PDA

View Full Version : BKP 'The Mules', share your opinions!



Yamhammer_71
28 januari 2007, 17:02
Ik heb laatst een setje Mules humbuckers van BK aangeschaft voor in mn Gibson Les Paul Standaard.
Echt perfect! Zowel clean als distorted. Clean in de hals klinkt ie heerlijk dik en in balans, perfect voor blues en jazz... goed in balans met het brugelement.
Veel 'bite' in de solo's (juist onder high gain) met een stevig middengebied...ook wat 'vocale' eigenschappen heb ik gemerkt. Ze kunnen zowel bijten als lief zijn.
Ik vind ze ook prachtig klinken met een overdrive, zonder dat de 'pure' toon eraan gaat.
Ik ben benieuwd of er hier LP-freaks zijn die ook ervaringen hebben met de Mules. Ik heb ze geinstalleerd en ben echt vol lof over de sound, maar ik weet eigenlijk niets over de output van deze humbuckers?
Ze kunnen high gain zeker aan, met name het brugelement, maar ik stond er wat versteld van... ik dacht dat dit low-output humbuckers waren? :dontgeti:
En als dit zo is...dan heb ik nooit geweten dat low-output humbuckers ook heel stevig kunnen klinken!

Orpheo
28 januari 2007, 17:40
ik heb genoeg LP's bespeeld met Mules, ik heb ze helaas nog niet zelf (even geen geld genoeg ;) ) maar ik ben t helemaal met je eens. heerlijke elementen :)

Yamhammer_71
28 januari 2007, 18:01
ik heb genoeg LP's bespeeld met Mules, ik heb ze helaas nog niet zelf (even geen geld genoeg ;) ) maar ik ben t helemaal met je eens. heerlijke elementen :)


Inderdaad. Ik kan me geen betere en veelzijdigere elementen wensen dan de 'Mules' in mn Les Paul. Eenmaal alles correct ingesteld (je amp/pedalen etc), krijg je er echt een wereldsoundje voor terug. Wel grappig detail; met name het brugelement heeft regelmatig de neiging om te gaan 'janken' tijdens solo's...geen wah wah voor nodig...haha.
Heb ze nu ongeveer een maand en zowel clean als met (veel) distortion heb ik niks te klagen. Solo's speel ik normaliter met veel distortion en ook met deze Mule...klinkt zelfs beter dan veel high output pickups voor soleren :dontgeti: zonder het karakter te verliezen!!

Yamhammer_71
28 januari 2007, 18:28
Maargoed...dalijk nog ff wat spelen op mn Les Paul.

Ik verlang alweer naar dat middengebied...zo krachtig en duidelijk...eindelijk dient de G-snaar ook ergens voor :satisfie:

RolandT
28 januari 2007, 18:56
Ik heb laatst een setje Mules humbuckers van BK aangeschaft voor in mn Gibson Les Paul Standaard.
Echt perfect! ...dan heb ik nooit geweten dat low-output humbuckers ook heel stevig kunnen klinken! Ik wacht met spanning op mijn nieuwe Vintage PAFs van Bulldog (http://www.bulldogpickups.com/) voor mijn Gibson Les Paul studio.

Yamhammer_71
28 januari 2007, 20:10
Ik wacht met spanning op mijn nieuwe Vintage PAFs van Bulldog (http://www.bulldogpickups.com/) voor mijn Gibson Les Paul studio.

Heb net ff gekeken op de site van die Bulldog pickups. Zie ook dat het gaat om een vintage 59' PAF replica. Het zal je denk ik niet slecht bevallen, de sound is (in ieder geval bij The Mule, 59' replica) inderdaad dik, 'sweet' en 'airy'...precies zoals de beschrijvingen. Exact zoals een 59'er moet klinken :)
En ik denk dat je bij de 'vintage' afdeling wel goed zit...distorted kan het ook heerlijk 'airy' klinken.
Succes met de nieuwe pups en laat maar ff wat horen hoe deze je bevallen!

Rutger
29 januari 2007, 10:02
Ik wacht nog steeds met grote verwachting op mijn bestelling....

drap
29 januari 2007, 11:04
Ik heb ze ook in m'n SG, die "The Mule" elementen. Ik ben er wel tevreden mee, vooral het nekelement klinkt veel beter dan de elementen die er in zaten, alleen nou wil het geval dat ik het nekelement bijna nooit gebruik op m'n SG. Ik moet wel toegeven nu na een tijdje, dat ik nou niet in één keer in de zevende hemel terecht ben gekomen met m'n setje Bare Knuckles. Het is dat ik een probleem had met enorm jankende elementen en daarom ben gaan rondneuzen, anders had ik ze niet persé vervangen. Gibson elementen zijn natuurlijk ook gewoon behoorlijke elementen. Ik had ook gewoon weer voor Gibson elementen kunnen gaan, maar dan was ik ongeveer net zoveel kwijt geweest en ben dus daarom eens om me heen gaan kijken wat er nog meer was. Vandaar de Bare Knuckles in m'n SG dus.

Voor m'n tele ligt het weer ff heel anders. Daarmee ben ik met Bare Knuckles elementen wel in één keer met sprongen vooruit gegaan qua klank. Maar goed, dat is dan ook een Japanse tele en daar zitten nou eenmaal standaard gewoon budget elementen in. Ik moet wel zeggen dat ik voor m'n tele ook voor Bare Knuckles ben gegaan omdat ik tevreden was met m'n setje in m'n SG en ook veel goeie recenties over die tele elementen heb gelezen destijds. Als ik niet al ooit eens m'n elementen in m'n strat had vervangen door Kinmans, waren er waarschijnlijk met deze ervaring rijker ook Bare Knuckles in gekomen. Hoewel ik nu betwijvel of die beter zouden zijn dan de Kinmans.

mAnoontje
29 januari 2007, 12:56
Ik wacht nog steeds met grote verwachting op mijn bestelling....

Heb jij ze ook bij van haar besteld?
Ik ben ook al een maand of anderhalf aan het wachten, NIET LEUK! :(

(het zijn alleen geen mules maar miracle mans, maar wel voor in een LP!)

Rutger
29 januari 2007, 13:50
Voor mij inmiddels 4 weken geleden. Hij zei dat ie ze nog bij z'n laatste bestelling had gedaan, dus t zou kunnen dat jouw bestelling toen net de deur uitging...?

Anyway, ik raak een beetje gewend aan de lange wachttijd bij Vdhaar

Yamhammer_71
29 januari 2007, 14:11
Voor mij inmiddels 4 weken geleden. Hij zei dat ie ze nog bij z'n laatste bestelling had gedaan, dus t zou kunnen dat jouw bestelling toen net de deur uitging...?

Anyway, ik raak een beetje gewend aan de lange wachttijd bij Vdhaar

Ja, das zeker een nadeel bij Vdhaar....maar qua assortiment of bestellingsmogelijkheden kun je daar wel uitstekend terecht!
De meeste gitarenzaken doen al moeilijk met het bestellen van bijv. een Duncan JB :stop:....alsof dat maanden moet duren, blijkbaar dus. Echt niet normaal hoor....slecht!
Wat dat betreft is Vdhaar wel altijd op de hoogte van zowat ALLES wat verkrijgbaar is binnen de guitar-world :)...daar kunnen veel gitarenzaak-medewerkers/eigenaars nog van leren om er echt voor de klant te zijn.

Rutger
29 januari 2007, 14:14
Ja, en als hij het niet heeft bestelt ie het voor je. Bovendien is hij goedkoper dan bij BK zelf... :)

Mij hoor je dus ook niet klagen