PDA

View Full Version : Line6 Echopark vs. Boss DD-6



MizZoo
28 januari 2007, 13:24
Ik ga binnenkort een delaypedaal kopen en ik twijfel tussen de Line 6 Echopark en de Boss DD-6. Ze zijn allebei ongeveer even duur, alleen de Line 6 heeft toch wat meer functies dan de Boss. Daarnaast kan ik natuurlijk ook een gratis Tonecore module krijgen bij aankoop van de Echo Park. Voor mij heeft de line 6 dus nu een streepje voor.

Wat zijn jullie ervaringen met beide pedaaltjes, suggesties, advies, etc.

Thx :satisfie:

Rinze
28 januari 2007, 13:39
Ik heb alleen ervaring met de Echo Park, ik vind het een prima apparaat, veelzijdeg, goed klinkend en met taptempofunktie. Een nadeel van de Tonecore-serie is wel dat ze erg gevoelig zijn voor storingen, je kunt ze niet met andere pedalen in een Daisy-chain aan de voeding leggen, dan krijg je geheid een hoop bijgeluiden. Dit staat overigens ook op de Line 6-site.


Sinds kort heb ik er ook een Space Chorus bij, voor beide Tonecores heb ik dus een aparte 1spot voeding in gebruik. De Space chorus klinkt ook erg goed, alleen je kunt hem niet zoals meer gebruikelijk voor de delay zetten, want dan overstuurt ie (vooral in de tri-setting) de ingang van de delay en krijg je gekraak. Maar na de delay krijg ik er een erg mooi geluid uit, erg warm, diep en veelzijdig. Niets te bekennen van ditigale steriliteit o.i.d.!

Dus als je rekening houdt met de voeding, kun je niet mis gaan met de Echo Park. De taptempo en veelzijdigheid lijken mij een groot voordeel boven de Boss. Het geluid is gewoon goed. Je kunt op de Echo Park naast de delay ook een heel subtiele chorus/vibrato instellen, geeft het net iets extra.

Speeddemon
28 januari 2007, 14:31
+1 voor de Echo Park. Heb 'm sinds ie uitkwam en destijds m'n Korh 301dl Dynamic Echo verkocht (welke ook zeer veelzijdig was).
De Boss DD-6 heeft bij mijn weten ook geen 'analoge' sounds aan boord, en analoge delays (of analoog-gevoiced zoals bij de EP) zitten je sound 'minder in de weg'.

vulvasonic
28 januari 2007, 15:17
Ik heb ook lang getwijfeld tussen die twee.
Ik heb goed naar de specs gekeken en kwam tot de conclusie dat ik maar voor de DD6 moest gaan.

Mijn ervaringen met de Digitale Delays van Boss zijn altijd goed geweest en de DD6 biedt twee aardige extra functies waar ik zeker gebruik van ga maken.

Mijn ervaringen met Line6 zijn slecht, van de verschillende type echo's waarin je een keuze kunt maken zijn er voor mij maar een paar interessant en de om gebruik te kunnen maken van de extra handigheden moet je toch weer even naar de grond om de instellingen te veranderen, net als bij ieder ander pedaal. Het is geen toverdoos. En (mag geen reden zijn, maar toch) ik vind het een lelijk gedrocht. :stop:

MizZoo
28 januari 2007, 15:38
Bedankt voor jullie mening.

@Vulva: Bij de DD-6 moet je toch ook naar de grond om van de extra opties gebruik te maken? Ik begrijp je punt wel, en ik zal waarschijnlijk ook niet van alle functies gebruik gaan maken, maar als ze toch beide even duur zijn, én ik kan een gratis effect erbij krijgen (die ik eventueel zelfs door kan verkopen), vind ik dat toch wel een groot pluspunt.

Bedoel je met die 2 functies de hold mode en de warp mode? dat zijn voorzover ik weet de enige dingen die de boss wel heeft en de line6 niet. Dat lijken mij ook wel mooie functies namelijk.

Hmm.. begin weer meer te twijfelen :dontgeti:

Meer meningen zijn natuurlijk nog steeds welkom ;-)

Mitch
28 januari 2007, 16:01
Die twee functies zijn inderdaad leuk en bruikbaar. De DD6 mist een paar belangrijke dingen (tone control, analoge en modulatie modelling) die de DD20 wel heeft, maar goed, die is een stuk duurder.
Van deze twee genoemde bakkies heeft de Echo Park de meeste bang for the buck.

vulvasonic
28 januari 2007, 16:01
Bedankt voor jullie mening.

@Vulva: Bij de DD-6 moet je toch ook naar de grond om van de extra opties gebruik te maken? Ik begrijp je punt wel, en ik zal waarschijnlijk ook niet van alle functies gebruik gaan maken, maar als ze toch beide even duur zijn, én ik kan een gratis effect erbij krijgen (die ik eventueel zelfs door kan verkopen), vind ik dat toch wel een groot pluspunt.

Bedoel je met die 2 functies de hold mode en de warp mode? dat zijn voorzover ik weet de enige dingen die de boss wel heeft en de line6 niet. Dat lijken mij ook wel mooie functies namelijk.

Hmm.. begin weer meer te twijfelen :dontgeti:

Meer meningen zijn natuurlijk nog steeds welkom ;-)

Nee, dat is precies wat ik bedoel; bij de Boss moet je naar de grond, maar bij de Line6 ook. Het grote voordeel van de Line6 is de tapfunctie. En ik kan me voorstellen dat je op basis daarvan alleen al zou kiezen voor de Line6, want dat is toch wel heel erg handig. Alleen, in MIJN geval heb ik gekeken naar de momenten waarop het voor MIJ van belang is om die tapfuntie te gebruiken. En dan kom ik tot de conclusie dat ik buiten het tempo ook andere instellingen moet doen, dus ik moet hoedanook naar de grond om het pedaal in te stellen. Dus voor MIJ heeft die tapfunctie niet zo'n grote meerwaarde. Voor jou misschien wel.

De hold mode heeft die Line6 niet, maar volgens mij zit er wel een reverse delay op (weet ik niet zeker).

1 ding wil ik nog wel even kwijt; je kunt inderdaad nu nog een losse module erbij krijgen. Leuk idee op zich. Maar het ding werkt alleen als je er ook een leeg kastje erbij aanschaft. En die dingen zijn 69 euro. Je moet dus wel behoorlijk overtuigd zijn van de kwaliteit van zo'n pedaal (die losse module), want het is niet voor niets. Afhankelijk van wat je zoekt natuurlijk.
Ik zou trouwens in dat geval een tweede delay erbij nemen (met twee delays zijn lollige dingen te doen en bovendien zou je het ding ook nog los kunnen verkopen - met een beetje mazzel voor meer dan 69 euro. Alles wat je daarboven kunt zitten is winst). :)

MizZoo
28 januari 2007, 16:21
Inderdaad, dat van die tonedocks had ik ook al gezien. Ik had 't zo bedacht: de echo park is eigenlijk het enige effect wat me echt aanspreekt uit die tonecore series. Dus als ik voor €149 een echopark koop, en ik bestel er daarna nog een echopark bij, koop ik voor €69 een dock, en dan verkoop ik de echo-park weer voor €100-120 euro (moet wel kunnen toch, alles nieuw in doos) dan heb ik dus in principe voor €100-120 een echo-park. Lijkt mij wel een goede deal, dacht ik zo. Aan de andere kant kan ik voor hetzelfde geld een 2e hands Boss krijgen, dus dan maakt 't voor de prijs alweer niks uit :P

En reverse hebben ze allebei, alleen volgens mij zijn er sommige gebruikers nogal teleurgesteld over de reverse functie van de dd-6..

zjanke
28 januari 2007, 16:38
Ik heb ze beide gehad en de "analoge" settings van de echopark zijn voor mij beter dan het geluid wat ik uit een DD6 kreeg. De Trails uit een DD6 klinken voor mij helemaal te klinisch, ik vind ze zelfs storend. (maar het blijft een smaakkwestie)

niet de mijne, dus ik hoop dat ik niet wordt afgeschoten voor spammen...

linkje (http://muziek.marktplaats.nl/effecten/71206337-4-effect-apparaten-voor-je-electrische-gitaar.html?return=eJwFwVsKgCAQAMC7eACtj%2FpYiY4SG xqKjxZ3EyS6ezMIM7wRJsuwLqDKsEGEwJjuW7rJV12wJaGMKKx rNg%2F7hq7EasrQFGiXQX47o%2BPjws7Kfj%2B4VB4M&df=1)

Daar moet een dealtje mee te maken zijn zodat je voor niet al teveel een echopark overhoudt

Rinze
28 januari 2007, 16:42
De Echo Park heeft inderdaad reverse, naast een heleboel ander modes, waaronder swell en ducking, waarbij de laatste toch wel erg handig is. Ik denk eigenlijk dat je je zowel aan de Line 6 als de Boss geen buil zult vallen. De inruilwaarde van de Boss zal misschien wat hoger liggen wanneer je hem weer kwijt wil.


Ik moet toch nog even zeggen dat ik veel slechte recensies lees over de Line 6 effecten, maar dat ik zeer tevreden ben over de Echo Park en de Space Echo, ook over het geluid. Erg fraai, moet ik zeggen, ik snap al die mensen niet die op HC bijvoorbeeld zeggen er geen fatsoenlijk geluid uit te kunnen krijgen.

Die extra module-aanbieding is inderdaad crap, had de advertentie op de Line 6 -site al gezien, bullshit, daar word je niet populair mee.

MizZoo
28 januari 2007, 16:43
Dankje, die ga ik zeker contacten, ik hoop dattie 'm apart verkoopt.

Dastard
28 januari 2007, 17:46
Ehm, de DD-6 heeft ook een tap functie

vulvasonic
29 januari 2007, 00:01
niet de mijne, dus ik hoop dat ik niet wordt afgeschoten voor spammen...

linkje (http://muziek.marktplaats.nl/effecten/71206337-4-effect-apparaten-voor-je-electrische-gitaar.html?return=eJwFwVsKgCAQAMC7eACtj%2FpYiY4SG xqKjxZ3EyS6ezMIM7wRJsuwLqDKsEGEwJjuW7rJV12wJaGMKKx rNg%2F7hq7EasrQFGiXQX47o%2BPjws7Kfj%2B4VB4M&df=1)

Daar moet een dealtje mee te maken zijn zodat je voor niet al teveel een echopark overhoudt

Vergeet die deal maar. Ik zag zojuist dat ook Bill Gates mee zit te bieden! :o

vulvasonic
29 januari 2007, 00:02
Ehm, de DD-6 heeft ook een tap functie

Zie je wel?
SUPERHANDIG. echt iets voor mij! :seriousf:

cosmos
29 januari 2007, 00:35
Die extra module-aanbieding is inderdaad crap, had de advertentie op de Line 6 -site al gezien, bullshit, daar word je niet populair mee.

Crap? Noem eens een ander bedrijf die op deze manier effecten weggeeft? Als jij nou een Verbzilla koopt, bestel voor mij dan even een Echopark onder deze crap-actie, geef ik jou een euro!

zjanke
29 januari 2007, 06:56
Vergeet die deal maar. Ik zag zojuist dat ook Bill Gates mee zit te bieden! :o

dat is mijn adres... :seriousf: (maar hij heeft nog niet gereageerd met een tegenvoorstel, mijn bod voor alles is uiteraard te laag)

FruscianteFan
29 januari 2007, 10:02
Dus als ik voor €149 een echopark koop, en ik bestel er daarna nog een echopark bij, koop ik voor €69 een dock, en dan verkoop ik de echo-park weer voor €100-120 euro (moet wel kunnen toch, alles nieuw in doos) dan heb ik dus in principe voor €100-120 een echo-park. Lijkt mij wel een goede deal, dacht ik zo. Aan de andere kant kan ik voor hetzelfde geld een 2e hands Boss krijgen, dus dan maakt 't voor de prijs alweer niks uit :PDan moet je wel uitkijken: als je ze voor de gein allebei aansluit en gaat spelen, wil je ze waarschijnlijk allebei houden. En dan ben je dus niet €100-120 maar €218 kwijt.


Ik moet toch nog even zeggen dat ik veel slechte recensies lees over de Line 6 effecten, maar dat ik zeer tevreden ben over de Echo Park en de Space Echo, ook over het geluid. Erg fraai, moet ik zeggen, ik snap al die mensen niet die op HC bijvoorbeeld zeggen er geen fatsoenlijk geluid uit te kunnen krijgen.Dikke kans dat ze dat alleen vinden omdat er Line6 op staat. Stiekem vinden ze het een geweldig effect, maar Line6 geweldig vinden is toch taboe ;)

Dinant
2 februari 2007, 09:19
De Line-6 heeft ook multi-delay, dus 2 delays door elkaar, icm met de taptempo kun je zo van die huge U2 delay riffs krijgen.

just my 2 cents

schizo910
2 februari 2007, 09:24
Ik gebruik de DD-6 en die bevalt me erg goed. Juist die hold functie en de warp vind ik erg gaaf. De echo-park heb ik geen ervaring mee, het gebruik van een apparte voeding hield mij tegen hem uberhaubt te proberen.

AutoStatic
2 februari 2007, 10:26
En een Akai Headrush E-2, iemand daar ervaring mee? Zit eraan te denken om deze aan te schaffen en de DD-5 die ik al eeuwen te leen heb terug te geven. Maar ga ze binnenkort alledrie eens uitproberen naast elkaar. In dit draadje loopt de Echo Park iets voor op de DD-6. Heb het alleen niet zo op Line6, maar vooroordelen zijn er om weggenomen te worden ;)

cardinal
2 februari 2007, 11:31
echopark doen, die is werkelijk geweldig! Zeer veel mogelijkheden en een prachtig pedaaltje, niet licht trouwens.

Even een edit;

Is wel behoorlijk irritant dat hij inderdaad stoort als je hem op één voedingsgroep aansluit. Ik heb zo;n warwick gigboard en daar kan hij dus niet bij. Moet ik weer een aparte voeding of een batterij doen. Shit.

AutoStatic
6 februari 2007, 15:13
Heb de handleidingen van alledrie de apparaten bekeken en de Echo park heeft toch wel wat meer functionaliteit en bovendien is de tap functie wat praktischer dan bij de DD-6. De Headrush heeft dan weer geen reverse functie anders had ik die meteen aangeschaft aangezien je daarmee heel goed kan loopen en dubben. De DD-6 valt sowieso af, alhoewel ik wel benieuwd ben naar de nieuwe functionaliteit t.o.v. de DD-5 die ik nu gebruik.

MizZoo
6 februari 2007, 15:33
Er staat nu ook een Akai Headrush E-1 op MP.
Ben benieuwd, Autostatic, laat je het even weten als je ze naast elkaar getest hebt?

AutoStatic
6 februari 2007, 15:54
Zal ik doen. De E1 is niet interessant, ken wat mensen die dat ding gebruiken en het apparaat heeft wat tekortkomingen die bij de E2 verholpen zouden zijn.

vulvasonic
6 februari 2007, 16:16
Ik heb de DD6 vorige week binnen gekregen. Hij was kapot!

En ik maar blijven volhouden dat die Boss pedaaltjes nooit kapot gaan, verdomme!
En nu maar weer wachten tot ik de nieuwe krijg. :sneaky:

guitaraddict
6 februari 2007, 17:06
De 1e versie van de Headrush heb ik weggedaan omdat de output niet hard genoeg was van het delay signaal !!

MarkS
6 februari 2007, 21:13
Ik heb de DD6 vorige week binnen gekregen. Hij was kapot!

En ik maar blijven volhouden dat die Boss pedaaltjes nooit kapot gaan, verdomme!
En nu maar weer wachten tot ik de nieuwe krijg. :sneaky:
Da's al de 2ex dat je een defect pedaal van ze ontvangt, niet?

vulvasonic
7 februari 2007, 09:15
Da's al de 2ex dat je een defect pedaal van ze ontvangt, niet?

Inderdaad, binnen twee of drie weken tijd!
Maar die eerste was een EHX octave multiplexer. Ik heb blijkbaar niet veel geluk met dat soort dingen.....

AutoStatic
27 februari 2007, 10:51
Toch een DD-6 gekocht... De Echo Park is me toch teveel een modelling bakkie met allemaal opties waar ik weinig mee heb. En de Head Rush is zo'n net niet pedaal, de delays zijn vrij beperkt en je kunt er ook maar beperkt loops mee maken in vergelijking met bijv. een RC-2 van Boss.
Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik de DD-6 blind aangeschaft heb, ik vond de DD-5 al ok en gebruikte deze ook live dus leek het me de beste optie om de DD-6 aan te schaffen. Ook is de max. delay van de DD-6 langer dan die van de Echo Park en heeft de DD-6 ook een hold functie waarmee je meerdere loopjes kunt maken en afspelen.
Binnenkort ga ik nog wel de RC-2 testen, als enige gitarist in een driemansformatie lijkt me dat een bijzonder handig apparaatje.

a darker shade of grey
27 februari 2007, 15:54
Kreeg die EchoPark niet matige reviews op HC?


Sound Quality 7.3 (104 responses)

En voor Boss:

Sound Quality 8.3 (89 responses)

Ik weet het niet hoor...

vulvasonic
27 februari 2007, 16:03
Net toch nog maar een keertje gebeld.
Als het goed is krijg ik deze week nog mijn DD6 binnen.
EINDELIJK!!!!!

MarkS
11 december 2007, 21:50
Schopje...
Ik heb ook een poos getwijfeld tussen de DD-6 en de Echo Park.
Ik heb eerder een PodXT gehad, en daar werd ik niet blij (lees hoorndol) van, dus was een beetje huiverig geworden voor weer een Line6 apparaat.
Het is toen de DD-6 geworden. Maar ook daar was ik na een maand of 2 ook niet echt van overtuigd (nogal klinisch/Hi-Fi, niet echt overtuigende reverse, warpfunctie meer gimmick dan bruikbaar) dus onlangs verkocht.
Op zoek naar een meer analoge sound neig ik toch weer naar de Echo Park! Tape modes vind ik erg erg erg goed klinken, de reverse klinkt in de samples op het eerste gehoor een stuk beter dan de DD-6, swell functie lijkt me ook zwaar OK. De rest van de opties is leuk voor erbij. De Red Repeat vind ik ook interessant maar natuurlijk een stuk beperkter qua mogelijkheden.
A.s. zaterdag ga ik op pad voor een Blackstar HT Dual als vervanger van mijn V-Twin, en zal indien tegelijkertijd ook de Echo Park en Red Repeat proberen.
Mocht de Echo Park bevallen, dan ga ik op zoek naar een 2e hands, want ik vind 'em nieuw nogal aan de prijs, en tevens aardig dicht in de buurt van de DD-20 komen...
Keuzes.. Keuzes... keuzes...

Marshallover
11 december 2007, 23:07
Ik vind de swell erg leuk bij de Line6, een groot voordeel wat mij betreft boven de DD6