PDA

View Full Version : 25.000 Euro voor een EVH replica



Debaser
27 januari 2007, 15:14
Ik zie net een Ad op MP staan dus ik denk weer zon rare faker maar niet dus ...

bij te American Guitar Store hebben ze 6 van de 8 die in europa te koop zijn.

Tof maar wat een bom geld !http://www.guitargearcentral.com/images/news_images/evh_frankenstein.jpg

DarknessAwaits
27 januari 2007, 15:17
Ik ben benieuwd of ze die kwijt gaan raken hier in Nederland.

Debaser
27 januari 2007, 15:20
er zijn er al 2 verkocht staat op de site ...

mcannegieter
27 januari 2007, 15:34
Hoewel ik hem nevernooitniet ga kopen denk dat ik toch is ga kijken voor de grap. Ik woon toch op 5 min. fietsen, dus ik wil wel is met mn eigen ogen zien waar alle ophef over is.

Negative K3 fan
27 januari 2007, 15:41
ik had ook niet anders verwacht van the american guitar store, ze hadden die dure EVH charvel ook al...

Hector_Tsolodimos
27 januari 2007, 15:47
Ik ben benieuwd of ze die kwijt gaan raken hier in Nederland.
MR. van Halen himself lacht zich zeker dood, dat men zo veel geld neer wil tellen voor een gitaar, die op de zijne lijkt

GunMetalBlue
27 januari 2007, 16:16
MR. van Halen himself lacht zich zeker dood, dat men zo veel geld neer wil tellen voor een gitaar, die op de zijne lijkt

Laat'm dat alsjeblieft niet lezen :)

gjlp
27 januari 2007, 16:21
Wat een zottigheid zeg. Heel cliché dit, maar zo veel geld voor een stuk hout met snaren?? Maarja, dat zeg ik ook van een standaard strat of les paul.
Geen enkele gitaar heeft een matrialistische waarde van zoveel geld, hoogstens emotionele waarde.

Maargoed, zolang ze verkopen wordt mijn ongelijk bewezen :)

arjanb01
27 januari 2007, 16:31
Deze raken ze ook wel kwijt, ze hadden inderdaad die Charvel San Dimas gitaren en die hebben ze ook verkocht.
Ik verwacht niks anders van de TAGS :hippie:

MusicManMaestro
27 januari 2007, 16:37
Zeker veel geld maar hoe je het ook went of keert dit was gewoon één van de invloedrijkste gitaren van de vorige eeuw want dit was zo'n beetje de eerste superstrat.

Debaser
27 januari 2007, 18:32
wat zou een reissue van deze dan wel niet kosten ...
http://stu.cofc.edu/%7Ejomoore/fryingpan.jpg

zeppo
27 januari 2007, 20:46
wat zou een reissue van deze dan wel niet kosten ...
http://stu.cofc.edu/%7Ejomoore/fryingpan.jpg
Tefal maakt tegenwoordig veeeeeeel betere frying pans.
En volgens mij doet Rickenbacker niet echt aan re-issues: ze blijven hun modellen gewoon maken ;-)

Snaar'n Bennie
27 januari 2007, 21:28
Hoewel ik hem nevernooitniet ga kopen denk dat ik toch is ga kijken voor de grap. Ik woon toch op 5 min. fietsen, dus ik wil wel is met mn eigen ogen zien waar alle ophef over is.

GA ik ook doen! Kaj krijgt toch wel veel voor elkaar!

vulvasonic
27 januari 2007, 21:36
wat zou een reissue van deze dan wel niet kosten ...
http://stu.cofc.edu/%7Ejomoore/fryingpan.jpg

Daar is wel achter te komen. Binnenkort wordt er een geveild.
Lees dit topic maar, daar staat ie bij.
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=86537

Thom TK
27 januari 2007, 21:39
Heeft TAGS er 6???
Toe maar, ik zal es ff kijken, ben toch in de buurt....
Doet Kai goed iig.

vulvasonic
27 januari 2007, 21:43
Trouwens, over deze gitaar is al een vrij uitgebreid topic geweest:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=86106

robert-gitarist
28 januari 2007, 13:54
*bump*

25.000 euro..

Auw...

Mooie plank maar dat geld zal ik er nooit voor over hebben.
Weet iemand welk merk die gitaar van is?Ben erg benieuwd.Het orgineel is namelijk een Kramer die Van Halen had.Daar heb ik wel foto's.
Ik heb deze week vrij van school dus ik pak eens even de trein richting Enschede.

Harm
29 januari 2007, 13:25
De gitaren zijn nog niet binnen... Ik denk dat Kaj ze pas rond mei binnen krijgt.. en Fender kennende zal dat dus later worden...
De foto's zijn van de fender site en van de Namm...

Maar als Kaj ze binnen krijgt bekijk ik ze zeker ff :)

Harm

Balthazar
29 januari 2007, 19:20
ik lach me dood. 25.000 euro voor een half gare, totaal kapotte, lelijke shred gitaar.

robert-gitarist
29 januari 2007, 19:28
Tsja dat ie helemaal 1 op 1 gekopieerd is is natuurlijk wel leuk maar om daar nou 25.000 euro voor neer te tellen?
Over een paar jaartjes ziet ongetwijfeld me gitaar er ook zo afgeragt uit alleen kost het me 24.880 euro minder :D

fred dons
30 januari 2007, 08:59
@ Robert, deze is van Fender, het origineel was niet van Kramer maar van Boogie bodies, de nek en body zijn gekocht bij Wayne Charvel (van Charvel) die toen nog een winkeltje in replacement parts had
Later heeft Eddie een kramer nek op zijn boogie bodies body gezet maar het was dus oorspronkelijk geen kramer

Quadrifoglio
30 januari 2007, 16:41
Wat ik nog wel het ergste vind is dat ze zelfs de gaten in de body kopiëren. Lelijk en totaal niet functioneel. Ze hadden er toch best een afgewerkt model van kunnen maken

fred dons
30 januari 2007, 17:09
het afgewerkte model bestaat al dat is de EVH Charvel (en die was in 2 versies verkrijgbaar, zelf gestreept door EVH en het productie model)

renier
30 januari 2007, 18:02
Zeker veel geld maar hoe je het ook went of keert dit was gewoon één van de invloedrijkste gitaren van de vorige eeuw want dit was zo'n beetje de eerste superstrat.

nee, dit is een fotokopietje van een van de invloedrijkste gitaren van de vorige eeuw. DIT is gewoon een gitaar van 1000 euro met wat extra stickers en een pak roest erop.


gewoon een stunt van de fender customshop om mensen die de puberale adoratie fase nooit ontgroeit zijn geld uit de zak te kloppen.

a fool and his money...

vettavillenl
31 januari 2007, 20:34
In deze link nog wat close-up van de Frankenstein
http://www.instituteofnoise.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=25163

Orpheo
31 januari 2007, 20:51
nee, dit is een fotokopietje van een van de invloedrijkste gitaren van de vorige eeuw. DIT is gewoon een gitaar van 1000 euro met wat extra stickers en een pak roest erop.


gewoon een stunt van de fender customshop om mensen die de puberale adoratie fase nooit ontgroeit zijn geld uit de zak te kloppen.

a fool and his money...

wat maakt het uit kerel?? waar maak je je druk om? :)

renier
31 januari 2007, 21:07
wat maakt het uit kerel?? waar maak je je druk om? :)

het is een discussie forum. of is de regel hier dat je alleen een mening mag hebben als die overeenkomt met JOUW mening? natuurlijk maakt het geen fuck uit of iemand dit wel of niet koopt, maar het is wel erg kinderachtig om bovenstaande opmerkingen te plaatsen in een discussie die over het onderwerp gaat. als we ons allemaal nergens druk over zouden maken bestond dit forum niet eens.

we hebben het over de (on)zin van een gitaar die letterlijk 25 keer zo duur is als zijn specificaties zouden doen vermoeden, omdat het een natuurgetrouwe kopie is van de gitaar van een beroemd gitarist. mijn mening is dat dat geldklopperij is, en dat mensen die dat kopen een ziekelijke neiging tot aandbidding hebben.

ik snap eerlijk gezegd ook echt niet wat er cool aan is. door zo'n gitaar te kopen, lijk je juist in helemaal niets op je "idool". die kocht immers gewoon wat ouwe zooi bij elkaar en maakte daar zijn eigen ding van.

Orpheo
31 januari 2007, 21:42
het is een discussie forum. of is de regel hier dat je alleen een mening mag hebben als die overeenkomt met JOUW mening? natuurlijk maakt het geen fuck uit of iemand dit wel of niet koopt, maar het is wel erg kinderachtig om bovenstaande opmerkingen te plaatsen in een discussie die over het onderwerp gaat. als we ons allemaal nergens druk over zouden maken bestond dit forum niet eens.

we hebben het over de (on)zin van een gitaar die letterlijk 25 keer zo duur is als zijn specificaties zouden doen vermoeden, omdat het een natuurgetrouwe kopie is van de gitaar van een beroemd gitarist. mijn mening is dat dat geldklopperij is, en dat mensen die dat kopen een ziekelijke neiging tot aandbidding hebben.

ik snap eerlijk gezegd ook echt niet wat er cool aan is. door zo'n gitaar te kopen, lijk je juist in helemaal niets op je "idool". die kocht immers gewoon wat ouwe zooi bij elkaar en maakte daar zijn eigen ding van.
is waar. maar je discussieert in dit topic alsof je leven ervan afhangt. ik vind het ook raar dat mensen dit willen kopen, 25k euro voor een afgetrapte gitaar. maar ik SNAP wel dat er mensen zijn die zoiets willen. ik ken nog zoiets raars; iemand wilde 15k euro betalen voor n LP die n vriend van me had. omdat ace frehley erop gespeeld heeft live, in 1976. het bedrag dat die kerel noemde was veel te laag, maar meer had ie niet. maar ik snap wel dat ie t deed.

en het is pas geldklopperij als mensen bedrogen en misleid worden. je weet nu al direct t hoe en wat, je weet wat die gitaar kost, en waar ie vandaan komt. ik zie de misleiding er niet in.

Ic3gl0vE
31 januari 2007, 21:50
het gaat ook niet om de productiekosten, maar om het feit dat er zo weinig van zijn. Zeldzame gitaren worden dikwijls meer waard wanneer ze ouder worden, zie bijvoorbeeld de eerste serie PRS dragon. Zo'n gitaar is een investering, geen speel-instrument

Yamhammer_71
31 januari 2007, 22:12
Ja, ik kan het op zich wel begrijpen dat mensen zo´n gitaar zouden kopen, maar ik denk dat je dan wel behoorlijk fan moet zijn van Eddy van Halen en zijn sound. Of simpele vrouwen die in een Eddy van Halen dekbed slapen, met overal posters en hebbedingetjes...die zouden nog weleens zo´n gitaar kunnen aanschaffen, terwijl ze niet eens gitaar kunnen spelen :) puur decoratie dus.
Ik wist wel wat ik deed met 25.000 euro...ik denk een stuk of 5 nieuwe Les Pauls erbij :satisfie:

soundbound
31 januari 2007, 22:28
het is een discussie forum. of is de regel hier dat je alleen een mening mag hebben als die overeenkomt met JOUW mening? natuurlijk maakt het geen fuck uit of iemand dit wel of niet koopt, maar het is wel erg kinderachtig om bovenstaande opmerkingen te plaatsen in een discussie die over het onderwerp gaat. als we ons allemaal nergens druk over zouden maken bestond dit forum niet eens.

Snap ik niet goed: jij mag dus je mening geven en Orpheo mag daar niet op reageren met zijn mening. Lastig hoor, die forum discussies :???:

Orpheo
31 januari 2007, 22:48
Ja, ik kan het op zich wel begrijpen dat mensen zo´n gitaar zouden kopen, maar ik denk dat je dan wel behoorlijk fan moet zijn van Eddy van Halen en zijn sound. Of simpele vrouwen die in een Eddy van Halen dekbed slapen, met overal posters en hebbedingetjes...die zouden nog weleens zo´n gitaar kunnen aanschaffen, terwijl ze niet eens gitaar kunnen spelen :) puur decoratie dus.
Ik wist wel wat ik deed met 25.000 euro...ik denk een stuk of 5 nieuwe Les Pauls erbij :satisfie:

ik ben een eikel; ik heb 5 les pauls (waarvan er eentje in de maak is ) :chicken:

marc_o
1 februari 2007, 10:19
Ik vind het een berg geld, en ik ben nog wel een enorme fan, maarja, iedere gek z'n gebrek.

Wat ik wel een toffe stunt vond/vind is dat Van Halen ook gitaren verkocht (Charvel) waar hij eerst een optreden mee deed, tekende met datum en lokatie en dan voor rond de 10 of 15 duizend dollar wegdeed, ging naar één of ander goed doel en hij deed zelf de striping. Blijft een berg geld, maar is toch weer anders.

Yamhammer_71
1 februari 2007, 15:41
ik ben een eikel; ik heb 5 les pauls (waarvan er eentje in de maak is ) :chicken:

Haha. Relaxt :rockon:

renier
1 februari 2007, 19:51
is waar. maar je discussieert in dit topic alsof je leven ervan afhangt. ik vind het ook raar dat mensen dit willen kopen, 25k euro voor een afgetrapte gitaar. maar ik SNAP wel dat er mensen zijn die zoiets willen. ik ken nog zoiets raars; iemand wilde 15k euro betalen voor n LP die n vriend van me had. omdat ace frehley erop gespeeld heeft live, in 1976. het bedrag dat die kerel noemde was veel te laag, maar meer had ie niet. maar ik snap wel dat ie t deed.

en het is pas geldklopperij als mensen bedrogen en misleid worden. je weet nu al direct t hoe en wat, je weet wat die gitaar kost, en waar ie vandaan komt. ik zie de misleiding er niet in.

ach, een discussie is natuurlijk leuker wanneer er een beetje passie inzit. verder is het ook een kwestie van mooischrijverij natuurlijk. ik bedoel echt niet dat ik walg van mensen die dat kopen. Ik denk echter wel dat het iets over iemand zegt.

tja, en tuurlijk is het geen oplichting, dat hoor je me ook niet beweren. met geldklopperij bedoel ik dat dit een uitgekiend staaltje geld verdienen is: een product met een materiele waarde van 1000 euro verkopen voor 25000 euro is knap werk.

renier
1 februari 2007, 19:54
Snap ik niet goed: jij mag dus je mening geven en Orpheo mag daar niet op reageren met zijn mening. Lastig hoor, die forum discussies :???:

waar in mijn reactie lees jij dat orpheo geen mening mag hebben, of niet mag reageren?

soundbound
1 februari 2007, 20:35
het is een discussie forum. of is de regel hier dat je alleen een mening mag hebben als die overeenkomt met JOUW mening?

Volgens mij impliceert deze uitspraak dat je het niet waardeert dat jouw mening wordt gepareerd. Maar waarschijnlijk raken we verward in de symantiek van woorden en gaan we erg off topic. Ik ben vandaag uit pure nieuwsgierigheid even bij de American Guitar Shop binnen gelopen, maar kon de bewuste gitaar niet vinden. Wel een poster met mister van Halen en de aankondiging dat de gitaren in 'back order' zijn. Jammer dus, want ik ben ook wel benieuwd hoe men er in slaagt een onecht afgeleefde gitaar te verkopen voor zo'n enorm bedrag (handel is een merkwaardig verschijnsel). Overigens is het geen straf om even bij die shop binnen te lopen (behalve toe ik een redelijk jong manneke in het oefenhoek hoorde spelen en pijnlijk op mijn eigen tekortkomingen werd gewezen, maar dat terzijde).