PDA

View Full Version : Tips RHCP - Snow



In-Mi
28 januari 2007, 01:07
Ik speel nu gitaar sinds 5 maanden en ik kan intussen een paar nummers spelen.
Nu wil ik graag voor een bruiloft het nummer van RHCP Snow (hey oh) willen spelen.
Ik weet intussen welke akkkoorden ik moet spelen en dat ik vooral veel moet oefenen, maar heeft iemand misschien nog wat tips om dit nummer te leren?

DarknessAwaits
28 januari 2007, 01:31
Deze vraag kun je denk ik het beste in Speeltechnieken & Theorie stellen. Verder geef je het zelf al aan; veel oefenen ;). Succes!

Hector_Tsolodimos
28 januari 2007, 11:22
nou..pak de goede grepen
werk met GREPEN, héél belangrijk
anders kun je hem nooit vloeiend spelen
en eehm.. als je pas 5 maanden speelt, lijkt me dit een te pittig nummer..
maar succes er mee

Mike McCready
28 januari 2007, 12:09
Ik vind dat de zang dit nummer keihard onderuit haalt.
Het rifje van Frusciante is briljant, maar die Kiedis mag wel iets meer tijd in zijn refreintjes steken...

"Hey oh
Listen what I say ohhhh oh
I got your hey oh
Now listen what I say oh"

Hou toch op man...

Dweezman
28 januari 2007, 12:16
Ik vind dat de zang dit nummer keihard onderuit haalt.
Het rifje van Frusciante is briljant, maar die Kiedis mag wel iets meer tijd in zijn refreintjes steken...

"Hey oh
Listen what I say ohhhh oh
I got your hey oh
Now listen what I say oh"

Hou toch op man...

AGREED!

ehm +1

JvD.
28 januari 2007, 12:24
haha, die intro is ZO moeilijk, hou maar op.
hoor je hoe snel die gitaar gaat daar?

anyway, succesen

heavy-metal-thunder
28 januari 2007, 13:02
GREPEN!!!! en dan een pull of, maar ja, het is zeker niet makkelijk. Ik denk niet dat het lukt voor iemand die 5 maand speelt. Daarom, zorg gewoon dat je de goede greep hebt en zachtjes en gecontroleerd strummen (ik bedoel snaren 5/4/3 of 6/5/4 )

jplm
28 januari 2007, 14:00
GREPEN!!!! en dan een pull of, maar ja, het is zeker niet makkelijk. Ik denk niet dat het lukt voor iemand die 5 maand speelt.