PDA

View Full Version : Club Velocity Vulva



B-Sure
30 januari 2007, 00:24
Hallo

Deze post gaat natuurlijk niet over een club van hele snelle vrouwen
Want daar wordt hier al genoeg over gepraat :)
maar het gaat wel over de Rocktron Egnater Velocity Valve.
het leek me leuk om te weten hoeveel Gitaarnet gitaristen in het bezit zijn van deze snelle amp, en met wat voor preamp en Cabs hij wordt gebruikt, en natuurlijk voor welke muziekstijl hij wordt misbruikt :speed:
Ben erg benieuwd naar Jullie reacties, en het aantal VV's waarop we eindigen.

VV rig1:

Triaxis.
M-one XL.
Velocity valve 8x6l6.
2 x Mesa compact 1x12 met EV Black Shadow 200Watt.
2 x oude filmspeaker met 12"RCF en 12"Baf*.

stijl: metalblues met een afwijking naar klassiek (Jostiband).








*smerig merk.

maestro_nl
30 januari 2007, 18:49
Tellen ex-users ook mee?
Foto uit vorige eeuw, 3 preamps tegelijk (no photoshop ;-)

http://www.gtrgear.com/Tmp/maestro_nl-rig199x.jpg

Raffie
30 januari 2007, 21:01
Ik speel al een paar jaar over een velocity valve, boenkt gelijk zot

Mijn setup : prophesy+velocityvalve+2x S112 rocktron cabs en een midimate ...

http://users.telenet.be/heartworkmetal1/fotos/rack1.JPG

B-Sure
30 januari 2007, 21:09
Ex users zijn ook welkom :) dat is trouwens een mooie Photoshop Rig
jij had dus nummer 2,maar niet meer in je bezit ik ga er dan maar vanuit dat hij wel in Nederland of Belgie is gebleven, en tel hem lekker mee!
Waarom heb je hem eigenlijk verkocht? ik dacht dat je er nogal gek van was.
en hem beter vond dan de 2:90 en de 2/50/2
Ik vindt het zelf een coole amp,die voor mijn zware liedjes zeer geschikt is
hij blijft goed strak.
echter kan ik bij de meer organische stukken de bas nog niet helemaal kwijt
misschien moet ik nog wennen ik heb nl 10 jaar gedaan met een Marshall 9100
waar ik nog steeds niet ontevreden over ben.

B-Sure
30 januari 2007, 21:20
Welkom Raffie
jij bent nummer 3 tenzij je de VV van Maestro hebt overgenomen
hele mooie rig die je daar hebt staan, :cooler:
Ik heb ooit ook een Prophesy gehad, ik vond het een geweldig apparaat
ik kreeg alleen de Cleans niet naar mijn smaak,waarschijnlijk was ik
verwend met het Clean van mijn Mesa studio-pre.
Waar misbruik je je rig voor?

B-Sure
30 januari 2007, 21:26
Nog even over de Rig van Maestro.
Ik dacht dat je schreef Photoshop ipv No photoshop!!
Ik kon mijn ogen al niet geloven toen ik al je Preamps zag.
Effe de Triaxis clone stampen :D

srv-man
30 januari 2007, 21:56
Ex users zijn ook welkom :) dat is trouwens een mooie Photoshop Rig
jij had dus nummer 2,maar niet meer in je bezit ik ga er dan maar vanuit dat hij wel in Nederland of Belgie is gebleven, en tel hem lekker mee!
Waarom heb je hem eigenlijk verkocht? ik dacht dat je er nogal gek van was.
en hem beter vond dan de 2:90 en de 2/50/2
Ik vindt het zelf een coole amp,die voor mijn zware liedjes zeer geschikt is
hij blijft goed strak.
echter kan ik bij de meer organische stukken de bas nog niet helemaal kwijt
misschien moet ik nog wennen ik heb nl 10 jaar gedaan met een Marshall 9100
waar ik nog steeds niet ontevreden over ben.

8-) he got an offer he couldn't refuse.......

http://home.casema.nl/kroon/Egnater%20M4-01

Wat mij betreft is dit één van de beste eindtrappen die er bestaan. Na jaren met Mesa's, Marshall, Soldano en VHT eindtrappen te hebben gespeeld heb ik deze kunnen bemachtigen. Zonder meer geweldig!
Ook in direct vergelijk met de VHT 2/50/2 en 2/90/2 waren we het er allemaal unaniem over eens: de Velocity Valve is de beste. Mijn maat heeft overigens nummer vier.....

Oh ja: Eindbuizen: Cabs Mesa Thiele EV 200W, muziekstijl: voornamelijk (heavy) rock, maar echt alles is mogelijk.

BTW: dit is ook GEEN photoshop....
http://home.casema.nl/kroon/Preamps

maestro_nl
30 januari 2007, 22:02
Nog even over de Rig van Maestro.
Ik dacht dat je schreef Photoshop ipv No photoshop!!
Ik kon mijn ogen al niet geloven toen ik al je Preamps zag.

Well, eeeh.... het is GEEN photoshop.

B-Sure
30 januari 2007, 22:09
Welkom SRV-man
Als ik het goed begrijp heb jij dus de amp van Maestro overgenomen!
Hele mooie Set en een gave preamp, met die wisselmodules(Tweakersdream).
een zeldzaam setje op de Intellifex na.
jij hebt overigens nummer 3 en jouw maat heeft nummer 4.
Foto van de mijne komt nog :) ik krijg het uploaden nog niet voor elkaar.

B-Sure
30 januari 2007, 22:20
Well, eeeh.... het is GEEN photoshop.

Maar wel geschiedenis :) of heb je de andere units nog in je bezit?
Ik zag dat je bij de onderste TA de flatcable van de membraam toetsen los had liggen, zat daar een storing in?
het is erg gevoelig spul wat ze in de
TA hebben verwerkt,maar gelukkig is ie daardoor maar 1HE hoog.

maestro_nl
30 januari 2007, 22:38
Ik zag dat je bij de onderste TA de flatcable van de membraam toetsen los had liggen, zat daar een storing in?

De onderste TriAxis is een oude toetsenmembraamstrip(huuh?) geplakt op een 1he blindplaat.

Zie m'n onderschrift, ra ra waar speel ik op ;-)

B-Sure
30 januari 2007, 22:52
De onderste TriAxis is een oude toetsenmembraamstrip(huuh?) geplakt op een 1he blindplaat.

Zie m'n onderschrift, ra ra waar speel ik op ;-)


Ik Denk dat het Egnater is,maar je zou natuurlijk ook Masotti
spul kunnen hebben. ik vond de clips op de masotti site erg goed klinken
zowel gitaartechnisch, amptechnisch en studiotechnisch :satisfie:
GTRgear is trouwens een leuke site. ik had hem nog nooit eerder gezien.
"toetsenmembraamstrip" zelfs het woord is gevoelig :sssh:

B-Sure
30 januari 2007, 23:05
BTW: dit is ook GEEN photoshop....
http://home.casema.nl/kroon/Preamps[/QUOTE]

Oei dat is een heftige set.Als je geen Roadie hebt krijg je daar wel spierballen van.
Ik vindt de Caswell en de CAE erg mooie preamps.
waarom in hemelsnaam nog een POD erbij?

Raffie
30 januari 2007, 23:12
Heb de mijne via ebay duitsland gekocht voor slechts 500 euro !!! , ik speel vooral het stevige werk, metal dus. Guy Melis van Oceans of sadness heeft er ook ene ...

btw vorige week op ebay.de weer eentje weggegaan voor 505 euro ...

Niet te geloven voor deze bakken ...

Raf

srv-man
30 januari 2007, 23:18
Oei dat is een heftige set.Als je geen Roadie hebt krijg je daar wel spierballen van.
Ik vindt de Caswell en de CAE erg mooie preamps.
waarom in hemelsnaam nog een POD erbij?

Het was alleen een testopstelling. De CAE en Caswell waren van mij en deze hebben inmiddels plaats gemaakt voor de Egnater M4. Die is simpelweg beter.

De Pod stond erbij ter vergelijk en buiten beeld stonden nog een Engl Savage en een Ernst Rover/ VHT 2/90/2.

tnijland
31 januari 2007, 05:07
Nou, ik moet zeggen dat alle rigs er indrukwekkend uitzien (inclusief die ene met die POD :)). Toch zou iedereen best wel een beetje respect voor een POD mogen opbrengen want deze geeft veel sounds ter beschikking die je normaal gesproken niet zo snel zou kopen (denk aan Beatles sounds, incl. modelpacks heb je dus wel de beschikking over 72 modellen...) en ik moet zeggen dat hij over PA echt geen gek figuur slaat. Ik heb de mijne jarenlang gebruikt bij Bigband/Top 40 optredens waar je veel sounds nodig hebt die precies passen bij het nummer dat gespeeld wordt. Ik heb zelfs wel eens gedacht om een Variax erbij te kopen maar dat ging me te ver;).

Anyway zo'n Rocktron Velocity Valve zal super klinken, ik heb (voor erbij) een Velocity 300 Professional Touring Edition en die klinkt ook al super dus als er eentje vrijkomt....laat het ff weten.

Tja, die Egnater M4 preamp wordt misschien wel het volgende slachtoffer maar dan moet ik eerst mijn Rover, Soldano en Triaxis verkopen en daar wacht ik nog even mee.

srv-man
31 januari 2007, 08:18
Nou, ik moet zeggen dat alle rigs er indrukwekkend uitzien (inclusief die ene met die POD :)). Toch zou iedereen best wel een beetje respect voor een POD mogen opbrengen want deze geeft veel sounds ter beschikking die je normaal gesproken niet zo snel zou kopen (denk aan Beatles sounds, incl. modelpacks heb je dus wel de beschikking over 72 modellen...) en ik moet zeggen dat hij over PA echt geen gek figuur slaat. Ik heb de mijne jarenlang gebruikt bij Bigband/Top 40 optredens waar je veel sounds nodig hebt die precies passen bij het nummer dat gespeeld wordt. Ik heb zelfs wel eens gedacht om een Variax erbij te kopen maar dat ging me te ver;).

Ha Theo,
Die Pod is inderdaad helemaal zo slecht niet hoor, wij hebben hem jaren gebruikt icm een goede eindtrap en dat is goed bruikbaar.



Tja, die Egnater M4 preamp wordt misschien wel het volgende slachtoffer maar dan moet ik eerst mijn Rover, Soldano en Triaxis verkopen en daar wacht ik nog even mee.

Ach het is simpel hoor, ik heb ze ook allemaal gehad (CAE, Rover, Soldano Caswell, etc.) maar als je de Egnater hebt heb je je Rover, Soldano en Triaxis niet meer nodig.....Feitelijk ben je nog voordelig uit, want de Eg is goedkoper dat de 2ehands waarde van die preamps bij elkaar.

vulvasonic
31 januari 2007, 10:59
Ik dacht dat ik geroepen werd....... :o

vulvasonic
31 januari 2007, 10:59
Ik dacht dat ik geroepen werd....... :o

B-Sure
1 februari 2007, 00:41
[QUOTE=srv-man]Ha Theo,
Die Pod is inderdaad helemaal zo slecht niet hoor, wij hebben hem jaren gebruikt icm een goede eindtrap en dat is goed bruikbaar.

De POD zal inderdaad niet slecht zijn,anders was hij ook nooit zo populair geworden,het is een echte allrounder, maar daar lever je wel een beetje feel voor in denk ik.

B-Sure
1 februari 2007, 00:44
Heb de mijne via ebay duitsland gekocht voor slechts 500 euro !!! , ik speel vooral het stevige werk, metal dus. Guy Melis van Oceans of sadness heeft er ook ene ...

btw vorige week op ebay.de weer eentje weggegaan voor 505 euro ...

Niet te geloven voor deze bakken ...

Raf

Potverdorie dan heb ik er 5 euro meer voor betaald dan jij :sneaky:

B-Sure
1 februari 2007, 00:51
Ik dacht dat ik geroepen werd....... :o

Hallo Vulva

je mag best meedoen als je je aangesproken voelt :)
Heb je toevallig niet ook een Velocity valve in je tuinschuurtje staan?

Raffie
1 februari 2007, 07:14
Nog effe dit , bij't transport waren bij mij alle lampen kapot wel klote dus, maar ja ze zouden wss toch vervangen moeten worden, bij de amptech op de testbank was die gast erg onder de indruk van de kwaliteit, gebruikte materialen van de lampvoeten, regelbare bias enzo . zelf op max vermogen was de sinuspuls niet eens vervormd, dit was zeldzaam volgens hem en duidt op zeer goede kwaliteit. Ik heb gasten geweten die er mesa's en VHT 2-50-2 voor lieten staan hehehe

Raf

B-Sure
2 februari 2007, 12:14
Oei da's weer iets minder :mad: ik wordt er altijd weer vervelend van als een
op internet gekocht object niet goed werkt of tijdens transport wordt mishandeld. veel verkopers zijn ook niet zo goed in duurzame pakketten maken
Mijn VV was gelukkig zeer goed vepakt de verkoper had zelfs stukjes piepschuim en papier tussen de buizen gefrommeld zodat ze mooi recht zouden blijven zitten.Profi!!!
Daarnaast was hij ook een Ebay profi en bood vrolijk mee op zijn eigen VV :???:

B-Sure
5 februari 2007, 22:07
Het lijkt een beetje rustig geworden op het Velocity Vulva Topic.
Er zullen er toch nog wel een paar meer in NL en BE moeten zijn.
natuurlijk zitten niet alle gitaristen op gitaarnet, en niet iedereen zal het topic hebben gezien.
voorlopig is de stand: 5 VV's

B-Sure 1
Raffie 2
SRV-man 3
Maat van Srv-man 4
Guy Melis (bekende van Raffie) 5

Gelukkig ben ik dit topic niet over de Simull class 2:90
begonnen. dan waren we volgens mij de 50 reeds gepasseerd :)

B-Sure
2 april 2007, 16:14
eindelijk heb ik voor de liefhebbers/sleutelaars/brokkenpiloten en mede eigenaars het schema van de velocity valve beschikbaar.

Circuit board drawing Rocktron Egnater velocity valve available!
contact me.

Raffie
2 april 2007, 19:32
Had het ooit gevraagd aan Rocktron, hebben me toen een hardcopy opgestuurd : gratis ...

Als je een electronische versie hebt mag je ze altijd doormailen :

btw zo ziet mijn rack er sinds vandaag uit ;-)

http://users.telenet.be/heartworkmetal1/rack.JPG



eindelijk heb ik voor de liefhebbers/sleutelaars/brokkenpiloten en mede eigenaars het schema van de velocity valve beschikbaar.

Circuit board drawing Rocktron Egnater velocity valve available!
contact me.

Johannes
3 april 2007, 00:05
Had het ooit gevraagd aan Rocktron, hebben me toen een hardcopy opgestuurd : gratis ...

Als je een electronische versie hebt mag je ze altijd doormailen :

btw zo ziet mijn rack er sinds vandaag uit ;-)

http://users.telenet.be/heartworkmetal1/rack.JPG

Ziet er netjes uit! Waar heb je die case vandaan, is het wat en wat kostte die? :)

Raffie
3 april 2007, 07:22
Rack is van Gator , mooie stevige rack , goed afgewerkt , type is G-tour 10U casters. Prijs moeilijk te zeggen, lang verhaal geimporteerd uit portugal, omruil met ander type dat beschadigd was tijdens transport. schat zo'n 250 euro zonder btw ...

Raf

AART
4 april 2007, 19:52
kijk eens op goldcase.nl

Heb zelf een 12 u non shockmount versterkerrack en die is erg ok.
Prijzen liggen erg laag maar het is goed spul.

dml
29 december 2022, 00:49
Even een bumpke van ruim 15 jaar. Heb sinds kort ook een Velocity Valve. Vanavond vergeleken met m’n VHT 2/50/2 maar die laatste kan inpakken, de VV blaast ‘m met het minste gemak weg.
De route: Boss GT-1000core -> Rocktron VV -> Mesa Thiele’s met EVM12L (het nieuwe goud!). Wat een dikke sound!!

miyaru
29 december 2022, 00:52
Mooi man!!!! Geniet ervan!!!!

Outrage
12 januari 2023, 18:16
Even een bumpke van ruim 15 jaar. Heb sinds kort ook een Velocity Valve. Vanavond vergeleken met m’n VHT 2/50/2 maar die laatste kan inpakken, de VV blaast ‘m met het minste gemak weg.
De route: Boss GT-1000core -> Rocktron VV -> Mesa Thiele’s met EVM12L (het nieuwe goud!). Wat een dikke sound!!

Veel beter dan met die powerstage van Seymour Duncan die je al hebt gebruikt?

ateng
25 januari 2023, 13:53
Even een bumpke van ruim 15 jaar. Heb sinds kort ook een Velocity Valve. Vanavond vergeleken met m’n VHT 2/50/2 maar die laatste kan inpakken, de VV blaast ‘m met het minste gemak weg.
De route: Boss GT-1000core -> Rocktron VV -> Mesa Thiele’s met EVM12L (het nieuwe goud!). Wat een dikke sound!!
Yooo sinds wanneer heb je Mesa Thiele met EVM12L?

Misschien dat modeling beter werkt met een transistor versterker dan met tube amp.

duckman
25 januari 2023, 18:42
Yooo sinds wanneer heb je Mesa Thiele met EVM12L?

Misschien dat modeling beter werkt met een transistor versterker dan met tube amp.

Beide zijn toch buizen eindtrappen?

Erik de Perik
25 januari 2023, 23:08
Rocktron heeft ooit een eindversterker met Egnater gebouwd, maar de rest is ss, volgens mij.

dml
26 januari 2023, 10:19
Veel beter dan met die powerstage van Seymour Duncan die je al hebt gebruikt?

Die SD Powerstage was van redelijk korte duur. Na één keer live gebruik (mét Thiele EVM's) viel hij wat mij betreft door de mand, maar da's al enkele jaren geleden.


Yooo sinds wanneer heb je Mesa Thiele met EVM12L?
Misschien dat modeling beter werkt met een transistor versterker dan met tube amp.

Poeh, al behoorlijk lang, stammen nog uit de tijd dat ik een Triple Recto had en die heb ik in 2017 verkocht, dus denk dat ik ze zo'n 8 jaar heb. O ja, en laatst nog een setje gekocht, maar dan Road Ready's.

Of modeling beter werk met een transistor amp? Voor mij in ieder geval niet, al van alles geprobeerd en vooralsnog werkt een buizen eindtrap voor mij beter. Of je kan stellen dat deze eindtrap mij tot nog toe het beste bevalt, en toevallig is het een buizenbak.

duckman
27 januari 2023, 00:49
zie post #1 "Velocity valve 8x6l6". en de vergelijking ging om de VHT 2/50/2, die is ook buizen. Dus vandaar mijn opmerking beide zijn toch buizen.


Rocktron heeft ooit een eindversterker met Egnater gebouwd, maar de rest is ss, volgens mij.

ateng
28 januari 2023, 11:39
Poeh, al behoorlijk lang, stammen nog uit de tijd dat ik een Triple Recto had en die heb ik in 2017 verkocht, dus denk dat ik ze zo'n 8 jaar heb. O ja, en laatst nog een setje gekocht, maar dan Road Ready's.

Of modeling beter werk met een transistor amp? Voor mij in ieder geval niet, al van alles geprobeerd en vooralsnog werkt een buizen eindtrap voor mij beter. Of je kan stellen dat deze eindtrap mij tot nog toe het beste bevalt, en toevallig is het een buizenbak.

Aah wist ik niet joh, weet alleen dat je 4x12 gebruikte. Mijn Boogie Thiele doe ik never nooit weg, mijn rack klinkt veel beter door de EV speakers. Ze gaan straks ook mee on stage 😬

Ik ging ervan uit dat Velocity poweramps ss versterkers waren. Mijn HH V800 heb ik weg gedaan, klonk mij iets te hifi zeg maar. Voor ‘80 dingen wel perfect want alles klinkt smooth maar voor voor rauwe Marshall sound mis ik bite.

dml
30 januari 2023, 09:00
Die 4x12 was samen met de Triple Recto een set dus ook in 2017 verkocht. Sowieso gebruikte ik die al niet meer met mijn/jouw bandje.