PDA

View Full Version : Nieuwe SG: Select



Squier4ever
28 januari 2007, 18:21
Vond ik zojuist....

http://www.gibson.com/Files//USA/2007/SGSEHCGH1_.jpg

http://www.gibson.com/Products/GibsonElectric/Gibson%20Electric%20Guitars/SG%20Specials/SG%20Select/

marter544
28 januari 2007, 18:40
Ik vind em echt om van te kotsen..

Squier4ever
28 januari 2007, 18:43
vind het wel wat hebben, alleen jammer van de gouden hardware...

Negative K3 fan
28 januari 2007, 18:46
dat hout is mooi,maar de gouden hardware is wat minder...

Hector_Tsolodimos
28 januari 2007, 19:04
Ik vind em echt om van te kotsen..
+1
+143416531232 tekens

robert-gitarist
28 januari 2007, 19:40
Veel te veel goud.Zonde.
Enne dat kleine plaatje tussen de hals en het hals element moet weg.Of dat plaatje moet blijven+een SG slagplaatje erbij of er vanaf maar niet dit en nog eens in het goud.

Tupelo
28 januari 2007, 21:25
SG's blijven SG's en dus vrijwel altijd spuuglelijk, maar eens in de zoveel tijd zie ik er eentje die toch een beetje charme heeft.
Deze vind ik wel te pruimen.

DarknessAwaits
28 januari 2007, 23:41
Grappig, ik ben eigenlijk dezelfde mening toebedeeld als Tupelo. SG's vind ik nooit zoveel aan maar deze gaat best. Zou dit model ontwikkeld zijn als antwoord op SG-haters?

vulvasonic
28 januari 2007, 23:48
Ik vind de SG het mooist als ie eenvoudig is en ontdaan is van alle opschmuck (???).

Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar het goedkoopste model uit de huidige reeks SG's (liefst de walnoot uitvoering).
En een SG zonder slagplaat vind ik, net als bij een telecaster, als een lul zonder dop of een tet zonder knop.

Aan dat goud stoor ik me trouwens niet zo. Dat slijt namelijk altijd zo lekker, waardoor het juist weer zo'n eerlijke, rouwe uitstraling krijgt. :cooler:

Yamhammer_71
29 januari 2007, 00:35
Doe mij maar de Gibson SG Standard 61' reissue :)
Das echt een pareltje.

Nickname
29 januari 2007, 00:41
Das ist zum kotzen ja :stop:

gerrekat
29 januari 2007, 08:50
Idee is leuk maar GIBSON moet eens wat betere flame tops gaan gebruiken want deze en die van de SG supreme's zijn echt van belabberd niveau. Ik vind dat ze op de LP supremes en de custom shop SG elegant wel mooie tops stoppen maar die zijn van en danig prijsniveau dat ze ook niet anders kunnen.

drap
29 januari 2007, 11:07
Ik ben behoorlijk SG fetisjist geworden, ik zou ze ook altijd verkiezen boven een les paul nu, maar deze maakt dan weer een uitzondering op de regel. Deze ging er voor een les paul studio nog uit :D

Negative K3 fan
29 januari 2007, 13:01
ik vind die top op dat plaatje in het begin van dit topic alles behalve belabberd gerrekat...

gerrekat
29 januari 2007, 13:05
Dan heb ik denk ik een andere kijk op tops dan jij. hji is niet zo slecht als die op de SG supremes maar nog steeds lang niet on par met tops op andere high end gitaren. Ook die natural top die op de gibson site zelfs taat is vrij matig. Veel van die USA Jacksons hebben ook last van matige flame maple tops trouwens al zitten adar nog wel eens positieve uitzonderingen tussen op m.n. soloists.

Negative K3 fan
29 januari 2007, 13:08
op veel high end gitaren wordt waarschijnlijk ook veel duurder hout gebruikt (er zijn al ongeveer 6 verschillende klassen wat betreft flamed maple), maar tegenwoordig is dat vaak zo ontzettend doorgeschoten wat betreft strakheid en worden ze ook nog eens overdreven sterk gedyed (sp?) waardoor ik niet meer het idee heb dat ik naar een stuk hout zit te kijken en dat vind ik juist wel weer mooi aan deze, een beetje van die donkere plekken enzo, ook de bookmatch is nog niet eens zo slecht.

Johannes
29 januari 2007, 14:06
Deze SG heeft geen flamed top, maar een massieve flamed body. Ik vind m trouwens wel aardig, maar niet meer dan dat. Een SG moet rock&roll zijn, en dat is deze absoluut niet. Zie je Angus al over het podium stuiteren met dit ding om zn nek? :p :eek:

gerrekat
29 januari 2007, 14:15
Deze SG heeft geen flamed top, maar een massieve flamed body. Ik vind m trouwens wel aardig, maar niet meer dan dat. Een SG moet rock&roll zijn, en dat is deze absoluut niet. Zie je Angus al over het podium stuiteren met dit ding om zn nek? :p :eek:


hmmm waarom niet, ik vond zijn blauwe SG custom ook supervet trouwens, volgens mij uit de "blow up your video" fase.

Jay75
29 januari 2007, 14:34
Echt afschuwelijk, 61 reissue indeed de mooiste :)

Of mijn deluxe uit 71 :)

Punt
29 januari 2007, 19:09
Gadver :stop:

davidof
31 januari 2007, 17:21
sg rulas !! mijn eerste echte liefde :p

glacius
31 januari 2007, 21:03
Vond ik zojuist....

http://www.gibson.com/Files//USA/2007/SGSEHCGH1_.jpg

http://www.gibson.com/Products/GibsonElectric/Gibson%20Electric%20Guitars/SG%20Specials/SG%20Select/

jaaa mooi !! kapjes van de pickups af, floyd erop bouwen en klaar is glaas