PDA

View Full Version : mijn band: Syndrome 7



Nova
27 januari 2007, 19:14
Hey, ik speel al n jaar of 2 in een soort van melodische metalband, Tears of Valiance en sinds een maand of 3 zit ik in nog een band, namelijk Syndrome 7.

Omdat we meedoen aan een wedstrijd (popsport) enzo kregen we 2 dagen studio vergoed.. we hebben dus enorm gehaast en 2,5 maanden de tijd gehad om wat materiaal te schrijven, eigen nummers. Donderdag en vrijdag was het zover en we hebben dus een demo'tje :)

Graag hoor ik jullie mening :D

www.myspace.com/syndrome7

Nova
28 januari 2007, 14:17
niemand een mening? :p

felle kritiek mag ook hoor :D

jw009
28 januari 2007, 14:49
Niet echt mijn stijl van muziek, wel aardige riffjes hier en daar. De zang vind ik niet super, maar ik weet dat dat heel persoonlijk is en onwijs moeilijk is om iemand te vinden met een stem die iedereen mooi vindt.
Daarnaast vind ik het niet echt melodische hoe je het zelf beschrijft, dan denk ik meer aan in flames/killswitch met mooie melodische stukken.

Maar over het algemeen zeker niet slecht jullie zijn nog jong dus nog ontzettend veel groei mogelijkheden. Ik zou zeggen; ga zo door!

Slevin
28 januari 2007, 14:58
Tof gitaar spel vind ik, lekker ruig. Alleen de zang vind ik dan weer totaal ruk, sorry :)

Nova
28 januari 2007, 15:08
melodisch? dat sloeg op die andere band :p

ik zing daar trouwens ;)
maar goed, ieder zen eigen mening :)

jw009
28 januari 2007, 15:21
melodisch? dat sloeg op die andere band :p

ik zing daar trouwens ;)
maar goed, ieder zen eigen mening :)


Ja ik zie het nu ook! Weer eens te snel gelezen ./...

-=JEROEN=-
28 januari 2007, 18:31
staat er lekker op hoor

en ik vind de zang prima, al hou ik helemaal niet van dit genre

lekker gevarieerd, 't heeft wel wat :hippie:

ben vanhoof
28 januari 2007, 21:12
Gitarist beïnvloed door system of a down? Sommige liedjes (brutality) doen me wat denken aan steal this album. Enkel de zang is dan wat "anders"
Gitaarriffs zijn vrij goed, enkel vind ik de gitaar rommelig/modderig klinken.

Nova
28 januari 2007, 23:20
kun je me vertellen van welk genre je wel houdt?


en ja de gitarist is zwaar beïnvloed door SOAD... Syndrome 7 heette eerst Syndrome en was een SOAD-coverbandje :p
Zanger en Bassist zijn opgestapt en nu is het eigen muziek. Ik, zanger, ben echter niet beïnvloed door SOAD :p

mAnoontje
29 januari 2007, 09:31
Ik vind de gitaren eigenlijk niet 'driftig' genoeg klinken voor metal,
maar ik vind SOAD ook totaal niets dus misschien ligt het daaraan.

En nee ik ben geen papier marchee fan (slipknot).

-=JEROEN=-
30 januari 2007, 11:57
ik was vroeger een groot metal fan, luisterde naar zo'n beetje alles waar een scheurpedaal in gebruikt werd

maar toen ging bruce dickinson bij maiden weg, werd metallica belachelijk commercieel, en had ik het helemaal gehad met deze onzin

sindsdien luister ik eigenlijk nog nauwelijks naar metal en soortgenoten, wat ook komt omdat ik zelf bijna geen metal meer speel, beetje stonerrock af en toe, but thats it

wat vind je hiervan: www.myspace.com/piratesandpitlizards

Nova
30 januari 2007, 23:14
eh.. het is in ieder geval uniek :p
Het is niet iets wat ik zou luisteren.. moeilijk om op zoiets commentaar te geven.