PDA

View Full Version : Zweedse Melodic Death Metal Mix



Bloodline
29 januari 2007, 23:00
Ik ben zelf super tevreden over deze metal mix, ik ben dus erg benieuwd wat de experts hiervan vinden en de rest natuurlijk. Wie de hoofd invloed van dit nummer is hoef ik niet te melden denk ik ( At The Gates ).

Hier de Mp3 en geniet !:

www.mendelb.com/Chambers.mp3

interessander
30 januari 2007, 14:00
Klinkt absoluut goed en die invloed ligt er af en toe heel dik bovenop ja maar daar stoor ik me persoonlijk niet zo aan. Het enige jammere vind ik dat je sound me net iets te steriel of "hoekig" for lack of a better word is, stel je je sound af zonder drums dat het eigenlijk al prima klinkt en gedefinieerd is? Ik denk dat als je een wat "rondere" sound zou hebben (het liefst uit een buizenversterker op een 4x12 natuurlijk, dat scheelt al een hoop) die misschien op zichzelf niet zo strak is, dat een dergelijke sound in de mix wel goed gedefinieerd naar voren komt en wat natuurlijker klinkt.

Lang verhaal, misschien niet al te duidelijk maar bottomline: klinkt goed en koop een full stack ;)

Davidian
30 januari 2007, 14:24
De gitaar klinkt goed en is goed strak opgenomen daar geen klachten over.

Ik vind dat je iets meer aandacht aan je drums mag geven, vooral op eq gebied. Zweedse death metal heeft grote drums nodig(hypocrisy bijvoorbeeld) en ik hoor een beetje te duidelijk dat het een computer is, Probeer de bassdrums eens stereo te maken of als ie al stereo is probeer hem dan eens een sidechain compressor te geven.

En gebruik je nog steeds reason voor bass? Zo ja gooi er ff een andere vst tussen voor wat meer growl.


En ga eens vocals doen man :p tis niet zo moeilijk:p

Negative K3 fan
30 januari 2007, 14:48
heel erg vet mendel, vooral die gitaartoon is ERRRG bruut, podxt??

heb je je mix trouwens wel eens op hoog volume geluisterd? die bas gaat dan abnormaal hard pompen, op lage volumes misschien wel mooi voor een loudness effect, maar als je hem wat harder zet houdt ie geen stand.

Bloodline
30 januari 2007, 18:31
bas was ik al niet erg tevreden over. thx NK3F

Lennert
30 januari 2007, 19:51
Hmm! klinkt lekker! doet lekker pro aan ;) Maar na n paar nummers van je gehoord te hebben merk ik wel dat er steeds hetzelfde terugkomt :D Dat je telkens omstebeurd een stel basnoten speelt en dan tussendoor zeg maar die enkele noten van de melodielijn, dat is steeds een beetje hetzelfde idee heb ik het gevoel. Maar dat neemt niet weg dat het n goed nummer is! Je hebt die drumcomputer shit enzo echt goed onder de knie! ik snap er geen drol van hoe je in hemelsnaam aan zoiets begint.. vergt wel wat kennis van drummen en maatsoorten e.d. denk ik?

noujah, blijf vooral van die lekkere metal maken! rock on! ;) :)

Tias
30 januari 2007, 20:26
Tis zeker te merken dat At The Gates de inspiratie bron is=D,
keep it on

Bloodline
30 januari 2007, 22:40
tjah dat is dan psies weer die metalcore at the gtes invloeden van me. rffs maken en dan melodie noten aanhouden :D

bobby
31 januari 2007, 00:40
Meng Meester Mendel!

Gave mix dudert!

Bloodline
31 januari 2007, 08:04
dude je moet weer eens online kome !!

treblemaster
31 januari 2007, 18:31
Super Mendel! :rockon:
At the gates is 1 van mijn favoriete metal bands, dus ehh ik mag jou stijl wel ;). Lekkere riffs and lekker gitaar geluid. Ik wou dat ik zo strak en snel kon spelen.
Waar heb je je gitaar eigenlijk in gestemd?....B ??????

meul
31 januari 2007, 18:45
Hey daar.

veel energie, maar dat zit ook in je spel.
alleen lijkt het hoog voornamelijk uit je bekkens en hihat te komen. hierdoor vind ik de drums een beetje los in de mix staan. en misschien iets te veel compressie op je drums. maar dit kan ook komen omdat het bestand zo radio ready gemixed is dat de boel te veel in elkaar word gedrukt.

Bloodline
31 januari 2007, 22:40
Super Mendel! :rockon:
At the gates is 1 van mijn favoriete metal bands, dus ehh ik mag jou stijl wel ;). Lekkere riffs and lekker gitaar geluid. Ik wou dat ik zo strak en snel kon spelen.
Waar heb je je gitaar eigenlijk in gestemd?....B ??????
At the gates had slaugher of the soul in b standaard.
Ik had em hier in C standaard ( black dahlia murder stylllee )

Meul !! dat van die cymbals mix heb ik nie eens gemerkt. dankjewel daarvoor

Ic3gl0vE
31 januari 2007, 23:11
Heb eerst jouw nummer geluisterd en daarna een stuk van slaughter of the soul.
Wat me opvalt, is dat de gitaar bij jou zo ver naar voren komt in de mix, dat de rest wat onduidelijk wordt af en toe. Ik denk dat als je de rythmgitaren iets minder prominent aanwezig laat zijn de mix, het geheel een stuk duidelijker wordt.
Verder klinkt ook hier het basgebied niet zo lekker op een redelijk volume.

Wel te gek nummer weer, zeker weten. Gitaarpatch is ook absoluut BRUUT :rockon:

Bloodline
31 januari 2007, 23:52
dus volume omlaag of had je iets anders ingedachten ?

Reel Big Fish
1 februari 2007, 11:50
Ja zoals gewoonlijk beukt het weer lekker Mendel! :rockon:

Ic3gl0vE
6 februari 2007, 00:50
dus volume omlaag of had je iets anders ingedachten ?


Gitaar iets zachter denk ik, dan komt de rest wat beter uit de mix.

Soulflyhigh
12 februari 2007, 00:06
Ik ben zelf super tevreden over deze metal mix, ik ben dus erg benieuwd wat de experts hiervan vinden en de rest natuurlijk. Wie de hoofd invloed van dit nummer is hoef ik niet te melden denk ik ( At The Gates ).

Hier de Mp3 en geniet !:

www.mendelb.com/Chambers.mp3
Groot fan van de Zweedse metal hier. In een woord HEERLIJK!

Unicron
12 februari 2007, 15:25
Klinkt erg lekker! Idd behoorlijk ATG....

Maar één ding: bij dit soort muziek is het eigenlijk wel een must om de hihat/ride dubbel te slaan in de 'oemta' stukken...

(op bijvoorbeeld 0.55 is het bij de ride wel gedaan, maar in het eerste riffje op de hihat niet, vind ik persoonlijk erg jammer want dan gaat de vaart er totaal uit...)

Bloodline
12 februari 2007, 21:32
Dankje wel voor jullie reactie :)
Het nummer is nu totaal andersgeworde want ik heb wat gesjoemeld samen met de band. we ebben het bijna af en daarna maar eens kijken hoe het publiek erop reageerd :)

cardinal
26 februari 2007, 21:11
ooit eens op tour geweest met at the gates, hele aardige gasten en prima muzikanten. Ze zullen trots op je zijn dude.

Soulflyhigh
26 februari 2007, 22:12
Dankje wel voor jullie reactie :)
Het nummer is nu totaal andersgeworde want ik heb wat gesjoemeld samen met de band. we ebben het bijna af en daarna maar eens kijken hoe het publiek erop reageerd :)
Blijf het posten ik (en ik denk velen met mij) ben zeer benieuwd

Tho
26 februari 2007, 22:13
Blijf het posten ik (en ik denk velen met mij) ben zeer benieuwd

Zeker! Echt super vet man! Mochten jullie een keer in de buurt optreden komen wij zeker kijken!