PDA

View Full Version : Jvm410



slash103
29 januari 2007, 15:47
Iemand al nieuw over de nieuwe marshall JVM410?

Zo ja, wat vinden jullie ervan?

armageddon
29 januari 2007, 16:14
Erg intressant artikel in de Gitarist deze maand :) Punt is dat je bij Gitarist nooit echt negatieve reviews tegenkomt, maar het lijkt mij een erg goede amp. De eerste nieuwe Marshall met een volledig buizen-pad of iets dergelijks toch?

MjS
29 januari 2007, 17:22
Bijna volledig buizen pad ja, op digitale reverb en een mosfet ergens na.

Wel grappig, had het artikel al gelezen. In het Engels. Staat op de Marshall site, van de Engelstalige gitarist. Nee, Nederland krijgt geen JVM410 om te testen, vertaal maar ff!

brunodb
29 januari 2007, 17:54
bij een gitaarmagazine dat ik onlangs gekocht heb, zat een democd van die nieuwe jvm. gemaakt door marshall zelf. en ik vond het vrij grappig dat marshall zich niet schaamt voor het geluid dat daar op stond. echt slecht vond ik.

maar luister zelf. ieder zijn smaak is verschillend.

http://www.youtube.com/results?search_query=marshall+jvm

op deze link staan drie filmpjes van die democd

vooral het eerste filmpje (CGB - Daytona (Marshall DVD) genaamd, vind ik echt verschrikkelijk van tone.

brunodb
29 januari 2007, 17:57
bij nader inzien vind ik alle drie de filmpjes echt slecht klinken. er zit zo een vies nasaal treble-ig geluid in. jakkes

kan wel aan de afstelling van de versterker liggen maar me baserende op deze clips zou ik in een wijde boog om die jvm's van marshall rondomheen lopen. ik denk dat ze de jcm900 van de troon kunnen gaan stoten als slechtst klinkende buizenbakken van marshall hehehe

slash103
29 januari 2007, 18:08
inderdaad, filmpjes klinken niet, maar wel rekening houden natuurlijk dat het met videocam is opgenomen en de kwaliteit sowieso beinvlioed is hierdoor

Ik ben van België , dus hoop ik toch ene te kunnen testen vooraleer ik een oordeel durf geven

Misschien ook met andere buizen erin veel betere klank, heb dat eens met een TSL gedaan en het was toch een groot verschil

We zullen wel zien

brunodb
29 januari 2007, 18:12
zou marshall zelf die filmpjes bij een gitaarmagazine laten bijsteken indien ze niet representatief zijn voor het geluid?

slash103
29 januari 2007, 18:20
you got a point !!!

maar ja, eerst zelf eens op spelen, wie weet ....

armageddon
29 januari 2007, 18:39
ach, de meeste filmpjes (wtf? je wil audio hebben, niet beeld) van de meeste amps klinken kut. Kijk naar die prut die line6 op z'n site zet, of Tech21....

guitarguru
29 januari 2007, 18:53
armageddon ach, de meeste filmpjes (wtf? je wil audio hebben, niet beeld) van de meeste amps klinken kut. Kijk naar die prut die line6 op z'n site zet, of Tech21....


Maar......eh........die versterkers klinken toch ook gewoon kut!? 8-)

bentium
29 januari 2007, 19:19
ik heb zo het gevoel dat er wel iets in die amp zit (lees hij heeft potentieel) maar de mixing van die clips trekken op niet veel: zo klinkt de bass te hard en de drum te dof

Fumi SG
29 januari 2007, 19:33
Maar......eh........die versterkers klinken toch ook gewoon kut!? 8-)

Right... :roll:

Die JVM lijkt me eigenlijk best cool. Als het nou eens een kwalitatief goede multichannel is zou dat erg cool zijn! Maar die nieuwe Modern Vintage lijkt mij eigenlijk nog veel toffer! Iemand die al gecheckt?

brunodb
29 januari 2007, 20:00
ik heb zo het gevoel dat er wel iets in die amp zit (lees hij heeft potentieel) maar de mixing van die clips trekken op niet veel: zo klinkt de bass te hard en de drum te dof

je kan toch perfect de gitaarsound horen. de gehele sound klinkt dun en iel.

niks van ballen in het geluid.

bentium
29 januari 2007, 20:02
je kan toch perfect de gitaarsound horen. de gehele sound klinkt dun en iel.

niks van ballen in het geluid.
microfoonplaatsing doet ook veel he, zelfs type van microfoon


ik zou zegge, maak geen oordelen van deze amp voor je hem in het echt gehoord hebt

brunodb
29 januari 2007, 20:04
plus, zoals ik ervoor al zei, het zijn filmpjes door marshall zelf gemaakt en niet door de een of andere amateur op zijn slaapkamer met een kodakje van de LIDL.

dus ik denk da ze echt wel representatief zijn

brunodb
29 januari 2007, 20:05
microfoonplaatsing doet ook veel he, zelfs type van microfoon


ik zou zegge, maak geen oordelen van deze amp voor je hem in het echt gehoord hebt

ik zal hem ongetwijfeld ooit wel eens te horen krijgen maar geen haar op mijn hoofd dat er moeite voor gaat doen na het horen van deze filmpjes. dan denk ik dat die vintage modern stukken interessanter zal zijn.

armageddon
29 januari 2007, 21:14
Maar......eh........die versterkers klinken toch ook gewoon kut!? 8-)

Vetta kan heel cool klinken, en van de Sansamp heb je denk ik nog nooit gehoord? Wordt gebruikt in grote studios over de hele wereld etc.

Marco5150
30 januari 2007, 12:56
hmm...nou ik vind de youtube filmpjes wel goed klinken. Ik ga zeker de versterker eens een keertje testen. De prijs is ook best redelijk trouwens. 1479 euro voor de top bij musik produktiv.

Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar de andere nieuw marshall serie. De vintage/modern.

provisus
30 januari 2007, 13:19
Ik vind em niet lekker klinken, te ielig, maar dat is meer smaak!
Trouwens de drummer en de bassist klinken ook niet echt lekker haha

Trouwens de sound tracks van bogner versterkers op de site van bogner vind ik geweldig klinken!! prachtig opgenomen!

brunodb
30 januari 2007, 14:45
Ik vind em niet lekker klinken, te ielig, maar dat is meer smaak!
Trouwens de drummer en de bassist klinken ook niet echt lekker haha

Trouwens de sound tracks van bogner versterkers op de site van bogner vind ik geweldig klinken!! prachtig opgenomen!

indd, maar bogner versterkers zijn dan ook totaal andere koek en kosten ook een stuk meer.

maar vind ze niet te vergelijken. mijn broer heeft een übershall. dat is wel heel wat anders :)

outside
31 januari 2007, 21:53
Vandaag "de gitarist" aangekregen, die zijn wel zéér positief over die marshall, en dat is nog zacht uitgedrukt. Krijgt een totaal oordeel van 4,5/5, constructie 4,5/5, mogelijkheden 5/5, geluid 5/5 en prijs/kwaliteit 5/5. Ik weet dat ze bij de gitarist nogal snel tevreden zijn maar dit zijn toch wel heel hoge scores, zeker het testen waard denk ik.

ColourofFire
31 januari 2007, 23:09
K wil niet heel lullig doen maar die filmpjes klinken nou niet echt representatief.
K studeer Audiovisuele vormgeving (aka filmpjes maken), en k weet bijna zeker dat deze filmpjes zijn opgenomen met een camera waarbij het geluid van de ingebouwde microfoon komt...Meestal worden er niet voor niets vandie hengels gebruikt om geluid op te nemen ;)


K wil ze wel eens in het echt horen, of iig op een goede manier opgenomen.

Negative K3 fan
1 februari 2007, 00:08
Trouwens de sound tracks van bogner versterkers op de site van bogner vind ik geweldig klinken!! prachtig opgenomen!

en dat terwijl ik bogners in het echt niet veel aan vind :)

brunodb
1 februari 2007, 09:51
gelukkig verschillen smaken. anders zouden we allemaal op dezelfde versterkers spelen :)

BLOK182
1 februari 2007, 10:22
De filmpjes zijn inderdaad niet al te daverend, maar ik haal het idee/karakter er wel een beetje uit, en dat lijkt me eigenlijk prima!

Baker
2 februari 2007, 23:41
Ik heb vandaag ook het artikel in gitarist gelezen.
En inderdaad, gitarist heeft zijn arm wel ongeveer tot aan de oksel in de kont bij voerman amersfoort. (importeur van Marshall)

Maar goed, eerlijk is eerlijk, het lijkt een erg goed bruikbare amp.

Wat mij opviel is dat de amp echt heel erg praktisch is:
-4 kanalen, met EQ per kanaal
-2 master volumes
-reverb
-Mooie duidelijke clean
-diverse ohms out
-Goede speaker sim out
-midi in/out
-door de mode knoppen een heel palet aan verschillende sounds
-PROGRAMMEERBAAR voetpedaal, zodat je al die sounds ook door elkaar heen kan gebruiken....

Kortom alles wat je nodig hebt, zonder dat de amp echt nodeloos ingewikkeld wordt. De hele voorkant ziet er ook echt heel logisch ingedeeld uit.
Door naar het plaatje in de gitarist te kijken weet ik bij wijze van spreken al meteen hoe de amp werkt. Heel goed!

Ik weet niet hoor, maar ik zou dit beestje echt wel heel erg graag eens aan de tand willen voelen.

Ik ben benieuwd hoe de amp op verschillende gitaren reageert, en hoe hij bijvoorbeeld met een strat klinkt

(dat vind ik namelijk zo'n groot voordeel van mijn huidige superveelzijdige
amp, de multitone: prik er een les paul en hij klinkt ok, prik er een strat in en hij klink nog steeds ok)

En oh ja, wat betreft die filmpjes: daar ga je toch niet op af man.... en al helemaal niet als het van die krakkemikkige youtube filmpjes zijn. Ik heb pas een definitief oordeel als ik het ding bespeeld heb. (ik hoop gauw)

brunodb
3 februari 2007, 12:24
die filmpjes stonden btw op een cd-rom van Marshall zelf die als promotie bij een brits gitaarmagazine zaten dat ik onlangs kocht ;)