PDA

View Full Version : I just got to know - YouTube video



Bouke
25 januari 2007, 23:01
Hey,

Ik heb een videootje op YouTube gezet. 'I just got to know' van Jimmy McCracklin. Opgenomen op 13-01-2007 in Grolloo.

Geluid is 'een weinig' overstuurd, maar nog net luisterbaar. Als ik de opnames van de mixer heb zal ik die er onder zetten, maar dat komty later.

I just got to know (video) (http://www.youtube.com/watch?v=u3gZv8hrz2o)

Groet,

Bouke

el_jello
25 januari 2007, 23:33
Klinkt erg mooi!

gjlp
25 januari 2007, 23:43
Sweet... Goede stem, goed gitaarspel, goede band, kortom... helemaal goed..!!

ixque
26 januari 2007, 00:29
Klinkt errrg lekker inderdaad :)

Gitaro
26 januari 2007, 08:06
Sweet... Goede stem, goed gitaarspel, goede band, kortom... helemaal goed..!!

Helemaal +1! Wat voor bas bespeelt de basser daar?

Bouke
26 januari 2007, 09:29
Wat voor bas bespeelt de basser daar?

Een Ibanez aktieve Soundgear huppeldepup over een Hartke amp.

meul
31 januari 2007, 19:01
Wow, daar word hard gewerkt zeg tijdens die gitaar solo van je. echt tof werk! sja, goede band, goede zang. en te ver buiten mijn eigen genre en kunnen om de blues criticus te gaan lopen uithangen. je zou mij zeker boeien als ik in een kroeg stond en er staat iemand zoals jij te spelen.

j

jw009
31 januari 2007, 20:38
klinkt lekker man! Heerlijk chill muziekje om te relaxen.

Bouke
1 februari 2007, 11:50
@ Jan: Dankje!! Leuk om te horen dat je je er wel mee zou kunnen vermaken in een kroeg, daar gaat het uiteindelijk om!

Hehe, die gekke bekken van mij gaan helemaal vanzelf, hoef ik niets voor te doen :D Krijg je als je als techniekloze gitarist wat noten uit dat hout moet persen :D Dit soort dingen gebeurt (gelukkig) als je je lekker kunt laten gaan, te gek om te spelen zo. Vroeger stond ik enkel en alleen wat schuchter naar mijn gitaarhals te kijken en bleef alles binnen. Nu komt het er eindelijk een beetje uit, da's veel lekkerderderer spelen.

@jw009: Thanks!

Bouke

Rutger
1 februari 2007, 11:57
Woei, nog meer goede blues! :cooler:

Heerlijk gitaarwerk, gewaagde inleiding van je solo :)

Fijne pianist ook!

arjanb01
1 februari 2007, 12:12
Wow ! Echte kroeg muziek ! Perfect gespeeld, zoals blues hoort te zijn ! Welke amp gebruik je ?

hendrix2
1 februari 2007, 13:00
Damn, wat kan blues heerlijk zijn.
Heb er tweemaal na elkaar naar geluisterd en zal er vandaag zeker wel nog eens naar luisteren.
Je brengt het echt mee veel gevoel (zowel zang als gitaar).
De gitaarsolo beschouw ik als een echt hoogtepunt (tja, gitaristen kijken altijd het meest naar gitaristen zeker ;)).
Je hebt er een fan bij :rockon:

Don Capo
2 februari 2007, 09:01
Mooi man, meer!! En wat een lauw aplausje na zo'n solo trouwens zeg..

basswasp
2 februari 2007, 11:32
Prachtig :)
Bijna magie zoals alles lijkt te kloppen. Opbouw, het sfeertje, het spel van iedereen...


Mooie solo ook, mooi gedaan. Majeur en mineur door elkaar? :)

meul
2 februari 2007, 16:05
@ Jan: Dankje!! Leuk om te horen dat je je er wel mee zou kunnen vermaken in een kroeg, daar gaat het uiteindelijk om!



He Bauk, Vermaken is nogal een understatement!
die schreeuw rond 5:15 zou me uit elk gesprek trekken. echt prachtig uitgevoerd en de aanloop vind ik heel smaakvol

J

rickert
2 februari 2007, 17:13
Kerel, KOEL!!! leuke performance :satisfie:

JorisBos
3 februari 2007, 00:46
Kijk, zo doe je dat. Klinkt echt super bouke! Vond zelf ook al dat je deze wel ERG lekker speelde. Het geluid krijgt een vette compressie op deze manier, klinkt erg lekker!

Tof! Tof! Tof! Tof!

Oh, en iets met een GEILE vibrato

Meneer I.
3 februari 2007, 11:50
Lekkere sound, dat geldt voor de hele band! Enne wat voor Tele speel je eigenlijk, ziet er fraai uit!

Bouke
4 februari 2007, 22:17
Thanks allen, erg fijn zulke lekkere commentaren!!

@Meneer I: De Tele is een Rockinger.com Telecaster, op de gok gekocht als back-up voor mijn Fender Strat en sindsdien onbetwist mijn #1. Fijne gitaar. En de Strat is nu back-up hehehe...

Bouke

Bouke
4 februari 2007, 22:19
Mooie solo ook, mooi gedaan. Majeur en mineur door elkaar? :)

Ik doe maar wat, echt waar! Soms gaat dat best lekker hehehe. Krijg je als je theoretisch totaaaal niet weet waar het over gaat. Da's bij blues soms wel handig, dan doe je gewoon wat wel lekker klinkt of je klooit maar wat aan. Leuk om te doen :D

Bouke
4 februari 2007, 22:22
Oh, en iets met een GEILE vibrato

Moet jij eens raden waar ik die inspiratie vandaan haal ;)

nopster
6 februari 2007, 17:52
Mooi! Laydback gespeelt, je stem klinkt ook goed en jullie sound is ook lekker. De jouwe ook natuurlijk... (nog altijd die barber en die menatone? :) )

Bouke
15 februari 2007, 11:30
Mooi! Laydback gespeelt, je stem klinkt ook goed en jullie sound is ook lekker. De jouwe ook natuurlijk... (nog altijd die barber en die menatone? :) )

Danku!

Yep, die twee bakkies liggen nog steeds op m'n plankje, zijn mijn hoofdpedalen. Gebruik ze los van elkaar en vaak ook samen, soms met de GE7 er nog bij voor over-the-top-boost. De Red Snapper is mijn favo, mooi transparant en dynamisch.