PDA

View Full Version : Er viel iets uit mijn strat, wat is het?



Ic3gl0vE
28 januari 2007, 14:40
Net even mijn stratkloon ontdaan van z'n slagplaat, omdat ik benieuwd was wat er onder zit. Er lijkt genoeg ruimte te zijn om er een HSH configuratie in te stoppen. De schroeven van de tremelo steken door de body aan de binnenkant (is op de foto niet goed te zien). Kan me moeilijk voorstellen dat dat zo hoort, maar het was dan ook een goedkope gitaar.
http://img100.imageshack.us/img100/9669/dsc02069ll4.th.jpg (http://img100.imageshack.us/my.php?image=dsc02069ll4.jpg)

De pickupswitch en de knoppen werken niet meer goed, dus ik wilde meteen kijken of er iets los zat. Alle draadjes zitten echter nog vast, dus er zal wel meer aan de hand zijn. Nou viel er alleen het volgende uit:
http://img207.imageshack.us/img207/8524/dsc02070mt6.th.jpg (http://img207.imageshack.us/my.php?image=dsc02070mt6.jpg)
Ik heb geen idee waar deze onderdeeltjes vandaan komen en of/waar ik ze terug zou moeten stoppen. Ze komen uit de buurt van de controls en het schroefje zat in het busje, daaroverheen zat het ringetje.
Waar dienen deze dingen voor?

Misschien toch maar eens opleuken deze gitaar: hij speelt lekker maar ik doe er al een hele tijd niets mee, omdat 'ie zo schel is en de hardware hapert.

DarknessAwaits
28 januari 2007, 15:00
Dat boutje wat op de foto staat ziet er wel een beetje uit als een boutje van de elementschakelaar, ontbreekt er daar missschien eentje?

Het ringetje komt wellicht van tussen een potmeter waar hij diende als spacer? Dat andere dingetje zou ik ook echt niet weten, komt me totaal niet bekend voor.

Ic3gl0vE
28 januari 2007, 15:05
hmm, maar het zat bij elkaar als 1 geheel zeg maar, in ieder geval, zo viel het in mijn hand.

Misschien hoort het er helemaal niet in: ik las ook eens een verhaal over een roland synth waar een tang in achter was gelaten :)

no 1 hops
28 januari 2007, 16:17
zou nu nog eens proberen of die switch werkt.
misschien zorgde die losse delen voor kortsluiting naar de massa

voor de rest.
lijkt mij er niet in te horen (behalve dat ringetje dan)

Rinze
28 januari 2007, 16:22
het "dopringetje" lijkt wel wat op de gevalletjes waar bij een Tele de snaren in hangen achter op d body, maar dat heeft niks in jouw strat te zoeken...

Robbert
28 januari 2007, 16:51
Tele onderdeeltje inderdaad, grappig :D

Ic3gl0vE
28 januari 2007, 17:15
zou nu nog eens proberen of die switch werkt.
misschien zorgde die losse delen voor kortsluiting naar de massa


Weinig kans, de switch kraakt heel erg en verliest contact wanneer 'ie niet precies op de goede plek staat.
Pots kraken ook en zijn niet erg subtiel, beetje alles of niks gebeuren.

Nu wilde ik die switch eruit halen, maar hoe krijg ik dat knopje eraf? Kan dat er wel af zonder 'm stuk te maken?


Toch leuk dat ik gratis een bonusonderdeel bij mijn gitaar heb gekregen haha :D

DarknessAwaits
28 januari 2007, 23:45
Het knopje van die switch moet je er gewoon af kunnen trekken hoor en dan kun je vanzelfsprekend heel gemakkelijk de schakelaar loshalen. Mocht het abnormaal vast zitten kun je het altijd nog met een tang (+handdoekje om knopje) proberen, maar meestal is dat toch echt niet nodig.

Ic3gl0vE
29 januari 2007, 00:25
Moet het maar met een tang proberen dan. Ik had ook al 2 platte schroevendraaiers nodig om de tone/volume knoppen eraf te kunnen wippen.

Samder
29 januari 2007, 08:40
ja juist, ik heb dus dat knopje vastgelijmd met seconde lijm omdat dat knopje echt niet goed vast zat. Maar nu wil ik mn slagplaat verwisselen. Hoe krijg ik dat dopje van de pickupswitch zonder de pickupswitch te mollen?? (Dat knopje mag wel kapot).

Enra
29 januari 2007, 08:50
Slijptol???

madman
29 januari 2007, 09:25
met een goed stanleymes in een aantal stukkies d'raf snijden?

Ic3gl0vE
29 januari 2007, 17:29
ik krijg het knopje er niet af, ook niet met een tang.

Om toch de slagplaat eraf te krijgen, heb ik de switch uit elkaar gehaald.
Het lijkt me leuk om deze gitaar een beetje op te lappen, het is tenslotte mijn eerste gitaar! Echter wil ik er niet zo veel aan besteden, dus als iemand nog tips voor heeft of iets heeft liggen hoor ik het graag :)

rebulie
4 februari 2007, 02:58
Ho! Stop! geen rare dingen doen.

Het busje, schroefje en ringetje zijn van je switch. Gewoon in de zijkant van je switch draaien.:)