PDA

View Full Version : Peavey Wiggy



vulvasonic
26 januari 2007, 00:48
Als liefhebber van mijn grote vriend Dweezil :stop: ben ik toch wel erg nieuwsgierig geworden naar zijn opmerkelijke ontwerp van z'n Peavey.
Nu hoor ik er eigenlijk nooit over. En toch is het ding nog steeds niet uit productie genomen, dus blijkbaar is er een markt voor en zal het niet zo'n heel beroerde versterker zijn, toch?

Maar WIE VAN JULLIE heeft ervaringen met deze vreemde eend in de bijt?

http://www.peavey.com/images/products/guitaramps/wiggy_lg.jpg

Rinze
26 januari 2007, 08:25
Vind je het gek dat je hem nooit ziet, een transistorbak voor zo'n hoge prijs? Dan moet je wel een hele grote fan van Dweezil zijn wil je dat ding kopen. Zelfs de speakerkast was idioot duur, als ik me goed herinner. Heb er trouwens ook nog nooit 1 in het echt gezien.

Kim Wilson
26 januari 2007, 09:19
Het is wel een reeetegaaf ding! Voor design mag ook betaald worden. Ik weet alleen niet hoeveel te duur deze is. Maar hij is moooooi...


EDIT>
Oef, maar idd VEEEEEL te duur. €1100 bij Musik Produktiv! Daar haal je de mooiste buizentop voor. Design mag betaald worden, maar dit is wel heel erg...

ACSlater
26 januari 2007, 11:11
Damn dit ding is solidstate en eenkanaals? Vreemde combinatie..
Leuke quote uit een review op HC:
The Wiggy is the antethisis of "What an amp should sound like." I sounds like a 100 watt fuzz pedal

Schijnt een heel uniek geluidje te hebben dus!

vulvasonic
26 januari 2007, 12:02
Het model wordt toch alweer een aantal jaren verkocht. En ik kan me ook nog een positieve recensie herinneren (al weet ik niet meer wat er in stond). Het ding zal dus, los van z'n geweldige uiterlijk, bepaalde kenmerken hebben die 'm de moeite waard maken.

Is er nu ècht niemand hier die er ooit eens over heeft gespeeld?

a darker shade of grey
26 januari 2007, 13:03
Ik vind em zo afschuwelijk lelijk he.....

robert-gitarist
26 januari 2007, 14:18
Voor dat geld wil ik een Peavey Triple X hebben :D Geweldige bakken.
Vind dit wel overpriced.Vind het ergens lelijk en ergens heeft het wel weer wat maar toch,mijn smaak is het niet.Ben wel benieuwd naar het geluid.

Joey Handsome
26 januari 2007, 14:56
Ik vind em zo afschuwelijk lelijk he.....

+132131654

ateng
26 januari 2007, 16:42
Das een tijdje geleden dat ik m getest heb. Hij klinkt niet verkeerd en reageert goed op je spel maar is zeker geen highgain versterker. Hij staat nog steeds bij Big One in Zwolle en is geloof ik afgeprijst.

Negative K3 fan
26 januari 2007, 16:51
hij ziet er wel echt geweldig uit, lekker onconventioneel, wachten op een goede buizenamp die er zo uitziet!

interessander
26 januari 2007, 16:53
Is dit dan misschien iets voor je?

http://www.haarguitars.nl/test/Merken/Madprofessor/madproup_sm1.jpg

Micro-e
26 januari 2007, 19:03
Maar in hoe verre is het design belangrijk tov het geluid?

d'oh
26 januari 2007, 19:30
Die Wiggy staat volgens mij al sinds het dinosaurus tijdperk bij de Big One in Zwolle

Een keer iemand op horen huilen, en niet janken nee echt huilen

Hij is ozo cool qua design, maar het geluid is ronduit kut

Negative K3 fan
27 januari 2007, 14:36
Is dit dan misschien iets voor je?

http://www.haarguitars.nl/test/Merken/Madprofessor/madproup_sm1.jpg

lijkt er niet op, het enige wat overeenkomt zijn die afgeronde hoeken.

interessander
27 januari 2007, 16:18
Ik zei ook niet dat hij er op leek, maar je kon de onconventionele vormgeving van de wiggy wel waarderen dus ik dacht dat je dit eventueel wel kon bekoren..
Uiteraard is de mad professor niet zo vreemd als de wigy, maar het schijnt wel een verdomd goede buizenbak te zijn.

Rinze
27 januari 2007, 16:37
Is de Mad Professor niet een hybride, meen ik gelezen te hebben in de G&B, waar ze hem trouwens wel erg duur vonden voor het gebodene.