PDA

View Full Version : help me dudes!



Keesz
28 januari 2007, 21:23
mijn oog viel op een amp op marktplaats, waarvan de OUTPUT TRAFO weg/stuk was, versterker maakt dus geen geluid, gozer doet em denk ook weg voor weinig,

nu was mijn vraag GAAT DIT VEEL KOSTEN?

veel als in 100 euro en meer?

geliefe een snel antwoord, dan strik ik em vanavond nog..

met vriendelijke groet Kees

Mitch
28 januari 2007, 21:33
Kan me niet herinneren dat ik ze recentelijk bij de Gamma voor 20E in de aanbieding heb gezien. :satisfie:

Prijs hangt uiteraard af van het type en vermogen van de versterker en afhankelijk van of je dat zelf gaat inbouwen etc. maar dat begreep je vast al.

zjanke
28 januari 2007, 21:36
http://www.thegearpage.net/board/archive/index.php/t-171912.html (http://www.thegearpage.net/board/archive/index.php/t-171912.html)

Kijk waar de oorspronkelijke poster vandaan komt. Kan zomaar eens heel duur gaan zijn. Wellicht dat de echte techneuten een ander verhaal vertellen...
Bij fliptops hebben ze wel een OT voor 165$

Keesz
28 januari 2007, 21:47
165$...ongeveer 120 euro....dan nog inbouwen hmmm, weet iemand ongeveer wat dat zal gaan kosten?

Keesz
29 januari 2007, 23:58
update : die gozer vroeg wanneer ik langs wou komen, woensdag schikt mij, dus waarschijnlijk woensdag ff langs...op verduijnelectronics.nl vond ik een transformator voor 150€!

Chris Winsemius
30 januari 2007, 00:54
Hoi Kees

Ik heb even navraag bij MercuryMagnetics gedaan, ff wachten op antwoord (maar die gasten maken wel de meest authentieke replica's)

Ik dacht dat Verduin trafo's van TAD verkoopt, best ok (ik gebruik ze zelf voor "budget"-klussen).

Ps/Nb Echt goede trafo's zijn niet goedkoop en ze vormen de basis van je versterker. Ik heb zelf duidenden euro's besteed voor echte goeie trafo's te hebben gevonden en hoewel niet goedkoop blijf ik er gewoon bij. Qua uitgangstrafo: impact is te vergelijken met cheapo of goeie elementen op 'n goede gitaar...

Keesz
30 januari 2007, 14:03
oké... dus jij kan ook aan die trafo's komen, maar zijn die CUSTOM MADE mercury dingen niet onwijs duur?

ik ga zoals ik al zei woensdag kijken of het wat is, want eerlijk gezegd wantrouw ik de boel een beetje...

Ik bel nog wel even op woensdag naar de zaak chris, dan weten jij en ik allebei meer oke?

groet Kees

Keesz
30 januari 2007, 20:30
ooh en btw, stel er is meer mis, buizen stuk ofzo...gaat dit dan veel kosten??

edit: kzie net trouwens dat tonefactory.nl 7027's verkoopt voor 30 eu per stuk! ook een meevaller mochten die evt stuk zijn

Keesz
31 januari 2007, 14:29
vandaag langs geweest, aardige kerel, amp zag er op t oog goed uit...op de ontbrekende output traf. na dan... hoe het verhaal was:

een maat van de verkoper deed de versterker aan: geluid ebte heel langzaam weg, toen deed hij em uit/aan en toen was het geluid helemaal verdwenen....klinkt dit als een typisch output trafo probleem? of zeggen jullie het is wat anders?

Verder zou ik graag nog wat hulp willen mbt het totale prijzen plaatje :

Amp = 100 eu.
TAD trafo,verduijn elec, 150 eu.
+- montage 50

dit natuurlijk als ALLEEN de trafo kapot is, maar ik denk gezien de leeftijd van de amp er vast nog wel wat anders mee mis KAN zijn, 7027's kosten rond de 2/3 tientjes dus al vervang ik die komt er pakweg nog 100 eu bij
(andere zaken/(eind)buizen e.d. +- 150)

is dit een redelijke prijs schatting? zoja neem ik em....maar misschien zie ik wat over het hoofd??

Alvast bedankt voor de antwoorden

Kees

Chris Winsemius
31 januari 2007, 14:42
Hoi Kees

Ook nav je telefoontje:
het is voor praktisch elke tech zeer moelijk aan tegeven hoeveel 'n reparatie zou kosten zonder eerst 'n volledige diagnose te kunnen stellen.

Kapotte OT: meestal minder of geen volume, geratel/bijgeluiden op bepaalde volumes.

De versterker is natuurlijk ook +/- 30 jaar oud, reken dan ook snel op nieuwe buizen en elko's.

Qua 7027s zou ik alleen goed geteste exemplaren gebruiken gezien de hoge spanningen in 'n VT22.
(kwartet JJs en goed getest rond de 100, TADs 184 zag ik net)

Keesz
31 januari 2007, 16:01
oke...voor mij komt het er dan zo uit te zien

Amp : 75
Trafo incl montage = 200 (TAD trafo, is mn eerste buizen bak dus dat verschil hoor ik toch niet)

Amp = 275 mét trafo

eventuele andere kosten = 150 a 200 euro

~450 euro ben ik klaar