PDA

View Full Version : Tips RHCP - Snow



In-Mi
28 januari 2007, 01:07
Ik speel nu gitaar sinds 5 maanden en ik kan intussen een paar nummers spelen.
Nu wil ik graag voor een bruiloft het nummer van RHCP Snow (hey oh) willen spelen.
Ik weet intussen welke akkkoorden ik moet spelen en dat ik vooral veel moet oefenen, maar heeft iemand misschien nog wat tips om dit nummer te leren?

DarknessAwaits
28 januari 2007, 01:31
Deze vraag kun je denk ik het beste in Speeltechnieken & Theorie stellen. Verder geef je het zelf al aan; veel oefenen ;). Succes!

Hector_Tsolodimos
28 januari 2007, 11:22
nou..pak de goede grepen
werk met GREPEN, héél belangrijk
anders kun je hem nooit vloeiend spelen
en eehm.. als je pas 5 maanden speelt, lijkt me dit een te pittig nummer..
maar succes er mee

Mike McCready
28 januari 2007, 12:09
Ik vind dat de zang dit nummer keihard onderuit haalt.
Het rifje van Frusciante is briljant, maar die Kiedis mag wel iets meer tijd in zijn refreintjes steken...

"Hey oh
Listen what I say ohhhh oh
I got your hey oh
Now listen what I say oh"

Hou toch op man...

Dweezman
28 januari 2007, 12:16
Ik vind dat de zang dit nummer keihard onderuit haalt.
Het rifje van Frusciante is briljant, maar die Kiedis mag wel iets meer tijd in zijn refreintjes steken...

"Hey oh
Listen what I say ohhhh oh
I got your hey oh
Now listen what I say oh"

Hou toch op man...

AGREED!

ehm +1

JvD.
28 januari 2007, 12:24
haha, die intro is ZO moeilijk, hou maar op.
hoor je hoe snel die gitaar gaat daar?

anyway, succesen

heavy-metal-thunder
28 januari 2007, 13:02
GREPEN!!!! en dan een pull of, maar ja, het is zeker niet makkelijk. Ik denk niet dat het lukt voor iemand die 5 maand speelt. Daarom, zorg gewoon dat je de goede greep hebt en zachtjes en gecontroleerd strummen (ik bedoel snaren 5/4/3 of 6/5/4 )

jplm
28 januari 2007, 14:00
GREPEN!!!! en dan een pull of, maar ja, het is zeker niet makkelijk. Ik denk niet dat het lukt voor iemand die 5 maand speelt.

Ja, het was mij bij die Frusciante al vaker opgevallen dat ie van die dingetjes speelt die de indruk geven van "dat zal ik dadelijk eens even naspelen", maar als je het dan probeert dan wordt je pas wakker :satisfie:.

Groet, Jan.

grayfink
28 januari 2007, 14:29
Ik speel hem ook met mijn band. 1 stapje hoger. Dan worden de grepen van het riedeltje Am F C en G. Waarbij ik de G in 3e positie pak. Met je pink pak je dan het extra nootje (pull off op de b snaar) bij het C akkoord de pull of op de g snaar met de middelvinger. Akkkoorden brug: F G Am F. daarna C G Am.
Supersimpel en ook makkelijker voor de toetsenist. Frusciante speelt niet met een gitaar die naar beneden gestemd is, hij speelt het gewoon in Gism. En dat is lastig :o

Slevin
28 januari 2007, 14:40
Ik dacht ook dat het een vrij 'makkelijk' riffje was.. valt vies tegen :D

Yamhammer_71
28 januari 2007, 20:18
Ja, de RHCP's hebben altijd mooie riffs en intro's en inderdaad vallen die vaak vies tegen wanneer je ze exact probeert na te spelen. Denk ook alleen al aan de intro van 'Under the bridge', dit is niet zo zeer een moeilijk nummer, maar Frusciante 'tokkelt' deze gewoon in een barre C, zonder Capo...en HEEL soepel, het gehele nummer. Het kan wel natuurlijk, maar ook dit is iets wat normaal gesproken erg onhandig en lastig te 'pakken' is en wat menig gitarist met capo speelt vanwege de handigheid. De intro van 'Snow' gaat echt snel!
Ik denk dat je voor dat laatste nummer gewoon erg veel moet herhalen en oefenen en dan moet het wel een keer lukken. In feite is alles te doen natuurlijk :)

CowGuitar
28 januari 2007, 20:26
Wat ik nog het meest frusterendst vind is dat Frusciante er gewoon bij zingt zonder er enige moeite voor te doen. En maar blijven spelen.

FruscianteFan
28 januari 2007, 20:26
Nu heb ik Snow niet zo fanatiek zitten oefenen maar ik durf pas de laatste weken te zeggen dat ik het riff wel redelijk beheers. Het klinkt niet exact hetzelfde maar ik probeer ook niet exact hetzelfde te klinken.

Het grappige is dat ik er nu wel bij kan zingen (als ik kon zingen). Je moet er niet bij na hoeven denken, dan gaat het gelijk fout ;)

Edit: ik zie nu pas dit mooi aansluit op de bovenstaande post.

dr.distortion
28 januari 2007, 20:33
Probeer deze eens: mss werkt het met capo gemakkelijker...ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd, maar ik kan me goed voorstellen dat het zo iets sneller onder de knie te krijgen is!
http://www.ultimate-guitar.com/tabs/r/red_hot_chili_peppers/snow_hey_oh_ver5_tab.htm

sinneD
28 januari 2007, 20:37
Ja, de RHCP's hebben altijd mooie riffs en intro's en inderdaad vallen die vaak vies tegen wanneer je ze exact probeert na te spelen. Denk ook alleen al aan de intro van 'Under the bridge', dit is niet zo zeer een moeilijk nummer, maar Frusciante 'tokkelt' deze gewoon in een barre C, zonder Capo...en HEEL soepel, het gehele nummer. Het kan wel natuurlijk, maar ook dit is iets wat normaal gesproken erg onhandig en lastig te 'pakken' is en wat menig gitarist met capo speelt vanwege de handigheid. De intro van 'Snow' gaat echt snel!
Ik denk dat je voor dat laatste nummer gewoon erg veel moet herhalen en oefenen en dan moet het wel een keer lukken. In feite is alles te doen natuurlijk :)

Dat van under the bridge is gewoon kant en klare onzin :)
Je moet gewoon een klein beetje leren strekken, of ik heb daar geen moeite mee omdat ik op basgitaar begonnen ben maar zo lastig is die nou ook weer niet ...

Daarintegen is Snow een heel ander verhaal, pittige grepen en een zeer hoog tempo. Ik heb tot nu toe meeste moeite met het tempo, de grepen zitten er al wel aardig in :)

Azrael
28 januari 2007, 20:45
Welke tab gebruiken jullie dan? Ik vind het persoonlijk een snert nummer maar het intro gitaartje vind ik wel "grappig", Maar moeilijke grepen ben ik in mijn tabs niet tegen gekomen. (niet dat ik de intentie heb om het te gaan spelen)

FruscianteFan
28 januari 2007, 20:48
De grepen zijn ook niet moeilijk, maar je moet ze wel snel grijpen en snel loopjes spelen.

Het grootste probleem heb ik trouwens met het precies tokkelen van alle snaren. Meestal raak ik niet alle noten die ik moet raken.

Tupelo
28 januari 2007, 21:23
Gigantisch kutnummer trouwens.
Is het echt zo moeilijk?

arjanb01
28 januari 2007, 21:31
Snow is qua tekst niet echt hun sterkste nummer, maar dat gitaarpartijtje van Frusciante is weer geniaal ! Ik kan hem inmiddels op tempo spelen, de juiste pull offs gebruiken, dan ben je al op de helft ! En de andere helft is puur volhouden, conditie kweken door veel dit te oefenen dus !
Succes ! :hippie:

Azrael
28 januari 2007, 21:34
Geniaal......geniaal...leuk loopje meer niet. Snow is echt hun Q-music nummer. Helemaal doodgedraaid en hun slechtste nummer ooit (niet dat ik ze ooit leuk heb gevonden maargoed)
Onwijs slappe tekst , slappe zang , niet boeiend gitaarwerk (1 leuk rifje valt bij mij niet onder geniaal). Geen intressant nummer.

grayfink
28 januari 2007, 22:53
Gigantisch kutnummer trouwens.
Is het echt zo moeilijk?

Mooi nummer, niet moeilijk. Halve stap naar beneden stemmen en Am F C G spelen. (F en G kleine barré) Zie post 9 in dit topic

Slevin
28 januari 2007, 23:40
Geniaal......geniaal...leuk loopje meer niet. Snow is echt hun Q-music nummer. Helemaal doodgedraaid en hun slechtste nummer ooit (niet dat ik ze ooit leuk heb gevonden maargoed)
Onwijs slappe tekst , slappe zang , niet boeiend gitaarwerk (1 leuk rifje valt bij mij niet onder geniaal). Geen intressant nummer.

Na 3x weten we het wel

Hector_Tsolodimos
29 januari 2007, 00:12
Dat van under the bridge is gewoon kant en klare onzin :)
Je moet gewoon een klein beetje leren strekken, of ik heb daar geen moeite mee omdat ik op basgitaar begonnen ben maar zo lastig is die nou ook weer niet ...

Daarintegen is Snow een heel ander verhaal, pittige grepen en een zeer hoog tempo. Ik heb tot nu toe meeste moeite met het tempo, de grepen zitten er al wel aardig in :)
sommige mensen hebben daar gewoon te korte vingers voor.. is gewoon zo
een C barre, de die manier, in vakje 2.. doet niet iedereen zo even
gelukkig zijn er capo´s (zo doe ik het), en dan haal ik em er af als je dat ene akkoord een tel of 4 aan moet houden..

Azrael
29 januari 2007, 00:31
Na 3x weten we het wel

Had het pas twee keer gezegd. Bij deze nog een keer.....

Wat een Q-music kutnummer is het! :satisfie:

Yamhammer_71
29 januari 2007, 00:31
sommige mensen hebben daar gewoon te korte vingers voor.. is gewoon zo
een C barre, de die manier, in vakje 2.. doet niet iedereen zo even
gelukkig zijn er capo´s (zo doe ik het), en dan haal ik em er af als je dat ene akkoord een tel of 4 aan moet houden..

Juist, dat bedoel ik te zeggen! :)
Het is zeker niet makkelijk als je korte vingers hebt en al helemaal niet als de hals breed is en de snaarhoogte medium :stop:
Ik heb verder niets over het nummer gezegd, akkoorden etc zijn verder vrij makkelijk, maar toch: je mot het maar kunnen...niet iedereen kan dat, iedereen heeft weer eigen kwaliteiten.

drap
29 januari 2007, 02:35
Geniaal......geniaal...leuk loopje meer niet. Snow is echt hun Q-music nummer. Helemaal doodgedraaid en hun slechtste nummer ooit (niet dat ik ze ooit leuk heb gevonden maargoed)
Onwijs slappe tekst , slappe zang , niet boeiend gitaarwerk (1 leuk rifje valt bij mij niet onder geniaal). Geen intressant nummer.

Het is ook bepaald niet mijn favoriete Peppers nummer, maar die riff vind ik dan persoonlijk wel geniaal. Al helemaal als je bedenkt dat Frusciante er ook nog doodleuk bij staat te zingen alsof het niets is. Als je trouwens, zoals jouw voorkeur dus meer is zoals ik het hier uit opmaak, er vreselijk veel extra gepiel en extra riffs in gaat pleuren, dan is zo'n compleet nummer naar de kloten. Het is gewoon een pop nummertje (wat ik dan weer niet zo heel erg kan waarderen van de Peppers, ondanks dat ik wel fan van hun ben), daar kun je onmogelijk één of ander progressief stuk van maken, dat gaat gewoon niet passen.

De riff ansich is best behoorlijk pittig, maar is te leren. Oefenen, oefenen, oefenen... Frustrerend is ie wel, de meesten zijn wel ff een tijdje zoet. En met capo's of een lagere stemming is in mijn ogen smokkelen. Wel leuk voor een snel resultaat, maar zo ga je dit soort riffs nooit leren.

In-Mi
29 januari 2007, 11:25
Bedankt voor jullie reacties!
Het tempo is inderdaad supersnel en ik ben ook begonnen met de akkoorden Am, F, C, G, omdat deze qua grepen volgens mij nog het makkelijkste zijn. Ik heb nog een maand of 3 om het goed te kunnen, dus ik denk ook dat ik me maar bij deze akkoorden hou.

-=JEROEN=-
29 januari 2007, 13:01
langzaam opbouwen van F en G akkoord:

Am x02210 - F x03210 - C x32010 - G 320000

Am x02210 - F x03211 - C x32010 - G 320003

Am x02210 - F x33211 - C x32010 - G 320033

guitarchris
29 januari 2007, 13:43
Ik heb laatst een filmpje gezien van Frusciante, hij is gewoon echt geniaal!! Het klinkt altijd simpel maar als je het probeerd dan valt t vaak tegen, we spelen ook snow met de band, ik heb m voor het speelgemak ook een halve toon hoger gezet, zang kan erbij komen dus dan ist gewoon makkelijker, als je je gitaar een halve toon lager zet en je doet wel Am, F, C, G dan klinkt het t zelfde. Maar de originele manier van spelen is echt lastig!

Under The Bridge vind ik niet lastig en ik heb daar ook echt geen capo voor nodig! Stretchen dan kom je er wel, wat me vaak wel opvalt is dat de hammer on niet gedaan wordt uit t intro omdat die 'te moeilijk' zou zijn.. maargoed oefenen oefenen oefenen! That's the key

drap
29 januari 2007, 14:02
Stretchen met je vingers versta ik ook onder dat je vanaf de positie van je wijsvinger niet drie maar vier vakjes opschuift en dat zit echt absoluut niet in Under the bridge.

sjoerd5
29 januari 2007, 14:24
Het tempo is wel erg hoog idd.

En over de zang:
Volgens is die gewoon gemaakt om goed te klinken.
Heb ik ook wel eens, begin ik zomaar wat te brullen.
Van dat klinkt wel goed, en dan tot de conclusie komen dat het nergens
op slaat.

Snow (http://www.youtube.com/watch?v=PpuJqtjWHO4)

drap
29 januari 2007, 15:39
Als dit trouwens de manier is om het met een halve stap naar beneden gestemd te spelen, dan is het een leuke poging, maar het lijkt er voor geen meter op:

Artist: Red Hot Chili Peppers
Title: Snow (Hey Oh)
Album: Stadium Arcadium

Transcribed by kritzstapf

The tuning is half-step-down


--------------------------------------|
------1---1h3p1---1-----1---1h3p1---1-|
----2---2-------2-----2---2-------2---|
--2-----------------3-----------------|
--------------------------------------|
--------------------------------------|

--------------------------------------|
------------------------3---3h5p3---3-|
------0---0h2p0---0---4---4-------4---|
----2---2-------2---5-----------------|
--3-----------------------------------|
--------------------------------------|

--------------------------------------|
------1---1h3p1---1-----1---1h3p1---1-|
----2---2-------2-----2---2-------2---|
--2-----------------3-----------------|
--------------------------------------|
--------------------------------------|

--------------------------------------||
--------------------------------------||
------0---0h2p0---0-----0---0h2p0---0-||
----2---2-------2-----0---0-------0---||
--3-----------------2-----------------||
--------------------------------------||

Ik ben trouwens ook nog niet één goeie tab tegen gekomen op het almachtige internet...

Mitch_mashinguard
29 januari 2007, 15:45
Zozo, een heel topic ontleend aan 1 riffje... I agree with Azrael!

drap
29 januari 2007, 15:52
Welke tab gebruiken jullie dan? Ik vind het persoonlijk een snert nummer maar het intro gitaartje vind ik wel "grappig", Maar moeilijke grepen ben ik in mijn tabs niet tegen gekomen. (niet dat ik de intentie heb om het te gaan spelen)

Ben jij dan al één tab tegen gekomen die klopte dan? Ik niet namelijk. Als ik zie waar Frusciante z'n vingers staan op de hals en ik vergelijk dat met de gevonden tabs, dan klopt dat telkens van geen kant. Ik ben het met je eens dat de akkoorden niet de moeilijkste zijn, maar het tempo + hammer ons is wel redelijk pittig. Zeker voor de topicstarter, gezien hij een beginner is.

@Mitch Mashinguard: Ik denk dat de topicstarter je erg dankbaar is voor je nuttige bijdrage. Waarom denk je dat dit gedeelte "Speeltechniek & theorie" heet?

Badman
29 januari 2007, 16:30
Ik wil je niet ontmoedigen, maar er moet een klein mirakel gebeuren om dit op 3 maand te kunnen... vooral als je nog maar 5 maand gespeeld hebt.
Ik oefen dit al eens 'bijtijds' gedurende de laatste paar maanden, en ik speel zelf al (nog maar ;) ) 2 jaar... en ik kan het nog niet. Het klinkt allemaal zo simpel, maar dat is het net niet.

Toch nog veel succes! :)

Hiddie
29 januari 2007, 16:49
Geniaal......geniaal...leuk loopje meer niet. Snow is echt hun Q-music nummer. Helemaal doodgedraaid en hun slechtste nummer ooit (niet dat ik ze ooit leuk heb gevonden maargoed)
Onwijs slappe tekst , slappe zang , niet boeiend gitaarwerk (1 leuk rifje valt bij mij niet onder geniaal). Geen intressant nummer.

Nou ik vind het nummer "one" alleen al geniaal als ik het rifje hoor.... En met alles erop en er aan 1 van de beste nummers ooit.

Ik vind Snow een vet nummer en ook al is de tekst kort ik vind het niet uitgerekt.

grayfink
29 januari 2007, 17:14
Als dit trouwens de manier is om het met een halve stap naar beneden gestemd te spelen, dan is het een leuke poging, maar het lijkt er voor geen meter op:

Tab die hierboven staat dus..

Ik ben trouwens ook nog niet één goeie tab tegen gekomen op het almachtige internet...

Wat mankeert hier dan aan? Zo speel ik het ook. Zelf uitgevogeld.

-=JEROEN=-
29 januari 2007, 17:18
deze klopt prima volgens mij

http://www.tabsrus.nl/view/download.php?tab=14922

en iemands stijl imiteren is altijd moeilijk, behalve wanneer jouw eigen stijl er behoorlijk op lijkt

drap
29 januari 2007, 17:31
Wat mankeert hier dan aan? Zo speel ik het ook. Zelf uitgevogeld.

Hoor het origineel maar, het klopt gewoon niet. Het kan ook niet kloppen. Het origineel speel je sowieso al hoger op de hals en dan wordt er in dit geval ook nog eens gedowntuned, dat kan niet gaan kloppen.

drap
29 januari 2007, 17:39
Deze klopt inderdaad qua akkoorden wel denk ik:

Snow (Hey Oh) – Red Hot Chili Peppers
================================================== =========================

Riff:

“G#m” “E”
E|-----------------------------------------------------|
B|-----------------------------------------------------|
G|------4----4h6p4----4-------4----4h6p4----4----------|
D|----6---6---------6-------6---6---------6------------|
A|--6---------------------7----------------------------|
E|-----------------------------------------------------|
“B” “F#”
E|-----------------------------------------------------|
B|-----------------------------------------------------|
G|----------------------------6----6h8p6----6----------|
D|-----4---4h6p4-----4------8----8--------8------------|
A|---6---6---------6------9----------------------------|
E|-7---------------------------------------------------|
“G#m” “E”
E|-----------------------------------------------------|
B|-----------------------------------------------------|
G|------4----4h6p4----4-------4----4h6p4----4----------|
D|----6---6---------6-------6---6---------6------------|
A|--6---------------------7----------------------------|
E|-----------------------------------------------------|
“B” “F#”
E|-----------------------------------------------------|
B|-----------------------------------------------------|
G|-----------------------------------------------------|
D|-----4---4h6p4-----4-------4---4h6p4---4-------------|
A|---6---6---------6-------6---6-------6---------------|
E|-7---------------------6-----------------------------|


Ik heb 'm voor mezelf ook eens geprobeerd. Als je de riff echt goed wil aanslaan zul je de hammer ons moeten opdrukken met je pink. Ik kwam er in ieder geval achter dat dat nog wel ff enige oefening vergt, gezien de noot eronder dan heel snel smoort. Geen beginnerswerk in ieder geval.

edit: En dan ook nog ff alternate picken. Veel succes!

RadioWood
29 januari 2007, 22:32
Zo moet ie goed te doen zijn:

E |-------------------------------------------------------------|
B |---------0-----0h2p0------0----------0---0h2p0----0--------|
F#|-----2-----2-----------2-----------2-----2----------2------|
D |--1------------------------------2---------------------------|
A |-------------------------------------------------------------|
E |-------------------------------------------------------------|

E |-------------------------------------------------------------|
B |-------------------------------------------------------------|
F#|---------0----0h2p0----0--------2---2h4p2---2-------------|
D |------1----1-----------1--------4---4---------4------------|
A |---2---------------------------4----------------------------|
E |------------------------------------------------------------|

Let er op dat je de G naar Fis stemt ;)

In-Mi
30 januari 2007, 00:17
Als dit trouwens de manier is om het met een halve stap naar beneden gestemd te spelen, dan is het een leuke poging, maar het lijkt er voor geen meter op

Dit is inderdaad de manier waarop ik 'm nu probeer te leren... Ik heb wel ook gekeken naar die van tabsrus.nl en die lijkt er wel meer op (er zit ook een link naar een filmpje bij van schrijven van de tabs en het lijkt er aardig op)...
Het zal hoe dan ook nog zwaar worden om te leren

robthg1
31 januari 2007, 13:56
Dit is inderdaad de manier waarop ik 'm nu probeer te leren... Ik heb wel ook gekeken naar die van tabsrus.nl en die lijkt er wel meer op (er zit ook een link naar een filmpje bij van schrijven van de tabs en het lijkt er aardig op)...
Het zal hoe dan ook nog zwaar worden om te leren

Als je goed zoekt op Youtube vind je zelfs een korte lesson van Snow, RHCP. Ik speel nu een aantal maanden en van SNow dacht ik ook: goede Riff dus maar oefenen. Zo moeilijk is het niet. Tip: Alternate picking. Dan op snelheid oefenen. Een paar uur per dag en over een paar dagen ken je hem op snelheid spelen.

grayfink
22 februari 2007, 19:28
http://www.youtube.com/watch?v=4hwOzEJhXZ4

In Am dus. Beetje crappy, maar ja, ik oefen ook nooit.

mawashi
23 februari 2007, 12:47
Geniaal......geniaal...leuk loopje meer niet. Snow is echt hun Q-music nummer. Helemaal doodgedraaid en hun slechtste nummer ooit (niet dat ik ze ooit leuk heb gevonden maargoed)
Onwijs slappe tekst , slappe zang , niet boeiend gitaarwerk (1 leuk rifje valt bij mij niet onder geniaal). Geen intressant nummer.

Volledig mee eens. Buiten het feit dat ik ze ooit wel goed vond. Maar dit nummer vind ik echt pokkeslecht.

heavy-metal-thunder
23 februari 2007, 22:21
Zo moet ie goed te doen zijn:

E |-------------------------------------------------------------|
B |---------0-----0h2p0------0----------0---0h2p0----0--------|
F#|-----2-----2-----------2-----------2-----2----------2------|
D |--1------------------------------2---------------------------|
A |-------------------------------------------------------------|
E |-------------------------------------------------------------|

E |-------------------------------------------------------------|
B |-------------------------------------------------------------|
F#|---------0----0h2p0----0--------2---2h4p2---2-------------|
D |------1----1-----------1--------4---4---------4------------|
A |---2---------------------------4----------------------------|
E |------------------------------------------------------------|

Let er op dat je de G naar Fis stemt ;)

ja, zo is't makkelijker. Maar als je een cd'tje opzet is nog makkelijker en klinkt het nog juister. M.a.w. ik vind gewoon dat je het moet proberen zoals het hoort. Je kan zo voor elk nummer je gitaar gaan herstemmen, dat werkt live niet, hoor!

Ik begrijp trouwens het probleem niet van het stretchen???

Het moeilijkste is, zoals dikwijls, de rechterhand. Het is toch niet traag dat je moet tokkelen, in een constant ritme, heel zuiver...

Geniaal zou'k het zeker niet durven noemen, maar ik vind het wel leuk klinken.

heavy-metal-thunder
23 februari 2007, 22:31
Dit is niet slecht gespeeld, heel soepele linkerhand, maar waarom hij zoveel meters aflegt met die vingers???

http://www.youtube.com/watch?v=dtt79jlckes

grayfink
24 februari 2007, 18:08
Dit is niet slecht gespeeld, heel soepele linkerhand, maar waarom hij zoveel meters aflegt met die vingers???

http://www.youtube.com/watch?v=dtt79jlckes

Erg goed! Zo wil het ook leren, toch maar eens wat minder gitaarnetten en wat meer oefenen :-)

JvD.
24 februari 2007, 18:14
dacht dat de laatste noot F#5 was ?

Azrael
24 februari 2007, 18:20
Dit is niet slecht gespeeld, heel soepele linkerhand, maar waarom hij zoveel meters aflegt met die vingers???

http://www.youtube.com/watch?v=dtt79jlckes

En hij moet zijn gitaar stemmen. Vals als de kraaien.......:sneaky:
Overgens mijn grootste ergernis aan gitaristen. Dat ze niet stemmen en gewoon simpelweg niet horen dat het vals is OMDAT ze nooit stemmen en het dus niet leren te horen.

Spitfire
24 februari 2007, 18:31
En hij moet zijn gitaar stemmen. Vals als de kraaien.......:sneaky:
Vals als de kraaien? Ben ik de enige die niet direct kan zeggen dat zijn gitaar vals is?

Azrael
24 februari 2007, 18:37
Vals als de kraaien? Ben ik de enige die niet direct kan zeggen dat zijn gitaar vals is?

Nee, een hoop horen dat niet....helaas...

heavy-metal-thunder
27 februari 2007, 12:41
een hoop schijnt dat niet te horen. Ik stem dagelijks mijn gitaar door eerst de A snaar met stembakje of stemvorm te stemmen en dan de rest op 't gehoor.

Sterik
20 maart 2007, 19:09
Ik kan het wel spelen op tempo, (niet de versimpelde versie, maar uit het tabboek), maar bij mij is het probleem niet de snelheid maar de kramp in mijn hand.
Ik speel hem het liefste met een barre, dan kan ik het tempo er beter inhouden.
Weet iemand wat eventuele problemen kunnen zijn?
het is namelijk frustrerend, als je het nummer wil oefenen, maar het niet wil omdat ik het niet kan, maar omdat mijn hand verkrampt.
http://www.youtube.com/watch?v=36erlHOME70
En ik zie op dit filmpje dat hij zn duim soms zon beetje achter zijn pink heeft, is dit de goede manier, want dat is voor mij fysiek onmogelijk (mjin vingers zijn niet helemaal recht, en mijn duim is een beetje gedraaid vergeleken met de meesten, waar ik trouwens volgens mij juist voordeel mee heb, want ze zeggen allemaal dat het supermoeilijk is, terwijl ik nog maar 4 maanden speel :confused: )

In-Mi
20 maart 2007, 20:35
Ja ik ken het probleem...Bij mij scheelt het wel als ik het nummer juist niet met barree-akkoorden speel. Misschien kun je dat eens proberen. Met barre-akkoorden krijg ik namelijk ook sneller kramp, doordat mijn wijsvinger dan de hele tijd kracht moet zetten.
Bij mij ligt juist het probleem bij mijn rechterhand. Ik krijg het maar niet klaar om in dat tempo alle snaren goed aan te slaan, daarvoor kan ik niet soepel genoeg aanslaan, dus als iemand daar nog tips voor heeft...graag!

Sterik
20 maart 2007, 22:54
Dat probleem had ik eerst ook, ik heb gewoon eindeloos de blues toonladder gespeeld, en daarover geimproviseerd met goede backingtracks, op den duur gaat het automatisch, als ik er veel bij nadenk gaat het juist fout.
In het begin is het moeilijk, maar dat is na eventjes doorzetten zo voorbij, het is iets waar je even overheen moet, als je het hebt gaat het vanzelf.
O en de blues toonladders is deze: http://www.worldguitar.com/minorpent.html
je moet op de ene snaar 2, en de andere 3 noten aanslaan (niet valsspelen met hammerons want dan leer je het niet) dus dat is een goede oefening, je kan hem ook eerst spelen zonder de blues noten (dat heet dus gewoon mineur pentatonisch)

Hrodelbert
8 april 2007, 12:28
wat je ook kunt doen is gewoon de redelijke normale powerchordgreep toepassen op het eerste akkoord, met je wijsvinger barré en je ringvinger en pink als andere twee, en bij de hammer ons gewoon snel je pink verplaatsen. Dit is anders dan Frusciante, die zijn middel en ringvinger gebruikt, zodat hij zijn vingers kan laten staan. dit komt de sustain van die noten wel ten goede, maar je hoort het verschil bijna niet.