F+Mini+Colossal.cfm), laag wattage buizenamp mét effectsloop. De prijs zal alleen wel ongeveer 'tzelfde als de Tiny Terror zijn, ben ik bang..

jimihattricks
1 februari 2007, 12:34
Ik vond hem stock erg slecht klinken; de buizen die erin zaten waren niet van de beste kwaliteit. En er zit erg veel bas in de unit die de speakers een beetje snel overloaden...... daarom vond ik hem niet geschikt voor humbucker gitaren; op single coils klonk hij juist weer open en lekker

Van de mijne is niet veel meer origineel. Ik heb hem gemod naar asym clipping, heb er een tone stack ongeworpen + een geattenueerde output (naast de 4 en 8 ohm outputs)

Je ziet ook eigenlijk dattie meer als 'project-versterkertje' wordt gebruikt, kun je lekker zelf aan de slag ermee.. wat betreft humbuckers, daar hou ik toch al niet van..

je kunt je natuurlijk afvragen wat t allemaal gaat kosten als je al die mods erin hebt gegooid, en of je daar niet eigenlijk beter een andere amp voor had kunnen kopen.. ik kies ervoor om me dat niet af te vragen :D

Bernardduur
1 februari 2007, 13:01
Hmmmmm

mijn mods totaal kostte onmgeveer 12 euro; buizen nog extra

Vinnik wel te doen

jimihattricks
1 februari 2007, 13:20
ja idd, meestal is t gewoon een kwestie van wat solderen, maar heb je die mercury mod wel s gecheckt..? dat is dure shit..

ik moet s kijken wat ik ermee ga doen, hij is alleen voor thuis, vandaar dat ik me niet zo'n zorgen maak over de geluidskwaliteit..

wat houden die mods van jou precies in..? buizen vervangen snap ik nog wel, welke heb je er nu inzitten? tone stack = tone control..? asym clipping snap ik ook wel denk ik.. ik ben wel een TS-man, dus dan zit ik met symm clipping wel ok..(?) geattenueerde output mag je nog ff uitleggen :)

skabouter
1 februari 2007, 13:41
En daarom ben ik benieuwd naar de Peavey JSX Mini Colossal (http://peavey.com/products/browse.cfm/action/detail/item/116592/number/00590670/cat/61/begin/1/JSX%3F+Mini+Colossal.cfm), laag wattage buizenamp mét effectsloop. De prijs zal alleen wel ongeveer 'tzelfde als de Tiny Terror zijn, ben ik bang..

sja, ik zit niet echt te wachten op zo`n vaag combo`tje. liever een topje over een 4x12. bovendien heeft dat ding allemaal weirde functies die ik niet moet, de tiny terror is gewoon lekker puur!

heeft die mini colossal ook een speaker output,zodat je er een ext cab op kan aansluiten? dan is het mss nog wel aardig, gewoon de amp uit de combo behuizing slopen, en dan als topje gebruiken.

Bernardduur
1 februari 2007, 13:48
ja idd, meestal is t gewoon een kwestie van wat solderen, maar heb je die mercury mod wel s gecheckt..? dat is dure shit..

ik moet s kijken wat ik ermee ga doen, hij is alleen voor thuis, vandaar dat ik me niet zo'n zorgen maak over de geluidskwaliteit..

wat houden die mods van jou precies in..? buizen vervangen snap ik nog wel, welke heb je er nu inzitten? tone stack = tone control..? asym clipping snap ik ook wel denk ik.. ik ben wel een TS-man, dus dan zit ik met symm clipping wel ok..(?) geattenueerde output mag je nog ff uitleggen :)


Ja; heb de Mercury gezien........

Wat je er voor over hebt he? Volgens mij was het merendeel van die mods een nieuwe trafo en ja, die kosten nogal wat!

De buizen heb ik vervangen door een JJ 84 en een Sovtek 12AX7LPS

Asym clipping geinduceerd door een buis heet te biasen (100k/1,5k) en de andere volkomen koud (100k / 10k). Daardoor krijg je een beetje buizen clipping; de hete doet bijna geen, de koude aardig wat.

De geattenueerde output heb ik gedaan omdat ik hem over een 2x12 speel en die nogal luid was; de attenuatie gedaan met een 12V 7W lampje (zo'n ding dat licht geeft); ik heb het in een ander topic al uit de doeken gedaan!

jimihattricks
1 februari 2007, 13:59
ok niet gezien, ik zit niet zoveel op t versterker-forum..

je hebt pm btw