PDA

View Full Version : Seymour Duncan '59 humbuckers



AlexTBHR
28 januari 2007, 11:54
Wat zijn jullie ervaringen met deze humbuckers? Kheb de kans een gitaar te kopen met deze erin, maar ik ken volstrekt niks van pickups. Ik hou van een warme, ronde vintage sound, zowel clean als in distortion. In mijn sig vind je een link naar onze myspace om te weten wat voor muziek we spelen. Die nummers zijn trouwens ingespeeld met een Epi Les Paul met de standaard pickups erin, door een orange AD30TC en een Marshall 1960A cabinet. Ik vraag sowieso de verkoper wel es of ik de gitaar kan bezichtigen en testen, maar voork dat doe, wou ik eerst es jullie mening weten...

Rinze
28 januari 2007, 12:26
Ik vind de 59's wel ok, ik geloof wel dat een hoop echte freaks ze weer niet echt PAF genoeg vinden... Ik denk dat jij er wel mee uit de voeten kunt, leuke muziek trouwens. Het hangt ook van de gitaar af, het is toch de combinatie die het hem doet.

robert-gitarist
28 januari 2007, 12:29
Eehh dit is een Effectenforum..Geen element forum ;)

vinni
28 januari 2007, 13:10
Ze zijn wel goed....maar niet de top PAF's.....maar ja....
Meer voor de echte freaks.....zoals ik dus......
Mijn SD's gaan eruit....dr komen Voodoo '59s voor in de plaats.

Vinni

Speeddemon
28 januari 2007, 14:29
ligt eraan in wat voor gitaar, maar mijn ervaring met meerdere setjes is, dat ze snel te zompig en compressed kunnen klinken.
de GFS Vintage '59 Alnico PAF's ($35-40 p.s.) klinken een stuk opener.
http://store.guitarfetish.com/humbuckers.html

Pun
28 januari 2007, 17:29
Ik heb een little 59 in de hals en die klinkt zeer goed, ben er heel tevreden mee :)