PDA

View Full Version : headphone = line out ?



MikeDirnt
28 december 2002, 15:52
iemand vroeg me laatst of je de headphone uitgang ook als line out kan gebruiken.. ik zei dat ik dacht dat het wel goed kon, maar is het nou precies hetzelfde, of is er verschil ?

piezo
28 december 2002, 17:06
Er is verschil maar het kan best. Als de volgende trap maar een inputregelaar heeft.

basswasp
28 december 2002, 18:20
Waarom niet gewoon line out als line out gebruiken?

Ruud
28 december 2002, 20:34
Volgens mij zit er ook op de kleinere (bas)gitaarversterkers bijna altijd wel een lineout..,

AntY
28 december 2002, 21:00
ik heb wel een line out maar geen headphone.
volges mij kan ik niet hph op de lineout aansluietn

basswasp
28 december 2002, 21:01
Gewoon volume zacht zetten en proberen, je kan ook nog de FX loop (send) proberen...

AllodoX
28 december 2002, 23:35
ouch ouch ouch !

dus jij gaat ook wieltjes van een fiat panda onder een BMW 925 leggen ?

't KAN, maar dan met nadruk op KAN

de output is ongeveer het 100 voudige van een line-out.. dus je moet hem echt niet hard zetten..

basswasp
29 december 2002, 11:17
Dus als je gewoon zachtjes rijdt, kan 't :wink:

AntY
29 december 2002, 12:14
ik heb een keyboard met een line-in. gewoon 2 jacks erin voor een stereo signaal. ik kan verder nix met het signaal hij versterkt t gewoon. als ik de master volume van t keyboard heeeeelemaal naar beneden schuif, t maakt geen fuck uit.

als ik die ingang dus op de line-out van een cd-speler aansluit..... vindt ie dat niet zo fijn. zet ik m op de headphone van diezelfde cd-speler, werkt t perfect. alleen t moet idd heeeeeel erg zacht (maar ja dat geldt ook als je dr een headphone op aansluit, wat mol je liever, je keyboard of je oren?). maar als ik m aansluit op de headphone van mn minidisc walkman, doet ie t perfect. zeg maar als ie op mn oordopjes t goede volume afgeeft, geeft ie op t keyboard ook gelijk t goede volume.

volgens de verkoper kon je er eigenlijk geen walkman op aansluiten, of een cd speler. eigenlijk wist ie er ook weinig vanaf maarja. volgens de handleiding van t keyboard issie bedoeld om externe apparatuur als een "klankgenerator". hij zegt ook dat de ingang bedoeld is voor 0,5 Vrms bij 6 kilo-ohm.

weet iemand hier misschien wat nou eigenlijk wel "officieel" kan met zon ding? als ik op mn kamer muziek luister doe ik dat *altijd door mn walkman op dat ding aan te lsuiten, aangezien ik geen cdspeler of zo heb en t zo goed geluid geeft. mol ik mn keyboard nou al 3 jaar of is t gewoon veilig?

AntY
29 december 2002, 12:14
ik heb een keyboard met een line-in. gewoon 2 jacks erin voor een stereo signaal. ik kan verder nix met het signaal hij versterkt t gewoon. als ik de master volume van t keyboard heeeeelemaal naar beneden schuif, t maakt geen fuck uit.

als ik die ingang dus op de line-out van een cd-speler aansluit..... vindt ie dat niet zo fijn. zet ik m op de headphone van diezelfde cd-speler, werkt t perfect. alleen t moet idd heeeeeel erg zacht (maar ja dat geldt ook als je dr een headphone op aansluit, wat mol je liever, je keyboard of je oren?). maar als ik m aansluit op de headphone van mn minidisc walkman, doet ie t perfect. zeg maar als ie op mn oordopjes t goede volume afgeeft, geeft ie op t keyboard ook gelijk t goede volume.

volgens de verkoper kon je er eigenlijk geen walkman op aansluiten, of een cd speler. eigenlijk wist ie er ook weinig vanaf maarja. volgens de handleiding van t keyboard issie bedoeld om externe apparatuur als een "klankgenerator". hij zegt ook dat de ingang bedoeld is voor 0,5 Vrms bij 6 kilo-ohm.

weet iemand hier misschien wat nou eigenlijk wel "officieel" kan met zon ding? als ik op mn kamer muziek luister doe ik dat *altijd door mn walkman op dat ding aan te lsuiten, aangezien ik geen cdspeler of zo heb en t zo goed geluid geeft. mol ik mn keyboard nou al 3 jaar of is t gewoon veilig?

edit: o ja en wie weet ook waarom de headphone uitgang van een cd speler zo hoog kan? als je over de helft gaat blaas je volgens mij de headphone allang op.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: AntY op 2002-12-29 12:18 ]</font>

AntY
4 januari 2003, 16:26
is er echt niemand die dit weet? hmm

basswasp
4 januari 2003, 20:05
...'t blijft een bassisten-forum hè? :wink:

MikeDirnt
5 januari 2003, 00:42
welcome to paradise :wink: