PDA

View Full Version : Thiele cabs



GuitarMaster
27 januari 2007, 18:23
Ik ben van plan om een eigen speakercab te bouwen, orienteer me op dit moment nog een beetje of ik een open/closed back of een thiele ported cab wil maken.
Heeft er hier toevallig iemand bouwtekeningen van standaard mesa Thiele cabs? Ik ben erg benieuwd hoe ze in elkaar steken en wat de voordelen t.o.v. "normale" cabs zijn.
Ook zou ik graag willen weten of je bij het ontwerpen van een closed back cab erg rekening moet houden met de binnenmaten i.v.m. inwendige trillingen enzo.

AART
28 januari 2007, 19:54
mm, ik weet zo 123 geenb bouwtekeningen van die thiele cabs, maar misschien kan iemand je op forum.grailtone.com verder helpen, dat is een redelijk groot mesa forum met veel diehards.

Thijssie
28 januari 2007, 20:17
Ik ben van plan om een eigen speakercab te bouwen, orienteer me op dit moment nog een beetje of ik een open/closed back of een thiele ported cab wil maken.
Heeft er hier toevallig iemand bouwtekeningen van standaard mesa Thiele cabs?

De "mesa thiele cabs" zijn een ontwerp van Electrovoice, rond de EV12. Misschien heb je meer succes als je op Electrovoice zoekt.

Hou er wel rekening mee dat als je dat cabinet bouwt je er dus ook een EV12 in moet stoppen anders is het geen thiele cab meer.

GuitarMaster
28 januari 2007, 21:25
De "mesa thiele cabs" zijn een ontwerp van Electrovoice, rond de EV12. Misschien heb je meer succes als je op Electrovoice zoekt.

Hou er wel rekening mee dat als je dat cabinet bouwt je er dus ook een EV12 in moet stoppen anders is het geen thiele cab meer.

Heb via een ander forum al constructietekeningen gevonden, maar snap inderdaad dat de thiele cab speciaal voor die speaker gebouwd is en ik voor een andere speaker op andere maten uit zou komen.
Ik denk dat ik mijn bouwplannen voor een thiele cab i.v.m. de moeilijkheidsgraad maar even ga staken en ga beginnen met een gewoon open back cabinet.

Mitch
29 januari 2007, 13:49
Je kan er natuurlijk ook één kopen *kuch*sig*kuch* :D