PDA

View Full Version : Nieuw Nummer!



drap
29 januari 2007, 00:12
Jaja, vanmiddag ff lekker constructief bezig geweest en een nieuw nummer opgenomen met de band. Het betreft een oefenruimte opname en naar een zanger wordt nog naar gezocht. Anyway, hier het nummer: Varicose Veinz - I can't see a thing (http://members.home.nl/jeroenassies/I%20can't%20see%20a%20thing.mp3)

Graag uwer kritieken! :)

Tupelo
29 januari 2007, 01:08
Lekkere sound, dat zeker!
Goed dat ik geen SG hoor! :D

In 1e instantie - de gedachte - een beetje saai; maar het repeterende roept een beetje een trance op (kan ook aan de wijn & stuf liggen) en op dit moment redelijk aangenaam om aan te horen, al zou ik een hele show niet trekken.

En opnieuw - positief :) - de cornershop associatie voor me.

Oh, nog bezig; Solo's leuk, lekker '60's.

Duurt te lang zo.
Mis een beetje noise of synths.
Komt korter beter uit denk ik.

Azrael
29 januari 2007, 01:12
Persoonlijk vind ik het slaapverwekkend maar ik zie wel potentie mits je het uitbreidt met betere gitaarpartijen en meer variatie. Het basis idee is leuk.
De solo vind ik ook geen verhaal hebben. Losse noten uit toonladders. Over de opname kan ik weinig vertellen ('t is maar een mic take begrijp ik) maar klinkt niet eens echt slecht voor een simpele opname. 't Is goed te horen als grof idee. Zanger erbij zou ook inderdaad handig zijn.

drap
29 januari 2007, 01:25
Lekkere sound, dat zeker!
Goed dat ik geen SG hoor! :D

In 1e instantie - de gedachte - een beetje saai; maar het repeterende roept een beetje een trance op (kan ook aan de wijn & stuf liggen) en op dit moment redelijk aangenaam om aan te horen, al zou ik een hele show niet trekken.

En opnieuw - positief :) - de cornershop associatie voor me.

Oh, nog bezig; Solo's leuk, lekker '60's.

Duurt te lang zo.
Mis een beetje noise of synths.
Komt korter beter uit denk ik.

Euh... je hoort geen SG Tuup? Je kon nog wel eens bedrogen uitkomen :roll: Het geluid vind ik ook verrassend, het is namelijk opgenomen met de vergruisde Marshall AVT versterkers. Eén ouwer type en een nieuwer type AVT275.

Het nummer is ook niet per definitie Varicose Veinz hoor, we hebben ook veel ruiger werk, maar deze was redelijk makkelijk ff snel op te nemen. We hebben ook nog een ander nummer opgenomen, maar die is helaas behoorlijk mislukt blijkt achteraf...

@Azrael: Ik begrijp ergens je punt wel. We stonden er zelf namelijk ook nogal verbaast over dat het nummer meer dan 5 minuten duurt. Het kan korter inderdaad, maar qua akkoorden vinden we het redelijk af eigenlijk. Die hebben we ook expres redelijk simpel gehouden.

Wat betreft de opnamekwaliteit kan wel kloppen. We hebben dit namelijk appart van elkaar opgenomen middels een 8 sporen recorder van Boss.

Wat betreft de solo, de tweede gitaar die je daar hoort invallen, dat is toch nog niet zo verkeerd :roll:

In ieder geval wel bedankt voor de kritieken. Kunnen we alleen maar van leren uiteindelijk.

Tupelo
29 januari 2007, 01:29
Kut, nou ja, dan zuigt het nummer, dat begrijp je! :sneaky:

drap
29 januari 2007, 01:37
Kut, nou ja, dan zuigt het nummer, dat begrijp je! :sneaky:

Ik snap het, ik snap het... :D

Onze andere gitarist heeft een ES-335 model van Aria, dat mag wel? :D

Tupelo
29 januari 2007, 01:40
Splended! :)

Ik weet niet hoe ik moet uploaden zodat je het direct kunt afspelen, maar bij dezen een miskleun van mijn nieuwe band. (ook met SG. :( )


>>Oh ja, wij zoeken ook nog een zanger; indien we het halen.<< ;)

S trouwens kut, want ik zou liever iets akoestisch posten, maar ik kan niet opnemen thuis. :(

drap
29 januari 2007, 01:46
Splended! :)

Ik weet niet hoe ik moet uploaden zodat je het direct kunt afspelen, maar bij dezen een miskleun van mijn nieuwe band.

http://download.yousendit.com/E2FD72831C34740A

Heb je geen eigen webruimte van je provider misschien? Ik pleur het tegenwoordig op m'n eigen webruimte namelijk. Daarna via properties ff copy pasten en voila, hij speelt in één keer af in een media player!

Ik kan je muziek trouwens absoluut waarderen, ik mis alleen een zanger. Ik ben meer van klip en klare liedjes, maar goed, dat is een voorkeurskwestie.

Ey, en get the fuck outta my topic!!! :sneaky:

:D

Tupelo
29 januari 2007, 01:48
Ik zal morgen eens kijken.
Niet zo thuis in het 'huis pc-gebruik'. :)

Erg eigenlijk. :o

Azrael
29 januari 2007, 01:59
Euh... je hoort geen SG Tuup? Je kon nog wel eens bedrogen uitkomen :roll: Het geluid vind ik ook verrassend, het is namelijk opgenomen met de vergruisde Marshall AVT versterkers. Eén ouwer type en een nieuwer type AVT275.

Het nummer is ook niet per definitie Varicose Veinz hoor, we hebben ook veel ruiger werk, maar deze was redelijk makkelijk ff snel op te nemen. We hebben ook nog een ander nummer opgenomen, maar die is helaas behoorlijk mislukt blijkt achteraf...

@Azrael: Ik begrijp ergens je punt wel. We stonden er zelf namelijk ook nogal verbaast over dat het nummer meer dan 5 minuten duurt. Het kan korter inderdaad, maar qua akkoorden vinden we het redelijk af eigenlijk. Die hebben we ook expres redelijk simpel gehouden.

Wat betreft de opnamekwaliteit kan wel kloppen. We hebben dit namelijk appart van elkaar opgenomen middels een 8 sporen recorder van Boss.

Wat betreft de solo, de tweede gitaar die je daar hoort invallen, dat is toch nog niet zo verkeerd :roll:

In ieder geval wel bedankt voor de kritieken. Kunnen we alleen maar van leren uiteindelijk.

Qua akkoorden is het goed maar er mag wat variatie in. Extra gitaar loopjes (al dan niet zacht en gemute) , tussenakkoorden erin of sus akkoorden en dat soort spul erin gooien als extraatje.
Bij de solo is de tweede gitaar inderdaad een heel stuk beter......die eerste gitaar deed me denken aan iemand met een Squier in een crate versterker hehe.. :D

Grappig overgens dat het 8 sporen is opgenomen. Gebeurt niet vaak met een oefenruimte demootje. Meestal plant men een Intertoys mic in het midden neer.

Tupelo
29 januari 2007, 02:00
En ik dacht echt een tele te horen drap1 :)

Tupelo
29 januari 2007, 02:07
Wat cornershop:

http://www.youtube.com/watch?v=5rQmB7SCrzc
http://www.youtube.com/watch?v=FrEMzR71KVs

drap
29 januari 2007, 02:47
Wat cornershop:

http://www.youtube.com/watch?v=5rQmB7SCrzc
http://www.youtube.com/watch?v=FrEMzR71KVs

Oef... Tuup, ik denk niet dat ook maar iemand bij ons in de band zich hiermee zou willen associeren :D Wellicht dat dit en het andere nummertje van ons voor jou enige gelijkenissen treft, maar verder houdt het daar dan ook wel op hoor (hoop ik :) ) Onze andere meuk is meer een mengeling van Radiohead, The Clash en ouwere Pink Floyd met zo nu en dan wat ruigere invloeden zoals Foo Fighters ofzo. Veel van ons ander werk is ook ietswat meer psychedelisch en misschien ook wel wat experimenteler. Wat meer rare akkoorden tussendoor enzo.

Azrael
29 januari 2007, 12:51
Hihi , ik vond de gelijkenis met Cornershop ook uitstekend al ken ik die band niet :D