PDA

View Full Version : Gitaar Spuiten



888_Gerrinezzzz
28 januari 2007, 19:16
Wie kent een winkel of iemand waar je je gitaar een vette paint job kan geven met vette graphics en mooie plaatjes??? :hippie:

Bram+
28 januari 2007, 20:27
Je kunt proberen de vraag te stellen in het 'zelfbouw'-gedeelte (als de mods het goed vinden daar), maar dan is het wel slimmer als je iets gedetailleerder bent, bijvoorbeeld door te vertellen wat je ongeveer wil. Dan kunnen sommigen je waarschijnlijk ook al vertellen wat je dat gaat kosten etc.

wietse
28 januari 2007, 20:42
geld over zeker?
een goede refinish is duur, het voordeligst is als je zelf de gitaar voorbereidt, dus schuren en uit elkaar halen.
dan is het voor een spuiter een eitje om hem te spuiten als een beun klusje, ga dan naar een vrachtwagen spuiterij toe die gebruiken een sterkere lak dan voor personenwagens.
en dan kost het ook niet veel.
maar doe je er zelf helemaal niks aan en laat je hem uit elkaar halen door een gitaartech en daar spuiten dan zit je snel op een paar 100 euro, en special paint is helemaal duur 3 a 400 euro zit je dan snel op.

GibsonDC
28 januari 2007, 20:49
een graphic is toch een plaatje?:) Een vriend van me heeft dit ook laten doen koste 275euro en dat was gewoon egaal, maar hij had er helemaal niks aangedaan, niet geschuurd enz. als je dat van te voren al doet wat Wietse al zegt kost het minder.

AART
28 januari 2007, 23:16
Laten spuiten kost bij een gitaarbouwer redelijk veel. Airbrushen(graphics) kunnen zij vaak niet(goed).

Maar je betaald er idd wel voor, verschilt per artiest, maar reken idd op enkele honderden euro's, dus bedenk goed of je het er voor over hebt.

vrouw van Steph
29 januari 2007, 09:07
Airbrush J.P. Nijs (http://www.jpsairpaint.nl/)

Hij is echt heel erg goed, ik heb geen idee wat hij vraagt!!

:)

oh ja, als je bij portfolio kijkt, bij de portretten (linnen) die gast met die SG die uit zijn hoed komt, da's m'n vader.
En dat meisje er schuin onder met die vliegeniersbril, da's mijn zus... :D

Voor hetgeen wat jij wil volg je: Portfolio-diversen-instrumenten... :)

guitarchris
29 januari 2007, 13:55
Dat van die vrachtwagenspuiterij met sterkere lak dat is niet zo.. dat is gewoon dezelfde lak. Het verschilt gewoon welk merk en welke kwaliteit lak de spuiter gebruikt. Maar zelf voor bewerken scheelt enorm in de prijs. let wel dat je alles goed glad geschuurd hebt want anders kan de lak er af brokkelen. Primer kun je ook zelf nog wel doen. Voordat je primer er op spuit, de hele body afnemen met thinner zodat deze vet en stof vrij is.

Primer er opspuiten, nog een keer met een fijne korrel schuurpapier (180/ 240) schuren zodat alle oneffenheden weg zijn. Breng deze dan maar eens naar de spuiter voor een mooie lak. Paintbrushen weet ik verder niets van, maar das vast niet gratis...

Mattia
29 januari 2007, 14:16
Als je een goede finish wil, probeer eens iemand te vinden die custom graphics op helmen spuit, bijvoorbeeld. Spuitwerk op auto's en vrachtwagens is voor gitaren gewoon supergrof van kwaliteit (lees: slecht).

vrouw van Steph
29 januari 2007, 14:52
Als je een goede finish wil, probeer eens iemand te vinden die custom graphics op helmen spuit, bijvoorbeeld. Spuitwerk op auto's en vrachtwagens is voor gitaren gewoon supergrof van kwaliteit (lees: slecht).

Hij spuit ook helmen, t- shirts, leer, instrumenten, en als het moet ook je gezicht :cooler:
Airbrush J.P. Nijs (http://www.jpsairpaint.nl/)

fred dons
29 januari 2007, 15:37
ik vind dat helemaal niks dat airbrushen :D

(maar Nijs is btw een hele goede, ik heb hem onlangs nog op de airbrush beurs in Rosmalen gezien en hij was 1 van de betere brushers daar)

Malle Eppie
29 januari 2007, 19:26
Hier komt toch ook wel eens iemand die goed kan airbrushen? LOL

Heb zelf wel eens iets (geen gitaar) laten doen bij Frans de Weerdt.

http://www.specialpaint.nl/