PDA

View Full Version : wie zingt



Stevie_V
15 november 2001, 10:44
ik heb een vraag wie zingt er vaak graag mee met zijn gitaar en wie niet en zing je uit je zelf(zonder zanglessen) of zing je met zanglessen

ff over mezelf

ik heb pas 3 weken gitaarles maar ben wel van plan om te een beetje muzikaal te doen dus het zal wel voorkomen dat ik goede nummers meezing zonder zangles (maar of het goed klinkt ??)

JV
15 november 2001, 17:46
meestal zing ik alleen mee als ik acda en de munnik speel, verder speel ik ook niet echt meezingnummers. kspeel ook nog mondharp (een beetje) dus dan kan ik daar ook mee oefenen
maar kheb geen les ofzo, kken gewoon aardig zingen

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: JV op 2001-11-15 16:47 ]</font>

gershwin5150
19 november 2001, 02:31
Ik zing gelukkig voor mijn omgeving niet echt veel mee als ik speel, hoewel ik het wel een aardige oefening vind, zingen en dan jezelf op gitaar begeleiden...Dus soms waag ik me er wel eens aan :wink:

ekkerman
19 november 2001, 17:51
ik denk dat als je kunt zingen het vanzelf gaat en dat piano en gitaar uitstekend zijn om harmonien door te krijgen zodat als het in je mars ligt je vanzelf tweede stemmen en derde stemmen gaat zingen maar dat kun je ook met de radio mee doen er zijn zat nummers zonder een tweede stem waarop je je talenten qua zang kan botvieren.

Anavrin
20 november 2001, 00:46
Heel geschikt om mee te zingen zijn de nummers op Nirvana unplugged. Om te beginnen wel wat lastig omdat de zang-maten en de gitaarmaten af en toe niet synchroon lopen, of gewoon niet logisch zijn, maar wel lekker klinken. (probeer 'Come as you are' maar eens)

Dila
21 november 2001, 22:58
ik speel en zing die nummers ook altijd dat is onwijs leuk gewoon. about a girl, lake of fire en where did you sleep zijn vet leuk om te spelen. lekker simpel maar toch cool.

Jeroen
21 november 2001, 23:15
kDoe de tweede stem meestal. Geenzangles. Naar mijn idee zing ik wel zuiver maar ik heb geen mooie stem om 1e stem te doen, daarom dus gewoon lekker ergens op de achtergrond :smile:. Tijdens bepaalde loopjes is het wel eens moeilijk om je zang ook zuiver te houden. Ook leuk: soleren en met je stem diezelfde lijn mee te zingen.

philbee
23 november 2001, 10:18
gewoon zingen, hard, zacht, whatever, da's net het leuke. zangles vind ik persoonlijk pas nodig als je al wat verder bent, dus niet als met gitaar dat je vanaf het begin beter les neemt.

anoniem
27 november 2001, 14:38
MMm, ja, die cd speel ik ook plat.
Zeg, vraagje, he. Hoe lang doet de gemiddelde persoon hier er over om die hele cd (zonder solo's) te kunnen spelen?
Ik heb geen lessen genomen, maar heb het mezelf zeg maar aangeleerd. En sinds mei 2001 kan ik zo'n beetje elk nummer spelen dat ik tegenkom. Maar die Nirvana cd, die heb ik super veel gespeeld. Het blijft leuk, vooral het tokkelen op nummers als Pennyroyal tea vind ik nog wel een uitdaging, tenminste om dat met meerdere vingers te doen.
Oh ja, travis speelt trouwens erg laf; die kerel gebruikt voor ELK nummer weer een capo. Ja, zo kan ik het ook wel. Fijn dat kurt daar nie aan doet.

anoniem
29 november 2001, 01:48
ik zing wel mee... dacht ook dat ik niet kon zingen totdat m'n vader het "ontdekte"... maar goed, ik denk dat iedereen kan zingen... je moet het gewoon DOEN (dus niet twijfelen)

Anavrin
29 november 2001, 11:36
voordat ik de unplugged cd mee ging spelen, kon ik bijna alle liedjes van de andere cd's al spelen. De enige liedjes die ik nog moest leren waren dus de liedjes die niet van Nirvana zelf waren. Dat heeft me ongeveer 2 a 3 uur gekost.

anoniem
3 december 2001, 11:28
MMM ja, zeg, heeft iemand de correcte akkoorden van Dumb?
Ik speel E5 - G

anoniem
3 december 2001, 11:29
MMM ja, zeg, heeft iemand de correcte akkoorden van Dumb?
Ik speel E5 - G
A - G (of G6, whenever I feel like it)
en voor de Bridge (skin the sun...) B (bar 7e fret) en C (open).

In hoeverre is dit correct?

anoniem
4 december 2001, 17:09
Heej hallo!
Ik speel nu ongeveer een jaar acoustische gitaar. Ik zing er nooit bij, heel soms, als ik zeker weet dat niemand het hoort haha, want ik kan echt niet zingen. Van mijn gitaarleraar moest ik eerst meezingen, alleen daar is hij maar mee opgehouden haha. Niet zo'n succes nog. Ik draai die cd van Nirvana ook erg vaak de laatste tijd. Ik hoorde namelijk overal dat die nummers makkelijk te spelen waren, maarja, dan moet je ze wel eerst een beetje kennen he! Nu heb ik eigenlijk even te weinig tijd om ze op mijn gitaar te oefenen, maar dat ga ik zeker doen! Groetjes Marloes
Gave site trouwens, ik was hiet nog noit geweest, maar hij is nu toegevoegd aan mijn favourieten!!

Rectifier
4 december 2001, 17:45
Dag Marloes, je komt me bekend voor.

gangsta
4 december 2001, 18:18
als je moeilijk wil moet je een solo spelen of loopje en dan iets zingen
das echt kut.

sleep_to_saturate
5 december 2001, 12:16
Ik weet wel een leuke..
Mr Moustache van Nirvana (Bleach)
Moet je dat loopje spelen en in het couplet dat loopje doorspelen terwijl je zingt..
haha. die ga ik wel proberen vanavond. :smile:

anoniem
6 december 2001, 09:43
Zeg, waarom zou je een solo willen spelen die je begeleidt met zang? Als je even logisch nadenkt weet je dat 'solo' alleen betekent, dus meezingen is nogal paradoxaal.

Mark83
15 juli 2002, 02:19
Zingen is niet zo moeilijk, je moet alleen zelf leren te horen wanneer je al dan niet zuiver zingt. Neem het voor de lol eens ergens mee op. En je moet durven te zingen, en dingen met je stem uit proberen.. En zoals, met alles van muziek.. oefenen tot je erbij neetvalt.

Ic3gl0vE
23 juli 2002, 13:59
Als ik gitaarspeel zing ik wel vaak mee, maar ik heb geen les. Ga ik nog wel een keer doen denk ik (zangles nemen :smile:). Ik wordt ook de zanger/gitarist in mijn band *jeej*

suzanne
23 juli 2002, 20:04
Ik zing wel vaak mee omdat ik meestal alleen begeleidende nummers speel. ik heb geen mooie stem maar zing ook niet altijd vals, idd je moet gewoon durven(niet dat ik dat altijd doe) maar door het vaak te doen merk je wel dat er meer in je stem zit dan je ooit gedacht hebt.

ammelis
23 juli 2002, 20:23
Nou, ik kan dus helemaal niet mooi zingen (echt oren dicht) en ik kan ook al echt niet tegelijk zingen en spelen, hoe doe je dat?
Zelfs het simpelste liedje lukt niet!
( Nou ja, paar uitzonderingetjes dan).

Ic3gl0vE
24 juli 2002, 14:29
Hmm je moet een liedje gewoon goed genoeg kennen zodat het spelen 'vanzelf' gaat en dan kan je je concentreren op je zang.

Het is net als met drummen, je doet 3 dingen tegelijk en dat is in het begin een beetje lastig maar je moet er gewoon niet teveel bij nadenken

Eddie van Halen
24 juli 2002, 22:51
Ik zing alleen (nog) voor mezelf, dus als ik alleen op mijn kamer zit te spelen. Liever nog dat ik alleen thuis ben, zodat m'n moeder niet opeens m'n kamer binnenkomt :shy:
Maar de zangeres van m'n bandje wil dat ik ook een beetje 2e stem ga zingen, dus ik ben al flink aan het oefenen. Niet dat het zingen moeilijk is, maar ik denk dat als het er op aan komt het me toch niet gaat lukken... BOEIHOOFD!!! :lol:

Eddie van Halen
24 juli 2002, 22:56
Hey, :shy: is geen smiley... :grin:

Maar over die loopjes in liedjes: Moet je Long Blond Animal - Golden Earring eens proberen. Als je dat eenmaal onder de knie hebt dan zit je timing wel ok :smile:

Kitaarhiero
25 juli 2002, 21:21
Ik kan wel aardig zingen, ik heb een vrij groot bereik maar ik zing liever veilig (niet te hoog of laag), want ik hou maar matig toon.

Ic3gl0vE
25 juli 2002, 23:52
ja ik heb ook wel een aardig bereik maar mijn stem is redelijk laga en als ik dan hoog ga zingen dan is volgens mij alle bas uit m'n stem en das ook zo lelijk. Ik zal het is opnemen voor mezelf en kijken of het een beetje aan te horen is als ik hoog zing :smile:

rePUNKtative
1 augustus 2002, 22:07
Op 2001-11-21 21:58, schreef Dila:
ik speel en zing die nummers ook altijd dat is onwijs leuk gewoon. about a girl, lake of fire en where did you sleep zijn vet leuk om te spelen. lekker simpel maar toch cool.


bij de weg, had je nog zangles genomen of niet :wink:.... Aangezien die "cover" van jullie niet helemaal cool klonk qua zang :razz:

MetalliCat
2 augustus 2002, 00:55
Het is net als met drummen, je doet 3 dingen tegelijk en dat is in het begin een beetje lastig maar je moet er gewoon niet teveel bij nadenken


Met drummen doe je soms 4 dingen tegelijk :smile:
Met beide handen op bekkens en toms slaan, rechtervoet de Basedrum, linkervoet Hi-Hat

MetalliCat
2 augustus 2002, 00:56
Owjah, misschien kun je je hoofd er ook wel bij gebruiken :smile: 5 dingen!

Kitaarhiero
2 augustus 2002, 11:19
Het is algemeen bekend dat drummers zelden hun hoofd gebruiken...

basswasp
2 augustus 2002, 11:46
:lol: :lol: :lol:

MetalliCat
2 augustus 2002, 14:28
Hahaha :lol:

Ic3gl0vE
5 augustus 2002, 14:20
je moet je hoofd dan juist niet meer gebruiken want die kan dat nie aan :smile:

Stevie_V
5 augustus 2002, 15:13
als ik iemand zie drummen gebruik ik mijn hoofd wel


:razz:

ff kijken hoe hij het doet :razz:

Harry
5 augustus 2002, 16:25
ik heb een drummer gekend die zijn hoofd gebruikte: om af en toe een flinke hens tegen zijn splash-bekken te geven, iets beters kon ie er trouwens niet mee

moretel
7 augustus 2002, 22:34
Ik ben begonnen met serieus te zingen in de band bij gebrek aan beter :smile:
Ik kan aardig zingen maar heb mijn beperkingen maar dat hebben Neil Young en Billy Corgan en ook. Door het vele zingen (met een aantal zanglessen) is mijn stem beter geworden. De een vind het niks en de ander prachtig.

In een nieuwe band gaan we ingewikkelder muziek spelen (o.a. Rush). Zang en gitaar wordt hier moeilijker te combineren, maar als je niet probeert weet je het nooit. Gewoon veel oefenen.

PeArLjAm
8 augustus 2002, 12:45
Op 2002-08-02 10:19, schreef Kitaarhiero:
Het is algemeen bekend dat drummers zelden hun hoofd gebruiken...



Nou je het zegt, ik zag laatst op tv een optreden van slipknot (heeel fftjes maarhoor) maar die drummer stond met zijn hoofd tegen zn trommels aan te beuken. Daar gebruikt ie letterlijk zijn hoofd maar of ie hem nog kan gebruiken voor andere dingen is nog maar de vraag..

moretel
9 augustus 2002, 00:15
Zure zult misschien ?

wingman
9 augustus 2002, 03:14
Ik zing alleen dingen die in mijn bereik zijn Dire Straits, the stones, het blijft lastig soms past je stem ook niet bij muziek ondanks dat je "zuiver" zingt

Lisanne15
11 augustus 2002, 12:25
Hoi...

Ja ik wil wel altijd meezingen als ik gitaar speel, maar punt één is dat ik nie zo goed gitaar kan spelen meer.....maargoed das ffies weer wat anders hehehe.....
Maar tis zow moeilijk vind ik....
Twee dingen tegelijk.....
Ik vind het echt moeilijk....

Maargoed, als we gitaar spelen met piano erbij enzow doen we vaak ook wel meerstemmige stukjes....das zo lachuh......

GREETZZZZZZZ

A-ToXiC
11 augustus 2002, 15:58
Twee dingen tegelijk.....
Ik vind het echt moeilijk....



Hmmmm, en in die reclame zeggen ze dat vrouwen zoveel dingen tegeljk kunnen :grin: