PDA

View Full Version : kleine transistor amp ombouwen



matty
29 januari 2007, 16:08
hellu

ik heb hier nog een kleine sunn st-15 combo staan, met een fender 8 ohm speaker (pfg-8503), wat voor speaker is dat eigenlijk hoeveel watt etc?

en is het mogelijk om die speaker te gebruiken als cab?
er gaan twee kleine draadjes van de speaker naar de printplaat waar ik niet echt aankan...

en als laatste, die versterker heeft al minstens een jaar niet meer aangestaan, ik zou de pots eens willen uitkuisen want die kraken. is er nog kans dat er ergens spanning opzit of kan ik dit gerust allemaal openschroeven?

hugo
29 januari 2007, 16:13
de speaker is wel te gebruiken als kabinet, gewoon een plug aan de draden van de speaker monteren, maar veel vermogen zal deze waarschijnlijk niet aankunnen.

Je kan het zaakje gerust opschroeven, eventuele condensatoren moeten inmiddels allang leeg zijn, en volgens mij zitten in transistorversterkers geen grote condensatoren.

DarknessAwaits
30 januari 2007, 09:19
Aangezien het een 15 watt versterkertje is zal er hoogst waarschijnlijk een speaker in zitten die 20-25 watt aankan. Verder zal je ook niet erg goed geluid krijgen uit zo'n cabinetje want daar is het gewoon een te kleine speaker voor en grote kans dat het ook niet echt goede kwaliteit zal zijn.

Wimvdb
30 januari 2007, 10:08
Ik denk dat z'n doel is om een tussenoplossing te maken voor een buizentop ( a la epi jr of orange tiny terror ) en die appart te kunnen kopen en niet door te moeten sparen tot hij een cab kan...

Anders heb ik deze 2 stuks ( in totaal dus 4 speakers en 2 woofers )wel te koop aan 25€/stuk :D Zal ook wel wat werk aan zijn maar is wsch beter dan een 8 inch speaker. Echter weet ik niets van die ohmages en wattage ( Luid !!!! )

http://img.photobucket.com/albums/v661/rocknsad/HPIM4498.jpg