PDA

View Full Version : Pedaaltje voor Twin



Quatz
27 januari 2007, 22:25
Ik heb een ('70) Twin die ik met veel plezier voor jazz/funk gebruik.
Nu ben ik pas in een popband gestapt en moet opeens een ander soort geluid creeren, Als voorbeeld noem ik even Bohemium Rhapsody van Queen. Ik hoef die klank niet te kopieren (zal ook niet lukken want ik kan niet zo goed spelen als Brian). Ik zou het wel leuk vinden als ik het een beetje kan benaderen.
Nu heb ik helemaal geen verstand van vervorming dus weet ook niet of het om overdive of distortion etc gaat.
Wat voor pedaal kan ik voor mn Twin zetten om zoiets te doen?

heavy-metal-thunder
28 januari 2007, 11:27
dat topic is hier een maand of 3 geleden al gepasseerd. ff zoeken, ga je al wat antwoorden vinden.

Ik gebruik een Maxon ROD 881, is met een ecc83 in, klint goed op mn Marshall en vox, maar ook op solid state versterker. Ik heb het pedaal eens uitgeleend aan een kennis voor op zijn hotrod deluxe en die vond het ook wel gaaf. Het is wel nogal heavy (alhoewel je soft ook kan), een beetje Marshall-in-the-box.

Ik heb het halfbroertje van de maxon rod 881 - de Ibanez Tubeking - eens gehoord op een Twin silverface en daar was niets mis mee. De Tubeking heeft een gainstage minder en heeft niet de mogelijkheid om te switchen tussen disto en overdrive. Maar volgens sommigen is de Ibanez tubeking (= Maxon ROD880) beter dan de Rod 881. merk het verschil tussen 880 en 881!

ruezzz
28 januari 2007, 11:43
Op een cleane versterker - en de Twin blinkt uit in een top cleane sound - zou ik zeker eens de MI Audio Crunchbox proberen.
Dit pedaal heeft een distortion die echt dicht in de buurt van een buizenvervorming komt en heeft heel veel headroom.
Normaal gesproken is het vaak zo: des te te meer gain des te minder druk/ballen, maar bij dit pedaal werkt de volumeregelaar echt.

Mijn gevoel zegt dat dit wel eens de perfecte combi kan zijn.

Wil je wat flexibeler zijn; de Line6 DM-4. Daar zit eigenlijk van alles in op distortion/overdrive/fuzz gebied.

Toaster
28 januari 2007, 12:04
Ik denk dat je dichter bij Brian komt als je andere speakers gaat gebruiken


alnico;s

Ik heb er ook eentje in een cabinet zitten en mij superlead klinkt als een Qeeunie ;) als ik over dat cabinet speel.

Leuk als je die sound zoekt maar voor mij onbruikbaar. Als je gewoon wilt scheuren moet je inderdaad maar eens pedalen shoppen. Maar Brian zit niet in een box maar eerder in de speaker.

ruezzz
28 januari 2007, 17:27
De Over-the-top-boost van VOX zou ook nog een optie zijn.
(Uit de Cooltron serie)

dePerik
17 februari 2007, 00:03
Ik had ooit een Twin en daar zat gewoon een Boss OD2 voor. Klonk te gek! En een drol kost nog meer. Zo gepiept dus.
Mijn ervaring was dat je beter geen al te heavy pedaaltjes moet nemen, zeker geen pedalen die de moderne superheavy distortion creeren. Kan ie gewoon niet goed aan, zwalkt alle kanten op en klinkt echt belabberd.

nautic3l
17 februari 2007, 02:59
De andere gitarist van mijn band gebruikt een Proco Rat samen met zijn Twin en dat klinkt erg fijn. Lekker scheuren en knalt echt uit de speakers. Maar ik zou gewoon een dagje gaan testen bij Feedback ofzo iets en indien mogelijk je eigen amp mee nemen, want dan kan de pedalen goed en eerlijk beoordelen.

Groet van de Naut.

BLOK182
17 februari 2007, 16:23
Misschien een MI Audio Blues Pro, heeft genoeg scheur om zo'n beetje alle stijlen blues en rock te spelen, en werkt erg prettig met veel verschillende amps. En ook bij dit MI Audio pedaaltje genoeg druk! Ik weet niet waar je in de buurt woont? Testen in de winkel met je eigen amp is echt nog het beste, doe ik ook altijd, soms slaat een bepaald pedaaltje, dat absoluut niet slecht is, helemaal de plank mis op je eigen amp.

arjanb01
17 februari 2007, 16:26
Probeer een Carl Martin Hot Drive n' Boost. Die heb ik altijd gebruikt voor mn Fender Hot Rod Deville. Erg lekkere scheur (een lekkere boogie scheur haal je er zeker wel uit) en dit pedaal heeft een aparte boost knop. Dus om over te schakelen van slag naar solo.
Ik geloof dat Carl Martin nu een 3e generatie van dit pedaaltje heeft. Dus zeker proberen !

guitartub
18 februari 2007, 11:38
En misschien ook de moeite van het proberen waard:
Visual Sound Jekyll&Hyde (zeer veelzijdig in sounds)