PDA

View Full Version : Het grote ''ervaringen met GFS Pickups'' topic



Pagina's : 1 [2]

Hendriks
2 augustus 2009, 12:53
Je kunt paypal aan een normale betaalrekening koppelen.

mrweird
2 augustus 2009, 12:56
Dat dacht ik eerst ook, maar als ik de hele betalings procedure doe met paypal, dan moet ik uiteindelijk toch me paypal aan een creditcard koppelen :???:

Hoeft niet persee, je kunt dacht ik ook een bankrekening koppelen aan een paypal account.. Vraag me echter niet naar details... Die week nie..

Edit.. Hendriks was me net voor.. Bietje harder doortiepen de volgende keer denk ik

Apenzoon
2 augustus 2009, 12:57
Ik heb in de brugpositie van mijn japanse LP sinds een paar maanden een GFS vintage 59. Daar ben ik erg tevreden over. Het is een heel lekker element voor flink overstuurd en ook met een randje vind ik hem erg mooi klinken. Clean is wat minder.
Ondanks de naam klinkt hij naar mijn mening alleen niet erg vintage. Ik weet niet hoe die originele PAF-elementen zijn, maar deze heeft wel heel veel output. Het was dus wat anders dan dat ik verwachtte, maar ik ben er toch tevreden over.

Met de webshop heb ik geen ervaring, ik heb hem via marktplaats gekocht.

snaarplukker
2 augustus 2009, 14:03
Of mischien irongear pickups. http://www.irongear.co.uk/ Schijnt ook leuk te zijn en niet duur. Alleen volgens sommige fora komen ze echter uit de zelfde fabriek ergens in Azie..
ja, ze zien er precies eender uit. Het verschil zit in de typenaam en de merksticker. En ze gebruiken dezelfde verkooptermen.

Kars-
2 augustus 2009, 14:43
Ik heb net een bankrekening toegevoegd aan me paypal account, maar die ik kan pas over 5 dagen activeren/bevestigen...

Hendriks
2 augustus 2009, 14:52
Klopt paypal maakt eerst wat geld over , soort van controle , werkt verder perfect.

Plagiato
11 augustus 2009, 17:57
Beste gitaarliefhebbers,

dimarco muziek in Hapert levert GFS.
Mocht je geen creditcard hebben of aan willen schaffen:
www.dimarcomuziek.nl
Eigenaar is een erg relaxte gast, hij heeft ook 'n par gitaren staan met verschillende GFSjes erin, kun je ze vergelijken...

EGH
11 augustus 2009, 18:23
Wat een prijzen :o! Hij vraagt €90 voor een set GFS 'lil killers, terwijl je die voor €55 inclusief verzendkosten bij GuitarFetish koopt. Hoogstwaarschijnlijk heeft hij ook nog wel een dealtje gemaakt met GuitarFetish om bij grote hoeveelheden korting te krijgen, en de verzendkosten zijn procentueel gezien een stuk minder aangezien hij in één keer een heleboel binnekrijgt. Hij verkoopt ze dus haast voor het dubbele van het bedrag. Leuk dat je ze daar ook kan uitproberen, maar dit is wel weer erg overdreven.

JER00N
11 augustus 2009, 18:45
Beetje kansloos ja, 90-100 euro vragen voor een set pickups die je voor 60 euro bij GFS zelf kan kopen...

Lekker vertaald ook:
De crunchy rails hebben ook een ook een dik laag en crispy hoog maar zijn zeer VET van klank en laten je amp breath and growl ! Vergeet de vintage style these slam HARD ! HET hogere output alternatief voor de actieve EMGs. Beiden splitabele for coil tapping.

snaarplukker
12 augustus 2009, 01:20
Wat een prijzen :o! Hij vraagt €90 voor een set GFS 'lil killers, terwijl je die voor €55 inclusief verzendkosten bij GuitarFetish koopt. Hoogstwaarschijnlijk heeft hij ook nog wel een dealtje gemaakt met GuitarFetish om bij grote hoeveelheden korting te krijgen, en de verzendkosten zijn procentueel gezien een stuk minder aangezien hij in één keer een heleboel binnekrijgt. Hij verkoopt ze dus haast voor het dubbele van het bedrag. Leuk dat je ze daar ook kan uitproberen, maar dit is wel weer erg overdreven.
Je betaald er maar € 55,-- voor omdat GFS met de douaneverklaring sjoemelt.;)
Als hij de juiste prijs opgeeft ben je € 73,-- kwijt bij legaal invoer.
Ik zie dat hij ook leverancier van het Thomann huismerk is.;)
Maar ook hiermee iets duurder.

Rock Bottom
12 augustus 2009, 01:27
Hopenlijk v/d week mijn dream 180 en mean 90 binnen.
Hopenlijk heb ik hier morgen ook raampjes voor;)

Krijg ik vandaag ven een bekende gitarist van mij te horen dat ik zijn oude filtertrons krijg, dat word een mooie kijk/luister en vergelijk.
Nu nog even een paar english mount raampjes voor deze.

Spitfire
20 september 2009, 14:40
Even een bumpje, kan iemand iets vertellen over de levertijd van GFS. Ik heb een setje elementen en een brug gekocht die verstuurd zijn op 08/21/2009. Het is nu dus een maand later en ik heb nog niks. Niet dat ik ongeduldig wordt, maar op de site van GFS kan ik ook niks vinden over levertijden.

dml
20 september 2009, 14:46
Kan zijn dat het pakketje bij de douane ligt. Mail even naar GFS.

Chocola
20 september 2009, 15:02
Even een bumpje, kan iemand iets vertellen over de levertijd van GFS. Ik heb een setje elementen en een brug gekocht die verstuurd zijn op 08/21/2009. Het is nu dus een maand later en ik heb nog niks. Niet dat ik ongeduldig wordt, maar op de site van GFS kan ik ook niks vinden over levertijden.

Normaal is de levertijd gewoon normaal. Ene keer 2 weken, andere keer iets langer of korter. 3 weken komt ook voor maar 4 is toch wel wat lang ;).

Tjek de duane.

Spitfire
20 september 2009, 15:31
Ik heb GFS gemaild, hoe kan ik de doune checken?

snaarplukker
20 september 2009, 15:52
Ik heb GFS gemaild, hoe kan ik de doune checken?
De normale overkomst is 1 week.
Heb je van GFS een traceernummer gekregen? Daar kan je status van verzending zien van USMail. Als de aangegeven waarde op het pakje boven de $ 31,-- is, doet TNT aangifte bij de douane. Deze behandeling kan maximaal 4 weken duren.
Voor vragen over de zending kan je alleen bij TNT post afd. inklaringen terecht, niet bij de Douane.

Spitfire
20 september 2009, 19:01
Nee, ik heb geen tracking nummer gekregen, dat zal alleen bij de priority mail service die ze aanboden. Als het pakket bij de douane ligt, is het dan aan mij om contact met hun op te nemen, of krijg ik een brief oid thuisgestuurd over de eventuele invoerkosten?
Beetje vervelend, aangezien ik al meerdere verhalen heb gehoord over dat GFS het als reparatieonderdelen verstuurde en dan hoef je dus geen invoerkosten te betalen.

Ibanez666
21 september 2009, 10:01
Even een bumpje, kan iemand iets vertellen over de levertijd van GFS. Ik heb een setje elementen en een brug gekocht die verstuurd zijn op 08/21/2009. Het is nu dus een maand later en ik heb nog niks. Niet dat ik ongeduldig wordt, maar op de site van GFS kan ik ook niks vinden over levertijden.

Ik had ze binnen een week. Wat GFS zegt:

If you package has not arrived and it is at least FIVE weeks form the
date of shipment please contact Dave@guitarfetish.com to begin the
tracking procedure.

Ibanez666
21 september 2009, 10:04
Je betaald er maar € 55,-- voor omdat GFS met de douaneverklaring sjoemelt.;)
.

Ja klopt, had 3 pickups voor 118 dollar besteld en er stond repair parts a 9 dollar op de vrachtbrief aan de buitenkant van het pakket. Best dom dat ze er de originele aankoopbon met juiste bedrag in het doosje stoppen, wat nou als de douane dat openmaakt? Nou ja, ze komen er al jaren mee weg, dus het zal wel mevallen..

Nicks
21 september 2009, 10:46
Hier mijn eerste ervaringen met de Neovin hard vintage pickups voor de telecaster. Ik heb deze gekocht icm een 'True Bypass' voorversterker ingebouwd in de gitaar.

Passief klinkt de gitaar heerlijk! totaal geen ruis, alleen is de output ontzettend laag (maar dat wist ik vantevoren, vandaar de voorversterker). De klank is zeker single coil maar ik ben geen doorgewinterde telecaster-veteraan om te kunnen zeggen hoe deze in vergelijking met orginele elementen klinkt. Wat ik wel al kan vrijgeven is dat de elementen glashelder klinken. De neck is jazz-achtig bassy, terwijl de brug lekker fel klinkt.

wat de voorversterker betreft ondervind ik nog heel wat problemen. Ik krijg (ironisch genoeg) heel veel ruis en op 1 of andere manier blijkt mijn neck pick up niet geaard op dat moment.

Nog vreemder, als ik mijn kabel er voor de helft instop is de ruis bijna compleet weg maar dan lever ik ook weer heel wat volume in. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Ik heb de cavities overigens niet geshield, leek me een beetje overdreven.

snaarplukker
21 september 2009, 11:02
Nee, ik heb geen tracking nummer gekregen, dat zal alleen bij de priority mail service die ze aanboden. Als het pakket bij de douane ligt, is het dan aan mij om contact met hun op te nemen, of krijg ik een brief oid thuisgestuurd over de eventuele invoerkosten?
Beetje vervelend, aangezien ik al meerdere verhalen heb gehoord over dat GFS het als reparatieonderdelen verstuurde en dan hoef je dus geen invoerkosten te betalen.Als er een faktuur bij ingesloten zit dan komt TNT pakketservice (WVS Groep) deze bij je aanbieden en dan zal je alleen 19% BTW + € 7,50 inklaringskosten moeten betalen.

Het kan ook zijn dat de bezorger aan de verkeerde deur heeft gestaan en het daar heeft afgegeven of een kennisgeving heeft achter gelaten. Helaas heb ik dat zelf ervaren en veel van die klachten aangehoord.;)

Maleco
17 november 2009, 23:11
Ik zat zelf ook eens te kijken naar GFS pickups maar kom er niet echt uit

Ik zoek een sound die vooral de classic rock op neigt..denk ac/dc,dio, bon jovi..maar ook een beetje de oude metal kant op en heel soms iets moderns

nu zat ik zelf te denken aan de power rails op de brug positie, mocht dit bevallen dat ga ik nog wel kijken naar een goede solo pickup voor de neck..maar is het niet zo dat de power rails te grof zijn voor de classic rock? Dan leken mij de PAT pickups misschien iets maar hier ben ik niet zo in thuis..

alvast excuses voor de vage uitleg, weet niet zo goed hoe ik het onder woorden moet brengen..

Ibanez666
18 november 2009, 09:48
Ik zat zelf ook eens te kijken naar GFS pickups maar kom er niet echt uit

Ik zoek een sound die vooral de classic rock op neigt..denk ac/dc,dio, bon jovi..maar ook een beetje de oude metal kant op en heel soms iets moderns

nu zat ik zelf te denken aan de power rails op de brug positie, mocht dit bevallen dat ga ik nog wel kijken naar een goede solo pickup voor de neck..maar is het niet zo dat de power rails te grof zijn voor de classic rock? Dan leken mij de PAT pickups misschien iets maar hier ben ik niet zo in thuis..

alvast excuses voor de vage uitleg, weet niet zo goed hoe ik het onder woorden moet brengen..


Classic rock: dream 180 en een dream 90 (=p90) in de neck

Maleco
18 november 2009, 18:57
Maar deze zijn puur en alleen voor de classic rock?
Ik ben nogal een zweefteef maar ik wil mezelf niet limiteren tot
1 speel stijl, voor welke stijlen is dan bijvoorbeeld de fat pat geschikt?
In hun beschrijvingen is alles wel heel geweldig..

arcane
18 november 2009, 19:16
Ik heb in mijn SG ook 2 mean 90's van GFS. En daar kun je echt niet alleen maar classic rock mee spelen hoor. Metal is er zelfs prima mee te doen.
Maar voor classic rock klinken ze iig voor mij echt helemaal top.

Maleco
18 november 2009, 19:25
ok, dus dat ze veelzijdig genoeg zijn voor mij klopt dus wel :)
maar zijn de mean 90's te vergelijken met de dream 180's?

@arcane

ik zag dat je ook een gitaar had met power rails, hoe zou je deze vergelijken met de mean 90's dan?

GretschGuy
18 november 2009, 19:46
De Fat Pat heb ik niet. Dus daar kan ik niets over zeggen. Met de Dream 180 kan je veel kanten op. Al is de beschrijving op de GFS site wat overdreven.

Veel Filtertron hoor ik er niet in. Wel hebben ze merkbaar meer 'treble bite' dan de meeste humbuckers. Vooral leuk bij een clean geluid. Dat klinkt dan heel wat 'sprankelender'. Met de toonregeling op de gitaar wat terug gedraaid gewoon een goed klinkende, vette humbucker. Prima om mee te scheuren.

De output is behoorlijk hoog, dus ze laten zich ook prima splitten voor een fatsoenlijk single coil geluid. Ik heb een set in zo'n semi-solid Tele. Push-pull volume om te schakelen naar sc, dubbele potmeter voor de toon (500K met .022uF condensator / 250K met .047uF). Gaat redelijk overtuigend van rockabilly / country / Stax-soul tot vette rock scheur.

arcane
18 november 2009, 20:34
ok, dus dat ze veelzijdig genoeg zijn voor mij klopt dus wel :)
maar zijn de mean 90's te vergelijken met de dream 180's?

@arcane

ik zag dat je ook een gitaar had met power rails, hoe zou je deze vergelijken met de mean 90's dan?

De powerrails vind ik echt super klinken, maar dan wel voor scheurgeluid, dus crunch of vette highgain sound. Clean is het beduidend minder vind ik persoonlijk, je hebt dan altijd een randje. Maar voor classic rock, mits je dus voornamelijk met overdrive speelt een prima pickup.

Maleco
18 november 2009, 20:42
Nu wil ik voor voor mijn brug pickup graag een geluid van classic rock tot hardere vormen zodat ik altijd een stapje verder kan als het moet..
misschien is het dan een idee om als bridge een powerrails te nemen voor de hardere muziek en dan als neck een dream 180 zodat we wel warme rocksolo's e.d. kunnen maken :crazyhappy:

maar zou ik hiermee niet de extra treble van de dream 180 teniet doen?

GretschGuy
19 november 2009, 10:09
Je hebt in elk geval niet zo veel aan die extra treble als je de PU alleen gebruikt voor een classic rock solo geluid. Al kom je misschien wel beter door de herrie van je band heen met een iets helderder geluid.

Ik weet niet of je de oplossing voor van-classic-rock-tot-moderne-metal wel in de PU moet zoeken. Met een geschikte versterker (+ eventuele effecten) moet je dat metal geluid eigenlijk wel uit elke humbucker met een behoorlijke output kunnen halen. De Dream 180 zou zelfs nog een beetje kunnen helpen. Meer treble betekent natuurlijk ook minder midden. Dus die irritante (persoonlijke mening!) 'scooped mids' metal toon zou er iets makkelijker uit moeten komen dan bij een 'gewone' PAF-achtige.

Van PU's met een extreem hoge output ben ik niet zo'n fan. Behalve scheuren kan je er eigenlijk niets mee. Bovendien klinken ze in elke gitaar hetzelfde. Wat natuurlijk wel een voordeel is als je gitaar eigenlijk niet zo best klinkt.

Ibanez666
19 november 2009, 10:13
ok, dus dat ze veelzijdig genoeg zijn voor mij klopt dus wel :)
maar zijn de mean 90's te vergelijken met de dream 180's?

@arcane

ik zag dat je ook een gitaar had met power rails, hoe zou je deze vergelijken met de mean 90's dan?

De dream 180 klinkt als een humbucker, de dream 90 als een P90. Ik heb zelf ook een crunchy rails in een gitaar bij de nek, maar die zijn totaal niet vergelijkbaar met de dream 90, de rails klinkt veel moderner.

GeofJackon
5 december 2009, 23:44
Vraagje:

De emg hz's in m'n Schecter hellraiser (maple hals+top maho. back) grondig beu aan het raken en was aan't het kijken naar de rails (power/crunchy) van GFS.
Het lijkt mij dat de power rails iets veelzijdiger zijn en beter zouden zijn, of gaan deze te donker klinken?

Rock Bottom
6 december 2009, 03:32
De dream 180 klinkt als een humbucker, de dream 90 als een P90. Ik heb zelf ook een crunchy rails in een gitaar bij de nek, maar die zijn totaal niet vergelijkbaar met de dream 90, de rails klinkt veel moderner.

De dream 90 klinkt idd als een humbucker maar dan meer filtertron als paf, damn die dingen twangen in de juiste plank meer als de retrotron pups.

EGH
21 december 2009, 19:02
Even een bumpje hier ;).

Ik ben van plan een humbucker in men LC strat gooien, maar heb twee probleempjes/vraagjes. Aangezien ik nu sss heb moet er uiteraard ook een nieuwe slagplaat (http://store.guitarfetish.com/tohss11hostp.html)in. Ik heb hier gelezen dat ze bij pick-ups nog wel eens op het doosje zetten 'Repair parts $6' waardoor je geen belasting/invoerrechten betaald hoeven te worden, maar ik kan me voorstellen dat met iets groters als een slagplaat dat wat minder snel lukt. Kan ik die dan beter hier (in NL) kopen? Of is het hier met extra verzendkosten erbij wel net zo duur. Iemand?

Ten tweede, welke humbucker zou ik er in stoppen? Ik wil er graag hard rock à la Van Halen mee spelen, dus redelijk wat output lijkt me gewenst. Tips zeer welkom!

EGH
25 december 2009, 21:28
Iemand? 10tekens

mrweird
25 december 2009, 22:13
Iemand? 10tekens

Vraag 1 weet ik niet.. Ik heb al een 3 tal keer wat bij ze besteld maar geen grote dingen helaas.. Vraag 2, de VEH? Ze adverteren d'r mee als de van halen brown sound..
De crunchy pat is wel lekker, en ik heb 'm in twee gitaren zitten en ik heb in m'n pigro een een classic II alnico 2 zitten in de hals positie waar ik erg tevreden over ben. Slash sound op en top.

SanderPeper
25 december 2009, 23:55
Vraag 1 kan ik denk ik wel beantwoorden. Ik heb begin 2009 een slagplaat met elementen besteld, toen kreeg ik geen inklaringskosten erachteraan, wel 20$ verzendkosten. In november heb ik een gitaar bij GFS besteld, en daar kreeg ik wel die douanemannetjesbelasting bovenop. Dus, ik durf het helaas niet met 100 % zekerheid te zeggen, waarschijnlijk krijg je geen inklaringskosten erbovenop.
Maar weet je wel zeker of de frezing van je LC strat groot genoeg is om er een humbucker in te plaatsen?

Bernardduur
26 december 2009, 00:04
Ik vind dr geen reet aan.

Heb van hun de volgende pickups gehad:

- Fat Paf
- Alle tele pickups
- Mean 90's
- Al hun P90's
- de fat mini HB

En allen klinken zo saai........ ze lackten alles wat ik zocht. De HB is matig, kaal, saai, steriel en heeft weinig output. De tele pickups waren saai, steriel en gaven geen diepte aan mn instrument. De P90's waren mss OK maar haalden het niet bij de andere P90's die ik had liggen. De fat mini is helemaal niets. Kan dr niets van maken. Geen output, geen diepte, schraal, hoog, iel. De mean 90's waren nog t beste........ maar die halen t niet bij bv de Phat Cats oid.

Oh, das waar. Had voor een vriend een hot rail besteld. Dat is de enige die ik wel leuk vind :D

EGH
26 december 2009, 18:38
Ah reacties :crazyhappy:


Vraag 1 weet ik niet.. Ik heb al een 3 tal keer wat bij ze besteld maar geen grote dingen helaas.. Vraag 2, de VEH? Ze adverteren d'r mee als de van halen brown sound..
De crunchy pat is wel lekker, en ik heb 'm in twee gitaren zitten en ik heb in m'n pigro een een classic II alnico 2 zitten in de hals positie waar ik erg tevreden over ben. Slash sound op en top.

Hoorde dat die VEH nogal muddy was dus daardoor heb ik die eigenlijk een beetje overgeslagen in mijn zoektocht. De crunchy pat (http://store.guitarfetish.com/crpathiouhuw.html) stond al hoog op mijn lijstje, en aangezien jij ze ook goed vind, denk ik dat ik die maar ga kopen. Is relatief goedkoop ($22), en vond ze op dit filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=zi_16X-3MVU)wel er-rug lekker klinken.


Vraag 1 kan ik denk ik wel beantwoorden. Ik heb begin 2009 een slagplaat met elementen besteld, toen kreeg ik geen inklaringskosten erachteraan, wel 20$ verzendkosten. In november heb ik een gitaar bij GFS besteld, en daar kreeg ik wel die douanemannetjesbelasting bovenop. Dus, ik durf het helaas niet met 100 % zekerheid te zeggen, waarschijnlijk krijg je geen inklaringskosten erbovenop.
Maar weet je wel zeker of de frezing van je LC strat groot genoeg is om er een humbucker in te plaatsen?

Oke, dan probeer ik het denk ik maar gewoon. Ik had even onder de slagplaat gekeken, heb niet gemeten maar de fresing van de pick-up cavity lijkt me groot genoeg (en ook gemaakt) om er een humbucker in te gooien. Maar even zoeken leverde een topic van iemand die succesvol humbucker(s) in zijn LC had gegooid, dus dat moet wel lukken dacht ik.


Ik vind dr geen reet aan.

Heb van hun de volgende pickups gehad:

- Fat Paf
- Alle tele pickups
- Mean 90's
- Al hun P90's
- de fat mini HB

En allen klinken zo saai........ ze lackten alles wat ik zocht. De HB is matig, kaal, saai, steriel en heeft weinig output. De tele pickups waren saai, steriel en gaven geen diepte aan mn instrument. De P90's waren mss OK maar haalden het niet bij de andere P90's die ik had liggen. De fat mini is helemaal niets. Kan dr niets van maken. Geen output, geen diepte, schraal, hoog, iel. De mean 90's waren nog t beste........ maar die halen t niet bij bv de Phat Cats oid.

Oh, das waar. Had voor een vriend een hot rail besteld. Dat is de enige die ik wel leuk vind :D

Hmm, heb goede en slechte verhalen over GFS gehoord, de één vind ze geweldig, de ander helemaal niks. Maar je moet niet vergeten dat deze maar een derde kosten van wat Seymour Duncan's kosten, dus dat ze ook gewoon wat minder zijn. Vind het de poging wel waard :).

Chocola
26 december 2009, 20:42
Ik vind GFS pickups altijd erg goed klinken. Ik heb nu 3 gitaren met GFS PU's en er is nu een setje Crunchy Pats onderweg (heb wel andere setjes van hen geprobeerd maar die inmiddels verkocht), die in mijn LP komen in JP-wiring.

Ben altijd erg te spreken over die pickups. Ik ben alleen niet zo tevreden over de 70s en 60s single coils van hen. Die dream vind ik wel lekker klinken, net als die P90's. Crunchy Pats weet ik dus ook over 1 week ongeveer.

Ohja en die Neovins klinken echt lekker! Ik heb de Powerrock.

Ibanez666
27 december 2009, 09:59
Ik ben zeer tevreden over mn dream90s en mn crunchy rails

jan jansen
27 december 2009, 11:18
Maar je moet niet vergeten dat deze maar een derde kosten van wat Seymour Duncan's kosten, dus dat ze ook gewoon wat minder zijn. Vind het de poging wel waard :).[/QUOTE]




Ik wil je wel een setje telecaster pickups verkopen voor 1000 euro...moet je horen hoeveel beter die zijn .......:crazyhappy::crazyhappy:Net of hoe duurder iets is hoe beter.....wordt eens wakker....:punk::punk:

JJ

EuroCinema
27 december 2009, 11:38
Ik heb op aanraden van Dave Wilkinson (gitarist van Fast 3, echt een monster op de gitaar) Mean 90s besteld. Ik had hun laatste plaat gekocht en dacht daar een jazzdoos van 6000 euro te horen, maar het bleek een epi dot met mean 90s! Anyway, ik heb ze nu in de Heritage zitten en kan ze vergelijken met Gibson p94s en stock gibson p90s. Uit die vergelijking komen ze erg goed. (De gitaren zijn erg verschillend, zodat ik niet precies de karakteristiek kan vergelijken). Levendiger en meer detail dan de stock p90s, wat aggressiever dan de p94's (ook erg mooi hoor) en ze behouden het karakter van je gitaar. De variatie aan klanken die je kunt krijgen door met de afstelling van deze pickups te spelen, is trouwens idioot groot. Dus als je ze probeert, echt even de tijd nemen om met een schroevendraaier te gaan zitten.
Ook leuk: ik had mijn bandgenoten niks verteld, plugde in in het repetitiehok en kreeg meteen te horen: wat klink jij goed vandaag! Het zit dus blijkbaar niet tussen mijn oren...

Oh ja en de prijs.... direct online bestellen bij de leverancier of via een winkel die er ook weer marge op moet maken - lijkt me een duidelijk verhaal waarom GHS goedkoper is.

Chocola
27 december 2009, 11:43
Maar je moet niet vergeten dat deze maar een derde kosten van wat Seymour Duncan's kosten, dus dat ze ook gewoon wat minder zijn. Vind het de poging wel waard :).




Ik wil je wel een setje telecaster pickups verkopen voor 1000 euro...moet je horen hoeveel beter die zijn .......:crazyhappy::crazyhappy:Net of hoe duurder iets is hoe beter.....wordt eens wakker....:punk::punk:

JJ
Je hebt twee (en nog veel meer) verschillende "beter". Twee voorbeelden:
1: Wat voor de een de ideale sound is, kan best komen door 3 single coils van 12 dollar, terwijl de ander 300 dollar moet besteden om tevreden te zijn.
2: Je hebt ook nog een "beter" in bouwkwaliteit, onderdelen e.d. Ik durf best te claimen dat over de gehele linie pickups van 100 dollar beter zijn gebouwd dan pickups van 12 dollar. Mijn ervaring met bijvoorbeeld die beginnersstjes waar dus pickups in zitten van 12 dollar per 3 SC's, is niet erg goed.

In vrijwel alle markt is het zo dat er een dure variant is, die ook beter is (en dus ook weer andersom), het is alleen net welke "beter" je pakt en is vaak persoonlijk. En wat EGH zei was dat je van 1/3e van het geld ook niet dezelfde kwaliteit zou moeten verwachten als bijvoorbeeld Duncans. Hier heeft hij gewoon gelijk in imo, wees nou eens eerlijk, verwacht jij niet meer van 500 dollar pickups dan van 12 dollar pickups? (puur de verwachting) Ik verwacht ook een bijvoorbeeld betere auto of fiets te krijgen voor 500 dan voor 12 euro.
Ik vind het niet meer dan logisch dat pickups die wat goedkoper zijn wat minder klinken dan pickups die 3 of meer keer duurder zijn (ookal is dit niet altijd zo). En ja, er zijn uitzonderingen, genoeg zelfs, maar ik heb het over de algehele linie. Als goedkope pickups zo goed zouden zijn, zouden mensen niet overgaan op al die A-merken, ik zie namelijk zelden dat mensen van een duncan naar een 12 dollar pickup van een beginnerssetje gaan ;). Overigens, pickups van Seymour Duncan zijn vaak 4-5 keer zo duur, en niet 3 (vergeleken met GFS).

Ik moet overigens zeggen dat ik die GFS pickups echt niet slechter vind dan Duncans ofzo. Ik ben tegenwoordig fan van de P-Rail, die is gewoon niet te krijgen bij GFS, maar de rest van hun pickups vind ik over het algemeen prima. Er zijn nog veel meer uitzonderingen op "goedkoper = beter/gelijk" (voor mij persoonlijk dan uiteraard, er zijn ook mensen die GFS elementen verachten e.d.) maar geef mij maar geen pickups van 12 dollar want ik krijg er geen lekkere sound uit, en met mij velen denk ik.

Chocola
27 december 2009, 11:49
Ik heb op aanraden van Dave Wilkinson (gitarist van Fast 3, echt een monster op de gitaar) Mean 90s besteld. Ik had hun laatste plaat gekocht en dacht daar een jazzdoos van 6000 euro te horen, maar het bleek een epi dot met mean 90s! Anyway, ik heb ze nu in de Heritage zitten en kan ze vergelijken met Gibson p94s en stock gibson p90s. Uit die vergelijking komen ze erg goed. (De gitaren zijn erg verschillend, zodat ik niet precies de karakteristiek kan vergelijken). Levendiger en meer detail dan de stock p90s, wat aggressiever dan de p94's (ook erg mooi hoor) en ze behouden het karakter van je gitaar. De variatie aan klanken die je kunt krijgen door met de afstelling van deze pickups te spelen, is trouwens idioot groot. Dus als je ze probeert, echt even de tijd nemen om met een schroevendraaier te gaan zitten.
Ook leuk: ik had mijn bandgenoten niks verteld, plugde in in het repetitiehok en kreeg meteen te horen: wat klink jij goed vandaag! Het zit dus blijkbaar niet tussen mijn oren...

Oh ja en de prijs.... direct online bestellen bij de leverancier of via een winkel die er ook weer marge op moet maken - lijkt me een duidelijk verhaal waarom GHS goedkoper is.

GFS :P.
En vergeet niet dat ook GFS een marge heeft, kun je ook zien dat pickups maken amper geld kost. Het is alleen de vraag altijd bij Gibson, SD, DiMarzio, Fender e.d. hoeveel geld ze besteden aan onderzoek/research, ontwerpen e.d., in welk land ze dit alles doen... Want in hoeverre zijn die extreme bedragen eerlijk tegenover de echte productiekosten? Maar hier heb ik echt geen idee van (misschien iemand hier wel?). Bij GFS weet ik dat ze veel zaken compenseren door extreem dure onderdelen bij GuitarFetish.com. Er zijn dingen spotgoedkoop, maar ook dingen extreem overpriced.

snaarplukker
27 december 2009, 16:34
Bij GFS weet ik dat ze veel zaken compenseren door extreem dure onderdelen bij GuitarFetish.com. Er zijn dingen spotgoedkoop, maar ook dingen extreem overpriced.
Noem mij maar wat artikelen dat extreem overpriced is. Ik heb het nog niet kunnen vinden.;)

Chocola
27 december 2009, 16:46
Noem mij maar wat artikelen dat extreem overpriced is. Ik heb het nog niet kunnen vinden.;)

Simpele voorbeelden:
- 2 tonecaps voor 2 dollar (heeel schandalig :p, voor 2 dollar heb ik er 10 bij veel andere winkels)
- 2 orange sprague voor 4 dollar (schandalig)
- Het merk pots dat ze hebben is inkoop een stuk goedkoper dan de A merken, maar wel even duur qua verkoop als de grote merken. Neemt niet weg dat ze even goed zijn (al vind ik die van Stewart MacDonald gewoon lekkerder draaien :p).
- string trees
- switchplaatjes
- schroeven

Zo zijn er nog tientallen dingen die toch al gauw 40% duurder zijn dan bij andere winkels. Veel mensen hebben het niet door maar ik had het eens gevraagd aan Jay en die zei dat ze wel moesten omdat andere dingen weer weggaan tegen inkoopsprijs, maar in hoeverre dat echt zo is weet ik natuurlijk ook niet, het blijft een commercieel bedrijf.

De dingen die extreem overpriced zijn er niet veel, het is vooral de algemene dingen die op zichzelf niet veel meer kosten, maar als je er 30 bestelt opeens erg duur zijn ;).

EuroCinema
27 december 2009, 18:39
Jongens waar hebben we het over.... GFS en Gibson etc zijn normale bedrijven en passen marketingprincipes toe die je ook bij de kruidenier op de hoek tegenkomt. Of dacht je dat scheermeshouders echt zo goedkoop zijn om te maken, en scheermesjes zo duur? ;)

snaarplukker
28 december 2009, 13:33
Simpele voorbeelden:
- 2 tonecaps voor 2 dollar (heeel schandalig :p, voor 2 dollar heb ik er 10 bij veel andere winkels)
- 2 orange sprague voor 4 dollar (schandalig)
- Het merk pots dat ze hebben is inkoop een stuk goedkoper dan de A merken, maar wel even duur qua verkoop als de grote merken. Neemt niet weg dat ze even goed zijn (al vind ik die van Stewart MacDonald gewoon lekkerder draaien :p).
- string trees
- switchplaatjes
- schroeven

Zo zijn er nog tientallen dingen die toch al gauw 40% duurder zijn dan bij andere winkels. Veel mensen hebben het niet door maar ik had het eens gevraagd aan Jay en die zei dat ze wel moesten omdat andere dingen weer weggaan tegen inkoopsprijs, maar in hoeverre dat echt zo is weet ik natuurlijk ook niet, het blijft een commercieel bedrijf.

De dingen die extreem overpriced zijn er niet veel, het is vooral de algemene dingen die op zichzelf niet veel meer kosten, maar als je er 30 bestelt opeens erg duur zijn ;).

Als je de dollarprijs omrekent naar euro's komt je op dezelfde bedragen uit als bij de Nederlandse online gitaaronderdelen shops. Met potmeters, condensators en weerstanden ben ik bij de electronicaonderdelenzaak ook goedkoper uit. En schroeven kan ook goedkoper bij de ijzerhandel.;)

Chocola
28 december 2009, 14:11
Als je de dollarprijs omrekent naar euro's komt je op dezelfde bedragen uit als bij de Nederlandse online gitaaronderdelen shops. Met potmeters, condensators en weerstanden ben ik bij de electronicaonderdelenzaak ook goedkoper uit. En schroeven kan ook goedkoper bij de ijzerhandel.;)

Daar gaat het hier niet om. Een bedrijf in Amerika moet je vergelijken met een bedrijf in Amerika. Ze zijn gewoon duurder met dat kleine grut dan bij andere amerikaanse winkels (zelfde staat zelfs). Maar dat vind ik ook niet meer dan logisch want je moet ergens je winst vandaan halen :p.

Schroeven haal ik inderdaad altijd bij de ijzerhandel, zelfde schroeven voor minder geld. Maar ook bij StewMac zijn ze goedkoper ;).

Overigens, als ik de prijzen omreken naar euro's (inclusief verzendkosten) is het nog maar te bezien of het hier even duur is ;).

Ik hoop dat mijn pakketje snel binnenkomt :D. Twee nieuwe buckers en 4 pushpull pots voor Jimi Page schakeling (gewoon omdat het kan :P). Ben benieuwd hoe het wordt. :D

EGH
28 december 2009, 18:49
Ik wil je wel een setje telecaster pickups verkopen voor 1000 euro...moet je horen hoeveel beter die zijn .......:crazyhappy::crazyhappy:Net of hoe duurder iets is hoe beter.....wordt eens wakker....:punk::punk:

JJ

Wat Resonare ook al zegt: prijs zegt niet alles, maar ik zeg alleen dat als je een Fiat koopt, je niet moet gaan klagen als hij niet zo lekker rijdt als een Ferrari. Trouwens, als ik dusdanig naar prijs keek had ik wel een MIM Fender gekocht IPV een London City.


Ik hoop dat mijn pakketje snel binnenkomt :D. Twee nieuwe buckers en 4 pushpull pots voor Jimi Page schakeling (gewoon omdat het kan :P). Ben benieuwd hoe het wordt. :D

Als je ze binnen hebt, laat even weten hoe die Crunchy PAT's zijn. Ik wou ze ook bestellen, maar ze zijn nu uitverkocht (teminste in de kleur die ik wil). Ik wacht dus wel even op jou. Verder wil ik ook een 500k (pushpull) pot erbij, maar ik hoorde dat die van GFS niet zo best waren, dus laat aub even weten hoe je die pots vindt :).

Ibanez666
28 december 2009, 19:23
Wat Resonare ook al zegt: prijs zegt niet alles, maar ik zeg alleen dat als je een Fiat koopt, je niet moet gaan klagen als hij niet zo lekker rijdt als een Ferrari.

Niert echt een handige vergelijking, als je van comfort houdt, kan een Fiat zomaar lekkerder rijden :)

Chocola
28 december 2009, 19:32
Wat Resonare ook al zegt: prijs zegt niet alles, maar ik zeg alleen dat als je een Fiat koopt, je niet moet gaan klagen als hij niet zo lekker rijdt als een Ferrari. Trouwens, als ik dusdanig naar prijs keek had ik wel een MIM Fender gekocht IPV een London City.



Als je ze binnen hebt, laat even weten hoe die Crunchy PAT's zijn. Ik wou ze ook bestellen, maar ze zijn nu uitverkocht (teminste in de kleur die ik wil). Ik wacht dus wel even op jou. Verder wil ik ook een 500k (pushpull) pot erbij, maar ik hoorde dat die van GFS niet zo best waren, dus laat aub even weten hoe je die pots vindt :).

Ik stuur je wel een PM met mijn MSN adres, kun je over 1 of 2 weken even vragen hoe ze zijn (ik vergeet het geheid ;)). Ik kan dan ook wel wat opnemen ofzo voor je.

Groetjes,.

robzilla
29 december 2009, 11:29
Ik heb deze in mijn oude Squier:

http://store.guitarfetish.com/vistsewocrbl.html

Klinkt prima, en dat voor 18 dollar. De body van de Squier heeft een jaar of vier in de zon liggen drogen en heeft nieuwe pots. Ben er erg blij mee! :)

Chocola
29 december 2009, 11:51
Ik heb deze in mijn oude Squier:

http://store.guitarfetish.com/vistsewocrbl.html

Klinkt prima, en dat voor 18 dollar. De body van de Squier heeft een jaar of vier in de zon liggen drogen en heeft nieuwe pots. Ben er erg blij mee! :)

Ha die heb ik ook :D alleen dan de overwound versie. Ik had ze gekocht voor een cheapo body en neck (bij elkaar 40 euro ofzo), en ze klinken niet super slecht voor het geld ^^.

EGH
29 december 2009, 12:00
Ik stuur je wel een PM met mijn MSN adres, kun je over 1 of 2 weken even vragen hoe ze zijn (ik vergeet het geheid ;)). Ik kan dan ook wel wat opnemen ofzo voor je.

Groetjes,.

K, dankjewel :). Nu moet ik je niet vergeten toe te voegen :seriousf:.


Ik heb deze in mijn oude Squier:

http://store.guitarfetish.com/vistsewocrbl.html

Klinkt prima, en dat voor 18 dollar. De body van de Squier heeft een jaar of vier in de zon liggen drogen en heeft nieuwe pots. Ben er erg blij mee! :)

Heb je die nieuwe pots daar gekocht? (Zo ja hoe bevallen ze)?

robzilla
29 december 2009, 12:19
Heb je die nieuwe pots daar gekocht? (Zo ja hoe bevallen ze)?

Ja, ik heb ze bij Guitarfetish gekocht. Ze bevallen mij prima, maar of het echte kwaliteit is weet ik niet. Dit is mijn enige strat, en heb al jaren geen strat meer gespeeld. Ik ben tevreden met de klank maar ik denk dat dat grotendeels door de droogte van het hout wordt bepaald..

Als je echt goede pots wilt kan je denk ik beter CTS of RS Guitarworks kopen, zit je sowieso goed. Ik heb een RS kitje in mijn SG en dat merk je wel..

robzilla
29 december 2009, 12:19
Ha die heb ik ook :D alleen dan de overwound versie. Ik had ze gekocht voor een cheapo body en neck (bij elkaar 40 euro ofzo), en ze klinken niet super slecht voor het geld ^^.

Prima toch? :)

Chocola
29 december 2009, 12:30
Prima toch? :)

Jepjep ^^.

Even over die Pots @ EGH. Die van GF doen het prima, maar de echte merken zijn gewoon beter naar mijn mening. Ze draaien lekkerder, zitten steviger in elkaar enzo. Wat ik ook op zich wel goede pots vind zijn die pots bij StewMac. Maar als je gewoon normale simpele pots wil voldoen die GF pots meer dan goed ^^.

Robdop
29 december 2009, 14:35
ik zoek voor in mijn ibanez SA een brughumbucker, met niet teveel hoog.
ik heb al een coilsplit dus als die dat kan is dat helemaal handig!
ik speel vooral met een(modeled) bassman geluid, met vaak wel een lekkere dosis distortion(o.d.)

welke GFS humbucker raden jullie me aan?

EGH
29 december 2009, 16:13
Jepjep ^^.

Even over die Pots @ EGH. Die van GF doen het prima, maar de echte merken zijn gewoon beter naar mijn mening. Ze draaien lekkerder, zitten steviger in elkaar enzo. Wat ik ook op zich wel goede pots vind zijn die pots bij StewMac. Maar als je gewoon normale simpele pots wil voldoen die GF pots meer dan goed ^^.

Oke, ik denk dat ik dan maar gewoon zo'n 500k PushPull erbij bestel. Als ik ze bij StewMac moet halen oid, moet ik 2x verzendkosten betalen, waardoor het wel weer erg duur wordt, nu kunnen ze gewoon bij de bestelling. Zo'n Pushpull pot kost bij GF zo'n 6 euro, lijkt me wel een redelijke prijs.

Maar die Pushpull's had jij ook besteld toch Resonare (of had jij 250k)?

Bedenk me nu ook net, in mijn hoofd zit dat 500k beter werkt/klinkt bij een humbucker dan een 250k pot. De laatste wordt met een humbucker een beetje modderig. Klopt dat?

Chocola
29 december 2009, 16:18
Oke, ik denk dat ik dan maar gewoon zo'n 500k PushPull erbij bestel. Als ik ze bij StewMac moet halen oid, moet ik 2x verzendkosten betalen, waardoor het wel weer erg duur wordt, nu kunnen ze gewoon bij de bestelling. Zo'n Pushpull pot kost bij GF zo'n 6 euro, lijkt me wel een redelijke prijs.

Maar die Pushpull's had jij ook besteld toch Resonare (of had jij 250k)?

Bedenk me nu ook net, in mijn hoofd zit dat 500k beter werkt/klinkt bij een humbucker dan een 250k pot. De laatste wordt met een humbucker een beetje modderig. Klopt dat?

Bij humbuckers is het inderdaad aan te raden om 500kohm te nemen. Ik heb 4 500k en 4 250k bestelt bij StewMac (pushpull) en voorheen bij zowel stewmac als GF. Als je volgende keer een gil geeft kan ik ze wel meebestellen met mijn bestelling ;-). Ik bestel regelmatig bij Stewmac.

Luckyluc
31 december 2009, 13:07
Even een bumpje hier ;).:blast:
Probeer een Mighty Mite Motherbucker.
Eddie gebruikte deze in de late 70's.
Seymour Duncan werkte bij mighty Mite voor hij voor zichzelf begon dus zo hebben de heren elkaar ontmoet.
De Motherbucker in de brug positie geeft een Vox Tonelab achtige Van Halen Balans tone.
VH 1 en VH 2 geluid is ook mogelijk.
Zoek even op Ebay en voor 25 euro ben je klaar .
Groet Luc

Ik ben van plan een humbucker in men LC strat gooien, maar heb twee probleempjes/vraagjes. Aangezien ik nu sss heb moet er uiteraard ook een nieuwe slagplaat (http://store.guitarfetish.com/tohss11hostp.html)in. Ik heb hier gelezen dat ze bij pick-ups nog wel eens op het doosje zetten 'Repair parts $6' waardoor je geen belasting/invoerrechten betaald hoeven te worden, maar ik kan me voorstellen dat met iets groters als een slagplaat dat wat minder snel lukt. Kan ik die dan beter hier (in NL) kopen? Of is het hier met extra verzendkosten erbij wel net zo duur. Iemand?

Ten tweede, welke humbucker zou ik er in stoppen? Ik wil er graag hard rock à la Van Halen mee spelen, dus redelijk wat output lijkt me gewenst. Tips zeer welkom!
De Mighty Mite Motherbucker Bridge Positie

Luckyluc
31 december 2009, 13:09
Vraag 1 weet ik niet.. Ik heb al een 3 tal keer wat bij ze besteld maar geen grote dingen helaas.. Vraag 2, de VEH? Ze adverteren d'r mee als de van halen brown sound..
De crunchy pat is wel lekker, en ik heb 'm in twee gitaren zitten en ik heb in m'n pigro een een classic II alnico 2 zitten in de hals positie waar ik erg tevreden over ben. Slash sound op en top.
De Mighty Mite Motherbucker is de secret EVH pickup
Te vinden op Ebay vooe 25,- euro:blast:

Chocola
31 december 2009, 13:15
Mijn bestelling is inmiddels binnen (van GF en StewMac), allebei tegelijk en dat al na 8 dagen! Het is nog nooit zo snel geweest bij mij :-).

Alles ziet er goed uit :-).

guitarkid
31 december 2009, 18:34
Sinds een paar dagen een al wat ouder setje GFS 1960 Premium Alnico's (non RW/RP middle pu) in een volledig verbouwde LC Strat gezet. De originele pu's waren m.i. iets te agressief en de GFS doen wat ik gehoopt had: gewoon een mooi vertrouwd Strat-geluid waar je alle kanten mee op kunt! En dat voor weinig (ong. 30 euro) op Marktplaats. Er zaten bovendien ook nog prachtig natuurlijk verouderde covers op, die naadloos aansloten bij de de relicjob die ik van plan was, dus dat scheelde weer...;)
Ik heb ze op de gok laten komen en ben er beslist tevreden over. Prijs/kwaliteitsverhouding dik in orde, maar ik heb ook wel verhalen en reviews gelezen met een heel andere inhoud en het schijnt dat er veel verschil zit in de geleverde pu's qua kwaliteit. De zgn. maandagochtend-modelletjes..?

Gr. C.

Plantje
12 januari 2010, 16:15
Vandaag de volgende mail naar Guitarfetish gestuurd:
"I have a Squier Stratocaster that I would like to equip with new humbucker pickups.
Here is a picture of my guitar: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=1938657#post1938657 (This concerns the black guitar (the other one is a Fender which I’d rather not change too much))

The first question I have is: what humbuckers would be best? I want to make it a guitar better suitable for playing metal (such as Children of Bodom), but in the band we play mainly Creed, Foo Fighters, Alter Bridge, Metallica, Green Day etc.
I was thinking of “GFS Power Rails- Crushing power, Killer Tone- Black on Black” or “GFS Crunchy Rails- Our Hottest- Modern Metal Power- Black on Black”. Will that probably give the sound that I’m looking for?
Further I need to be sure to have a specific neck pickup and a bridge pickup.

I’m looking for two ordinary humbucker sized pickups instead of the two single coils and one humbucker I have now. So I need a new pick guard as well. I think I can find that myself on the website (although hints and tips are always welcome).

Next to that I would like to know what sort of new tone and volume pots I need. As well I think I need a new pickup selector as well. Can I just choose one?

Advice would be highly appreciated!
"

Wellicht dat hier mensen ook nog wel ideeën hebben.

Chocola
12 januari 2010, 20:35
Vandaag de volgende mail naar Guitarfetish gestuurd:
"I have a Squier Stratocaster that I would like to equip with new humbucker pickups.
Here is a picture of my guitar: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=1938657#post1938657 (This concerns the black guitar (the other one is a Fender which I’d rather not change too much))

The first question I have is: what humbuckers would be best? I want to make it a guitar better suitable for playing metal (such as Children of Bodom), but in the band we play mainly Creed, Foo Fighters, Alter Bridge, Metallica, Green Day etc.
I was thinking of “GFS Power Rails- Crushing power, Killer Tone- Black on Black” or “GFS Crunchy Rails- Our Hottest- Modern Metal Power- Black on Black”. Will that probably give the sound that I’m looking for?
Further I need to be sure to have a specific neck pickup and a bridge pickup.

I’m looking for two ordinary humbucker sized pickups instead of the two single coils and one humbucker I have now. So I need a new pick guard as well. I think I can find that myself on the website (although hints and tips are always welcome).

Next to that I would like to know what sort of new tone and volume pots I need. As well I think I need a new pickup selector as well. Can I just choose one?

Advice would be highly appreciated!
"

Wellicht dat hier mensen ook nog wel ideeën hebben.

Die pickups doen wat je wil :). Beiden, een is wat meer geschikt dan de ander voor moddeling/transistor amps, ander is wat agressiever enzo.

Gewoon een HH pickguard, neck en bridge PU kopen, meer heb je eigenlijk niet nodig tenzij je geluid nog wat wil aanpassen.
Als je ook nog een mid pickup wil behouden moet je bij GFS of ervoor kiezen om een HH pickguard te versnijden naar een HSH, of je huidige pickguard versnijden, ze hebben namelijk geen HSH pickguards. Anders moet je die even ergens anders bestellen. Wat je ook kunt doen is die single coil opvullen met 1 van die railcoils van GFS, geeft ook nog leuke dimensies aan je geluid :). Dan kun je 3 500k pots (en eventueel caps) kopen met een 5 way switch (die je dus al hebt). Als je coilsplit wil moet je push pulls nemen, rest spreekt voor zich eigenlijk :).

Omdat ik veel te goed ben voor je hier de links:

Pickguard
- http://store.guitarfetish.com/pickguards.html
- http://store.guitarfetish.com/fatst2hupi3b.html
- http://store.guitarfetish.com/fatst2hupi3w.html

Puckups neck en bridge bucker (kies je kleur :p):
- http://store.guitarfetish.com/gfsporacrpok.html
- http://store.guitarfetish.com/gfsporacrpok5.html
- http://store.guitarfetish.com/gfsporacrpok1.html
- http://store.guitarfetish.com/gfsporacrpok2.html
- http://store.guitarfetish.com/gfsporacrpok3.html

Pickup mid bucker:
- http://store.guitarfetish.com/lilkiblhurap.html
- http://store.guitarfetish.com/lilkiwhhuhus.html
Let erop, dit zijn gewoon humbuckers maar ze zijn NIET geschikt voor coilsplit. Er zijn 3 versies bij elk kiesbaar, vintage, rythm en lead ofzo volgens mij, als je echt metal wil is lead (15k) best, rythm is ook relaxt :).

Pots:
- http://store.guitarfetish.com/pudppo50auge.html
- http://store.guitarfetish.com/fusi50aupoal.html

Plantje
12 januari 2010, 21:37
Cool! Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Van Guitarfetish heb ik ook (iets minder uitgebreide) reactie :

I’d probably go for a pair of crunchy rails

Jay


Een mid pick up heb ik denk ik niet nodig. Die kan ik er altijd nog bij zetten en later de pickguard nog een beetje aanpassen.

Dus ik denk dat ik ga voor:
http://store.guitarfetish.com/gfscrraourho4.html

Deze pickguard:
http://store.guitarfetish.com/fatst2hupi3b.html

Waarom zou ik 3 500k pots nemen? Dat is toch gewoon mijn volumebediening? Eigenlijk wil ik daar gewoon 1 pot voor hebben. Is zo'n 500k daar voldoende voor? http://store.guitarfetish.com/fusi50aupoal.html Zo eentje dus.
Edit: ah ok...1 voor volume 2 voor tone :) Maar 1 voor de tone voor beide humbuckers moet ook wel kunnen lijkt me. En een gewone audio pot (niet de pull-push dingen) kun je dus voor zowel volume als tone gebruiken?

Een dergelijke 3 way switch voldoet dan neem ik aan ook wel: http://store.guitarfetish.com/3wayswwifrti.html

Maar dan gaat mijn huidige toon regeling er dus ook uit... Of kan ik die nieuwe humbuckers gewoon op de huidige toonregeling aansluiten? Hmmm...als ik zo kijk op de site van Guitarfetish zijn dat dus die caps. Daar moet ik me denk ik nog wel wat in gaan verdiepen! Misschien eerst de gitaar maar eens een keer open maken en kijken wat er nu in zit!
In een draadje dat ik gestart ben over het vervangen van die dingen kwam iemand al met de suggestie voor een .047uF cap. Ik neem aan, dat er een installatiehandleiding bij die dingen zit?

Met coilsplit gaat een humbucker als single coil werken? :chicken: Hmmm...als ik dan toch voor enkel humbuckers ga die coilsplit wel aankunnen is het misschien verstandiger die optie nog wel erin te houden.

Wees gerust: voor het soldeerwerk zelf komt mijn broer me helpen; die is daar wél bedreven in! :) Maar ik wil natuurlijk wel de juiste spulletjes in huis hebben, zodat zijn ritje van Limburg naar Zwolle niet voor niets is geweest.

Chocola
12 januari 2010, 21:55
Dus ik denk dat ik ga voor:
http://store.guitarfetish.com/gfscrraourho4.html

Deze pickguard:
http://store.guitarfetish.com/fatst2hupi3b.html

Waarom zou ik 3 500k pots nemen? Dat is toch gewoon mijn volumebediening? Eigenlijk wil ik daar gewoon 1 pot voor hebben. Is zo'n 500k daar voldoende voor? http://store.guitarfetish.com/fusi50aupoal.html Zo eentje dus.
Edit: ah ok...1 voor volume 2 voor tone :) Maar 1 voor de tone voor beide humbuckers moet ook wel kunnen lijkt me. En een gewone audio pot (niet de pull-push dingen) kun je dus voor zowel volume als tone gebruiken?

Ja dat klopt. 1 volume en 2 tone, je kunt ook 1 voor beiden doen qua tone, of 2 volume en 1 tone. Tis maar net wat je wil :)

Een dergelijke 3 way switch voldoet dan neem ik aan ook wel: http://store.guitarfetish.com/3wayswwifrti.html
Jep die voldoet prima voor 2 pickups :). Dan kun je bridge / bridge-neck / neck doen.

Maar dan gaat mijn huidige toon regeling er dus ook uit... Of kan ik die nieuwe humbuckers gewoon op de huidige toonregeling aansluiten?
Vaak kan dat wel, maar de vraag is of dat wenselijk is met je huidige tonepot. Ik neem aan dat je 250k pots hebt nu? Ik heb je strat niet gezien maar meeste strats hebben 250k.

Hmmm...als ik zo kijk op de site van Guitarfetish zijn dat dus die caps. Daar moet ik me denk ik nog wel wat in gaan verdiepen! Misschien eerst de gitaar maar eens een keer open maken en kijken wat er nu in zit!
In een draadje dat ik gestart ben over het vervangen van die dingen kwam iemand al met de suggestie voor een .047uF cap. Ik neem aan, dat er een installatiehandleiding bij die dingen zit?
GFS verstuurt altijd instructiehandleidingen mee, best duidelijke zelfs, toch raad ik je aan om de schakelschema's van Seymour Duncan te gebruiken tezamen met filmpjes op Youtube enzo (als je beginner bent qua solderen). Verdiep je maar in die caps ja, buiten de waarden zijn er ook verschillende soorten/materialen enzo die andere tonale karakteristieken hebben. Let erop dat je niet moet nemen wat je nu hebt, maar wat je juist nieuw wil aan je geluid ;).

Met coilsplit gaat een humbucker als single coil werken? :chicken: Hmmm...als ik dan toch voor enkel humbuckers ga die coilsplit wel aankunnen is het misschien verstandiger die optie nog wel erin te houden.
Ik ervaar het altijd als nuttig, vooral clean vind ik de singlew coils wat lekkerder klinken in humbuckers. Let er wel op dat dit hot output buckers zijn, ik heb alleen ervaring met die buckers ZONDER coilsplit, weet dus niet hoe dat klinkt enzo.

Wees gerust: voor het soldeerwerk zelf komt mijn broer me helpen; die is daar wél bedreven in! :) Maar ik wil natuurlijk wel de juiste spulletjes in huis hebben, zodat zijn ritje van Limburg naar Zwolle niet voor niets is geweest.
Lijkt me ook lol, handig zo een broer :p.

Ik ben groen, GROEN ALS EEN KIKKER :cheerup:

blademan
12 januari 2010, 22:41
weet iemand iets over de kwaliteit van de effect pedalen van GFS? Die Tube Screamer en Delay lijken me wel iets, maar voor dat ik uberhaupt iets bestel wil ik wel weten of het iets is. Ik weet dat de PUs best goed zijn, maar hoe zit dat met die pedalen?

Rock Bottom
13 januari 2010, 23:37
Vraagje weer.
Ik wil de brug humbucker (dream 180) in de kasuga vervangen voor iets wat net iets meer blaast, het moet zeker niet echt een high output pup woorden maar meer iets in de style van classic rock maar dan 10x zo lomp.
Mischien een beetje Tom Anderson h3 geluid.
Zou ik met de GFS loudmouth in de buurt komen?
http://store.guitarfetish.com/lopiexpowivi.html

Luke-wannabe
16 januari 2010, 15:47
Heeft iemand ervaring met die hotrail pu's voor telecaster? Lil punchers zijn dat geloof ik.

Meneer I.
16 januari 2010, 20:05
Heeft iemand ervaring met die hotrail pu's voor telecaster? Lil punchers zijn dat geloof ik.

Ik geloof dat ik nog een ongebruikte set heb liggen. Zat in mijn zelfbouwtele, zijn er echter alweer tijden uit. Ik had ze met coil splits via een 5 way superswitch. Veel mogelijkheden en sounds!
Het exacte geluid weet ik niet helemaal meer, veeeel output maar was zeker niet verkeerd. Hierna heb ik een P90 in de nek gezet, en weer later een GFS 60's repro. Die laatste is ook een zeer fijn element!

Luke-wannabe
16 januari 2010, 21:36
Maar dan had jij die hotte versie zeker? Ik zit zelf aan die 'normale' te denken. 6K output ofzo.

Meneer I.
16 januari 2010, 22:22
Waarschijnlijk wel, zal het eens doormeten.

Chief
26 januari 2010, 20:52
weet iemand iets over de kwaliteit van de effect pedalen van GFS? Die Tube Screamer en Delay lijken me wel iets, maar voor dat ik uberhaupt iets bestel wil ik wel weten of het iets is. Ik weet dat de PUs best goed zijn, maar hoe zit dat met die pedalen?


Dit zou ik ook wel graag willen weten. De soundclipjes op youtube e.d. klinken goed, maar wie heeft ze al in het echt gehoord?

Ze hebben in ieder geval een goede prijs :)

Plantje
26 januari 2010, 20:57
Ik heb in ieder geval onlangs mijn bestelling geplaatst:
Name Code Qty Each Options
------------------------------------------------------------
GFS Crunchy Rails- Our H149 1 32.95
Hottest- Modern Metal
Power- Black on Black

GFS Crunchy Rails- Our H148 1 32.95
Hottest- Modern Metal
Power- Black on Black:
GFS Crunchy Rails Black
on Black NECK POSITION

Fat Strat- 2 Humbucker G49 1 12.95
Pickguard 3-Ply Black

Push-Pull DPDT Pot- 500K F14 1 8.79
Audio- Genuine Alpha
Quality

Full Sized 500K Audio F21 1 2.45
Pot- Super Quality!

3 Way switch with Free F24 1 6.95
Tip, Screws, EZ Diagram

Sprague Orange Drop Tone F35 1 3.95
Caps- .022uf for Les Paul


Alleen wat een beeeeetje jammer is is dat ze de nieuwe volume en tone knoppen die ik wilde hebben niet op voorraad hadden. Maar ja, dat is hier ook wel te koop!

Dus binnenkort eens lekker knutselen!

SanderPeper
26 januari 2010, 21:00
Ik dacht dat het gewoon overgeschilderde Biyang kopieën met andere knoppen waren.
http://ep.yimg.com/ca/I/yhst-50206111187217_2084_24706854
http://www.musicbroker.nl/shop/11-53-large/tube-distortion.jpg

Chocola
26 januari 2010, 21:05
Bij mij zijn nu ook die Power Rails in bestelling, tezamen met de juiste pickupringen voor mijn LP (waar Crunchy Pat's inkomen), want er zaten platte bij en ik had natuurlijk gebogen nodig :-P. Ben benieuwd hoe die rails klinken, ik stop 1 paar in een RG320, wellicht ander paar later in een RG370.

Plantje
26 januari 2010, 21:38
Hmmm... ik had nog niet echt gedacht aan hoe ik de humbuckers werkelijk vast ga maken. :)

Het lijkt me wel geweldig als de gitaar hierdoor beter gaat klinken. Misschien dat ik mijn licht dan ook eens opsteek in het zelfbouw forumdeel en nog veel meer ga verknutselen :)

blademan
26 januari 2010, 23:23
Ik dacht dat het gewoon overgeschilderde Biyang kopieën met andere knoppen waren.
http://ep.yimg.com/ca/I/yhst-50206111187217_2084_24706854
http://www.musicbroker.nl/shop/11-53-large/tube-distortion.jpg

maar dat zegt me nog niks, wat weet je van de kwaliteit van die Biyang kopieen dan?

Chocola
28 januari 2010, 23:28
Ik kreeg vandaag weer pakketje binnen.

1. Ik had curved pickupringen bestelt en ik krijg rechte... kan ik godverdomme weer niets met mijn LP doen...
2. Die witte GFS kabel met gouden plug is echt HEEL goed qua kwaliteit en bouw e.d. Hij werkt echt als een zonnetje en volgens mij krijgt een olifant hem nog niet kapot. Er zit een koperkabel binnenin met daaromheen een kunststof laag, daaromheen een rubberen laag met gevlochten metaal eromheen en daaromheen zit een dikke rubberen laag. De plug is heel erg stevig, niet kapot te krijgen. Mocht je ooit nog gitaar willen spelen door een rivier heen ofzo, hij is waterdicht :p.
3. Die groene en oranje patchkabels vind ik niet zo super om eerlijk te zijn. Zijn gewoon normale standaard pluggen en is verder eigenlijk niets speciaals. Als je goedkope enigszins goede patchkabels wil zijn ze prima (sowieso beter dan die aller goedkoopste dingen enzo) maar ik ben hier niet zo positief over.
4. Zitten ook 2 Power Rails bij, die ga ik in een Ibanez RG320 bouwen met coilsplit, kijken hoe dat gaat klinken :).
5. Die penciltips (voor soldeerbout) zijn echt goed, helemaal die met brede kop is ideaal voor potmeters e.d.

Dit waren mijn tussentijdse ervaringen weer. Ik heb over die pickupringen een mail gestuurd, ik wil eigenlijk gewoon nieuwe hebben ofzo... Heb er 1 week op gewacht en daarvoor al 2 (op de pickups zelf) dus vind het nu wel irritant worden.

Marcel61
29 januari 2010, 12:34
Heeft iemand al ervaring met de GFS Neovin Noisless Strat pickups? Ik ben benieuwd of ze net zo goed zijn als Jay beweerd :ok: .

Chocola
29 januari 2010, 13:21
Heeft iemand al ervaring met de GFS Neovin Noisless Strat pickups? Ik ben benieuwd of ze net zo goed zijn als Jay beweerd :ok: .

Dat zijn ze naar mijn mening :). Ik heb alleen de Powerrock versie getest, die andere niet dus.

Chocola
30 januari 2010, 00:24
Ik kreeg vandaag weer pakketje binnen.

1. Ik had curved pickupringen bestelt en ik krijg rechte... kan ik godverdomme weer niets met mijn LP doen...
2. Die witte GFS kabel met gouden plug is echt HEEL goed qua kwaliteit en bouw e.d. Hij werkt echt als een zonnetje en volgens mij krijgt een olifant hem nog niet kapot. Er zit een koperkabel binnenin met daaromheen een kunststof laag, daaromheen een rubberen laag met gevlochten metaal eromheen en daaromheen zit een dikke rubberen laag. De plug is heel erg stevig, niet kapot te krijgen. Mocht je ooit nog gitaar willen spelen door een rivier heen ofzo, hij is waterdicht :p.
3. Die groene en oranje patchkabels vind ik niet zo super om eerlijk te zijn. Zijn gewoon normale standaard pluggen en is verder eigenlijk niets speciaals. Als je goedkope enigszins goede patchkabels wil zijn ze prima (sowieso beter dan die aller goedkoopste dingen enzo) maar ik ben hier niet zo positief over.
4. Zitten ook 2 Power Rails bij, die ga ik in een Ibanez RG320 bouwen met coilsplit, kijken hoe dat gaat klinken :).
5. Die penciltips (voor soldeerbout) zijn echt goed, helemaal die met brede kop is ideaal voor potmeters e.d.

Dit waren mijn tussentijdse ervaringen weer. Ik heb over die pickupringen een mail gestuurd, ik wil eigenlijk gewoon nieuwe hebben ofzo... Heb er 1 week op gewacht en daarvoor al 2 (op de pickups zelf) dus vind het nu wel irritant worden.

Die pickupringen die verkeerd waren mag ik houden en ze sturen nieuwe naar mij op, gratis en voor niets. Dat vind ik nog eens een goede deal :D.

Verder heb ik vandaag die Grunchy Pats in een Ibanez gezet... en die dingen klinken mega lekker. Zijn gedefinieerd, warm, harmonieus. Alleen ze zijn niet echt high-output ofzo, vergeleken met wat andere gitaren van mij (EMG's e.d.). Dit blijven denk ik toch echt een tijdje mijn favoriete pickups, ik kan met veel gain nog steeds gewoon goed open akkoorden spelen, wat ik bij sommige pickups dus absoluut niet moet proberen :p. Voor meer info of geluidsclip kun je me een PM sturen natuurlijk.

edit: ik heb hem overigens met coilsplit gedaan, geeft toch weer extra mogelijkheidje erbij. Ik had alles goed geshield e.d. dus last van single coil-bijgeluiden heb ik vrijwel niet, toch klinkt het net even wat feller dan in humbucker mode. Of het echt noodzakelijk is? Nee, de geluidsverschillen zijn te klein om echt een must te zijn.

Franc
30 januari 2010, 06:19
Ik dacht dat het gewoon overgeschilderde Biyang kopieën met andere knoppen waren.

Ze zijn in ieder geval Made In China. Ik heb de Compressor en de Digital Tuner besteld en daar staat netjes Made In China onderop.
Op zich geen enkel probleem hoor :) Compressor bevalt me tot nu toe prima, maar ik moet hem nog verder testen. Voor een Overtone HRM doet ie het in ieder geval lekker.
Ook de Tuner is erg praktisch en lijkt tot nu toe lekker nauwkeurig.
Pas alleen op met DC voedingen! Ik prikte zonder nadenken een 9Vdc adapter in toen de batterij laag was en toen zei hij 'pang' (duidelijk een Chinees dus :seriousf: ) met een vonkje. Blijkbaar kon hij niet tegen de iets hogere spanning die er uit kwam terwijl ik daar met andere pedalen nooit last van heb gehad.
Toen moest ik er wel even een condensatortje uithalen die kortgesloten was en nu doet ie het weer :)

De Fat Tube leek me ook wel wat, maar het ding heeft alleen een 120Vac voeding en dit pedaal werkt dus niet met een batterij, hij heeft AC nodig.

Ben benieuwd of er al andere mensen pedalen hebben geprobeerd?

Chocola
30 januari 2010, 10:38
Ze zijn in ieder geval Made In China. Ik heb de Compressor en de Digital Tuner besteld en daar staat netjes Made In China onderop.
Op zich geen enkel probleem hoor :) Compressor bevalt me tot nu toe prima, maar ik moet hem nog verder testen. Voor een Overtone HRM doet ie het in ieder geval lekker.
Ook de Tuner is erg praktisch en lijkt tot nu toe lekker nauwkeurig.
Pas alleen op met DC voedingen! Ik prikte zonder nadenken een 9Vdc adapter in toen de batterij laag was en toen zei hij 'pang' (duidelijk een Chinees dus :seriousf: ) met een vonkje. Blijkbaar kon hij niet tegen de iets hogere spanning die er uit kwam terwijl ik daar met andere pedalen nooit last van heb gehad.
Toen moest ik er wel even een condensatortje uithalen die kortgesloten was en nu doet ie het weer :)

De Fat Tube leek me ook wel wat, maar het ding heeft alleen een 120Vac voeding en dit pedaal werkt dus niet met een batterij, hij heeft AC nodig.

Ben benieuwd of er al andere mensen pedalen hebben geprobeerd?

Nja ik probeer ze niet vanwege die 110-120 vac. Heb liever gewoon Europese standaarden enzo :p. Die Fat Tube leek mij ook wel cool maar is een stuk lastiger als je geen batterij kunt gebruiken. Ik wilde eerst die tuner kopen maar dacht toen: nee ik koop gewoon die Polytune, die is veel cooler :D.

Hoe doet die tuner het? Echt zo fel als ze zeggen?

FruscianteFan
30 januari 2010, 11:51
Ik overweeg toch eens om een lipstick in de brugpositie van mijn Jaguar te zetten. Neem aan dat niemand daar ervaring mee heeft? Heb Jay al gemaild, maar die reageerde dat hij ook niet zeker wist of dat ging passen.

snaarplukker
31 januari 2010, 18:03
Nja ik probeer ze niet vanwege die 110-120 vac. Heb liever gewoon Europese standaarden enzo :p. Die Fat Tube leek mij ook wel cool maar is een stuk lastiger als je geen batterij kunt gebruiken. Je kan er hier een ongestabiliseerde voeding (http://www.popelectronics.nl/ongestabiliseerde-universele-adapter-15a-pr-1336.html)voor kopen.

Franc
31 januari 2010, 18:08
Je kan er hier een ongestabiliseerde voeding (http://www.popelectronics.nl/ongestabiliseerde-universele-adapter-15a-pr-1336.html)voor kopen.

Dat is nog steeds DC, dit pedaal draait op AC (6V / 1A)

Chocola
31 januari 2010, 18:15
Je kan er hier een ongestabiliseerde voeding (http://www.popelectronics.nl/ongestabiliseerde-universele-adapter-15a-pr-1336.html)voor kopen.

Dat gaat dus niet werken he.
Ingangsvoltage:
230V~ 50Hz (AC)

Uitgangsvoltage:
3 / 6 / 9 / 12V (DC)

edit: had Franc zijn post nog niet gezien.

munkie
31 januari 2010, 23:07
Ik heb nog 2 ouwe Crunchy PAF's, staan niet meer in de lijst geloof ik. had ik eerst met de gouden kapjes erom op een Richwood LP. Klonk clean erg lekker voor jazz en blues (Peter Green!) maar voor rock een beetje slap.

Ik heb nu de kapjes eromweg gesmolten (goed gewaxpot, veel kaarsvet...) en in een heel andere gitaar gezet qua houtsoorten. Ze BRULLEN nu echt, niet te geloven.

Kortom het is een hele keten van oorzaken en gevolgen. Ik ben na 30 jaar nog steeds niet uitgeleerd :chicken:

Ibanez666
1 februari 2010, 10:49
Ik ga mn nieuwe little puncher tele pickup morgen testen tijdens repeteren :)

Franc
2 februari 2010, 08:11
Hoe doet die tuner het? Echt zo fel als ze zeggen?

Lekker fel en enorm groot display waar je duidelijk kunt zien welke snaar je stemt. Bovendien kun je hem instellen op 3 standen flat en kun je hem instellen van 440 tot 449Hz.

Het blijft alleen lastig dat die tuners altijd stroom vreten, zelfs al staat ie uit.
Betekent dat als je hem standaard aangesloten hebt tijdens het spelen, je hem aan een adapter zult moeten hangen anders is ie leeg. Gelukkig valt dan niet je geluid weg (true bypass in tegenstelling tot een waardeloze Behringer tuner die ik ook heb).

Plantje
2 februari 2010, 19:39
Ik heb vandaag mijn pickups, slagplaat en de hele meuk binnen.

Op de "Customs declaration" staat netjes "Repair parts" met een value van $ 15,-. Gelukkig weten wij wel, dat het ietsje meer waard was! ;)

AgileGhost
3 februari 2010, 11:59
Heb onlangs een richwood les paul overgenomen met een GFS "Hot PAF" in de brugpositie. Heeft naar mijn idee een gigantisch hoge output, hoger dan een bareknuckle warpig in een andere gitaar van mij. Vet!

Luke-wannabe
6 februari 2010, 11:09
Ik ga mn nieuwe little puncher tele pickup morgen testen tijdens repeteren :)
En hoe deed die het?

Luke-wannabe
6 februari 2010, 23:20
Bump? +12345678

Orgasmocaster
7 februari 2010, 04:04
een vriend van me heeft een setje lil punchers in zijn tele.. klinkt goed.. vol, maar als een hete tele ;)

Ibanez666
7 februari 2010, 08:51
Klint vet! Iets minder als een tele dan ik zou willen, maar dat kan ook komen omdat mijn Zebra tele niet de standaard configuratie heeft. Ik vraag me nu alleen nog af wat ik waar moet aansluiten om hem te splitten

Ibanez666
7 februari 2010, 08:54
http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=tele_1hum_1sing_pushpull

hier zijn rood en wit aangesloten op de midden linker van de push pull, wat doen de andere rechter drie en linksboven en onder?

Luke-wannabe
7 februari 2010, 10:40
een vriend van me heeft een setje lil punchers in zijn tele.. klinkt goed.. vol, maar als een hete tele ;)
Okay. Heb jij ervaring met Bill Lawrence en Joe Barden blade Pickups en hoe de verhoudingen tov GFS rail pickups liggen?

@ Iba: Heb je een opname ergens of niet?

snaarplukker
7 februari 2010, 17:54
http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=tele_1hum_1sing_pushpull

hier zijn rood en wit aangesloten op de midden linker van de push pull, wat doen de andere rechter drie en linksboven en onder?
Om een humbucker te splitten hoeft alleen de rode en witte draad via de schakelaar aan de massa gelegd te worden. Push/pull ingedrukt zijn de coils parallel en uitgetrokken in serie. De rechterkant heeft dezelfde functie als de linkerkant. Het maakt een verbinding tussen het middelste lipje en naargelang de stand van je Push/pull met de onderste of bovenste lipje.

Chocola
7 februari 2010, 19:40
Overigens, je weet het waarschijnlijk al maar GFS gebruikt gewoon dezelfde colorcodes als Seymour.

Ibanez666
8 februari 2010, 09:15
Om een humbucker te splitten hoeft alleen de rode en witte draad via de schakelaar aan de massa gelegd te worden. Push/pull ingedrukt zijn de coils parallel en uitgetrokken in serie. De rechterkant heeft dezelfde functie als de linkerkant. Het maakt een verbinding tussen het middelste lipje en naargelang de stand van je Push/pull met de onderste of bovenste lipje.

Ok maar als je nou twee elementen will splitten, sluit je ze dan beide op dezeflde plek aan of maakt het niet uit waar op de 6 plekken je ze aansluit? Kan je ook nog kiezen tussen pull-split of push-split? Mn humbucker bij de neck staat nu in de split stand en als ik pull gaat hij naar humbucker. (omdat ik de split stand mooier vind en vaker gebruik) wat moet ik nu doen om de brugpickup standaard in de split stand te zetten en bij pull naar humbucker?

Plantje
8 februari 2010, 09:27
Dat zijn wel goeie vragen! Ik moet mijn spul nog inbouwen, maar dit vraag ik mij ook af! :)

deftone82
8 februari 2010, 09:37
Hallo allemaal

Ik heb het topic niet helemaal gelezen, maar heeft iemand een website van deze producent. Vind er moeilijk iets over.

Alvast bedankt!

ps: ze verkopen toch humbuckers? Aangezien ik vooral mensen hoor stoefen van deze elementen in hun strat's...

Luke-wannabe
8 februari 2010, 10:59
http://store.guitarfetish.com/pickups.html :)

snaarplukker
8 februari 2010, 11:18
Ok maar als je nou twee elementen will splitten, sluit je ze dan beide op dezeflde plek aan of maakt het niet uit waar op de 6 plekken je ze aansluit? Kan je ook nog kiezen tussen pull-split of push-split? Mn humbucker bij de neck staat nu in de split stand en als ik pull gaat hij naar humbucker. (omdat ik de split stand mooier vind en vaker gebruik) wat moet ik nu doen om de brugpickup standaard in de split stand te zetten en bij pull naar humbucker?Een 2e element moet je aan de andere kant aansluiten (de nog ongebruikte kant) om het kunnen splitten. Om standaard gesplit te hebben (zoals de neckpickup) moet je rood/wit aan het middelste lipje aansluiten en aarde aan het bovenste lipje (verste weg van de pot)..

Ibanez666
8 februari 2010, 11:30
Een 2e element moet je aan de andere kant aansluiten (de nog ongebruikte kant) om het kunnen splitten. Om standaard gesplit te hebben (zoals de neckpickup) moet je rood/wit aan het middelste lipje aansluiten en aarde aan het bovenste lipje (verste weg van de pot)..

ok, bedankt! Op deze manier staat hij in pull stand op humbucker en push in split?

snaarplukker
8 februari 2010, 11:42
ok, bedankt! Op deze manier staat hij in pull stand op humbucker en push in split?
Ja, dat moet je dan ook horen dat ie in pull stand harder klinkt dan in push.

Ibanez666
8 februari 2010, 12:06
Ja, dat moet je dan ook horen dat ie in pull stand harder klinkt dan in push.

cool, thnx again, ik ga er vanavond even mee aan de slag :)

robzilla
8 februari 2010, 16:13
He dudes, wat vinden jullie van de GFS Mean 90's? Ik wil ze eigenlijk in mijn SG proberen..

Nicks
8 februari 2010, 16:33
He dudes, wat vinden jullie van de GFS Mean 90's? Ik wil ze eigenlijk in mijn SG proberen..

ik heb zelf rebel90's van tonerider en die zijn heeeerlijk! En volgens mij vergelijkbaar qua prijs..

robzilla
8 februari 2010, 16:54
ik heb zelf rebel90's van tonerider en die zijn heeeerlijk! En volgens mij vergelijkbaar qua prijs..

Hmm, die kende ik niet.. Thanks! Zou helemaal top zijn als iemand ervaring met beide pups heeft. Ik speel stevige rock en ben opzoek naar een vrij dikke P90 sound die het ook goed doet met veel gain (en clean ook gaaf klinkt)

Luke-wannabe
8 februari 2010, 17:46
cool, thnx again, ik ga er vanavond even mee aan de slag :)
Hey Iba ik wilde eigenlijk nog weten of je wat soundsamples van die lil puncher hebt of kunt maken ;)
En welke versie heb jij?

Ibanez666
8 februari 2010, 20:03
Hey Iba ik wilde eigenlijk nog weten of je wat soundsamples van die lil puncher hebt of kunt maken ;)
En welke versie heb jij?

de dikste versie :)

Ibanez666
8 februari 2010, 20:04
ik heb zelf rebel90's van tonerider en die zijn heeeerlijk! En volgens mij vergelijkbaar qua prijs..

Ik heb de dream 90 in mn burny zitten en die klinken echt super..

Nicks
8 februari 2010, 20:09
Ik heb de dream 90 in mn burny zitten en die klinken echt super..

Nou, die van mij klinken ultra-super!!
Awesome :blast:

Ibanez666
8 februari 2010, 20:28
Een 2e element moet je aan de andere kant aansluiten (de nog ongebruikte kant) om het kunnen splitten. Om standaard gesplit te hebben (zoals de neckpickup) moet je rood/wit aan het middelste lipje aansluiten en aarde aan het bovenste lipje (verste weg van de pot)..

Het is gelukt hoor, thnx!!!

rijsberman
8 februari 2010, 20:38
Ik heb nu een MIJ standard Strat. Ik wil 'm wat meer SRV'en.

Zijn die GFS Premium Hot Alnico Staggers (http://yhst-50206111187217.stores.yahoo.net/provalstpiou.html) dan een flinke verbetering? Of kan ik beter doorsparen voor wat anders?

En dan denk ik aan een setje Kinmans of Steffsens ofzo. Serieus duurder, zeg maar.

rijsberman
9 februari 2010, 23:59
++ bump ++

BamBuFan1
10 februari 2010, 00:05
++ bump ++

Je zou ook eens virtueel bij onze oosterburen (www.leosounds.de) kunnen rondkijken.
En dan bv de Red House-set voor €99. Handgewonden! En je kunt zelfs verzoekjes (meer of minder windingen, wel of geen reversed middelste element) indienen!

Ik heb sinds kort een (tweedehands op ebay.de gescoorde) Irish tour-set van de beste man in mijn Silver series strat zitten. Ongelofelijk pickups voor verbazend weinig.

dml
12 februari 2010, 14:01
Heb zojuist een setje Lil Puncher's Modern Vintage in m'n Tele gezet en dat klinkt zeker niet verkeerd!! Ze blijven lekker "plokkerig" klinken, zoals een Tele hoort te klinken. Alleen de brugpup knauwt ook lekker, de nekpup klinkt war, helder en plokkerig. Nice!!

Nicks
12 februari 2010, 14:46
Heb zojuist een setje Lil Puncher's Modern Vintage in m'n Tele gezet en dat klinkt zeker niet verkeerd!! Ze blijven lekker "plokkerig" klinken, zoals een Tele hoort te klinken. Alleen de brugpup knauwt ook lekker, de nekpup klinkt war, helder en plokkerig. Nice!!

Heb je nu gewoon het reclame praatje van Jay vertaald of wat? ;) :p
Je vergeet nog te zeggen dat het HUUUGE bottom end heeft and bell like high with tons of TONE!

rijsberman
12 februari 2010, 15:13
Je lijkt Orpheo wel.

dml
12 februari 2010, 15:34
Heb je nu gewoon het reclame praatje van Jay vertaald of wat? ;) :p


Dat laatste.

BamBuFan1
12 februari 2010, 16:54
Heb je nu gewoon het reclame praatje van Jay vertaald of wat? ;) :p
Je vergeet nog te zeggen dat het HUUUGE bottom end heeft and bell like high with tons of TONE!

EN dat ze uit de fabriek komen die ook voor de grote namen uit de bizniz produceert, en dat voor maar een fractie van de prijs!

Fuhgawz
12 februari 2010, 16:58
Vergeef me mijn domheid, maar wat betekent "plokkerig"? Kun je een voorbeeld geven van een "plokkerig" geluid?

Luke-wannabe
12 februari 2010, 17:09
Heb zojuist een setje Lil Puncher's Modern Vintage in m'n Tele gezet en dat klinkt zeker niet verkeerd!! Ze blijven lekker "plokkerig" klinken, zoals een Tele hoort te klinken. Alleen de brugpup knauwt ook lekker, de nekpup klinkt war, helder en plokkerig. Nice!!
Zijn dat die van 10 K?
Positief bericht! Ik zit ook aan deze pickups te denken, maar dan de minst hotte versie. Klinken ze niet schel? Ik heb hier een paar stratpickups van GFS en die zijn echt ontzettend schel.
Zal wel anders zijn met humbuckers, maar ik denk ik vraag het maar even.

dml
12 februari 2010, 17:34
10K brug en 7K nek, die dus. Klinken schel, maar wel zoals dat bij een Tele hoort.

bert k
12 februari 2010, 18:32
vergeef me mijn domheid, maar wat betekent "plokkerig"? Kun je een voorbeeld geven van een "plokkerig" geluid?

***plok!!!***

Luke-wannabe
12 februari 2010, 18:47
10K brug en 7K nek, die dus. Klinken schel, maar wel zoals dat bij een Tele hoort.
Maar geen harsh hoog ofzo? Teles zijn niet schel imo, ze twangen gewoon. Maar ok schel in relatie tot een LP.

Ibanez666
13 februari 2010, 10:47
samples van little puncher (15k) in humbucker stand:

http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=735120

0006 is clean

0007 is crunch (cleane amp gewoon hard gezet)

Fuhgawz
13 februari 2010, 11:36
***plok!!!***

Oooh! Oké, bedankt voor de opheldering!

:chicken:

Nicks
13 februari 2010, 12:04
samples van little puncher (15k) in humbucker stand:

http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=735120

0006 is clean

0007 is crunch (cleane amp gewoon hard gezet)

klinken lekker, mooie quack. Alleen die crunch is niet voor mij weggelegd, nooit geweest ook.

Luke-wannabe
13 februari 2010, 12:06
Nou ik heb net de 6,5 K lil punchers voor m'n Thinline Tele besteld!

Ibanez666
13 februari 2010, 12:19
klinken lekker, mooie quack. Alleen die crunch is niet voor mij weggelegd, nooit geweest ook.

Hou je helemaal niet van crunch?

Ibanez666
13 februari 2010, 12:20
Nou ik heb net de 6,5 K lil punchers voor m'n Thinline Tele besteld!

Veel plezier ermee en vergeet niet soundsamples te posten ;)

Luke-wannabe
13 februari 2010, 12:21
Zal ik doen!!

Ibanez666
13 februari 2010, 12:25
Zal ik doen!!

kewl! Wat vond je trouwens van file 0008, is mn Action ES-335 copy die ik voor 75 euro gekocht heb. (let niet op mn sloppy play)

Nicks
13 februari 2010, 12:26
Hou je helemaal niet van crunch?

nee, ik weet niet waarom maar het irriteert me, ik word er moe van als ik het hoor. rest van distortion soorten vind ik wel weer mooi maar ik mis de definitie in crunch. Ik vind het klinken alsof je versterker het aan het begeven is. Maar verder geen slecht woord over die punchers, het is net alsof je strat pups hebt die opeens een heel wat vetter geluid hebben :)

Ibanez666
13 februari 2010, 12:35
nee, ik weet niet waarom maar het irriteert me, ik word er moe van als ik het hoor. rest van distortion soorten vind ik wel weer mooi maar ik mis de definitie in crunch. Ik vind het klinken alsof je versterker het aan het begeven is.

Ik moet zeggen dat ik het vroeger ook niets vond, maar smaak komt met de jaren zeg maar ;)

Nicks
13 februari 2010, 13:06
Ik moet zeggen dat ik het vroeger ook niets vond, maar smaak komt met de jaren zeg maar ;)

Als een gehoorbeschadiging smaak is, vooruit ;)

Ibanez666
13 februari 2010, 13:15
Als een gehoorbeschadiging smaak is, vooruit ;)

haha, nee das het gevolg van die smaak ;)

Franc
15 februari 2010, 15:21
Iemand al eens de gitaaronderdelen (bodies, necks) of zelfs de bouwpakketten geprobeerd?
Het kan natuurlijk nooit wat zijn, maar toch..... het zou zomaar een leuk projectje kunnen worden om zelf een Les Paul te bouwen (met set-neck!) of een strat, tele of Ibanez RG achtige :)

Chocola
15 februari 2010, 19:42
Iemand al eens de gitaaronderdelen (bodies, necks) of zelfs de bouwpakketten geprobeerd?
Het kan natuurlijk nooit wat zijn, maar toch..... het zou zomaar een leuk projectje kunnen worden om zelf een Les Paul te bouwen (met set-neck!) of een strat, tele of Ibanez RG achtige :)

Ik heb ze geprobeerd.

Mijn bevindingen:
- Die lichte tele, RG, V en strat body's zijn KUT. Wegen 10 gram en zijn zo verkut als je niet oppast met een schroevendraaier. Die nieuwe strat en tele body's van echt hout echter zijn echt helemaal top :).
- Die Les Paul pakketten heb ik niet zelf gekocht maar ik ken wel iemand die er een heeft. Het is gewoon echt mahonie (voor dat geld vraag je je bijna af hoe dat mogelijk is :p) en met een beetje schuren en fretten wat mooier en beter vlakken zijn het echt leuke bouwpakketten. Verwacht geen super kwaliteit maar met beetje leuke hardware moet beter dan een Epiphone toch wel lukken ;).

Let dus goed op de houtsoorten, die pauwlolia is echt bagger terwijl die solid ash body's erg goed zijn (en lekker gewicht hebben ook). Overigens moet ik opmerken dat ze uitstekend gelakt zijn!

Exi
15 februari 2010, 19:46
Ik heb wel vernomen dat de neckpocket van de GFS bodies nogal ruim bemeten zijn en dat je dus met kieren zit tussen hals en body. Klopt dit?

Chocola
15 februari 2010, 20:06
Ik heb wel vernomen dat de neckpocket van de GFS bodies nogal ruim bemeten zijn en dat je dus met kieren zit tussen hals en body. Klopt dit?

Ik had steeds ook de necks van GFS en die passen perfect, like kan niet beter. Hoe het met andere halzen zit weet ik echt niet. Ik kan hier de breedte een keer opmeten voor je van de neckpocket en neck als je wil.

edit: net heel precies gemeten en het is 2.207.5 inch of 56.06 mm, de hals. Neckpocket gaat nu moeilijk omdat daar dus halzen inzitten :D. De halzen passen er echter gewoon perfect in (niet makkelijker, eerder moeilijk zegmaar, gewoon beetje duwen dan glijden ze er goed in (klinkt fout:sssh::soinnocent:)),

Nino1110
17 februari 2010, 17:06
Ik zit erover na te denken om een setje Lil Killers te bestellen voor in mijn London City, is het wat?
Ik wil vooral RHCP, Iron Maiden, GnR, Metallica etc ermee gaan spelen, kunnen ze dat een beetje?

En is zoiets lastig om erin te zetten? Ik heb er namelijk totaal geen ervaring mee, ook niet met de soldeerbout.

Bedankt!

Exi
17 februari 2010, 17:33
OK, bedankt voor het meten:ok: (had niet gehoeven hoor:chicken:)
een Fender Strat neck is 55.5625mm (2 3/16") dus het scheelt precies een halve mm. Dat is wel binnen de marge lijkt me.

Nino1110
19 februari 2010, 12:26
Ik zit erover na te denken om een setje Lil Killers te bestellen voor in mijn London City, is het wat?
Ik wil vooral RHCP, Iron Maiden, GnR, Metallica etc ermee gaan spelen, kunnen ze dat een beetje?

En is zoiets lastig om erin te zetten? Ik heb er namelijk totaal geen ervaring mee, ook niet met de soldeerbout.

Bedankt!


Niemand? :(

Plantje
19 februari 2010, 13:22
Ik ga waarschijnlijk volgende week mijn crunchy rails in mijn Squier zetten. Ik kan je dus nog niets vertellen. Wel vind ik het er allemaal vrij simpel uitzien.

Gelukkig krijg ik hulp van mijn broer bij het solderen. (Als ik het zelf doe krijg ik altijd te dikke klonten van die tin ;))

Nino1110
19 februari 2010, 20:29
Ik ga waarschijnlijk volgende week mijn crunchy rails in mijn Squier zetten. Ik kan je dus nog niets vertellen. Wel vind ik het er allemaal vrij simpel uitzien.

Gelukkig krijg ik hulp van mijn broer bij het solderen. (Als ik het zelf doe krijg ik altijd te dikke klonten van die tin ;))

Oke, laat maar weten hoe ze bevallen :D.
Verder niemand hier die Lil Killers in zijn gitaar heeft en ervaringen kan posten?

The Underdog
19 februari 2010, 21:00
Oke, laat maar weten hoe ze bevallen :D.
Verder niemand hier die Lil Killers in zijn gitaar heeft en ervaringen kan posten?

Jawel, ik!! Ik heb ze allemaal geprobeerd. Ik heb nu een cheapocaster met een 15k lil killer in de brug en 10k in de nekpositie, stock single coil in het midden. De 15k klinkt als een high output humbucker, heel vet. Klinkt bijna even lekker als mijn fender met een dimarzio super distortion in de brug. de 10k versie klinkt als een PAF (denk maar aan de intro van Guns N' Roses - Knockin' on heaven's door, exact hetzelfde geluid).
Ik heb ook een volledig setje lil killers (6k, 10k, 15k) in een oude epiphone strat van een vriend gestoken. De 6k klinkt meer als een single coil, veel dunner, maar toch leuk voor een wat meer 'vintage' sound.

Ik speel trouwens dezelfde muziek als jij (behalve RHCP, da's eerder strat met single coils), dus daarvoor zijn ze ideaal!

Nino1110
20 februari 2010, 09:27
Jawel, ik!! Ik heb ze allemaal geprobeerd. Ik heb nu een cheapocaster met een 15k lil killer in de brug en 10k in de nekpositie, stock single coil in het midden. De 15k klinkt als een high output humbucker, heel vet. Klinkt bijna even lekker als mijn fender met een dimarzio super distortion in de brug. de 10k versie klinkt als een PAF (denk maar aan de intro van Guns N' Roses - Knockin' on heaven's door, exact hetzelfde geluid).
Ik heb ook een volledig setje lil killers (6k, 10k, 15k) in een oude epiphone strat van een vriend gestoken. De 6k klinkt meer als een single coil, veel dunner, maar toch leuk voor een wat meer 'vintage' sound.

Ik speel trouwens dezelfde muziek als jij (behalve RHCP, da's eerder strat met single coils), dus daarvoor zijn ze ideaal!


Super, hier heb ik wat aan! Bedankt! :ok:

Luke-wannabe
22 februari 2010, 16:07
Ha! Ik heb een lekker setje Cool Vintage Lil' Punchers in m'n Tele Thinline zitten. De minst hete hotrails voor Tele dus voor de gewone man onder ons. 6,5 K op de brug 5,5 hals.
Eerst indrukken zijn goed. Zeer goed! Unmistakeably Tele, maar met meer vlees. Meer 'BARF' in plaats van 'BAAAIIINNGG'. Dikker, warmer, broeieriger. Nog wel een beetje modderig in het laag, maar dat kan ook aan m'n amp instellingen liggen. Én het feit dat er misschien echt 500k pots in moeten. Effe kijken of ik dat nog ga doen.
Maar een absolute aanrader voor de gene die net effe wat anders wil naast z'n andere single coil gitaar. Of iemand die een strakker soundje wil dan die jengelende single coils.
Ik zal binnekort een filmpje op Youtube zetten.

Plantje
28 februari 2010, 18:13
Mijn projectje is klaar: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=2303477#post2303477

Ze klinken te gek! Echt veel meer een metal gitaar nu! Het geluid is gewoon wat "smeriger" :punk:

crapton
11 april 2010, 22:11
Ik heb nu een cheapocaster met een 15k lil killer in de brug, de 15k klinkt als een high output humbucker, heel vet. Klinkt bijna even lekker als mijn fender met een dimarzio super distortion in de brug.

Helemaal mee eens. Heb een Fender Lite Ash Strat, diverse zaken aan gemod o.a. die lelijke slagplaat eraf gejopt.

Nu dus een Lil Killer 15k in de brug positie en yes dat klinkt stevig en vet. Toch heel wat beter als die Seymour Duncan. Nou ja ligt ook aan wat je wil en je smaak is. Lil Killer is en klinkt echt als een humbucker, minder hoog, zeker niet sprankelend, beetje wollig clean. Heb er wel serie-parallel switch opgezet, in parallel mode klinkt ie wel iets of wat als een single coil.

Maar zet de distortion aan en je hebt ineens een Strat met een V8 ipv een 1.2 viercylindertje (bij wijze van spreken dan). Power en sustain, dat ding speelt ineens een stuk makkelijker lijkt het.

Heb in het verleden ook de 10k uitvoering gehad, maar vond die wat smakeloos. De 15k uitvoering heeft tenminste ballen. Clean niet echt geweldig, maar daarom zet je m er ook niet in neem ik aan. Met distortion begint ie pas te zingen en wordt het ineens een vette gitaar...

(ps. er zijn gitaristen die wel een vette rocksound uit een single coil persen, ben benieuwd hoe ze dat voor elkaar krijgen... versterker flink hard??)

Soesje
31 mei 2010, 16:48
Hoi allen!

Na het lezen van deze topic over jullie ervaringen met GFS pickups, heb ik nu ook de drang gekregen om mijn "stock" pickups van mijn Epiphone les paul standard te vervangen.

Nu ben ik niet zo in huis met al die verschillende pickups, maar ik weet wel wat ik ongeveer wil.. en dat is wel een goede clean maar moet ook wel goed zijn voor Rock/Blues/Jazz.
Hebben jullie een suggestie voor mijn gitaar? Of ergens waar ik wat eventuele samples zou kunnen luisteren?

Thanks!

Plantje
31 mei 2010, 16:58
Ik heb er crunchy rails in zitten. Die zijn waarschijnlijk wat te high gain voor je, maar het clean klinkt dermate lekker, dat zelfs onze drummer er telkens weer de bek van open heeft! :)

Je kunt die mensen van GFS ook altijd om tips vragen. Ze komen niet met een antwoord van pagina's lang, maar er komt wel een antwoord met een suggestie.

pietvanbuiten
31 mei 2010, 17:08
Ik heb in een nieuw stratje 3 GFS singlecoils zitten,
valt me echt mee voor de prijs,
Was in eerste instantie van plan er iets anders in te zetten, maar ik laat ze dr in.

Rock Bottom
31 mei 2010, 22:27
Hoi allen!

Na het lezen van deze topic over jullie ervaringen met GFS pickups, heb ik nu ook de drang gekregen om mijn "stock" pickups van mijn Epiphone les paul standard te vervangen.

Nu ben ik niet zo in huis met al die verschillende pickups, maar ik weet wel wat ik ongeveer wil.. en dat is wel een goede clean maar moet ook wel goed zijn voor Rock/Blues/Jazz.
Hebben jullie een suggestie voor mijn gitaar? Of ergens waar ik wat eventuele samples zou kunnen luisteren?

Thanks!

De dream 180's hebben een mooi sprankelend clean een beetje richting filtertrons(gretsch elementen) maar dan wel met een randje paf(lespaul humbucker)

Soesje
1 juni 2010, 08:18
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb op Youtube beetje naar de Crunchy rails en Dream 180 geluisterd.. en ze klinken allebei super!

Is het ook iets om een combinatie te nemen van de 2? Dream op bridge en crunchy op de neck of is het beter andersom..?

Ibanez666
1 juni 2010, 09:34
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb op Youtube beetje naar de Crunchy rails en Dream 180 geluisterd.. en ze klinken allebei super!

Is het ook iets om een combinatie te nemen van de 2? Dream op bridge en crunchy op de neck of is het beter andersom..?

Ik zou dan een dream 180 op de brug doen en een dream 90 bij de nek...

Soesje
1 juni 2010, 09:54
Ik zou dan een dream 180 op de brug doen en een dream 90 bij de nek...

Mmm ok, mag ik dan vragen waarom op die manier en niet andersom? (Kennisverbreding :) )

Ibanez666
1 juni 2010, 10:00
Mmm ok, mag ik dan vragen waarom op die manier en niet andersom? (Kennisverbreding :) )

Omdat ik het fijn vind een humbucker bij de brug te hebben (power/punch) en bij de nek een mooie ronde tone (p90 element) die wat minder dichtsmeert.

Soesje
1 juni 2010, 10:07
Omdat ik het fijn vind een humbucker bij de brug te hebben (power/punch) en bij de nek een mooie ronde tone (p90 element) die wat minder dichtsmeert.

Goeie :), bedankt voor je advies!

Rock Bottom
1 juni 2010, 11:01
De mean90 vind ik dan persoonlijk weer iets beter dan de dream90, de mean is meer echt p90 dus iets feller en de dream vind ik meer een strat sc in humbucker behuizing. je zou ze eens naast elkaar moeten horen.

Dream 180 in de neck is opzicht ook heel fijn en hij is splitbaar to sincle coil.
Heb hem zelf in mijn meest gebruikte gitaar ook in de neck met een loudmouth in de brug.
De loudmouth is denk ik niet echt iets voor jou want die heeft meer een smerig hardrock geluid.

Mr. Dynamite
11 juni 2010, 14:28
Hey mensen,

Ik wil graag mijn epiphone sg gaan upgraden.
Eerst graag de pickups, nou lijken mij die GFS pickups heel interessant :crazyhappy:
Alleen ben ik er nog niet over uit welke nou geschikt zijn voor mij.
Wat ik zoek is de acdc sound. Dus een lekkere vieze gore overdrive voor in de bridge (mag best wel hot zijn) en de neck ja, iets geschikts ;)

Iemand suggesties?

jannest
11 juni 2010, 14:33
ff ot

hoe kan je iets bestellen bij GFS als je niet in het bezit bent van een creditcard ?

hezz
11 juni 2010, 15:02
ff ot

hoe kan je iets bestellen bij GFS als je niet in het bezit bent van een creditcard ?

Paypal account aanmaken.

M Kactus
11 juni 2010, 15:09
Hey mensen,

Ik wil graag mijn epiphone sg gaan upgraden.
Eerst graag de pickups, nou lijken mij die GFS pickups heel interessant :crazyhappy:
Alleen ben ik er nog niet over uit welke nou geschikt zijn voor mij.
Wat ik zoek is de acdc sound. Dus een lekkere vieze gore overdrive voor in de bridge (mag best wel hot zijn) en de neck ja, iets geschikts ;)

Iemand suggesties?

Ik heb zo het idee dat Classic Rock op een SG bijzonder goed gaat met P90's. Zou dat wat voor jou zijn ? Die humbucker sized P90's, de Mean90's, van GFS bevielen me enorm. Ik heb ze er wel uitgewisseld omdat ik ietsjes meer Hair Metal (met een Fat Pat, als ik me niet vergis) wou, maar ik ga hem toch niet wegdoen. Wie weet komt hij ooit nog eens terug. Je hebt ook de Dream90's die hotter zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Mr. Dynamite
11 juni 2010, 15:18
Ja misschien wel, ik zat er zelf ook al over te denken.
Alleen het feit dat angus zelf met humbuckers speelt doet me dan weer twijfelen.
Kun jij een beetje een idee geven van het verschil tussen jou pickups? Toen je overstapte op die fat pat's, wat ervaarde je toen in verschil?

M Kactus
11 juni 2010, 15:42
Ja misschien wel, ik zat er zelf ook al over te denken.
Alleen het feit dat angus zelf met humbuckers speelt doet me dan weer twijfelen.
Kun jij een beetje een idee geven van het verschil tussen jou pickups? Toen je overstapte op die fat pat's, wat ervaarde je toen in verschil?

Ik kreeg een iets gelikter geluid. Moeilijk om te omschrijven, maar een P90 klinkt echt veel meer als een single coil dan als een humbucker (omdat hij er ook eentje is, natuurlijk). Ik had niet meer last van ruis dan met humbucker, maar dat had net zo goed wel kunnen zijn.

Nu heb ik een -aanzienlijk- hogere output en een dichtgesmeerder/gelikter geluid. Dat paste beter bij het eigties leadgeluid, maar ik mis de open klank en de akoesticiteit (wat een draak van een woord!) van de P90 wel. Clean was die mooi, maar met een randje vond ik hem vooral heel open blijven. En dat vond ik dan weer goed passen bij de open akkoorden die je vaak terugvindt bij Classic Rock en vooral bij AC/DC. Maar om een vetter geluid neer te zetten dan dat, of voor Hi-Gain dingen, is zo'n P90 dan weer niet erg aan te raden. Ik kreeg er maar moeilijk die vloeiende Vai-leads uit. Met die humbuckers is die toon er wel meer, nu de techniek nog ;).

Kortom: de P90 was clean erg akoestisch, van blues tot blues met grove korrel en classic rock. Hoger dan dat wordt moeilijker. De humbucker is nu clean duidelijk meer jazzy en vetrond, en gaat al vlug naar Van Halen, Bon Jovi en Judas Priest.

Scip
27 juli 2010, 22:21
Hej mensen,

Ik wil evt. mn Ibanez AXD 71 gaan upgraden en voor de veelzijdigheid zou ik een splitbare humbucker in de brugpositie hebben. Nu zag ik de GFS Big Mouth (http://yhst-50206111187217.stores.yahoo.net/bibrpiwivito.html). Heeft hier iemand ervaring mee?

groeten!

imbzy
15 september 2010, 11:38
Teveel keuze hebben in goede pickups van GFS is ook niet overdreven handig moet ik zeggen! Voor een strat look a like ( 't is een oude Daytone ) had ik dit in gedachten:

Is een power rail ok voor de bridge als ik hiermee rock wil spelen ( en vaak ook iets verder dan dat.. ). Wat is best voor de neck? Een P90? Ik wil hier vooral clean spelen, en dan zoek ik een warm geluid ( maar niet dof ).

Plantje
15 september 2010, 14:21
Let wel even op, dat je de elementen ook daadwerkelijk kunt mixen.

Maar met dat in het achterhoofd heb ik de crunchy rails met push-pull switch genomen. Zodoende kan ik de humbuckers nog altijd naar single coil schakelen. Dan heb ik clean ineens een stuk strakker geluid!

Ik moet nog steeds een keer wat geluidsfragmentjes maken!

imbzy
15 september 2010, 15:26
Let wel even op, dat je de elementen ook daadwerkelijk kunt mixen.

Maar met dat in het achterhoofd heb ik de crunchy rails met push-pull switch genomen. Zodoende kan ik de humbuckers nog altijd naar single coil schakelen. Dan heb ik clean ineens een stuk strakker geluid!

Ik moet nog steeds een keer wat geluidsfragmentjes maken!

Ik heb ergens in het begin van deze topic gelezen dat voor strats een powerrail eerder aangeraden is. Dan kan ik even goed 2 powerrails installeren? Is de installatie van zo'n push-pull switch een extra moeilijkheid?

Plantje
15 september 2010, 15:53
Ik heb ergens in het begin van deze topic gelezen dat voor strats een powerrail eerder aangeraden is. Dan kan ik even goed 2 powerrails installeren? Is de installatie van zo'n push-pull switch een extra moeilijkheid?

Het is niet heel veel moeilijker. Maar ik heb wat hulp van mijn broer gehad. Verder moet ik zeggen, dat er hier op het forum mensen zijn die van de technische kant veel meer weten dan ik ;)

Wij hebben destijds gewoon een beetje gegoogeld naar een aansluitschema. Bovendien krijg je er ook een schema bij.

Ferraririk
5 oktober 2010, 16:20
Ik had een vraagje, want ik ga denk ik binnenkort p-ups bestellen voor mn Epiphone, waarschijnlijk een Chrunchy Rails in de brug, en een Mean 90 in de neck, maar

hoelang duurt het ongeveer vanaf afrekenen tot het in huis hebben?

Nagramoth
5 oktober 2010, 16:42
Ongeveer een week.
Soms iets korter...

munkie
5 oktober 2010, 19:36
De Euro staat ook weer wat hoger :cheerup:

En dan maar hopen dat het spul door de douane komt....

Rinze
5 oktober 2010, 19:50
Bij mij wel de afgelopen tijd.. Had een wraparound brug besteld, kwam met een afstelschroefje te weinig aan, gemaild: binnen vijf dagen een compleet nieuwe brug in huis.

Ferraririk
5 oktober 2010, 20:05
Oooo dus ze hebben een lekker snelle service voor iets wat helemaal uit de VS komt?


en dat douane gebeuren, het bedrag ligt tussen de 22-150 euro, dus dan zou ik alleen omzetbelasting (dus 19% BTW) erover moeten betalen, dat neem ik dan maar voor lief, ben ik 75 euro kwijt voor 2 goede p-ups, niet slecht toch?

Rinze
5 oktober 2010, 20:08
Mijn ervaring is dat pakjes uit de VS er vaak minstens zo snel zijn als die uit Europa. En ik heb voor pakjes van GFS nog nooit iets aan de douane betaald.

Nagramoth
5 oktober 2010, 21:22
Dito hier (na 3 orders)

Nico2
21 oktober 2010, 11:36
Ik ga binnen kort een setje gsf crunchy pat's in mn epiphone les paul zetten, en nu twijfel ik of ik de gitaar ook meteen helemaal moet rewiren met zo'n setje (http://www.guitarfetish.com/Complete-Les-Paul-Upgrade-Electrical-Component-Kit_p_179.html) van gsf. Er zitten op dit moment de standaard alpha pot's in. Is het de moeite waard om alle bedrading te vervangen of maakt het niet zoveel uit?
En natuurlijk, heeft er iemand ervaring met de crunchy pat's ?

marter544
21 oktober 2010, 12:12
Weet iemand wat het kost om die rommel te versturen?

McVenco
21 oktober 2010, 12:26
Heb vorig jaar een paar pickups en tuners besteld, verzendkosten waren toen 20 dollar.

Mr. Dynamite
21 oktober 2010, 12:42
Zo'n setje leek mij ook wel vet voor mijn epi sg.
Iemand ervaring met zo'n setje? (http://www.guitarfetish.com/Complete-Les-Paul-Upgrade-Electrical-Component-Kit_p_179.html)
Wat ik nu in mijn mandje heb liggen kost 30 dollar verzendkosten, 21 euro dus.
Valt nog te doen :)

SanderPeper
21 oktober 2010, 13:42
Het zal qua kwaliteit waarschijnlijk niet heel veel uitmaken. Ik heb wel eens een setje gekocht. Ze waren, geloof ik, wel ruisloos enzo, en sowieso al een verbetering tov mijn oude crappy minipots. Ik zou het niet doen, tenzij je pots echt kraken.

FruscianteFan
21 oktober 2010, 13:44
Zo'n setje leek mij ook wel vet voor mijn epi sg.
Iemand ervaring met zo'n setje? (http://www.guitarfetish.com/Complete-Les-Paul-Upgrade-Electrical-Component-Kit_p_179.html)
Wat ik nu in mijn mandje heb liggen kost 30 dollar verzendkosten, 21 euro dus.
Valt nog te doen :)
Volgens mij heeft een SG een andere schakelaar dan de Les Paul.

marter544
23 oktober 2010, 14:07
Zo, net een GFS Crunchy PAT besteld, uiteindelijk was ik inc. verzenden 27 euro kwijt (via ebay, wel van guitarfetish, dan kom je goedkoper uit dan met hun webshop), langleve de lage dollar. Ik ben heel benieuwd! Als die binnen is zal ik wel wat clipjes posten (clean, crunch, lead etc.)

mohawk
23 oktober 2010, 15:06
Ik heb in mijn jackson Dinky op dit moment 2 x Emg Hz elementen, op zich klinkt dat wel goed, maar ik heb het idee dat het nog wel beter kan.

Ik speel op deze gitaar voornamelijk metal, dus een zwaarder geluid zo zeer welkom zijn. Weet iemand of GFS zulke elementen heeft, welke ook nog in mijn Dinky passen zonder het een en ander aan te passen?

Groeten Mark

marter544
23 oktober 2010, 15:20
Ja, GFS crunchy rails.. Op de guitarfetish site kun je zien wat ze allemaal hebben, en waar ze volgens hun goed voor zijn. Crunchy PATs zullen de truc ook wel doen, of power rails.

mohawk
23 oktober 2010, 15:45
Wat is dan wijsheid, aangezien ik nu 2 EMG elementen heb ook 2 crunchy rails bestellen?

Zit er zoveel verschil in dan tussen de EMG en de elementen van GFS?

( Let wel, ik ben een noob op elementen gebied :) )

Plantje
23 oktober 2010, 18:10
Wat ik wel vaak heb gehoord is dat EMG elementen maken dat je gitaar een "EMG gitaar" wordt. Zijn goede elementen, maar ze veranderen het karakter van de gitaar volledig. Gitarist waar ik mee in een band heb gespeeld had een Fender standaard Strat. Hij heeft er op enig moment EMG's in laten zetten en toen klonk de gitaar een stuk beter! Maar hij leek ook wat karakter kwijt. Maar da's alles wat ik daarvan weet.

Ik heb in mijn Squier de standaard elementen vervangen door de Crunchy rails. Ik vind het nu veel meer een metal geluid hebben. Ben er ERG tevreden over. Ik moet overigens nog steeds wat opnamen hier plaatsen!
Maar ik kan er ook gewoon een lekker korrelige overdrive uit halen. Deze gitaar gebruik ik sindsdien hoofdzakelijk!

Maar goed bij mij ging het dan ook van bagger elementen naar GFS crunchy rails. Of jij net zo tevreden bent met het verschil ten opzichte van de EMG's is afwachten.

Maleco
11 november 2010, 13:41
FF bumpen met een vraag :)

Ik heb daarnet een Dream 90 in m'n neck gestopt en god wat lekker,
klinkt een stuk rauwer, dikker en levendiger dan wat er origineel inzat maar toch nog netjes genoeg voor solo's.
(Hij klinkt trouwens alleen lekker en open als ik het volume vol open gooi, ietsje dicht draain en hij klinkt weer dof, zijn hier nog oplossingen voor?)

Nu zit er in m'n bridge nog steeds zo'n originele..

Ik wil natuurlijk daar ook een vervanger voor :)
De dream 90 is gewonden op zo'n 8,2k, de bridge moet hier toch niet te ver vanaf liggen ivm met volumeverschillen?
De bridge klinkt nu nogal dun, beetje schel en krasserig in vergelijking met de Dream.
Ik wil graag een pickup die wel rauw is, iets minder smooth dan de Dream, niet TE schel. Kortom 1tje met lekker veel body en grom :)
Van de beschrijvingen van GFS zelf word ik niet veel wijzer, alles daar is perfect enzo.

Ik speel met deze gitaar zo'n beetje alles aan de rock kant, vooral het wat zwaardere werk, maar voor de metal heb ik al een ander beestje. Hij moet dus vooral geschikt zijn voor wat zwaardere rock maar eventueel ook voor cleaner spul dus ik dacht aan een pickup met coil-tap?

ik zag zelf al de
Vintage 59 Nickel Classic Alnico V
Vintage 59 Alnico Black Nickel Classic tone and output
enzo

maar gaat 1 van deze pickups doen wat ik wil?

PS Excuses voor al mijn vaagheid

Nico2
11 november 2010, 14:01
Ik heb zelf 2 weken geleden ook bij gsf bestelt, een dream 90 voor bij de nek een een crunchy pat voor in de hals van mij epi les paul. Ze zijn nog niet binnen
maar als ze er zijn zal ik wel even komen melden wat ik ervan vind.
Ik kan echt niet wachten, elke dag als ik thuis maar hopen dat er een pakketje in de gang staat, verschrikkelijk.

Maleco
11 november 2010, 16:00
Dat lijkt me ook wel een lekkere combo :)
Kun je dan ook even wat samples opnemen als hij binnen is?

Wat deed je trouwens tot deze combi besluiten?
Ik wacht nu met je mee :hippie:

Maleco
22 november 2010, 13:05
Bumpje..

Zijn ze al binnen? :)

Nico2
22 november 2010, 16:40
Ja ze zijn inmiddels binnen en zitten in de les paul. Ik heb voor deze combinatie gekozen omdat ik een veelzijdige gitaar wou voor blues tot metal, nou is die dream 90 heel erg geschikt voor wat blues/jazz gebeuren en kan ik met die crunchy pat mooi de wat meer high gain stukjes spelen.

Ik ben vooral erg tevreden over de dream 90 hij klinkt lekker warm maar niet dof of modderig, hij klinkt het beste clean, met distortion of overdrive is ie wat minder hij had iets gedefinieerder gemogen van mij maar wat verwacht je van een pickup van 30 euro. De crunchy pat is wel lekker maar het is niet een echt grote vooruitgang op de stock pickup, hij is wel wat minder modderig en ook zeker niet verkeerd maar het is niet een extreem grote vooruitgang. Al met al ben ik tevreden over de pickups gelet op de prijs.

Een sound spampletje word lastig ben ik bang want ik heb geen opname apparatuur.
Zijn jou pickups inmiddels ook al binnen?

Maleco
22 november 2010, 17:50
Ik ben zelf nog aan het kijken voor m'n bridge.

Ook zat ik te denken aan een treble bleed voor de dream 90,
zodra je het volume een stukje terugdraait is hij instant dof.

Ik vind het wel lekker dat hij iets minder gedefinieerd is met wat overdrive,
lekker rauw. Voor hardere stukken moet ik wel een goed definierende pickup hebben
omdat het anders inderdaad modderig word.

Nico2
22 november 2010, 19:57
Over het algemeen vind ik vooral die dream 90 best wel damn good voor een pickup van 30 euro!

Coolcat
26 november 2010, 10:03
Ik heb een mean 90 in een strat gestoken in de bridge en ik ben daar heel tevreden van. lekker rauw.
Ook heb ik heb een jagmaster-achtige gitaar met een mean 90 en dream 180 in, maar die klinken beiden nogal hetzelfde. De 180 is redelijk donker en bassy naar mijn mening, gesplit klinkt hij beter, gewoon als een dream90 infeite.

Overlaatst heb ik ook twee strat pickup sets gekocht, een "60's-70's Grey Bottom Non Stagger Strat Set", en een "Premium Overwound Alnico Strat" -setje.

Ik kon niet kiezen tussen beiden, dus kocht ik ze allebei voor in mijn classic player. uiteindelijk ben ik niet verder geraakt dan de premium overwound set. Ik ben er tevreden van en ben er nooit toe geraakt om de andere set te testen.
Maw, heb nog een setje van die 60s 70s liggen voor moest er iemand de sound van die dingen willen horen.

In mijn standard strat heb ik de premium II alnico II set zitten, en ben ik ook zeer tevreden van. Genoeg power voor een strat en de 5 pickup standen klinken effectief allemaal anders en hoe ze voor mij goed klinken.

De premium alnico set vind ik iets beter voor clean, en de premium overwound set klinkt iets beter met de distortion volgens mij.
Het kan aan de instelling liggen, maar ik heb niet het gevoel dat de premium overwound meer power hebben dan de alnico II. Ze klinken gewoon wat anders. Iets minder bas ook.

Overlaatst heb ik ook twee humbuckers getest, namelijk de "Alnico Fat Pat Neck", en de "Crunchy Pat bridge".
Deze heb ik in een AB setup vergeleken met de stock les paul studio, en mijn zelfbouw LP met die twee humbuckers wonnen wel van de studio. Het geluid was veel minder dof dan bij de stock gibson pickups. de gfs pups klonken gewoon levendiger en beter.

Iets waar ik wel voor waarschuw: bij mijn laatste bestelling, zijnde een hoop hardware voor een lp en die twee humbuckers heb ik wat problemen gehad met de douane.
Ik had voor 175 dollar besteld (wat ongeveer 135 euro is), maar wanneer ik op de tracking keek, zag ik dat het pakje vrij lang bleef staan bij de douane. Bijgevolg heb ik lang gezocht naar contact informatie om wat info te winnen hierover.
Blijkbaar is het in belgie het bedrijf DSV dat de douane afhandeling doet, en wanneer je pakje tegengehouden wordt, ligt het bij hen.
Ik heb dan uiteindelijk een nummer gebeld dat ik vond. Ze wisten dat mijn pakje daar vast lag, en ze waren aanhet wachten tot ik zou reageren. Da's altijd leuk wanneer ze daar zelf de mindset hebben van "als ze hun pakje echt willen, dan zullen ze wel bellen".
De man aan de telefoon ging eens kijken wat hij kon doen, maar kon mij op dat moment niet verder helpen.
Enkele dagen laten werd ik gebeld door DSV, ik citeer: " wij hebben hier een pakje van u, dat afkomstig is van GFS guitar store in amerika. Zou u ons kunnen zeggen wat er precies in zit?" De inhoud werd dan uiteindelijk geplaatst onder gitaar onderdelen.
Weer een weekje later kreeg ik mijn pakket aangeboden door de post, samen met een rekening van 68 euro. Dat vond ik er toch wel wat overgaan, aangezien dat meer dan de helft van de waarde van mijn pakket was.
Dat ik btw zou moeten betalen versta ik, maar da's slechts 27 euro op mijn aankoop. Uiteraard heb ik het geheel moeten betalen, of ik kreeg mijn pakket niet eens.
Uiteraard zal ik spijtig genoeg niet al te snel meer bestellen bij GFS, aangezien het prijsvoordeel toch wel wat verkleind is wanneer je er een dergelijke rekening bij krijgt.
Hierbij wil ik jullie maar even verwittigen om op te letten met aankopen uit USA.

smullie
19 januari 2011, 23:36
ik heb besteld en betaald:
crunchy pats neck en bridge
electronica kit voor ne les paul
slagplaatje en bevestigingsdingske voor een LP
nieuwe nut om dat plastieken geval te vervangen

met verzending alles bijeen 85€... Nu hopen dat het zonder problemen voorbij de douane geraakt... :makeup:

en dan binnenkort eens mijn zelfbouwkitje upgraden... :soul:

Tankman
20 januari 2011, 00:09
Zijn die dingen niet in Nederland/Europa te krijgen? Het lijkt mij ook best interessant voor een experimentje.

Chocola
20 januari 2011, 00:45
Zijn die dingen niet in Nederland/Europa te krijgen? Het lijkt mij ook best interessant voor een experimentje.

Ze staan regelmatig op Ebay met verzendadres in UK, maar zijn vaak wat duurder bij die zaak.

Overigens over belasting: ik bestel het vaak in kleinere pakketjes. Betaal je iets meer verzendkosten maar uiteindelijk minder vanwege douane die het presteert om hem soms weken en weken achter te houden...

smullie
20 januari 2011, 11:03
Zijn die dingen niet in Nederland/Europa te krijgen? Het lijkt mij ook best interessant voor een experimentje.

Hier (http://www.dimarcomuziek.nl/basis.htm) had ik ze ook gevonden, maar die hebben volgens mij de rest van den brol die ik moest hebben niet, dus heb ik maar in Amerika besteld...

Coolcat
20 januari 2011, 13:44
Persoonlijk ben ik zeer tevreden over de humbucker combinatie van alnico fat pat in de nek positie en een crunchy pat in de brug. En ik ben niet de enige, een vriend van me heeft ze net ook besteld na mijn setje gehoord te hebben. Om het geheel compleet te maken uiteraard nog coilsplit toevoegen op elke pup.

Tankman
20 januari 2011, 13:50
Hier (http://www.dimarcomuziek.nl/basis.htm) had ik ze ook gevonden, maar die hebben volgens mij de rest van den brol die ik moest hebben niet, dus heb ik maar in Amerika besteld...

Die zijn ook ff wat duurder. Goed, in vergelijking tot andere merken is het nog goedkoop.

Maleco
20 januari 2011, 20:04
Ja ze zijn inmiddels binnen en zitten in de les paul. Ik heb voor deze combinatie gekozen omdat ik een veelzijdige gitaar wou voor blues tot metal, nou is die dream 90 heel erg geschikt voor wat blues/jazz gebeuren en kan ik met die crunchy pat mooi de wat meer high gain stukjes spelen.

Ik ben vooral erg tevreden over de dream 90 hij klinkt lekker warm maar niet dof of modderig, hij klinkt het beste clean, met distortion of overdrive is ie wat minder hij had iets gedefinieerder gemogen van mij maar wat verwacht je van een pickup van 30 euro. De crunchy pat is wel lekker maar het is niet een echt grote vooruitgang op de stock pickup, hij is wel wat minder modderig en ook zeker niet verkeerd maar het is niet een extreem grote vooruitgang. Al met al ben ik tevreden over de pickups gelet op de prijs.

Een sound spampletje word lastig ben ik bang want ik heb geen opname apparatuur.
Zijn jou pickups inmiddels ook al binnen?

Even een schopje :)

Bevallen de pickups nog steeds? Ik heb nu ook een crunchy pat m'n kant op komen, heb je ook last van een volumeverschil doordat die crunchy pat zo hot is gewired?

hezz
20 januari 2011, 22:17
http://farm3.static.flickr.com/2738/4087767128_3c9f502765.jpg

Ik zit al een tijdje aan een pickup-switch te denken voor m'n 2x humbucker strat, op het moment zitten er 2 Ibanez pickups in die verder wel goed bevallen maar ik experimenteer graag!

Het moet vooral lekker rauw zijn, goed voor noise, blues-punk en net-niet-cleans. Ik ben vooral gecharmeerd van de sounds van favoriete bands; FUG (http://www.youtube.com/watch?v=apuLs_ayKRM)AZI (http://www.youtube.com/watch?v=BnHomJ-AHY0) en Jon Spencer's fuzzsound in The Jon Spencer Blues Explosion (http://www.youtube.com/watch?v=19KV46fb9z4) en Boss Hog (http://www.youtube.com/watch?v=bU1LB4StySo). Dus ik moet eigenlijk niets hebben van 'romige warme humbucker sounds', naar mijn gevoel zoek ik misschien iets tussen de single-coil en humbucker in.

In welke richtingen moet ik gaan denken: P90, Retrotron, Bigmouth of misschien zelfs Lipstick-humbuckers? De nieuwe Surf90's zouden Dearmond achtig zijn, is dat interessant voor iemand die graag stevige noise/punk-blues speelt en niet bang is van feedbacken?

Sjoelie
31 januari 2011, 17:49
Weet iemand een leuk setje GFS pu's voor goeie Southern rock geluid..?? Ik wil een beetje de kant op van Outlaws kwa type geluid.

ze raden me zelf aan de hand van een clipje deze aan:
http://www.guitarfetish.com/1963-Strat-Texas-Wound-Professional-Pickup-Set-_p_2094.html

Kan ik er dan van uit gaan dat daarmee een beetje Southern rock geluid mee te bouwen is?

Mvg,

LesPaul1612
5 februari 2011, 19:37
In mijn Ibanez s270 zitten Ibanez Powersound pickups, de goedkoopste pickups van Ibanez. Geen troep, maar ik wil eigenlijk toch wel een iets betere toon. Ik zit nu te denken om een GFS Crunchy Rail brugpup te bestellen. Ik zoek eigenlijk vooral een pickup die een beetje een strak laag heeft en niet te veel mids. Hij moet ook een beetje hard klinken, maar niet te doods. Hij moet een beetje geschikt zijn voor hardrock/metallll muziek. Een goede clean of fijne crunch hoeft niet, daarvoor heb ik een tele;D. Zal deze crunchy rail icm de volledige maheaunie body van mijn Iba mij tevreden stellen?:crazyhappy:

Chocola
6 februari 2011, 11:53
In mijn Ibanez s270 zitten Ibanez Powersound pickups, de goedkoopste pickups van Ibanez. Geen troep, maar ik wil eigenlijk toch wel een iets betere toon. Ik zit nu te denken om een GFS Crunchy Rail brugpup te bestellen. Ik zoek eigenlijk vooral een pickup die een beetje een strak laag heeft en niet te veel mids. Hij moet ook een beetje hard klinken, maar niet te doods. Hij moet een beetje geschikt zijn voor hardrock/metallll muziek. Een goede clean of fijne crunch hoeft niet, daarvoor heb ik een tele;D. Zal deze crunchy rail icm de volledige maheaunie body van mijn Iba mij tevreden stellen?:crazyhappy:

Ik vind die Powersounds dus echt zo ongelooflijk kut klinken dat dat de eerste modificatie was aan die gitaar. Ik heb overigens twee Ibanez uit de RG-serie en in beide zitten nu die Crunchy Rail (er zaten EMG's in beide maar die wilde ik liever in Les Pauls hebben). Ze klinken niet doods en zijn zeer geschikt voor hardrock en metal enzo. Clean vind ik tegenvallen, beetje hetzelfde als EMG-clean, beetje clinisch enzo :D. Veel punch e.d. bij clean spel, al helpt het omlaag draaien van de pickup enorm.

In mijn zwarte Iba zien ze er trouwens SUPER uit! (heb de witte genomen). Eigenlijk alleen nog even een keer de knoppen witspuiten :D.

peter_l
7 mei 2011, 17:25
...bump.

Mijn bestelling staat sinds eergisteren bij de douane. Grom. Het doosje zal wel te groot zijn geweest naar hun zin. Had ik het de vorige keer bij twee elementen gelaten, nu zitten er eeeh 6 in, plus nog wat pots. Ben benieuwd of mijnheer De Jager nog een bijdrage wil voor zijn verloving ;-).

Ennieweej, heeft iemand nog een Strat setje van GFS over? Ben bezig eentje weer op te bouwen, maar 't is zinloos om er Squier of Artic pups in te zetten. Ik heb eventueel ook nog wel voldoende ruilwaren.

munkie
8 mei 2011, 11:51
Ik heb een Crunchy of Power Rails gehad op een Iba project gitaartje. Je moest hem wel zowat tegen de snaren aanzetten maar dan had je ook een lekker hard rock/metal soundje. En het ziet er idd koel uit.

marter544
8 mei 2011, 13:17
De standaard Ibanez pups zijn best wel beroerd, maar nu moet ik zeggen dat GFS ook niet zaligmakend is. Het is net ietjes beter dan de standaard Ibanez pups, maar ik vind het erg karakterloze dingen (ik heb de crunchy pat gehad, en heb nu de modern lil' killer in een strat). Het is niet slecht, maar het haalt ook zeker niet het volle potentiaal uit je gitaar. Wanneer je ze naast een Seymour Duncan zet, vallen ze wel in het niet. Ze prikken wél erg lekker door de mix.

Ik vind zowel de crunchy pat als de modern lil' killer niet echt geschikt voor moderne metal. Voor lekker thrashy 80's dingen werkt et wel perfect.

peter_l
20 mei 2011, 13:14
Ik heb eergisteren de soldeerbout aan een GFS VEH gehad, zeg maar de 'Brown Sound' EvH '78 pickup. Kan niet anders zeggen dat het element precies doet waar-ie voor gemaakt is. Heb 'm even geprobeerd door een Marshall 15DFX met het tube-knoppie ingeschakeld, en je krijgt idd exact dat randje vervorming waarmee EvH zo bekend geworden is.
Bonus: je weet ook meteen waarom Van Halen zo'n drukke en wat staccato stijl van soleren heeft ontwikkeld: je moet werkelijk zélf alles op- en invullen, de gitaar gaat er zogezegd niet uit zichzelf vandoor. Vergelijk het maar met een Telecaster, ook dat is werken geblazen als je daarmee rocksolo's wilt gaan doen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LI8NQWO8-D.jpg

En, vind ik het geluid goed? Ja. Helder en open, rond ook. Voor mezelf zou ik er echter nog een kleine pre-amp achter knutselen, gewoon om - met behoud van het karakter - de boel ook eens te kunnen laten gillen.

peter_l
20 mei 2011, 23:51
Ah, nog een paar vraagjes aangaande GFS pups. Na jaren stof te hebben liggen happen maak ik mijn CSI-caster eindelijk eens af, en heb daar wat GFS elementen voor besteld...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MPFMXHO8-D.jpg

Voor de brug heb ik een Power Rails gekocht, een kloon van DiMarzio's X2N, één van mijn favo brulboeien. Scoort 15.8 op de meter en heeft keramische magneten. Voor de hals- en middenpositie heb ik een passend setje Lil' Killer gekocht, respectievelijk 6.5K, 10 en 15K op de meter.

Nu heb ik twee vragen vwb de Lil' Killers: loont het de moeite om deze pups ook te voorzien van een serie/parallel schakeling, of is dat effect nauwelijks waar te nemen?
En vraag 2: ik wil graag dat het halselement fiks kan janken, als een Strat die een jaartje of 30 op de katoenplantage heeft lopen zwoegen; gíllen moet ie. Maar wat is volgens jullie dan de beste combi met het brugelement: een 15K op hals en 10K in het midden, of 10K op de hals en 6.5K in het midden?

rudolf
18 juni 2011, 22:51
Ik sta op het punt een bestelling te plaatsen bij GFS. Ik heb een epiphone les paul custom die ik wat wil pimpen. Ik heb gekozen voor de crunchy pat in de brug en de Fat pat in de neck. Goede keuze?

Ik speel voornamelijk lead in een bandje dat een mix van de standaard rockclassic (led zep, jimi hendrix black sabbath etc guns n roses) als wat modernere rock (qotsa, foo's, nirvana, pearl jam, metallica) Wacht nog even de reacties af voordat ik bestel. Misschien weten jullie een betere combinatie.

G.G.
18 juni 2011, 22:56
'Brown Sound' EvH '78 pickup. Kan niet anders zeggen dat het element precies doet waar-ie voor gemaakt is. Heb 'm even geprobeerd door een Marshall 15DFX met het tube-knoppie ingeschakeld, en je krijgt idd exact dat randje vervorming waarmee EvH zo bekend geworden is.

Ik geloof dat een hoop mensen hun dure shit de prullenbak in kunnen gooien.

:)

peter_l
18 juni 2011, 23:22
Ik geloof dat een hoop mensen hun dure shit de prullenbak in kunnen gooien.

:)

Ha! Dat valt vast wel mee hoor. Maar ik ben er zelf wel van overtuigd dat je ook op een kleine - mits goeie - versterker wel kunt horen of een gitaar 'wil' of niet, daar heb je niet meteen een peperduur rack voor nodig. Dat het ding door mijn Flextone of m'n custom Boogie replica nóg beter voor de dag komt weet ik ook wel.

Het verschil in geluid met het buizenfopknopje aan of uit is overigens wel gigantisch op die kleine Marshall. Zónder is het gewoonweg vlak. Maar ik ben wel reuzeblij met het ding.

rupke
20 juni 2011, 08:47
Hoi

ik heb gisteren de origingele elementen uit mijn Greg Bennett Avion 3 vervangen door GFS Fat Pat humbuckers, omdat ik een wat meer vintage geluid wilde (meer richting de gibson burstbucker I sound) en er maar even op gespeeld, maar ik was erg onder de indruk van het resultaat. Het geluid is nu meer gebalanceerd en het "leeft" meer. He tis nog niet hetzelfde als de burstbucker sound, maar de gitaar heef took een maple top en dat heeft de Greg bennett niet. Het komt wel erg dicht in de buurt. Ik ben er erg tevreden over. A.s. woensdag in de repetitie proberen.

Gr. Rupke

The Unforgiven
21 augustus 2011, 20:30
Al enige tijd naar GFS Pickups zitten kijken, maar ik weet nogsteeds niet precies wat ik wil.

De pickup moet van Clean naar een Randje kunnen, maar vanuit daar ook naar Crunch en zelfs 80's Metal.
Het gaat om 2 gitaren die volledig van Mahogany zijn gemaakt, namelijk een Superstrat en een Explorer. Bij de Superstrat zat ik aan te denken aan een setje VEH, en voor de Explorer aan een Crunchy Pat setje te denken. Iemand die mij wijzer kan maken?

SanderPeper
21 augustus 2011, 20:40
Ik denk dat je het beste af bent als je even een mailtje stuurt naar Guitarfetish. Het zijn aardige gasten daar en zij hebben het meeste verstand van de pickups die ze verkopen. Als je ze even uitlegt wat je dus precies zoekt dan zullen ze wel aangeven welke pickups daarbij het beste passen. Ik had binnen een paar dagen een mailtje terug met duidelijke tekst en uitleg.

Plantje
21 augustus 2011, 20:57
Inderdaad. Ik had precies hetzelfde. Ik wist welk geluid ik zocht, maar verder wist ik het fijne niet van de GFS pickups. Ze hebben me zeer correct en snel een duidelijk antwoord gegeven!

Jasper.
21 augustus 2011, 21:06
Misschien dat de power rails iets is? Volgens mij moet dat een soort Dimarzio X2N clone voorstellen.
Zelf heb ik laatst een Fat Pat gekocht voor in de neck van mijn ibanez. En die doet bijv. de tone van de solo's van dave murray, etc. wel goed. Ben ik heel tevreden over. Maarja, dan moet je nog een brugpup.

Methoxy7
10 november 2011, 11:11
Hoi, een vraagje.

Ik zoek een goed setje single coils voor een strat, stijl blues, classic rock, southern rock. Ik ben aan het twijfelen tss deze 3:

- GFS "Premium II" Alnico II, Hand Bevelled Strat Set
- Premium Alnico Strat Pickups (al dan niet Overwound)
- "Jimi" Reverse Stagger Alnico Premium Pickup Set

Ik vind hier niet zoveel geluidfragmenten van.

Iemand van jullie toevallig ervaring met deze pu's?

groovieguitarguus
10 november 2011, 15:29
Hoi, een vraagje.

Ik zoek een goed setje single coils voor een strat, stijl blues, classic rock, southern rock. Ik ben aan het twijfelen tss deze 3:

- GFS "Premium II" Alnico II, Hand Bevelled Strat Set
- Premium Alnico Strat Pickups (al dan niet Overwound)
- "Jimi" Reverse Stagger Alnico Premium Pickup Set

Ik vind hier niet zoveel geluidfragmenten van.

Iemand van jullie toevallig ervaring met deze pu's?

Ik ben ook benieuwd naar het antwoord!!! ;-)

Methoxy7
10 november 2011, 23:01
Volgens Curtis van Guitarfetish:

The Premium IIs would be your best bet. They are a great all around strat set. I would go with 250k pots with .047uf caps.

Wimvdb
10 januari 2015, 08:36
Even een oud topic omhoog halen.

Ik heb, gebaseerd op de filmpjes en youtube's, een setje mean90 besteld voor in mijn squier jagmaster.

Iemand hier ervaring mee?

Mvg,
Wim

Plantje
10 januari 2015, 09:19
Die specifieke pickups ken ik niet, maar ik kan je wel zeggen dat ik over het merk en de service van het bedrijf super tevreden ben!

De pickups die ik in mijn goedkope Squier heb gezet maakt dat het mijn favoriete gitaar is en dat ik de Fender tegenwoordig thuis laat!

yavin
10 januari 2015, 11:11
Ik heb onlangs een setje Mean90's gekocht voor in een Japanse Les Paul kloon en ik ben er zeer tevreden over! Klinkt echt wel heel erg smakelijk... Ben van oorsprong altijd meer gecharmeerd geweest van humbuckers en moest niet veel hebben van P90 elementen, maar toch de stap genomen en ik vind ze heel erg lekker klinken.

arcane
10 januari 2015, 11:24
Ik heb een aantal jaren geleden de humbuckers van mij Epi SG vervangen door een setje mean 90's. Ook ik ben er zeer tevreden.

Gerard1793
10 januari 2015, 15:48
Ik heb een set Crunchy Pat's in mijn zelfbouw, en die vind ik heel behoorlijk klinken, een lekkere Guns 'n Roses sound in de overdrive, maar een Fleetwood Mac's Albatross clean op het nekelement. Ik vind ze het geld meer dan waard!

Duhsjaak
10 januari 2015, 16:05
Ik heb er drie van. Twee in een Washburn Huppeldepup 2, waarbij huppelde pup staat voor de naam van een gitarist. Daar heb ik dus een beuk gitaartje van gemaakt. En een in de plaats van een humbukkel uit een spotgoedkope Ibanez.

Ik ben inderdaad niet zo van de humbuckers. Of beter gezegd van de goedkope humbuckers.
Dan kan je beter single coil hebben altijd feest.

De pups zijn zeer keurig/waar voor het geld.
Dit kan ik niet zeggen voor de GFS organisatie. Mijn laatste zending van drie pups kwam kapot uit de doos. Tuurlijk krijg je je geld terug, maar wel zelf de €28,00 opkotsen voor de retourzending.

Dus pups kunnen beter, maar zijn keurig waar voor hun geld. Want kosten dus ook heel weinig.
De GFS organisatie? Mwaahhhh.
Mijn mening maar.
Vriendelijke groet, Gus

Rock n' sad
15 januari 2015, 15:48
Zeg eens eerlijk... Is het nu de moeite om zo'n mean 90 in een dure gitaar te steken? Zoals al gezegd heb ik deze besteld, maar de gitaar waarvoor deze oorspronkelijk moest dienen heb ik ondertussen verkocht wegens GAS redenen :)

Ben dus wel aan het twijfelen om ze in 1 van mijn sg's te laten zetten... Maar gaan die GFS pickup's wel een verbetering zijn tov de gibsons (490T en 490R als ik mij niet vergis).

Ben benieuwd naar de Mean90 , maar zou niet willen dat mijn main axe begint te brommen door de switch
(ik kan het niet zelf dus zou mij weldegelijk geld kosten! Dus gewoon eens inzetten om te testen is ook geen optie;) )

yavin
15 januari 2015, 19:33
Solderen is echt niet zo moeilijk hoor...

ALs je je eigen kunnen niet vertrouwt met een dure gitaar kan je overwegen om een knutselgitaar van Marktplaats te halen om vooral te oefenen met het vervangen van onderdelen.

Als je ze toch al hebt liggen dan zou ik ze gewoon proberen. Wie weet is dat dan exact het geluid waar je naar op zoek was. (en zo niet, dan zijn ze ook zó weer vervangen.)

Smeigel_12000
20 oktober 2017, 16:46
Oud topic, maar even een vraagje over GFS pickups. Ik zit er sterk aan te denken om een setje NYII en een setje NYIII te gaan bestellen voor 2 zelfbouw gitaren. Nu heb ik in dit topic deze elementen niet tegengekomen. Heeft iemand ervaring met deze pups?