PDA

View Full Version : Unicon jazzgitaar



tiopsa
27 januari 2007, 13:03
Hoi,

Ik kan een Unicon jazzgitaar kopen. Is dit merk nog een beetje van redelijke kwaliteit? Ik weet dat ik niet te veel mag verwachten, maar volgens mij is 25 euro relatief weinig geld voor een gitaar die er netjes uitziet en compleet is. Ik heb haar nog niet bespeeld, dus dat is nog maar afwachten. Is Unicon over het algemeen nog een beetje bespeelbaar, of alleen leuk als muurobject?

Groetjes, Tim

guitartub
27 januari 2007, 14:24
Het merk zegt mij helemaal niets, maar voor die €25,- zou ik hem niet laten liggen, zeker als hij zoals jij zegt er nog netjes uitziet. En wat die bespeelbaarheid betreft, dat moet je toch een beetje zelf bekijken. Wellicht valt daar nog wat aan te doen, of kun je hem zelf een beetje afstellen. En misschien is upgraden dan ook wel de moeite waard. Kortom: DOEN!

tiopsa
27 januari 2007, 15:32
Het is een gitaar van zo'n 40 jaar oud schat ik, maar wel compleet. Ook nog de originele lak etc. Ik maak gewoon een afspraak met de eigenaar en zie dan wel wat de toestand van het beestje is. Voor 25 euro kom ik er altijd wel weer af...

JulesKr
27 januari 2007, 16:13
Unicon kwam van Venlonia, uit Venlo. Hier (http://www.daisybelle.nl/nedgit.htm) is een artikel over nederlandse gitaren waar wat informatie instaat over Venlonia/Unicon. Ik heb zelf 2 Venlonia's. Het zijn echt budgetgitaren, maar 1 ervan vind ik wel leuk klinken.

chefdaniel
29 januari 2007, 16:12
mijn allereerste gitaar was een lichtblauwe unicon jazzgitaar. gekocht in ongeveer 1961 100% triplex voor 49.95, guldens natuurlijk. met 25 euro maakt de huidige eigenaar dus zelfs nog winst. het was een leuk ding om te zien maar het speelde niet echt geweldig en klonk als een kartonnen doos. later heb ik er nog een element opgezet en klonk het toch nog aardig. tja voor die 25 euro leuk om erbij te hebben maar verwacht er niets van.

TimmU
9 oktober 2007, 10:39
heb er gister eentje van het grof vuil af geplukt... :-)