PDA

View Full Version : gitaar afstellen omg. Gent - Brussel



datsun
26 januari 2007, 19:10
Hallo, ik zou dringend mijn gitaar eens moeten laten afstellen, ik heb de laatste tijd erg last van fretbuzz... Nu zou ik graag van jullie weten waar er in het centrum van gent of brussel ergens een winkel/gitaarbouwer is die hier goed in is en niet te veel vraagt. Ik heb geen wagen dus zal het met de trein te doen zijn, daarom dat ik het liefst in het centrum zou laten doen. Zelf woon ik in Aalst.

gr

heavy-metal-thunder
28 januari 2007, 16:08
Hey,

bij Paul Belgrado in Brussel, maar dat gaat meer kosten dan jouw gitaar :-(

In Aalst weet ik niemand.

Kleine afstelbeurt doe'k zelf, maar als het goed moet zijn (vb. frets wat bijwerken), dan geef ik ze aan Yves Ghyselen, die doet (vroeger toch) alle zaken voor de gitaarshop te Gent. Je kan ze bij hem afgeven (woont in Horebeke, kanten van Brakel) of in de guitarshop te Gent. Ik verkies ze bij hem te doen, omdat ik dan een afspraak maak wanneer best past. Anders zou je wel een poosje zonder gitaar zitten. En dat kan niet, hé, met zoveel optredens in 't verschiet. 'k Mail je gegevens door.

btw: zelf heb ik een hele nare ervaring met den beebop in Gent.

hendrix2
28 januari 2007, 16:28
Ik raad meestal The Guitarshop in Gent aan (Gebr. Vaneyckstraat 35).
Verder heb ik geen ervaring met winkels die ook afstellen.
Ik geloof dat inderdaad Yves Ghyselen nog steeds het werk voor The Guitarshop doet. Erg nauwkeurig. Zal denk ik 20/25 euro kosten.

heavy-metal-thunder
28 januari 2007, 17:54
ja, ik denk wel dat hij nog voor de guitarshop werkt. Maar ik ging altijd bij hem thuis als hij nog in St-Amandsberg woonde. Is veel leuker, hij weet je altijd wel iets bij te brengen over gitaren. Fijn mens, maar 'k zou hem niet mogen aanraden want hij heeft zo al veel te veel werk.

RolandT
28 januari 2007, 18:48
Ik ben heel tevreden over Marc (http://www.marcusguitars.be/mainpage-NL.htm) in Sint-Niklaas. Hij woont niet al te ver van het trein station van Sint-Niklaas. Prijs is altijd correct.

Wimvdb
28 januari 2007, 19:29
Wie mag dat dan wel zijn in aalst ? Het zijn daar imo allemaal prutsers (mischien op john twin na , maar zijn prijzen zijn niet al te scherp )

heavy-metal-thunder
28 januari 2007, 19:51
ik ken ook geen in Aalst.

@ Wim, ken jij dat nieuwe winkeltje in Liedekerke? Het is eigenlijk meer een nachtmuziekwinkel, is verbonden aan een-of-ander restaurant, de orangerie genaamd. Is open tot 24u 's nachts.

Ik heb gezien dat ze voor een Fender Highway dezelfde prijs vragen als bij musicstore!

datsun
29 januari 2007, 00:02
ja, die winkel in liedekerke, ze hebben een prachtige squier te koop staan, héél netjes afgewerkt, staat in de vitrine in aalst (vrijheidsstraat).

En john twin, verstand van gitaren...? Een vriend van me heeft zn gitaar er laten 'afstelen', wel met een metershoge actie...

ok back on topic:

Ik heb de gegevens van heavy-metal-thunder gekregen van die gast in brakel, ik zal een afspraak maken. Bedankt allen voor jullie reactie!