PDA

View Full Version : theorie enz



thekid
28 januari 2007, 22:10
hey

kent hier iemand een site ofzo waar de toonladders en de rest van theorie allemaal in tab vorm staan uitgelegd , en hoe je kunt zien of horen in welke toonsoort een nummer geschreven is

-=JEROEN=-
29 januari 2007, 10:32
ik ken een hele goeie site: www.google.nl

Pais
29 januari 2007, 11:01
ik ken een hele goeie site: www.google.nl
Ik heb hem al zó graag eens willen gebruiken ;)

http://137.224.239.40/nh/forum/files/maddy_simpsons_und_google_173.jpg

gorgasm
29 januari 2007, 11:30
hey

kent hier iemand een site ofzo waar de toonladders en de rest van theorie allemaal in tab vorm staan uitgelegd , en hoe je kunt zien of horen in welke toonsoort een nummer geschreven is
knaapie; we/ik kunnen hier idd een paar sites om je oren kwakken, maar wat zal je ermee zijn? Als je een C majeur niet kent ga je de andere (oa kerktoonladders) niet kennen want ze berusten allemaal op hetzelfde.

Verder is tabs nogal moeilijk uit te leggen, want je hebt een c op A -3- maar ook een c op G -5-

Ik ben al een tijdje bezig(maand of 6 zeker en vast al) en begin wel iets te kennen, maar in feite ken ik nog niets.

Ik kan je wel zeggen wat je KAN doen maar ik heb zelf nog een veel te lange weg af te leggen, en er zitten hier mensen die zoveel meer zijn dan ik en t allemaal zoveel beter kennen dan ik.

Lees Jeroens lessen eens door?

@pais kvind hem wel goed :hippie:

taylor
29 januari 2007, 11:38
internet vind ik zelf niet echt een goed medium voor theorie of gitaarlessen enz misschien om(kleine) dingen te bevestegen of om op te zoeken/vragen maar verder..

ga gewoon op les bij een leraar die je goed ligt 10 X beter dan die halve waarheden die je meestal op internet vind.

Jimi Hendrix
29 januari 2007, 11:42
internet vind ik zelf niet echt een goed medium voor theorie of gitaarlessen enz misschien om(kleine) dingen te bevestegen of om op te zoeken/vragen maar verder..

ga gewoon op les bij een leraar die je goed ligt 10 X beter dan die halve waarheden die je meestal op internet vind.

+10 tekens

Pais
29 januari 2007, 11:53
internet vind ik zelf niet echt een goed medium voor theorie of gitaarlessen enz misschien om(kleine) dingen te bevestegen of om op te zoeken/vragen maar verder..

ga gewoon op les bij een leraar die je goed ligt 10 X beter dan die halve waarheden die je meestal op internet vind.

Waar, maar een site als bijvoorbeeld all-guitar-chords.com vind ik wel verrekte handig. Niet om theorie van te leren, maar alle toonladders en akkoorden zijn er te vinden, je kunt er de namen van akkoorden en ladders eenvoudig opzoeken. Naast mn lessen heb ik er zeker wel wat aan.
En uit dit boek haal ik ook een hoop:
http://www.nnbh.com/base/6X/images/902300826X.jpg

taylor
29 januari 2007, 12:19
zo'n soort boek is wel makkelijk als naslag werk naast je lessen als je bv moeite hebt met akkoord namen en zo.

gorgasm
29 januari 2007, 12:45
Waar, maar een site als bijvoorbeeld all-guitar-chords.com vind ik wel verrekte handig

idd maar de eerste x je zo'n site op je scherm ziet springen weet je niet waar het eerst hebben.
www.gootar.com/guitar
vind k ook heel handig

-=JEROEN=-
29 januari 2007, 12:55
gewoon beginnen met mijn lessen en kijken hoeveel je er van snapt

en stel zo veel vragen als je wilt :hippie:

thekid
29 januari 2007, 16:12
sry he mannen maar ik ken men toonladders nog wel niet allemaal van buiten ,en ik kan tabs lezen ,ik zit op les ,en heb het boek de gitaar dat hier ook aanbevolen, is het enige dat ik vroeg was voor een duidelijke uitleg van wanneer welke toonladder te gebruiken en hoe je toonladders aaneen kunt koppelen endergelijke (duidelijk niet met geleerdeantwoorden als grote terts en kleine enz...) en nu wordt er mij verweten dat ik domme vragen stel.

-=JEROEN=-
29 januari 2007, 17:10
wie verwijt wie?

leer eerst maar eens wat een kleine en grote terts is

als je een huis gaat bouwen begin je toch ook niet eerst met het dak ;)

succes

gorgasm
29 januari 2007, 23:03
voor het hele kleine deeltje dat ik ervan weet kan ik je al zeggen dat er geen 1-2-3 antwoord op je vraag bestaat.

Bv, een G akkoord, waaruit bestaat dat? Majeur of mineur? Waarom?
Wat ga je erover spelen? Ionisch? In welke cadans(trappenleer/progressie) zit je dan?
Of bekijk je t als je V'de trap? waar je dan mixo over speelt? Zit je dan nog in diezelfde progressie?

Wat speel je bij beide voorbeelden?

Kan je op die vragen antwoorden?


duidelijk niet met geleerdeantwoorden als grote terts en kleine enz
dit is niet geleerd, dit is essentie, men spreekt in de muziektheorie bv. niet over een B -3- maar over een D.

Voel je niet aangesproken, dit is slechts een topje van de ijsberg.

-=JEROEN=-
30 januari 2007, 01:18
misschien heb je het idee dat muziektheorie te moeilijk is (voor jou)

maar niet geschoten is altijd mis

in mijn lessen probeer ik het zo eenvoudig mogelijk uit te leggen, maar ondanks dat ik denk dat het allemaal klare taal is, zou t heel goed kunnen dat het niet zo is... dus ook jij helpt mij weer als je mijn lessen volgt en er vragen over stelt als je iets niet begrijpt

dus, ga de uitdaging aan, je zal jezelf er later erg dankbaar voor zijn

thekid
31 januari 2007, 22:01
jeroen ik ben nu bezig met je lessen en snap ze toch wel een beetje maar denk dat er wel wat vragen zullen komen

-=JEROEN=-
1 februari 2007, 15:15
vraag maar raak, ik beantwoord ze graag