PDA

View Full Version : G-Sharp, eerste indruk....



r0etie
26 januari 2007, 19:04
De februari actie was een G-Sharp inclusief G-switch en carry bag voor 249 eurie. Goeie deal dacht ik zo. De carry bag komt wel van pas met andere dingen, en als mijn midi floorboard het begeeft (het is een behringer) heb ik die G-switch als back-up. Helaas heeft de importeur aan feedback de switch-3 (voor helicon) meegeleverd. Dus dat was een beetje jammer. De g-switch maakt namelijk gebruik van schakelaars van het type "momentary". En de switch-3 van het schakelende type. Geduldig wacht ik af wat Feedback te melden heeft over deze kwestie. (ik heb de switch-3 achtergelaten om hem om te ruilen)

Maar goed, hoe is die G-Sharp? Wel lekker moet ik zeggen. Verbijsterend goede geluiden voor dat geld eigenlijk! Fijne draaiknoppen, geen oeverloze menu's met parameterinstellingen. Makkelijk geluidjes maken en opslaan. Joepie de poepie. Heb je dan helemaal niks te zeuren? Jawel, een paar kleine dingetjes. In de handleiding beloofd men een echte delay spillover. Helaas, maar die is niet aanwezig. Ja, als je overschakelt naar een patch waar ook delay in zit. Anders is er geen natuurlijk uitsterven te horen. Hier heb ik dan ook een mailtje aan gewaagd aan de support van TC electronic. De reactie was aardig, maar teleurstellend. Het is namelijk zo dat er in de toekomst geen firmware update komt die dit probleem recht zal zetten. Het ram geheugen is te klein. En men kiest ervoor om al het geheugen te gebruiken voor de kwaliteit van de geluiden zelf. Geen verkeerde keuze overigens. Maar ja, beloof dan niet een echte spill over in de handleiding zou ik zo zeggen. Verder hoor ik in de verte bij patches waar ik een high gain geluid bij gebruik een lichte vorm van "digital aliassing" Dit is een niet harmonisch geluid wat zich naast het orginele geluid nestelt bij bepaalde dubbelle tonen met kritische intervallen. Zo'n beetje alle digitale effectapparaten hebben hier last van. Het is heel licht aanwezig, en het is eigenlijk het best gecamoufleerd van wat ik tot nog toe gehoord heb in digitale effecten. Zeker in de goedkopere prijsklasse. Verder zijn bepaalde effect combinaties niet mogelijk, en kun je de volgorde van de effecten in serie niet zelf bepalen. Dat laatste is niet zo erg voor mij. Ik heb namelijk altijd de parrallel knop in bedrijf. Hierdoor hou je de punch van het orginele signaal in stand.

Al met al een fijn effecten kastje dat de belangrijke effecten, die tussen de voor- en eindversterker thuis horen, in zich heeft. En dat voor een klein prijsje. Kies je voor kwaliteit, en heb je geen exotische hoeveelheid aan geluiden nodig, dan zit je met dit apparaat helemaal goed. Heb je niet veel centen, maar wil je toch een serieus geluid? Dit is je kans.......

LordSpeedyShit
29 januari 2007, 11:48
Leuke review! Zit zelf ook al een tijdje te denken over dit apparaatje. Is eigenlijk precies wat ik zoek en ook nog eens goedkoop.

Meer mensen ervaring met dit kastje?