PDA

View Full Version : NOG een buizenverstker hulpkreet!!



godson
27 januari 2007, 18:00
Hallo allemaal
Hieris het zoveelste buizenversterker topic!!

Ik wil dus een buizenversterker kopen (duh) en ik heb al wat dingen uitgeprobeerd enzo, maar ik zit een beetje vast. Zowiezo ben ik altijd een twijfelaar, dus het is nooit goed:) maar ik heb wel een paar dingen gehoord die me bevallen, alleen ik weet het toch nog niet echt.

Ik speel op een Fender telecaster american ash. Ik heb de versterker nodig voor in m'n band (m'n oude is verrot gegaan), dus hij moet wel wat vermogen hebben (lijkt me niet zo'n probleem met een buizenversterker;)). De muziek die we maken is lastig te omschrijven, maar komt in de buurt van alt-country, alt-rock en af en toe wat bluesy- rock 'n roll- doors- achtige dingen, ook met orgeltjes enzo. Ik speel ook af en toe wat met m'n slide, af en toe wat solo's maar vooral veel rhythm.

Ik ben op zoek naar een versterker met een mooi (!!) clean geluid á la fender, maar hij moet ook lekker kunnen scheuren. Dat laatste hoeft niet perse via een overdrive kanaal, ik kan er ook pedaaltjes aan hangen, maar het is misschien wel handig.

De versterkers die ik heb uitgeprobeerd zijn een vox ac30 112 (beviel me niet, maar misschien ligt dat aan de eq, ik had niet zoveel tijd), een fender blues deluxe (ik vond de clean daarvan erg goed, maar het overdrive kanaal vond ik niet geweldig. Hij klonk lekker laag en had toch helder en scherp hoog, wat me erg goed beviel) en een orange (weet het type niet meer), maar ik vind dat bij orange teveel de nadruk op de overdrive ligt, net als bij marshall (over het algemeen). Ik heb ook nog voor de grap een mesa boogie dual rectifier blue nogwat combo geprobeerd, die hadden ze 2e hands staan. Had alleen een clean kanaal maar MAN die klonk lekker! jammer dat ie 1100 euro is, dat is net iets teveel.

Dan komen we dus bij m'n budget aan. ik heb 800 euro, EVENTUEEL zou ik wat kunnen lenen, maar meer dan 1000 euro wil ik liever niet uitgeven. Ik ben een student, dus ik heb meer kostenposten;)

Ik hoop dat jullie me wat advies kunnen geven over versterkers die ik zou kunnen proberen!

Squier4ever
27 januari 2007, 21:54
hmmm zeer jammer, voordat ik je budget zag wou ik je een fender supersonic aanraden.... vandaag op gespeeld en wat een supervette sound!

van fenderclean, tot hardrock, het kwam er allemaal superlekker uit....