PDA

View Full Version : Goedkope bovenfrees



iam
29 januari 2007, 19:41
In de folder van de Aldi van deze week staat een (goedkope?) bovenfrees.
35€ voor een 1200w bovenfrees met 10 bitjes en variabel toerentalregeling.

is dat een koopje?
het zou om af en toe een basprojectje te doen zijn... niet erg veel gebruik en ook niet de moeite om iets bij een professional te laten fresen...

GuitarMaster
29 januari 2007, 19:46
Lijkt me eerlijk gezegd zonde van je 35 euro, dat geld ben je normaal al kwijt aan een goed bitje.

jan jansen
29 januari 2007, 20:16
In de folder van de Aldi van deze week staat een (goedkope?) bovenfrees.
35€ voor een 1200w bovenfrees met 10 bitjes en variabel toerentalregeling.

is dat een koopje?
het zou om af en toe een basprojectje te doen zijn... niet erg veel gebruik en ook niet de moeite om iets bij een professional te laten fresen...


ik zou een paar euro meer uitgeven voor een goede 2 de hands op bv marktplaats.nl

jan jansen

oknarb180
29 januari 2007, 20:38
Hey,

GuitarMaster en Jan Jansen hebben allebei gelijk. Kwaliteit betaal je voor en is het waard ook. Echter, voor m'n eerste project (ben ik ook nog mee bezig hoor!) heb ik een Ferm bovenfrees gebruikt. Is ook een goedkope frees, was 45 euro geloof ik. De frees werkt prima. Als je er goede freesjes voor koopt, dan kan het best lang toe, als zeg ik 't zelf. Het is tenslotte geen extreem zwaar freeswerk om een gitaar te bouwen. Je merkt wel dat de toeren snel terug gaan lopen en dat vergroot het risico dat je frees gaat "happen". Dus rustig aan en laat de frees het werk doen. Als het om het proberen van gitaarbouw gaat, kun je de Aldi frees best gebruiken, wil je serieus verder met gitaarbouw, dan zal voor volgende projecten een zwaardere frees wel op z'n plek zijn. En inderdaad, een goede 2ehands is wel een goed alternatief.

vr.gr.

Branko

hassent
29 januari 2007, 20:45
Kijk even in dit topic, daar staat alles wat je wil weten. En vooral de meningen. :)

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=84964&highlight=aldi+frees

The_Darkness
30 januari 2007, 20:04
voor 35 euro heb je ook een bovenfrees van ferm bij de gamma heb ik vandaag gekocht werkt echt perfect

hassent
30 januari 2007, 20:10
Ferm, Topcraft, Buget, het is allemaal hetzelfde en de hobbiest kan er prima mee uit de voeten. Ik blijf wel zeggen dat, als je eenmaal met een Bosch of een Makita oid hebt gewerkt, je ineens snapt waar het prijsverschil vandaan komt. Het werkt gewoon 10x lekkerder en preciezer.

piezo
30 januari 2007, 20:57
Ik wil eigenlijk wel zo'n ding kopen "voor erbij". Ik heb wel een Festo, maar een extra frees kan handig zijn om minder vaak bitjes te hoeven wisselen, voor minder kritisch werkjes (luidspreker kasten), of om er eentje als tafelfrees in te bouwen.

hassent
30 januari 2007, 21:01
of om er eentje als tafelfrees in te bouwen.
Dan ga ik dus ook doen met m´n el cheapo bovenfrees van de Makro.

M´n Bosch gebruik ik voor het ´echte´ werk.