PDA

View Full Version : welke



mmd
27 januari 2007, 12:04
hallo
kan iemand mijn vertellen wat een goede transistor versterker is voor thuis.
heb momenteel een 15 watt hiwatt oefen bakje maar wil iets met meer body en een grotere speaker.

Davidian
27 januari 2007, 12:08
Cube 60?

Wat speel je eigenlijk?

a darker shade of grey
27 januari 2007, 13:07
Marshall mg100dfx
of iets van randall
maar idd: wat speel je?

LCH
27 januari 2007, 15:17
En wat is je budget? Er zijn namelijk 100 000 000 versterkers met 'iets meer body en een grotere speaker' ;)

jplm
27 januari 2007, 21:06
hallo
kan iemand mijn vertellen wat een goede transistor versterker is voor thuis.
heb momenteel een 15 watt hiwatt oefen bakje maar wil iets met meer body en een grotere speaker.

Hallo.

Het toeval wil dat ik uitsluitend thuis speel, op m'n zolderkamertje. Zodoende kan ik je vertellen dat voor mij de Fender Princeton Chorus prima bevalt. Heeft twee 10 inch luidsprekers, is 2 x 25 watt, wat ruim voldoende is voor thuis, alle aansluitingen zitten aan de voorkant, en hij heeft een stereo chorus (vandaar waarschijnlijk de naam :satisfie:). Ik heb door de jaren heen nogal wat versterkers geprobeerd, en zelfs mijn eerste Princeton Chorus ooit eens weggedaan, maar ik ben voor dit doel nooit iets beters tegengekomen. Wat voor mij het grootste nadeel van alle andere versterkers was, is dat je ze net te hard moet zetten willen ze mooi klinken. Ik heb er nu bijvoorbeeld een Fender Blues Junior bij gekocht, en ook die begint pas te leven als ie voor mijn doel iets te hard staat, vind ik. Voor wat betreft de Princeton Chorus; ik heb er inmiddels twee, staan op elkaar, op die manier heb ik dus een beetje een 4 x 10 geluid, wat ik horizontaal per twee kan regelen, of kan instellen, bijvoorbeeld de onderste met reverb en chorus, de bovenste zonder reverb, enz. enz. Maar goed, ik draaf door. Trouwens, mocht je er een willen hebben, ze worden nieuw niet meer verkocht, tweedehands kom je ze nog wel tegen.

Groet, Jan.

mmd
28 januari 2007, 09:52
hallo
bedankt voor jullie reacties.
wat ik speel is bleus/rock/progressiv rock.
budget rond de 300 euro.

a darker shade of grey
28 januari 2007, 11:24
jah...marshall mg -serie :satisfie:

Squier4ever
28 januari 2007, 12:35
doe normaal!

laat plz de Mg staan!
zijn echt klotebakken, klinken niet lekker....

DonPingu
28 januari 2007, 16:14
Een Vox AD30VT of AD50VT... ik heb zelf de 50 en ben er heel tevreden over. Amp models klinken redelijk goed (beter dan de Line 6 models volgens mij) en je krijgt er veel verschillende geluiden uit. De ingebouwde effectjes (chorus/delay/reverb/compressor etc) zijn ook handig... Ik vind hem ideaal voor het geld (voor 100% scheurwerk zou ik misschien wel iets anders kiezen).

mmd
2 februari 2007, 09:34
hallo
bedankt voor de reactie,s.
heb de keuze vekleint naar een vox modeling versterker of een line6
wattage 30 watt word alleen maar thuis gebruikt.
dus welke zouden jullie nemen vox of line 6

DeiDRagonas
2 februari 2007, 10:04
Ik persoonlijk zou dan toch voor Line6 gaan, maar da's een kwestie van smaak. Anderen zouden juist weer voor Vox gaan. Ik vind de modeling van Line6 beter klinken. Maar ga ze eens naast elkaar zetten in een winkel en beslis zelf wat het beste bij je speelstijl past.