PDA

View Full Version : Guitar pro 5



Wriozz
28 januari 2007, 16:52
Hey allemaal,

Weet iemand of je kan octaveren in guitar pro?
Ik heb namelijk een Muziekstuk een octaaf te hoog staan

B.v.d.

Wriozz

OJJVZ
28 januari 2007, 17:14
Je kunt het omzetten naar midi, dan een (gekraakte? PM maar als je m wil) Capella downloaden, kan het het transponeren, weer naar midi omzetten en weer importeren, maar soms ver***t dat de tabs wel een beetje, dat ie n noot opeens op een "handigere" snaar zet zegmaar.

Groot stuk? anders zelf ff 12 frets omlaag zetten.

Madcow
28 januari 2007, 17:36
Heel simpel: de track die je een octaaf omlaag wilt doen Ctrl c je.
je doet: Add new instrument. En je zet de stemming van dat geval een octaaf lager, met doet ctrl v. Klaar

artnaz
28 januari 2007, 18:57
Of je doet het nog simpeler: Ga bovenin naar "Tools", dan "Transpose" en je kunt de partij (of alle partijen) transponeren zover je wilt...;)

Wriozz
28 januari 2007, 20:39
Lol ik snap er echt helemaal niks van kan iemand het please even voor mij doen?

Deze tab is het: http://www.911tabs.com/link/?1443417

Het is voor een vriendin van me die wil hem ook graag op viool kunnen maar hier staat i gewoon te hoog voor een viool

Alvast bedankt voor jullie hulp:)

Groeten wrioozz

Edit*: De noten moeten een octaaf lager staan he, Er moet het liefst niks gedaan worden met de tuning van de viool :hippie:

Wriozz
30 januari 2007, 16:08
iemand?:( pleeease :)

Vonk
30 januari 2007, 16:53
Of je doet het nog simpeler: Ga bovenin naar "Tools", dan "Transpose" en je kunt de partij (of alle partijen) transponeren zover je wilt...;)

Precies wat hier staat in guitar pro uitvoeren. Een simpele googlesearch zegt mij dat 12 semitones 1 octaaf is. Met de cursor wel even de track aanklikken die moet worden veranderd.

Gitaro
30 januari 2007, 17:52
Investeer lekker zelf een paar minuten in het programma. Het is echt te makkelijk voor woorden, en als je het zelf doet hoef je in de toekomst niet meer bij anderen aan te kloppen.