PDA

View Full Version : BB King's ES335 zonder klankgaten??



Minda
27 januari 2007, 22:29
Ik zat net een DVD van meneer King te kijken, heeft hij zijn bekende 335 om de hals, met naam op het fretbord, maar zonder klankgaten. Solid? Denk het niet. Maar waarom dan geen klankgaten? Is dit speciaal voor hem? En waarom dan? Het intrigeert me danig...

Noid
27 januari 2007, 22:34
Ik zat net een DVD van meneer King te kijken, heeft hij zijn bekende 335 om de hals, met naam op het fretbord, maar zonder klankgaten. Solid? Denk het niet. Maar waarom dan geen klankgaten? Is dit speciaal voor hem? En waarom dan? Het intrigeert me danig...
Ik zou denken om de feedback tegen te gaan/te verminderen.

vulvasonic
27 januari 2007, 23:26
Ik zou denken om de feedback tegen te gaan/te verminderen.

Dat is inderdaad de reden.
Een vriend van me heeft er een gehad. Niks mis mee, maar ik vond het toch jammer dat ze er niet in zaten. Cosmetisch gezien dan....

Johannes
28 januari 2007, 12:43
Ik zat net een DVD van meneer King te kijken, heeft hij zijn bekende 335 om de hals, met naam op het fretbord, maar zonder klankgaten. Solid? Denk het niet. Maar waarom dan geen klankgaten? Is dit speciaal voor hem? En waarom dan? Het intrigeert me danig...


Ik heb me eens laten vertellen dat Mr. King altijd met zn manchetknopen in de klankgaten bleef hangen, vanaar dat zijn "Lucille" geen klankgaten heeft. Ook al is dit niet waar, het blijft een mooi verhaal :P

Antoon
29 januari 2007, 18:54
Ik heb er ook ooit een gehad. 82er. Zowel de "Lucille" als de toen duurdere "BBKing Custom" hadden in die tijd geen F-gaten. Feedbacken doen 335's toch al nauwelijks, ook met F-gaten