PDA

View Full Version : Muziek luisteren/ spelen?



Anavrin
15 november 2001, 02:30
Vraagje: naar welke muziek(stijl) luisteren jullie het liefst, en welke muziek(stijl) spelen jullie het liefst?
Het valt me bij mezelf namelijk op dat mijn all-time favorite om naar te luisteren Nirvana is (omdat ze voor elke bui wel iets hebben), en dat ik liever metal, 70erjaren-rock en bijvoorbeeld Rage Against The Machine speel (waarschijnlijk omdat ik van Nirvana niks meer kan leren).


Oh ja, laat dit ALSJEBLIEFT geen Nirvana= goed/ slecht discussie worden, dat weten we onderhand wel.

Neophyte
15 november 2001, 16:50
Nirvana is gewoon een... enz


Ik luister naar alle stijlen met gitaren erin ongeveer...Favoriete bands zijn Metallica, Muse, RATM, GNR, Golden Earring, The Byrds enz.

Ik speel dus ook graag Metal, Rock, Punk, Grunge, en classics. Vooral de 'Muse-stijl' vinnik leuk om te spelen. Alhoewel kick-ass metallica-solo's de top zijn (van moeilijkheid :smile: )

Ditmar
15 november 2001, 20:41
Ikke luister naar:

Nu-metal: KoRn, MachineHead etc
Hele harde metal: Meshuggah, Fear Factory, Strapping Young Lad, Cannibal Corpse, Slipknot etc
Alternatieve rock: Incubus, Garbage en nog veel meer
Progrock: Dream Theater, Liquid Tension Experiment, Platypus, Savatage
Jazz: Allan Holdsworth, Pat Metheny
Crossover: Incubus (alweer ??), Mr.Bungle, Faith No More
Ouwerwetse metal: Maiden, Megadeth, Sabbath

En dan ben ik waarschijnlijk nog een paar stijlen en een hele shitload artiesten vergeten.

Maar dit is waar ik op het moment het meest naar luister

Noctiis
15 november 2001, 20:49
ik luister naar blackmetal (obtained enslavement, dimmu borgir, diabolical masquerade, emperor), viking/folkmetal (falkenbach, thyrfing, finntroll) gothicmetal (therion, tristania, within temptation, mortiis (eerder darkwave) ), veel progmetal (opeth, katatonia), en punk (pennywise, less than jake, goldfinger)
Verder erg veel dub/electro en deephouse. En ook veel drum'nbass
Om te spelen vind ik metal en punk toch wel lekker.

Anavrin
15 november 2001, 23:37
Ik luister natuurlijk niet alleen naar Nirvana, maar heb ook van veel stijlen wel iets. Wat ik eigenlijk wil zeggen is: Wat luister je het liefst EN waar denk je dat je altijd wel fan van zult blijven?

taylor
16 november 2001, 01:14
ik luister uistluitend en alleen naar nirvana.

ekkerman
16 november 2001, 07:21
volgens mij is taylor nu een klein beetje ondeugend aan het liegen.....

Anavrin
16 november 2001, 11:42
Op 2001-11-16 06:21, schreef ekkerman:
volgens mij is taylor nu een klein beetje ondeugend aan het liegen.....

Dan weten we ook meteen wat zijn lievelingsband is....toch?
YEAH I'M A LIAR, I LIKE IT, IT FEELS GOOD...
(Rollins Band) :grin:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Anavrin op 2001-11-16 10:43 ]</font>

taylor
16 november 2001, 12:19
ach ja

ik denk dat het wel bekend is waar ik van hou dus

ik luister naar van alles en nog wat maar het meeste is rock en gitaarmuziek

maar bv bepaalde r&amp;b dingen vind ik ook wel leuk zoals kelly price enz(om naar te luisteren)

PeArLjAm
16 november 2001, 17:34
Blues gewoon als achtergrond muziekje.
Metal om te jumpen!! denk aan Slayer en niet slipknot want op de een of andere manier heb ik een hekel aan ze(sorry ditmar)
Hendrix &amp; Marley voor de stick!

Ennu PeArLjAm natuurlijk en andere grunge zooi zoals soundgarden.
Dat speel ik ook allemaal(of probeer het)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: PeArLjAm op 2001-11-16 16:35 ]</font>

gangsta
16 november 2001, 20:16
blues (srv, jimi, clapton) (is dit blues?) zijn mijn favorieten en zullen dat blijven denk ik. :grin:

Outshine
16 november 2001, 20:19
MetallicA, silverchair, creed, Lenny Kravitz, Therapy?, 3 doors down, anouk, Celestial Season.... gewoon waar ik zin in heb. Als t moet ook Nirvana

Ditmar
16 november 2001, 21:54
Hmm... ik heb maar een cd van Slayer (decade of agression, de live dubbel) en ik krijg nooit zin om rond te jumpen, maar het is wel tyfushard.

Maar zoals ik al schreef, ik ben aardig wat bands en stijlen vergeten....

gangsta
16 november 2001, 22:01
Op 2001-11-16 19:16, schreef gangsta:
blues (srv, jimi, clapton) (is dit blues?) zijn mijn favorieten en zullen dat blijven denk ik. :grin:

owja, ik heb een *****hekel aan metal, maar ja, smaken veschillen en das maar goed ook.

ps niet bedoeld om mensen te focken.

Ic3gl0vE
16 november 2001, 23:51
ik luister alle hard rock en metal vanaf de jaren 70 (AC/DC) tot nu (StaticX, Disturbed, Soulfly) maar Jimi Hendrix vind ik ook zeker geen slechte muziek en Nirvana vind ik ook wel kewl en Rage Against the Machine ook.
Alleen Slipknot vind ik wel bagger.. niet veel van gehoord maar wat ik er van gehoord heb was diep triest



----====~~~~ĦĦĦĦĦĦRock on!!!!!~~~~===---

omiros
17 november 2001, 14:59
ik luister vooral southern rock en blues o.a. s.r.v rory gallagher muddy waters lynyrd skynyrd kansas boston frank marino bruce cockburn imi hendrix john hiatt jeff healey neil young maar ook we hardrock zoals deep purple rainbow ac/dc black sabbath whitesnake steve vai joe satriani van halen en vele anderen :wink:

Moonchild
20 november 2001, 18:56
net zo'n tell sell reclame :cool:

PeArLjAm
20 november 2001, 19:07
Koop nu de tell sell verzamel cd, met alle bovenstaande hits en nog vele andere!! Nu met gratis opberghoes.

ekkerman
20 november 2001, 19:13
david bowie, police , queen , david lee roth , van halen fisher z, beatles , stones , george benson, dire straits , doors,muse , black crowes,galagher , u2, eagles, prince , ricky lee jones ,joni mitchell,joe en z'n gekke broertje micheal jackson,santana,supertramp , toto,pink floyd,radiohead,edie brickell,kate bush,alquin , golden earing , donald/steeley dan/fagen , hendrix ,bob marley etc etc

Ditmar
20 november 2001, 20:25
en dan nu een andere vraag:

Van welke cd's zouden we niet verwachten dat ze in jouw collectie te vinden zijn ??

Voor mij:
Oasis - The Masterplan
Pat Metheny - Imaginary Day
Primus - Sailing the seas of cheese
alles van Metallica
Mr Bungle - California
Underworld - Beaucoup Fish


en natuurlijk


DE SMURFENHOUSE

PeArLjAm
20 november 2001, 21:29
House de sint!!! (jah die is wel oud)

- Slayer
- Limp bizkuitje (de oudste, gekopieerd welliswaar
- Gorillaz
- Een paar vage(maar coole) jazz/blues cd's

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: PeArLjAm op 2001-11-20 20:33 ]</font>

Noctiis
21 november 2001, 18:48
Verassend voor mij: Placebo, Dandy Warhols, Underworld, St.Germain, Aphex Twin

Ibanez2001
6 maart 2002, 23:14
Vreemdste cd van mij is denk ik Indiase meditatie-shit, 10 jaar geleden gekregen van een wat vreemde tante ofzo...

Stevie_V
6 maart 2002, 23:55
ik luister zelf
metal:
opeth,my dying bride, moonspell,mortician, winter, enz enz

electro:coil, nurse with wound,aphex twin,Throbbing gristle, matmos,Cyclobe
enz enz enz

noise: whitehouse,deutsch nepal

en alternatieve muziek waar ik niet precies weet waar het onder valt

current 93,death in june,

maar kom niet met top 40 of trance rmb en standaard pop muziek vin ik toch niets

Supermarco
7 maart 2002, 03:50
Allman Brothers, Creedence Clearwater Revival, Jimi Hendrix, Tony Joe White, George Benson, Johhny Winter, Rolling Stones, Muddy Waters, Eric Clapton, Steve Vai, Joe Satriani enz.
En uiteraard naar al die nederlands bluesbands, en naar mezelf natuurlijk (i'm playing the blues).
Marc.

Gothicmetalguy
7 maart 2002, 10:13
Moonspell, Hinge, Flaconer, Slipknot , Tristania, Cradle of Filth, My dying bride, Theatre of Tragedy, In Flames, Testament, The 69 eyes, Soulfly, Sonata Antartica, Paradise Lost, Quicksand, Pink Floyd, Nightwish, Rammstein, Iced Earth, Defenestration, Godsmack en nog veel veel meer.

Kitaarhiero
7 maart 2002, 14:50
luisteren en spelen: Nirvana, Rancid, The Clash, Sex Pistols, Green Day, Blink 182, Sum 41, the Hives, the ramones, the only ones, the Pixies, black sabbath, rammstein, chuck Berry, jimmi hendrix, lenny Kravitz, Bob Marley, Jeroen van merwijk, dick dale, the Surfaris, Buddy Holly, weezer, wheatus, Blown fuse (maar da's m'n eigen bandje :razz:), Muse, Lou Reed, Herman Brood, Elvis Presley, the Police.

verder luister ik nog Manu Chao...
en speel ik nog wat top-40 shit met de schoolband.

dirkw83
7 maart 2002, 15:53
Ik luister naar van alles. Crash Test dummies, radiohead, nirvana. Soms krijg ik ineens een ingeving en koop in een cd van bijvoorbeeld the Verve maar da's maar zeldzaam. REM is leuk, Seal had een paar leuke liedjes, Crowded House, Toto, Ilse de Lange vooruit dan maar (speciaal voor Suzanne) :smile: ... et cetera.

dirkw83
7 maart 2002, 15:55
oh ja, excuses. Van deze bands speel ik vooral de nummers waarin de gitaar goed hoorbaar is - akoestisch wel te verstaan. Silverchair trouwens ook nog.

Dila
7 maart 2002, 16:26
ik luister en speel:
nirvana (dat is nieuws...) silverchair, muse, nofx, blink, placebo, soundgarden, lagwagon, guano apes, green day, puddle of mudd, sum 41, lenny kravitz, system of a down, linkin park... en vast nog wel wat wat ik vergeten ben

sash
13 maart 2002, 17:13
Ik speel en luister voornamelijk blues, meestal SRV, Hendrix, Clapton, Gary Moore en BB King.

denniseindhoven
13 maart 2002, 23:25
Ik luister naar bands als Toto, Journey, Kiss, REO Speedwagon, Boston, Whitesnake, Slaughter, Bon Jovi, Europe :wink:, White Lion en ook nog heel veel meer...allemaal melodieuze rock/AOR. Ff kijken, welke CD's passen eigenlijk niet in mijn collectie? ehm...

Past our means - Ignite (maar dat vind ik wel gaaf)
Faith - George Michael (heeft ook wel weer wat)
Oh ja en ik heb alle CD's van Iron Maiden, behalve dan die waar Blaze Bayley op zingt. Iron Maiden is ook niet echt AOR.

JV
13 maart 2002, 23:40
Op 2002-03-13 22:25, schreef denniseindhoven:
REO Speedwagon,

de vriend van de moeder van me vriendin (ff nadenken he :razz:) is de oude leadgitarist van die band

http://www.speedwagon.com/band/gary.html

deze gast dus

hmz, link doet het niet. dan moet je ff naar band>former members en dan gary rithrath

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: JV op 2002-03-13 22:41 ]</font>

denniseindhoven
15 maart 2002, 16:16
Hé, dat is cool man :smile:. Ik vind Gary Richrath echt helemaal geweldig. Ik vond het ook jammer dat-ie vervangen werd door Dave Amato (die is ook niet slecht natuurlijk). Ik heb thuis een stuk of twaalf CD's van REO Speedwagon liggen, ik ben er helemaal idolaat van. Had Gary Richrath trouwens niet een soloplaat uitgebracht (Only the strong survive of zo)?

JV
15 maart 2002, 16:30
hij heeft inderdaad een soloalbum. hij heeft ook nog enkele andere bands gespeeld onder andere artiestennamen (gary rithrath is ook een artiestennaam. zijn echte naam is josh)

Liam Gallagher
10 april 2002, 21:16
Het liefst luister ik:

Tegenwoordige shit:

Oasis
Lenny Kravitz
Black Crowes
Radiohead

Oude shit:

Beatles
Stones
Pink Floyd
The Who
Oude David Bowie
Led Zeppelin

Ik luister meer, maar deze het allermeest

Kitaarhiero
10 april 2002, 21:50
hmm... alsof je tegenwoordige shit zo tegenwoordig is :wink: die passen best bij het andere rijtje... ok.. radiohead valt er dan nog buiten :grin:

episua
16 april 2002, 22:44
Op 2002-04-10 20:50, schreef Kitaarhiero:
hmm... alsof je tegenwoordige shit zo tegenwoordig is &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_wink.gif"> die passen best bij het andere rijtje... ok.. radiohead valt er dan nog buiten &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">

uhmmm Oasis is er nog steeds, alleen krijgen in Engeland meer waardering dan door die stomme nu-metal lui hier.

MetalliCat
6 mei 2002, 18:06
K vin van alle stijlen wel wat leuk (meestal), bands die k vaak luister; Metallica, Nirvana (lang niet alles mwja) Radiohead, RATM, The Offspring, eeh...Pantera, Papa Roach, en nog wat andere sooi maar daar kan k nu ff nie opkomen....:smile:
Niet: Slipknot, korn, cof enso, en ook geen r&amp;b, top 40 crap, hip hop etc

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: MetalliCat op 2002-05-06 17:08 ]</font>

Ic3gl0vE
11 mei 2002, 00:39
die je NIET zou verwachten in mijn collectie...
ultimate trance nog iets

maar die heb ik ook gedownload voor een vriend :razz:

En als je me zou zien zou je waarschijnlijk helemaal niet verwachten dat ik naar alle soorten metal zou luisteren

Kitaarhiero
11 mei 2002, 11:59
Op 2002-04-16 21:44, schreef episua:


Op 2002-04-10 20:50, schreef Kitaarhiero:
hmm... alsof je tegenwoordige shit zo tegenwoordig is &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_wink.gif"> die passen best bij het andere rijtje... ok.. radiohead valt er dan nog buiten &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_biggrin.gif">

uhmmm Oasis is er nog steeds, alleen krijgen in Engeland meer waardering dan door die stomme nu-metal lui hier.

Ik bedoelde niet dat oasis er niet meer is... maar dat hun muziek niet bijster vernieuwend is, snap je wel :wink:... tis allemaal retro.