PDA

View Full Version : Probleem met mijn akoestische gitaar.



stumpy
29 januari 2007, 20:43
Ik heb een Fender DG19CE, wat mijn allereerste gitaar ooit was en die zal ik dus ook nooit weg doen. De laatste weken krijg ik steeds meer interesse in artiesten als tommy emmanuel, en ik gebruik mijn akoestische gitaar dus een stuk intensiever als hiervoor (omdat ik een overstap had gemaakt naar elektrische gitaar). Nu is de schoonmaakster geweest en heeft ze heel vriendelijk op een briefje gezet dat ze mijn gitaar om heeft laten vallen, maar dat er geen beschadiging lijkt te zijn. Op het oog is er ook niks mis mee.
Maar als ik begin te spelen heb ik wel een probleem.
Het probleem lijkt mij een halskromming. Ik zal het even per snaar beschrijven.
e: 12e fret is niet te spelen, 13e en 14e hebben beide de klank van de 14e
b: idem
g: 13e niet te bespelen 14e met veel fretbuzz
d: die is nog perfect
a: fretbuzz bij 12 en 13
e: 10 t/m 12 fretbuzz 13, niet te spelen

Nu is het dan wel een regio die ik niet erg vaak gebruik maar het is toch zonde natuurlijk. Suggesties?

p604p603
29 januari 2007, 21:18
Breng de gitaar naar Ad Vermeer in Rotterdam. Die kan alles maken en is niet duur.. Hij heeft al mijn jaren 60 gitaren gerestaureerd en onderhoudt deze. Hij is hardstikke goed. Je kan hem vinden op google en tik dan ad vermeer rotterdam. Zeg maar dat een Fender verzamelaar je getipt hebt dat maakt makkelijker een afspraak.

Liefhebber
29 januari 2007, 22:07
Heb je al gekeken of er fretjes zijn losgeraakt? Is een bekend probleem bij die modellen.