PDA

View Full Version : Koopje of géén koopje



Nobrain
25 januari 2007, 19:16
ik heb tijdje geleden 2 oude boss pedal gekocht voor maar €25,- :cooler: !!!(allebei)
het gaat dus om de Ds-2 turbo en de Od-3r turbo.
ik vroeg me af wat de waarde zijn van deze pedalen?
en waarom de od-2r uit de productie is gehaald?

robert-gitarist
25 januari 2007, 19:23
Neej,het is absoluut niet duur.Normaal betaal je voor een pedaal al iets van 45 tot 50 euro.
Waarom ie uit productie is?Geen idee.Zal ongetwijfeld een "vervanger"voor in de plaats zijn gekomen ofzo.maar ja dat vraag ik me wel meer af van Boss pedalen.Waarom is de Slow Gear eruit gegaan etc :D

Nobrain
25 januari 2007, 19:26
wat doet die slow gear dan eigenlijk?
is het een soort delay of reverb pedal?

boss
25 januari 2007, 19:50
Kijk hier eens, staan denk ik alle Boss pedaaltjes wel tussen.
http://www.bossarea.com/
Ook de slow-gear.
http://www.bossarea.com/loadpage.asp?file=boxes/sg1.xml

robert-gitarist
25 januari 2007, 20:12
Slow Gear is geen delay maar een soort auto wah/filter als ik het goed heb.
De link die Boss gaf is inderdaad erg handig.Heb ik ook heel veel aan gehad.Daar staat ook beschreven wat het verschil is tussen de OD-R en OD.(ff kort het verschil,R staat voor Remote.Of wel,de turbo kun je met een voetschakelaar aan/uit zetten ipv met de hand ;) )

Dastard
25 januari 2007, 21:55
Wow, die site kende ik niet, ik heb maar 1 Boss pedaal en dat is de DC-2, ff opgezocht, en hij is uit mei 1986, echt grappig :-D

Mitch
25 januari 2007, 22:00
Je hebt het niet goed: de Slow Gear is niets anders dan een automatische swell. Bij iedere aanslag dipt -ie effe naar nul en zwelt daarna an tot normaal volume. Envelope volume dus eigenlijk.

robert-gitarist
26 januari 2007, 09:54
Ohja hehe dat was het inderdaad!
Sorry,bedoelde een ander pedaaltje :hippie:
Wat ik bedoelde is de Spectrum.Word ook niet meer gemaakt.

Nellyrocks
26 januari 2007, 10:17
Ohja hehe dat was het inderdaad!
Sorry,bedoelde een ander pedaaltje :hippie:
Wat ik bedoelde is de Spectrum.Word ook niet meer gemaakt.

Dat is toch eigenlik een onhandig equalize pedaaltje. Er zit een knop op voor vollume en een knop om de frequentie te kiezen die je wil boosten.

Lijkt me een GE7 handiger

robert-gitarist
26 januari 2007, 10:41
He verrekt inderdaad!
Ik dacht eerst dat dat een auto wah/filter was.Maar inderdaad een parametric equalizer.Mja zal wel in de war zijn met een ander merk.Vergissen is menselijk gelukkig :D :)

zoon van Piet
26 januari 2007, 10:58
Ik heb ene paar van die Spectrums gehad... leuke dingen, al zijn ze nogal beperkt. een soort stilstaande wah met een heel licht hintje van phasing.
Ik heb een tikkie spijt dat ik ze weggedaan heb, maar de verkoop heeft me heel veel ander moois opgeleverd.