PDA

View Full Version : Bijna klaar met nieuw nummer...soundcheck!!



Lacrimosa
29 januari 2007, 15:38
http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=650669&songID=4940357

Wat vinden jullie ervan (het gaat even om de sound)?

De snare heeft misschien nog iets te veel "ploink"!

edit: drums: ezx
gitaar: podxt (alleen rhythm) verder gt-8
bass: reason

jw009
29 januari 2007, 17:11
Klinkt wederom, fucking gruwelijk!!!

Wat voor plugins heb je deze keer gebruikt? En zou je wat van je "geheim" weg willen geven voor zo'n vette sound, in de richting van wat gebruik je voor plugins over de gitaren/ wat voor de drum/ wat over de totale mix?
Ik bewonder echt je werk, telkens verras je me weer met net weer een betere sound. Ik zit zelf ook uren te kloten om me sound te verbeteren, maar komt nog niet in de buurt van jouw sound. Dus graag hoor ik wat jij gebruikt. Alvast bedankt :rockon: :rockon: :rockon: :rockon:

Lacrimosa
29 januari 2007, 17:33
Klinkt wederom, fucking gruwelijk!!!

Wat voor plugins heb je deze keer gebruikt? En zou je wat van je "geheim" weg willen geven voor zo'n vette sound, in de richting van wat gebruik je voor plugins over de gitaren/ wat voor de drum/ wat over de totale mix?
Ik bewonder echt je werk, telkens verras je me weer met net weer een betere sound. Ik zit zelf ook uren te kloten om me sound te verbeteren, maar komt nog niet in de buurt van jouw sound. Dus graag hoor ik wat jij gebruikt. Alvast bedankt

Bedankt man!

Ik zal ff in het kort vertellen wat vooral belangrijk is:

Neem meerdere lagen op, vooral rhythm gitaar. Ik neem altijd 2 rhythm tracks op, 1 links en ander rechts. Verder gebruik ik alleen C4 op mn rhrythm tracks.

Drums is een ander verhaal, de ezx van EZdrummer klonk van zichzelf al goed, dus daar hoef je weinig aan te doen. Misschien wat compressie op de snare (top én bottom).

Op de master bus gebruik ik vooral compressie, c4 en een limiter. Het is gewoon proberen en luisteren of het bij de mix past.

Post gerust meer vragen :)!

Laterr

glennshred
29 januari 2007, 18:39
Machtelijk gruwelijk.. te gekke sound

Wat voor recordingprogramma gebruik je?

ik ga cubase se3 kopen.

en een nieuwe gitaar alst kan..

heb al een tijdje de ke3 van jackson opt oog :gitarist:

Maiden Michiel
29 januari 2007, 19:03
Pfew! Megavet weer Ismar!
Ben benieuwd wanneer de rest erbij komt!

Ic3gl0vE
29 januari 2007, 23:15
Mijn complimenten en commentaar had je al :)

Welke snare heb je eigenlijk gebruikt in ezxdfh?

Ik moet toch eens wat meer tijd besteden aan het leren omgaan met C4. Je kunt er behoorlijk je geluid mee bepalen, maar je kunt er ook gemakkelijk mee verkloten ;)

-=JEROEN=-
30 januari 2007, 12:18
gatverdamme, smerig, bah














wat klinkt dat weer vet :rockon:

jw009
30 januari 2007, 21:39
Bedankt man!

Ik zal ff in het kort vertellen wat vooral belangrijk is:

Neem meerdere lagen op, vooral rhythm gitaar. Ik neem altijd 2 rhythm tracks op, 1 links en ander rechts. Verder gebruik ik alleen C4 op mn rhrythm tracks.

Drums is een ander verhaal, de ezx van EZdrummer klonk van zichzelf al goed, dus daar hoef je weinig aan te doen. Misschien wat compressie op de snare (top én bottom).

Op de master bus gebruik ik vooral compressie, c4 en een limiter. Het is gewoon proberen en luisteren of het bij de mix past.

Post gerust meer vragen :)!

Laterr


EQ je veel op je rhythem tracks in C4? Wat zijn ruim genomen je instellingen/?

meul
31 januari 2007, 18:35
Hey vogel,

ik weet het nog niet helemaal, drums beetje dubbel gevoel over. Kick klinkt hier iets te boemerig en heeft wat weinig attack lijkt het. beetje sompig. je voelt hem alleen maar zeg maar, snare klinkt beetje hollig maar heeft ook wel weer iets vind ik, wel apart!

het klinkt wel groot (breed). persoonlijk vonds ik die closed eye mix van je more impressive. clean en heavy!

Ja,meneer
31 januari 2007, 18:44
K ben niet egt 100% iemand van metal, maar die sound klinkt tog wel goed. Doorgaan....

jw009
14 februari 2007, 10:48
.... en al bijna af???

Lacrimosa
15 februari 2007, 12:36
hou gitaarnet in de gaten de komende tijd ;)

FrankS
15 februari 2007, 15:19
Yo, erg bruut, klinkt al lekker 'groot' zeg maar! 'k Zou niet weten wat voor commentaar ik verder moet geven hehe. Doe het je niet na.

Soulflyhigh
20 februari 2007, 21:08
Zo wat klinkt dat gruwelijk zwaar zeg! Ik overweeg meteen een Pod XT te kopen omdat ik zelf zo loop aan te kutten met slechte gear qua opname.

ps Keep up the good work!!! 8)

jw009
21 februari 2007, 09:23
heb je misschien nog een nieuwe sneak preview om ons nog wat dagen zoet te houden?

worst
21 februari 2007, 13:31
damnnn!!!

dat klink vet!!! ik vindt dat ie drums juist heerlijk klinken zo....lekker real zegmaar...

c4 gebruik ik zelf ook wel veeel...

Ic3gl0vE
23 februari 2007, 11:04
Zo wat klinkt dat gruwelijk zwaar zeg! Ik overweeg meteen een Pod XT te kopen omdat ik zelf zo loop aan te kutten met slechte gear qua opname.

ps Keep up the good work!!! 8)


Je hebt al een 5150, koop een goede microfoon man! :blast:

Lacrimosa
24 februari 2007, 00:36
heb je misschien nog een nieuwe sneak preview om ons nog wat dagen zoet te houden?

vind het echt klote, maar ik heb echt zooooo weinig tijd ivm school ed, en er zijn nog steeds stukken waar ik niet tevreden mee ben...dus ik post het pas als ik er tevreden mee ben..

ondertussen ben ik ook nog een ander liedje aan het opnemen, maar die is echt over the top math metal achtig hoho :D

liedjes schrijven/opnemen duurt echt veeeeeeeeeeeeeel langer dan een tijd geleden... :(

Gitaro
24 februari 2007, 00:56
Klinkt goed, wat de snare betreft: na 0:18 zitten 2 snare hits die m.i. veel beter klinken dan de rest! Iets minder 'ploeink' zoals jij het beschrijft

worst
24 februari 2007, 13:57
die poink is juist lekker!!!!

Davidian
24 februari 2007, 14:41
Hoe krijg jij die lekkere sizzle over je bekkens? Als ik het wil dan verlies ik meestal de details van de bekkens.

worst
24 februari 2007, 15:06
C4 erover heen en het midhoog mischien een beetje omhoog.

Negative K3 fan
24 februari 2007, 16:45
vind het echt klote, maar ik heb echt zooooo weinig tijd ivm school ed,

en toch zit ie bijna nooit bij de colleges hahaha :D

Lacrimosa
24 februari 2007, 20:09
en toch zit ie bijna nooit bij de colleges hahaha :D

hahahah daar heb je me te pakken...

die colleges van van Nuchteren...pfff man

nog naar ict geweest? wij waren toen flink aant bekvechten met van Nuchteren over Pietklein.

Gitaristje 18
25 februari 2007, 11:38
Ten eerste, wat een gigantisch mooie sound :p :o .
Ik wordt er gewoon jaloers van :p
Nu heb ik gehoord hoe mooi je sound kan worden en dat wordt dan ook wel mijn doel;).

Trouwens wat is C4 eigenlijk?

Lacrimosa
25 februari 2007, 13:20
bedankt!

C4 is een multiband compressor (zeg ik dit goed?)
Ik kan er niet zonder :)

cardinal
26 februari 2007, 21:06
ozone heeft mooie multiband compressors. Mix is prima. Overhead hoor je dat het samples zijn wellicht nog wat bewerken of meer achter in de mix.

jw009
18 maart 2007, 22:31
Schiet is op man !!!!! Ik wil die nieuwe shit horen !! De teader klinkt al zoo veel belovend, skip gewoon paar colleges daar wordt je toch niet wijzer van.
Fff een lekker nrtjes posten doet ons allemaal goed,!!!":rockon: