PDA

View Full Version : Cool Edit Pro 2 (adobe adition) vraagje



marter544
28 januari 2007, 14:03
Best mensen,

Ik heb een vraagje over cool edit pro (ofwel adobe audition). Ik wil hiermee wat dingen opnemen, via mijn zoom G2 modeller. Het opnemen gaat prima, maar nu heb ik 2 problemen.
Als ik eerst een backingtrack in spoor 1 zet, en vervolgens zet ik spoor 2 op opnemen (ik kies als bron line in/mic in), en ik ga opnemen, dan neemt ie erbij op wat spoor 1 afspeelt, en dat wil ik niet! Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
Vraag 2: Als ik mijn opgenomen dingen in Cool Edit afspeel, klinkt het heel ielig, alle bas is verdwenen, maar sla ik het op als mp3, en open ik het met winamp, dan klinkt het weer gewoon goed? Weet iemand hoe dit kan?

Alvast bedankt.

DarknessAwaits
28 januari 2007, 15:36
Het antwoord op vraag 1 vind je waarschijnlijk bij de instellingen van je geluidskaart. Als je in windows bij de mixer kijkt, en vervolgens bij het 'opnemen'-gedeelte staat er bij waarschijnlijk iets anders aangeklikt dan 'line-in'. Bij mij was het dan altijd 'What You Hear', dus hetgeen wat je hoort over de speakers is ook hetgeen je opneemt.

Bij vraag 2 vraag ik me af of je bij Winamp een EQ gebruikt ofzo? In principe zou het hetzelfde moeten klinken als bij Cool Edit. Heb je bij Cool Edit wel de juiste device properties ingesteld?

marter544
28 januari 2007, 16:31
Ik gebruik bij winamp geen EQ, en als ik het met windows media player af speel, klinkt het ook gewoon goed.. Als ik het aan het opnemen ben, dus tijdens het opnemen, klinkt het ook gewoon goed. Maar speel ik het af met Cool Edit, niks geen body meer, palm-mutes klinken gewoon nergens meer na, en het is heel schel. De device properties kloppen wel, het is heel raar, maar bedankt voor de eerste tip, dat werkt nu wel normaal!

harrie-beton
28 januari 2007, 23:41
zie je DEVICE PROPERTIES er ongeveer zo uit??

http://www.besidesdata.nl/opname/SITE/plaatjes/cooledit.jpg

marter544
11 februari 2007, 16:11
Late reactie, sorry daarvoor, maar mijn device properties zien er precies zo uit! Alleen het vakje: "Use this device in Edit View." is ook aangevinkt. Is dit een goed iets of een slecht iets?

Roman
12 februari 2007, 08:21
Nee dat is juist goed :)

Je kunt ook je WAVE OUT eens direct op de soundcart zetten ipv WaveMapper (wavemapper is de Windows default routing zoals je dat in audio devices hebt aangegeven)