PDA

View Full Version : vox cambridge 15W



jimihattricks
26 januari 2007, 16:16
Hoi mensen, in mijn zoektocht naar een goedkope combo voor thuis, stuitte ik op de vox cambridge 5Watter met een 8" speaker en 1 buisje. Ze zijn erg goedkoop 2e hands.
Is er hier iemand die zo'n ding heeft?
Hoe komen ze uit de bus naast bijvoorbeeld een Epiphone Valve Junior Combo (daar istie weer :)), en voor wat voor soort muziek zijn ze goed in te zetten?
Ik speel eigenlijk uitsluitend op single-coil gitaren, en hoef geen super verzadigd lead-geluid, wel wil ik lekker kunnen bluesen en rocken, maar ik hou wel de prijs van de versterker in het achterhoofd natuurlijk :)

bedankt alweer!

Flint Stone
26 januari 2007, 21:16
Hey , je bedoelde toch niet die Cambridge die hier op gitaarmarkt te koop stond; die heb ik net in Utrecht opgehaald, :satisfie: . Hij is klein genoeg om een plekje te krijgen in in de huiskamer, maar hij kan ook als het moet ook loeihard; onze gitarist in de bluesband (ddbb) gebruikt hem wel eens ipv zijn Fender Deluxe en dan komt hij even goed boven de versterkte drummer en een Fender Bassman uit; let wel; zonder lelijk te gaan vervormen. Hij heeft hem ook wel eens gebruikt op een bluesfestival op een buitenpodium; voor het publiek dan met een microfoon over de PA natuurlijk, maar on stage voor iedereen hard en duidelijk genoeg. Komt ook door de Celestion Blue die er in zit, dat is echt een beest van een 8 inch luidspreker.
Hij kan goed clean, maar heeft ook een mooi OD-randje als je de gain openzet, geen zware hardrock of metal (misschien met een pedaaltje ervoor) , maar een mooi Santana of keith richardsgeluid komt er wel uit. Heel mooi zelfs. Instelbare tremolo (dept en speed) zit er ook op. Die moet je imo maar mondjesmaat gebruiken, anders wordt het zo nep. Als je niet per se een fulltube superstack hoeft, is het voor blues en rock een hele goede amp. Een nog goedkoper alternatief voor thuis is de Kustom Tube12. Die heeft een Celestion Super 8” en kan niet zo hard. Heeft wel een kek buizengeluidje. Via de line-out (zit ook op de Cambridge overigens) kan dat goed doorgelust worden naar de PA.
Het geluid van de Epiphone VJ ken ik niet, alleen van de samples op internet.
Oh ja, onze gitarist is strato/teleman, zelf speel ik altijd met humbuckers

jimihattricks
27 januari 2007, 16:12
nou nee, ik zag er laatst eentje op marktplaats staan.. wat heb jij ervoor betaald? goed om te horen dat het een leuk dingetje is, zeker voor rock en blues dan

tnx