PDA

View Full Version : Dimebag, hoe denken jullie nou over zijn spel?



Tho
26 januari 2007, 20:41
Dimebag. Zegt genoeg.

Ik vind zijn spel geweldig. Super strak, vette tone, en zijn solo's zijn gewoon gestoord.

Wat vinden jullie van deze in 2004 overleden legende? En dan wil ik het hebben over zijn creativiteit, gebruik van effecten, tone en zelfs zijn uitstraling.
Ik wil geen dingen horen als "Metal is kut" of "Dimebag was een lul want hij speelde niet op een strat". Dus graag de liefhebbers, fans en mensen met een toevoeging van waarde! :)

plingploing
27 januari 2007, 00:01
Verder geen mening maar in een ding zal ik je vast steunen:
"...was een lul want hij speelde niet op een strat"... Dat pleit eerder vóór hem...

Madcow
27 januari 2007, 00:37
Ach Dimebag darrell. een geweldige muzikant, hij was wel geen steve vai Maar zijn riff's en solo's zijn gewoon prachtig. Ik vind de tone van de solo van Walk erg goed. Crushy ofzo :) En hij is mijn 'gitaargod' hij was erg goed en zal altijd in de harten blijven van de echte Metalfans.
RIP Darrell Abbott 1966-2004

Lennert
27 januari 2007, 15:14
Poeh! Dime maakte echt de beste riffs! En het grappige is dat je ze gewoon haast niet kan laten klinken als hij dat deed, ook al zijn de riffs opzich best simpel. Neem bijv. 5 mintues alone, echt n simpele riff, maar moelijk om het met die agressiviteit van hem te spelen.

Tjah en dan z'n solo's... :satisfie: die spreken voor zichzelf lijkt me! waanzinnig gewoon.. Geen gedoe met sweeps en shit, gewoon snelheid en waanzinnige whammy madness!

Echt een shame dat hij er niet meer is, maar idd de ware metal liefhebbers vergeten hem nooit!

Nu ga ik ff the art of shredding opzetten! ;) Naar mijn mening de beste riff ooit!

Luke-wannabe
29 januari 2007, 14:43
Dimebag is goed!
Heb pas pantera ontdekt. Vind het helemaal gaaf. Rauwe tone. Heel cool!
Ben totaal geen metalhead, maar Pantera :rockon:

Tho
29 januari 2007, 17:35
Het was inderdaad die agressie waarmee hij speelde! En toch hield hij hij het altijd strak.

Ik vind de mainriff van Becoming echt geflipt. Weet iemand hoe hij zijn gitaar zo laat krijsen? Kreeg het niet gedaan met gewone sqeals...

Luke-wannabe
30 januari 2007, 08:14
Whammy pedaal :) Zie ook Tom Morello

Tho
1 februari 2007, 15:05
Aah, dankje Luke. Erg bekend met effecten e.d. ben ik niet ;)

Ik heb een beetje het idee dat men Dime vergeten is, of gewoonweg niet kunnen waarderen. Weinig reacties :(

Micro-e
1 februari 2007, 18:46
Aah, dankje Luke. Erg bekend met effecten e.d. ben ik niet ;)

Ik heb een beetje het idee dat men Dime vergeten is, of gewoonweg niet kunnen waarderen. Weinig reacties :(


Hij is echt niet vergeten hoor.
Als je ziet hoeveel sig gitaren hij heeft en hoeveel fans je op internet ziet.
(oke hier loopt het nog niet storm)

kiem
1 februari 2007, 18:51
kweetnog dat ik altijd op de snes speelde met pantera - far beyond driven aan in de cd speler :D... aah memories

new deep
1 februari 2007, 19:09
Aardig invloedrijk in het metal genre, luister maar eens naar bands als Lamb of God en God Forbid.

Gitaro
1 februari 2007, 22:32
Hij boeit me niet echt, ik heb Pantera ook nooit leuk gevonden. Spelen kon ie zeker, maargoed, het deed me niks, dus tja. Ik vind dat ie wel een beetje uitgebuit en gehyped wordt, zie bijvoorbeeld die Dean gitaren (en dan de Feedback; "pay tribute!" :roll:). Oja, en dan die dunlop Crybaby from hell... maar ik moet schuld bekennen, die heb ik zelf :D.

Hier kan die gozer zelf echter niks aan doen, laten we dat vooral niet vergeten.

Fender75
1 februari 2007, 22:44
Geweldige gitarist als het op riffs en solos in metal aankwam! Een van de beste!

almarvk
2 februari 2007, 16:29
Jammer dat zijn familie nu veel geld aan 'm willen verdienen...

Z'n tone vind ik trouwens echt niet geweldig. Die mid-scoop (toch?) vind ik zelf nix. Z'n spel daarentegen is natuurlijk wel geweldig te noemen

Tho
2 februari 2007, 17:16
Jammer dat zijn familie nu veel geld aan 'm willen verdienen...

Z'n tone vind ik trouwens echt niet geweldig. Die mid-scoop (toch?) vind ik zelf nix. Z'n spel daarentegen is natuurlijk wel geweldig te noemen

Het is inderdaad je reinste lijkenpikkerij. Wat Dean doet vind ik eigenlijk schandalig, maarja, je runt een bedrijf of niet.

Zijn tone vind ik juist vet, elke mute klinkt als een explosie 8-)

Harry
2 februari 2007, 22:03
wanneer ga je die topictitel eindelijk eens aanpassen?

Tho
3 februari 2007, 13:37
wanneer ga je die topictitel eindelijk eens aanpassen?

hahahaha, een lelijke typefout! Ik had het niet eens gezien :satisfie:

robert-gitarist
5 februari 2007, 15:30
Ah hier nog een erg groot Dimebag fan :)
Ik kon het nieuws eerst echt niet geloven dat het gebeurd was.Helaas las ik toen die dag op internet dat het toch echt zo was.Damn.
Het geluid van Dime is gewoon uniek.Neem het nummer Walk van ze,super simpel nummer om te spelen(lekker stamp nummer :D ) maar die tone van hem,die krijg je gewoon niet te pakken.Met Randall versterkers kom je er in de buurd maar op een of andere manier heeft hij een heerlijk bite erin zitten die je niet zomaar krijgt.Heel erg straks geluid.Die live cd(101 proof) is ook geniaal.

Wat ik wel jammer vind is dat je nu dood word gegooid met die Dean-Dime troep.Leuke gitaartjes,daar niet van maar mén 3 hooguit 4 verschillende modellen zijn mooi maar er zijn er zo veel nu.Dat vind ik minder.Blijkbaar is de markt er na geintreseert.Zelf persoonlijk vind ik de Washburns waar Dime op speelde veel mooier.Die 555 serie :rockon: Nou ben ik niet geheel ontschuldig want heb zelf ook wat sig. zooi van Dime(de MXR Distortion en de Dime wah).

Tho: zoals gezegt is,Dime gebruikte behoorlijk veel die Digitech Whammy.Sterker nog,hij had op podium zelfs twee van die dingen naast mekaar liggen.Check de whammy eens uit,geweldige pedalen.In het begin kom je er niet uit en snap je geen hol van het ding maar naar mate...Ik heb best spijt dat mijne weg heb gedaan ;)

THW
5 februari 2007, 16:40
Ik ben in tegenstelling tot heel veel andere mensen Dimebag niet zo veel heel bijzonder.

Wat ik wel heel erg aan hem bewonderde was de onmisbare overtuigingskracht die hij in zijn spel bracht.

Braindead
6 februari 2007, 17:29
Een week of 2 terug was er Pantera bij "behind the music". Dat was wel vet. NIet alleen wat die DIme weg kon zuipen, en dan nog goed gitaar kon spelen? maar daarnaast ook over Phil die aan de heroine was en een o.d. voor zijn rekening nam die hij bijna niet meer kon navertellen.

TJa, Ik vond PAntera vanaf het begin al een onwijs vette band, maar wat een zuipzooi eromheen.....

Ik dwaal een beetje af, maar als ik een paar pilsjes opheb dan speel ik niet meer zo strak als nuchter... MAar dime die speelde volgens mij nooit nuchter. Misschien verklaard dat zijn vette inspiratie?

De Beer
21 februari 2007, 23:45
De waardering die zijn colegae hem (altijd al trouwens) geven zegt genoeg over zijn persoonlijkheid.

Ik heb maar 1 ding te zeggen!

!!!!!!!!!FUCKING HOSTILE!!!!!!!!!

Rauw, onvervalst, nasty. No bull-shit stijl van spelen.

olaf reijnders
22 februari 2007, 03:17
Dimebag rules! Hij was een der beste, zeker in de metal. Vooral die feel dat hij in de solo's legde en vette riffs die hij neer kon leggen. We zullen hem missen.

Elixir
22 februari 2007, 10:54
Geweldige gitarist. Uitgerekend op mn verjaardag is hij neergeschoten, dat was wel balen toen. Die sound is inderdaad heerlijk. Als ik die outro van Floods hoor krijg ik iedere keer kippenvel, hetzelfde geld voor de 2e solo van The sleep

Kris Haex
22 februari 2007, 12:21
Dimebag was GEWELDIG!

Smits
2 maart 2007, 22:01
Die man speelde de sterren van de hemel, zowel solo als begeleiding.
En het mooie aan zn werk is dat hij zich vaak door eenvoud en catchiness uitdrukt ipv alleen maar ego trippen.

Ik iig kan geen genoeg van zn werk krijgen, zowel Pantera, Glam-pantera, Damageplan, en Rebel meets Rebel. Geniale riffs en jankende solo's: door en door Metal :speed: .

Hij speelde de sterren van de hemel, en nu speelt hij met de sterren in de hemel

Niets dan lof

Noid
2 maart 2007, 23:27
Ergens midden jaren 90 werd Steve Vai eens gevraagd welke gitaristen hij nou eigenlijk zelf goed vond. Hij noemde er niet veel, maar Darrel Dimebag was er 1 van. Tot verbazing van de journalist die namen van onbekende vage weirde jazz/fussionachtige gitaristen verwachte. En dus niet de naam van zo'n powermetal gitarist. Steve kon hem echter haarfijn uitleggen dat hij Darrel erg bewonderde in zijn stijl strak, expressief, goede techniek met functioneel gebruik er van etc. Vai was daar zwaar van onder de indruk en enthousiast over. Hij kon het ook heel goed analyseren: hij gaf aan dat het niet alleen gaat om techniek om dingen te kunnen spelen, maar nog veel meer om de keuzes wat je wel speelt en niet speelt en hoe je het speelt. Daarin onderscheiden de echten zich vond Vai. Hij vond Darrel daarin een enorm talent hebben. Ik was het daarin (natuurlijk) helemaal eens met Vai en sinds dat moment is mijn beeld van Vai (ik vond hem glad/marketing-achtig) flink veranderd.

Paultje-k
3 maart 2007, 13:48
8 december 2004 was een van de kutste dagen van mn leven... nuff said..

R.I.P. Dimebag!!

YannickH
9 juli 2007, 16:21
dimebag verdient gwn een stambeeld! of heeft hij er al1? in ieder geval hij moet er1hebbe! rip dimebag

Undertaker-120306
11 juli 2007, 22:06
Dime in 2 woorden GEWELDIGE GITARIST.

Wickerman
12 juli 2007, 10:21
Geweldige gitarist. Uitgerekend op mn verjaardag is hij neergeschoten, dat was wel balen toen. Die sound is inderdaad heerlijk. Als ik die outro van Floods hoor krijg ik iedere keer kippenvel, hetzelfde geld voor de 2e solo van The sleep

Ach was, de schutter is toen ie probeerde te vluchten toch lekker in z'n gezicht geschoten met een shotgun.

Ze hadden die gast na het voorval in het publiek moeten gooien -.-

jorrit
12 juli 2007, 12:59
Whammy pedaal :) Zie ook Tom Morello

was geen whammy, was een soort harmonic en een hele hoop floyd werk.
staat ergens wel een linkje op youtube waar ie het uitlegt..

Luke-wannabe
12 juli 2007, 16:32
Ooh zeker dat ie wel een whammy pedaal gebruikt!
Ik zal even linkje zoeken.

Edit:
Het intro en 2de stuk van elk couplet: http://www.youtube.com/watch?v=sSh_oEHXjs0

jorrit
13 juli 2007, 09:51
http://www.youtube.com/watch?v=6TpYcA9bSaU&mode=related&search=

ik doelde meer op deze pinches...

Luke-wannabe
16 juli 2007, 01:26
Ja jij zei dat ie geen whammy gebruikt. En hij gebruikt wel degelijk een whammy. Dat ie dat nou in dat filmpje niet doet, OK..

Trocar
16 juli 2007, 16:25
Ja jij zei dat ie geen whammy gebruikt. En hij gebruikt wel degelijk een whammy. Dat ie dat nou in dat filmpje niet doet, OK..

+1, het ging om dat specifieke geluid in "Becoming". Dát is met een whammy (+ 2 octaven) gedaan.

(Ok, ik weet dat Wikipedia nooit een goede bronvermelding zal zijn, maar toch:
"Becoming" is a song by the heavy metal group Pantera from the album Far Beyond Driven. The song features a unique guitar riff by Dimebag Darrell which involves a DigiTech Whammy pedal.)

Luke-wannabe
16 juli 2007, 17:31
Thnx for the support :D

Reel Big Fish
16 juli 2007, 17:33
Ik blijf erbij dat het beste nummer Cowboys From Hell is, die solo is meesterlijk en dan die riffage, damn! :rockon:

jorrit
17 juli 2007, 09:33
Ja jij zei dat ie geen whammy gebruikt. En hij gebruikt wel degelijk een whammy. Dat ie dat nou in dat filmpje niet doet, OK..

je hebt gelijk, had de post te snel gelezen, dacht dat t over zn pinches ging, had ff dat nummer gemist.. :D

Luke-wannabe
17 juli 2007, 13:59
We maken allemaal wel eens fouten :D
Het blijft een goeie gitarist..!

iwamoto
17 juli 2007, 22:55
ik vond eigenlijk alleen cowboys from hell een vet album, raar maar waar, vulgar display of power vind ik echt heel kut vergelekn met CfH, maare, ik vind dimebag een erg coole gitarist, ook dat verhaal dat ie zn dean had weggedaan en later met die lightning terugkreeg, erg cool, jammer dat ie dood is, hij was juist weer aan het comeback'en

henkr
18 juli 2007, 14:03
Ah hier nog een erg groot Dimebag fan :)
Ik kon het nieuws eerst echt niet geloven dat het gebeurd was.Helaas las ik toen die dag op internet dat het toch echt zo was.Damn.

Ik kan me nog herinneren dat een of andere asbak die erbij was geweest in Ohio
het ziekelijke idee had om zijn kaartje (met bloedspetters!) via eBay te verkopen.

glowshadow
18 juli 2007, 14:23
ik ga eens ff wat liedjes van pantera downloaden :???:

Reel Big Fish
19 juli 2007, 00:39
ik vond eigenlijk alleen cowboys from hell een vet album, raar maar waar, vulgar display of power vind ik echt heel kut vergelekn met CfH, maare, ik vind dimebag een erg coole gitarist, ook dat verhaal dat ie zn dean had weggedaan en later met die lightning terugkreeg, erg cool, jammer dat ie dood is, hij was juist weer aan het comeback'en
Helemaal mee eens!

gerrekat
19 juli 2007, 09:52
Ik snap die broodje aap verhalen over de Dime signature gitaren niet. Dime heeft zelf voor zijn door een hele lijn Dime gitaren getekend/ontworpen en het was zijn wens dat die er ook allemaal zouden komen, en ze zijn nog lang niet allemaal gemaakt. De originele tekeningen van Dime zijn op het internet in omloop.

Ik heb ze ooit live gezien in de vereeniging in Nijmegen in 1994 ofzo, ik moet zeggen adt ik destijds "VDOP" wel gekocht heb toen ie uitkwam, maarde band was destijds verrevan mijn favoriete band, vond het altijd te kaal klinken. Ik ben ze pas echt gaan waarderen zo in 2001. Hij was zeker uniek en had een heel apart geluid/manier van spelen. Helaas hebben ze hun eerste twee platen nooit meer helemaal kunnen evenaren en verviel vooral Phil Anselmo vaak in ongebreideld geschreeuw en de muziek ontoegankelijke herrie aanvallen. reinventing the steel was naar mijn mening zekerw eer een stap in de goede richting waar helaas nooit een vervolg op is gekomen.

M Kactus
19 juli 2007, 10:01
reinventing the steel was naar mijn mening zekerw eer een stap in de goede richting waar helaas nooit een vervolg op is gekomen.
Klopt helemaal, maar je mag toch Rebel Meets Rebel niet vergeten. Voor mij is dat een verderzetting van het genie. Als je RMR met Pantera vergelijkt, zie je wat de broertjes Abbott betekenden in de sound van Pantera. RMR staat natuurlijk niet op het niveau van de beste Pantera, maar laat wel weer een glimp van zijn kunnen zien, vind ik.

gerrekat
19 juli 2007, 10:05
Klopt helemaal, maar je mag toch Rebel Meets Rebel niet vergeten. Voor mij is dat een verderzetting van het genie. Als je RMR met Pantera vergelijkt, zie je wat de broertjes Abbott betekenden in de sound van Pantera. RMR staat natuurlijk niet op het niveau van de beste Pantera, maar laat wel weer een glimp van zijn kunnen zien, vind ik.

Ik heb die CD ook, maar kan nu niet zeggen dat ik het zo'n geniale CD vind, meer een leuke party CD. Tuurlijk is ook hier het unieke spel van Dimebag wel iets dat de CD nog iets boven de middelmaat uittilt. Ik vond de Damage Plan CD overigens echt bagger.

M Kactus
19 juli 2007, 10:09
Ik heb die CD ook, maar kan nu niet zeggen dat ik het zo'n geniale CD vind, meer een leuke party CD. Tuurlijk is ook hier het unieke spel van Dimebag wel iets dat de CD nog iets boven de middelmaat uittilt. Ik vond de Damage Plan CD overigens echt bagger.

Over Damage Plan ben ik het helemaal met je eens, maar ik vind het prachtig hoe die countryvocals samengaan met het gitaarspel van Dimebag. Echt een interessant project, is het woord. Maar eerder iets wat nog beter had kunnen worden...

Luke-wannabe
28 juli 2007, 19:58
Wat vinden jullie eigenlijk van 'The Great Southern Trendkill'?
Ik heb hem pas gekocht, en ik vind het een super plaat!
Kneiterhard met als hoogtepunt voor mijzelf Dimebag die op 2 nummers z'n gitaar in G (Live in F#) heeft staan wat echt een ziekelijk harde riff oplevert.

Madcow
7 december 2007, 22:53
Zo het is nu bijna 8 december, 3 jaar geleden dat Dimebag Darrel Abbott werd neergeschoten. Dus daarom deze bump:

Rest In Peace brother Dime. 1966-2004
http://www.guitar-stuff.net/images/dimebag-darrell-rip.png

Thunders1988
9 december 2007, 11:19
whooo....

STRENGHT BEYOND DRIVEN!!!

Dime was rauw. echt goed. niemand zal hem evenaren... Vai mag de techniek en de snelheid hebben, maar hij zal het nooit zo geloofwaardig overbrengen als Dime.

I have spoken.

Kakihara
11 december 2007, 20:26
Heeft hij geen les gehad van Randy Rhoads ?
Zijn solo in Cemetary Gates doet me erg aan RR denken

The Lo Lands
11 december 2007, 20:54
Vai mag de techniek en de snelheid hebben, maar hij zal het nooit zo geloofwaardig overbrengen als Dime.Vai heeft jaren terug rond het album VDOP van Pantera eens in een interview zich uitgesproken over Dime, waarin hij met heel veel respect en waardering over Dime zijn sound en techniek sprak. Dime was absoluut voor Vai één van zijn favoriete hedendaagse gitaristen! Zelf heb ik de eerste drie CD's van Pantera welke zo nu en dan nog wel eens in m'n CD speler belanden voor de good old days : )

CrudeSapphire
12 december 2007, 13:31
Hij was inderdaad erg goed, en ik ben er zeker van moest ie wat langer geleefd hebben dat ie mooie dingen in elkaar had gestoke :)

Malle Eppie
12 december 2007, 16:52
Dime was er vooral erg goed om van een simpele riff een geweldig nummer te schrijven.

Walk en Pride (Damage Plan) zijn hier geweldige voorbeelden van.

Daarnaast ook nog eens een inmense uitstraling van het type Max Cavalera.

Helter Skelter
12 december 2007, 20:44
is het alweer 3 jaar geleden dat Dime werd vermoord?? Damn, time flies! Is er trouwens ooit iets bekend geworden over het motief van de dader?

OT: ik vind Dime echt goed: strak, aggressief en zonder poespas, jammer dat hij niet meer onder ons is

Madcow
12 december 2007, 21:55
motief was volgens mij dit:
Die moordennaar vond dat het dimebag's schuld was waarom pantera uit elkaar ging

Harry
13 december 2007, 10:00
ik vind dat die kale plofkop (heee Tho, hoe is het gozer!!!?) nog steeds de topictitel moet aanpassen.

Tho
13 december 2007, 16:27
motief was volgens mij dit:
Die moordennaar vond dat het dimebag's schuld was waarom pantera uit elkaar ging

Yep dat was inderdaad het motief. Een ex marinier was hij. Net na dat hij de schoten lostte werd hij door een aanwezige politie agent met een shotgun (ja ik ken de details :D) in zijn gezicht geschoten.

Ook de andere Gitarist van Damageplan kwam overigens om het leven door de kogelregen


HOOOOOI HARRY JA LEKKER MET JOU DAN! :D

De topictitel kan ik niet aanpassen, als een mod dat wil doen? ;)

Wickerman
13 december 2007, 18:43
Yep dat was inderdaad het motief. Een ex marinier was hij. Net na dat hij de schoten lostte werd hij door een aanwezige politie agent met een shotgun (ja ik ken de details :D) in zijn gezicht geschoten

Pssst.... post nummer 30 ;p :sssh:

pietjeekes
13 december 2007, 20:19
dimebag R.I.P

darn wat kon hij scheuren over zijn dean.
beste riffs ooit maar wel simpel.

kwou da hij ni neergeschoten was door nen stomme "fan" die het ni kon verkroppen over damage plan en pantera

wa ne klootzak

The Mess
13 december 2007, 22:13
Pssst.... post nummer 30 ;p :sssh:

Al is dat best algemeen bekend hoor :satisfie:
Wel eens MTV's - Pantera Behind The Music gezien?
Gave documentaire!

TimmU
20 december 2007, 02:30
Ik heb ze leren kennen door vulgar display of power, een plaat die nog erg vaak op de fiets aangaat. Zo kom je tenminste wél op tijd!:)

Dimebag was best een goede gitarist. Ik hou er niet van om iemand gigantisch de hemel in te prijzen.Maar spelen kon hij zeker!

Ace 1.15.19
7 januari 2008, 16:55
Yep dat was inderdaad het motief. Een ex marinier was hij. Net na dat hij de schoten lostte werd hij door een aanwezige politie agent met een shotgun (ja ik ken de details :D) in zijn gezicht geschoten.

Op Wikipedia staat vermeld dat deze theorie is uitgesloten:

Op 8 december 2004 werd Dimebag Darrell op 38-jarige leeftijd vermoord tijdens een Damageplan-concert. Eén theorie over de mogelijke oorzaak is dat de dader, Nathan Gale, Darrell verantwoordelijk zou hebben gehouden voor het uiteengaan van de band Pantera alhoewel dit door onderzoek van de hand is gewezen.

Gale was trouwens ook mentaal 'ziek' verklaard.

teajay
2 februari 2008, 04:30
Wat vinden jullie eigenlijk van 'The Great Southern Trendkill'?
Ik heb hem pas gekocht, en ik vind het een super plaat!
Kneiterhard met als hoogtepunt voor mijzelf Dimebag die op 2 nummers z'n gitaar in G (Live in F#) heeft staan wat echt een ziekelijk harde riff oplevert.
Totaal ja, ik vind dat eerlijk gezegd de vetste plaat van die band. Je moet ervan houden, maar naar mijn mening is phil hier op z'n best. Vooral leuk is dat die Anal Cunt-zanger af en toe vrolijk meebrult.

Wat bedoel je eigenlijk met z'n gitaar in G? Open stemming of drop G? :chicken:

Luke-wannabe
2 februari 2008, 11:50
Totaal ja, ik vind dat eerlijk gezegd de vetste plaat van die band. Je moet ervan houden, maar naar mijn mening is phil hier op z'n best. Vooral leuk is dat die Anal Cunt-zanger af en toe vrolijk meebrult.

Wat bedoel je eigenlijk met z'n gitaar in G? Open stemming of drop G? :chicken:
Gewoon G of drop G. Dus bijna Basstemming :blast:
Ik vind ook The Great.. Heel erg goed. Ik ken niet alles, maar ik vind hem sowieso beter dan Cowboys. Vloeken in de kerk misschien, maar The Great.. is zo fucking hard!

teajay
2 februari 2008, 19:46
Welke 2 nummers zijn er dan in drop G? Er komt niet even zomaar eentje in me op welke nog lager kan zijn dan de rest..

Jellyfish00
11 februari 2008, 21:21
Geweldige gitarist. Zijn solo's zijn gewoon ziek! Ik vind die domination solo gewoon geweldig! En het beste optreden toch wel in Moscow '91

Luke-wannabe
11 februari 2008, 21:23
Welke 2 nummers zijn er dan in drop G? Er komt niet even zomaar eentje in me op welke nog lager kan zijn dan de rest..
The Underground in America en Sandblasted skin

skabouter
13 februari 2008, 16:39
Diamond heeft voor mij een speciaal plekje, Pantera was de eerste metalband die ik leerde kennen en ben sindsdien groot fan van het genre! Diamond is 1 vd redenen dat ik gitaar ben gaan spelen ook, omdat ik ook zulke muziek wilde maken. nou is dat helaas niet gelukt ( :D ) maar de man is en blijft wel een inspirator! GEWELDIGE STIJL! Kvind Heresy en Suicide note part II nog steeds van de vetste nummers!

maar ligt het aan mij misschien? maar ondanks zn geweldige spel vind ik dat diamond eigenlijk op alle CD`s kutsounds heeft.... echt hol klinkt het, niet lekker. de solo`s klinken wel, maar de riffjes niet zo...
300 watt transistor RAndall right?

The Miracle
13 februari 2008, 17:56
Diamond heeft voor mij een speciaal plekje, Pantera was de eerste metalband die ik leerde kennen en ben sindsdien groot fan van het genre! Diamond is 1 vd redenen dat ik gitaar ben gaan spelen ook, omdat ik ook zulke muziek wilde maken. nou is dat helaas niet gelukt ( :D ) maar de man is en blijft wel een inspirator! GEWELDIGE STIJL! Kvind Heresy en Suicide note part II nog steeds van de vetste nummers!

maar ligt het aan mij misschien? maar ondanks zn geweldige spel vind ik dat diamond eigenlijk op alle CD`s kutsounds heeft.... echt hol klinkt het, niet lekker. de solo`s klinken wel, maar de riffjes niet zo...
300 watt transistor RAndall right?

Ik ben zelf ook niet helemaal weg van zn sound. Maar komt dat holle geluid niet gewoon doordat Razorbacks een holler geluid hebben?

Tho
13 februari 2008, 18:07
Ik ben zelf ook niet helemaal weg van zn sound. Maar komt dat holle geluid niet gewoon doordat Razorbacks een holler geluid hebben?

Zijn sound was echt als een cirkelzaag he. Daar koos hij gewoon voor. Hij heeft trouwens nooit op Razorbacks gespeeld hoor, maar wel gewoon mahonie Deans.

The Miracle
13 februari 2008, 18:16
Zijn sound was echt als een cirkelzaag he. Daar koos hij gewoon voor. Hij heeft trouwens nooit op Razorbacks gespeeld hoor, maar wel gewoon mahonie Deans.

En hij heeft zn eigen signature Razorbacks :confused:
http://www.deanguitars.com/dimebag.php
Wat voor gitaren heeft hij hier in zn handen????

skabouter
13 februari 2008, 18:25
ja hij is onwijs bekend door zn signs @ dean, maar hij heeft ook op washburn gespeelt toch? soortgelijk model....

Luke-wannabe
13 februari 2008, 19:45
Diamond heeft voor mij een speciaal plekje, Pantera was de eerste metalband die ik leerde kennen en ben sindsdien groot fan van het genre! Diamond is 1 vd redenen dat ik gitaar ben gaan spelen ook, omdat ik ook zulke muziek wilde maken. nou is dat helaas niet gelukt ( :D ) maar de man is en blijft wel een inspirator! GEWELDIGE STIJL! Kvind Heresy en Suicide note part II nog steeds van de vetste nummers!

maar ligt het aan mij misschien? maar ondanks zn geweldige spel vind ik dat diamond eigenlijk op alle CD`s kutsounds heeft.... echt hol klinkt het, niet lekker. de solo`s klinken wel, maar de riffjes niet zo...
300 watt transistor RAndall right?
Ik vind het ook niet mooi. Veels te scherp. Maarja Hij hield van gescoopt heh. Altijd die mids eruit voor Dimebag. Ik denk dat die 'holle' sound voor het grootste gedeelte aan zijn versterker instellingen lag. Mids eruit en tsjakka.

almarvk
14 februari 2008, 13:43
ja hij is onwijs bekend door zn signs @ dean, maar hij heeft ook op washburn gespeelt toch? soortgelijk model....

Zeer kort voor z'n dood is hij via een endorsement deal naar Washburn gegaan. Die heeft het daarna volledig uitgemolken. Helaas.


Over wat voor versterkers speelde Dime live en in de studio??

Tho
14 februari 2008, 15:39
En hij heeft zn eigen signature Razorbacks :confused:
http://www.deanguitars.com/dimebag.php
Wat voor gitaren heeft hij hier in zn handen????

Dat is een Dean ML. Dime heeft de Razorback ontworpen samen met Dean, maar voor dat hij ze uberhaubt in gebruik kon nemen was hij al dood. Ze zijn er ook nog niet zo gek lang hoor.

Tho
14 februari 2008, 15:39
Zeer kort voor z'n dood is hij via een endorsement deal naar Washburn gegaan. Die heeft het daarna volledig uitgemolken. Helaas.


Over wat voor versterkers speelde Dime live en in de studio??

Randall Warhead, als ik me niet vergis. Maar die zijn érg moeilijk te vinden

Megadeth_
14 februari 2008, 17:57
Net deze video over Dime gevonden:

http://nl.youtube.com/watch?v=6Oa3vJrBmu8&feature=related

drap
14 februari 2008, 19:22
Randall Warhead, als ik me niet vergis. Maar die zijn érg moeilijk te vinden

Hij is later een endorsement met een ander merk aangegaan. Ik weet zo ff het merk niet uit m'n hoofd, maar het stond ergens in de Total Guitar ofzo. Hij is later in z'n carriere ook weer teruggekeerd naar Dean voor zover ik me kan herinneren.

edit: Een Krank versterker, dat was het.

Tho
14 februari 2008, 19:45
Yep dat was KranK inderdaad, maar dat is nog steeds niet jé van hét geloof ik. Verdomme dat filmpje word ik misselijk van

Luke-wannabe
14 februari 2008, 23:31
Veel hersenen, Tho? In dat filmpje?

Tho
15 februari 2008, 10:11
Veel hersenen, Tho? In dat filmpje?

Nee je ziet niks, je ziet hem alleen ten gronde gaan, en aangezien Dime een van mijn helden was/is, en ik totaal kapot was de dag dat ik hoorde dat hij dood was zijn het beelden die ik bijzonder verrot vind. Zo ongelofelijk tragisch

peter_heijnen
16 februari 2008, 12:43
De muziek van dimebag is niet de mijne, maar ik word best misselijk van dat filmpje. Je zult gvd maar vooraan staan en zien hoe jouw held wordt kapot geschoten....

Tho
16 februari 2008, 13:09
De muziek van dimebag is niet de mijne, maar ik word best misselijk van dat filmpje. Je zult gvd maar vooraan staan en zien hoe jouw held wordt kapot geschoten....

Zag je dat gezicht ook van die politieman en wat die stagemedewerker tegen hem zegt? vreselijk...

peter_heijnen
16 februari 2008, 13:16
Ik heb het filmpje niet afgekeken.

Luke-wannabe
16 februari 2008, 13:26
Heb m net gechecked. Ziek man. Ook die politie agent. Helemaal van de kaart..

Tho
13 mei 2008, 17:14
Ik heb een filmpje gevonden van Phil die zich uitlaat over de moord op Dime.

Zo hard naar de klote die gozer.. Ik kreeg er bijna zelf tranen van in m'n ogen

http://www.youtube.com/watch?v=zA9roanWPSA

Luke-wannabe
13 mei 2008, 19:50
Ik heb een filmpje gevonden van Phil die zich uitlaat over de moord op Dime.

Zo hard naar de klote die gozer.. Ik kreeg er bijna zelf tranen van in m'n ogen

http://www.youtube.com/watch?v=zA9roanWPSA
Ja dat filmpje is echt zo 'cool'. Veel mensen zitten te zeiken dat hij liegt enzo, maar ik geloof het echt wel wat hij zit te verkondigen hier. Zo super echt. Denk je ook niet Tho?

Net nog dat live album geluisterd.. Echt man wat een topband was Pantera.

Tho
13 mei 2008, 19:56
Die Live plaat heb ik hier ook liggen! Hij's gaaf, maar niet lekker opgenomen. Gitaar had wel wat voller gemogen.


Tsja over Phil. Het waren beste maten, en Phil was natuurlijk ook goed verslaafd aan van alles en nog wat. Hij heeft ongetwijfeld hele nare dingen gedaan maar hem valt niets te verwijten over Dime's dood. Het is gewoon vreselijk tragisch hoe het met die band is gegaan. Ik weet wel dat Rex nog steeds in therapie zit omdat hij Dime's dood (nog) niet heeft verwerkt. Vinnie is druk bezig met David Allen Coe. Dime, Vinnie en David hebben ook een country/metal album opgenomen, maar dat is nooit uitgebracht. Ongetwijfeld gebeurd dat nog wel een keer.

Wat is er eigenlijk van Phil geworden? Nog steeds in The Superjoint Ritual?

Luke-wannabe
14 mei 2008, 00:10
Die Live plaat heb ik hier ook liggen! Hij's gaaf, maar niet lekker opgenomen. Gitaar had wel wat voller gemogen.


Tsja over Phil. Het waren beste maten, en Phil was natuurlijk ook goed verslaafd aan van alles en nog wat. Hij heeft ongetwijfeld hele nare dingen gedaan maar hem valt niets te verwijten over Dime's dood. Het is gewoon vreselijk tragisch hoe het met die band is gegaan. Ik weet wel dat Rex nog steeds in therapie zit omdat hij Dime's dood (nog) niet heeft verwerkt. Vinnie is druk bezig met David Allen Coe. Dime, Vinnie en David hebben ook een country/metal album opgenomen, maar dat is nooit uitgebracht. Ongetwijfeld gebeurd dat nog wel een keer.

Wat is er eigenlijk van Phil geworden? Nog steeds in The Superjoint Ritual?
Geen idee, maar ik vind die gitaar wel lekker ofzo..

Rexx
1 juni 2008, 16:04
Phil is toch bezig met down? (gave band trouwens)

JGD
30 april 2011, 16:05
deze discussie is van 2008!

dan lijkt het er idd op alsof Dime iig op deze site toch beetje wordt vergeten.
hij stond (tot ik hem er bij zette) ook al niet met zijn beroemde Dean From Hell bij het beroemde gitaren topic.

Terwijl Dimebag wat mij betreft op de wolk bij Hendriks en Vaughn en weet ik veel wie mag zitten.

Een absolute gitaargod, voorbeeld voor duizenden.
1 van de meest invloedrijke metalgitaristen OOIT.

ik kan er nog steeds soms ronduit verdrietig over zijn dat hij en dus ook Pantera er nooit meer zal zijn.