PDA

View Full Version : H&K FS-1 footswitch



GeofJackon
29 januari 2007, 17:31
Ik heb gisteren een attax 40 in bruikleen gekregen
en nu vroeg ik me af of ik zelf een footswitch kan maken om van kanaal te wisselen?Heeft iemand miss een fs-1 die ie kan openmaken een schema te maken?

madman
2 februari 2007, 16:26
hey,
zo'n footswitch in elkaar bakken is niet zo heel erg moeilijk, heb er ook een voor m'n H&K gemaakt, als ik me niet vergis moet in de switchsocket bij die amp een monoplug, toch?

je moet gewoon zo'n schakelaars halen, vertel er in de winkel bij dat de schakelaar bij de ene keer indrukken aan moeten en bij een 2e keer drukken weer uit
plugje, bekabeling, behuizing, spreekt voor zich....

je moet de schakelaar zó aansluiten dan als je schakelt de tip contact maakt met de sleeve, that's it!

als ik me nu vergis en er moet een stereoplug in, dan moet je ook een schakelaar zetten tussen het middelste gedeelte en de sleeve zeg maar...

GeofJackon
7 februari 2007, 13:27
t'is inderdaad een mono plug. nu nog een vraagje:
kan ik er een led+1,5v batterijtje bij insteken of geeft dit problemen(ik denk van niet maar k' vraag het toch maar eens)

madman
7 februari 2007, 13:30
geen batterij toevoegen, is volgens mij niet nodig.
als je de led gewoon in serie zet met de schakeling (wel ff checken of je de korte en de lange poot niet per ongeluk verkeerd om zet), zou die het zo moeten doen

GeofJackon
7 februari 2007, 14:58
ok bedankt