PDA

View Full Version : iemand ervaring met harley benton cabs?



matty
25 januari 2007, 18:18
ik ben op zoek naar een 2x12 cab en ik kwam bij thomann op een harley benton 2x12 uit voor 130 euro ...

nu verwacht ik daar geen wonderen van, maar voor thuis te spelen en qua prijs lijkt het mij wel ideaal... ik kan er later nog altijd andere speakers insteken dacht ik zo?

een ander alternatief kost me minstens het dubbel dus (framus of fame cab nieuw) of een andere 2x12 2dehands ...

iemand ervaring hiermee?

a darker shade of grey
26 januari 2007, 07:56
Volgens mij zitten er zelfs Celestion Vinage 30's in, dus als het een degelijk cabinet is hoef je de speakers niet eens te vervangen. Ik denk dat het net zoiets is als met Fame en Music Store, een merk dat maar door één winkel wordt verkocht en daarom heel goedkoop, maar ik heb geen ervaringen.

Ik wil wel je ervaringen horen als je hem hebt ;)

tabmaniac
26 januari 2007, 08:10
het geluid wat uit de combo's komt is helemaal niet zo droog en de clean is best mooi!

ik zou wat goede reviews opzoeken, maar 130 euro is cker een mooie prijs/kwaliteit verhouding!

almarvk
26 januari 2007, 08:10
Ik denk niet dat er Vintage 30's in zitten, want dat zou nooit kunnen voor 130 euro als de prijs van een enkele speaker al dat kost...

tabmaniac
26 januari 2007, 08:47
haha, I agree :)

ACSlater
26 januari 2007, 11:15
Volgens mij zitten er zelfs Celestion Vinage 30's in, dus als het een degelijk cabinet is hoef je de speakers niet eens te vervangen.

Niet dus. Daarom kosten de Fame en Framus ook meer dan het dubbele omdat daar wel Vintage 30's in zitten. Als de TS toch de speakers gaat vervangen dan kun je maar beter meteen een met V30's kopen want dan ben je zeker goedkoper uit; cab + 2 V30's kost meer dan een Fame/Framus.

matty
26 januari 2007, 12:09
ik heb gezegd, na een jaar ofzo kan ik die misschien vervangen moest het nodig zijn :)

AART
26 januari 2007, 16:23
Ik zou het niet doen.

Hoop gedoe en de constructie van die cab zou ook wel spaanplaat(=kut) zijn.

ben vanhoof
26 januari 2007, 17:46
Toch denk ik dat je niet echt gekloot kan zijn met dit cabinet. Dat de speakers zullen zuigen is vrij zeker, maar dan heb je het cabinet toch al...

Nog opvallender qua prijs is het 4x12 met v30's, ook van harley benton

http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar+Amp/product/Harley+Benton/G412A+Cabinet/10/1

review met standaard speakers. constructie is dus toch maar matig: dun hout, brakke wieltjes..

Nellyrocks
26 januari 2007, 18:03
De prijs is inderdaad bijna het zelfde. Moet je nagaan wat die speakers kosten.

Wat nog maffer is, vind ik, is dat de 2x12 200 watt is en de 4x12 250 watt. dat suggereerd in mijn opinie dat er andere speakers in de 4x12 zouden zitten. Anders had je wel 400 watt gehad.

250W gedeeld door 4 is wel 62.5W en dan kom je weer in de buurt van een v30 maar die zal er echt niet inzitten.

AART
27 januari 2007, 00:31
Toch denk ik dat je niet echt gekloot kan zijn met dit cabinet. Dat de speakers zullen zuigen is vrij zeker, maar dan heb je het cabinet toch al...



Aan een spaanplaat kast heb je niet zoveel. Klinkt nergens naar, zelfs niet met de duurste speakers.

Wimvdb
27 januari 2007, 09:50
Er komt een nieuwe speaker uit voor onder een epi valve junior head. 1x12. Die eens checken ?

http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=283&CollectionID=13

Kim Wilson
27 januari 2007, 10:13
16 ohm maar liefst! Daag, vermogen...

Wel een supergaaf kistje, eerlijk is eerlijk.




Oja, en een spaanplaat cab zou ik niet aan beginnen. Dat wordt echt nooit wat.

Tristan
27 januari 2007, 12:31
Matty, ik zou het niet doen...
Check gewoon die Framus 2x12 cab zou ik zeggen, die heeft Vintage 30's en dat schijnt een prima okee cab te zijn...
Ik zou gewoon een keertje naar Duitsland rijden als ik jou was en daar wat cabs proberen...
Denk er ook aan dat je een cab zoekt die met verschillende amps werkt, de amps die je hebt opgenoemd in het pbtje naar mij toe werken allemaal prima met Vintage 30's...
Als je zo'n Vox cab of een Harley Benton cab of wat voor cab dan ook met mindere speakers koopt dan wil je ze vroeger of later toch vervangen en dan zit je met speakers waar je geen reet mee kan omdat niemand ze wil hebben...
Uiteindelijk ben je goedkoper uit als je de Framus cab koopt...

a darker shade of grey
27 januari 2007, 13:06
Hoe zit het trouwes met die Fame cabs? Die komen ook met v30's...is dat een beetje kwaliteit? (ik wil zelf ook head+cab gaan aanschaffen)

Tristan
27 januari 2007, 13:43
Die ken ik niet zo, van de Framus 4x12 heb ik clipjes gehoord waarin ik hem erg goed vond klinken, mooi open en vintage, met een lekker laag, een beetje richting Bogner qua sound...
In die test kwam de Framus er voor mij beter uit dan een groot aantal veel duurdere cabs...
NegK3 heeft een keer die link gepost, misschien kan je hem nog vinden met de zoekfunctie...
Ik zou gewoon een keer naar Duitsland rijden als ik jou was...

a darker shade of grey
28 januari 2007, 11:26
Ik zou gewoon een keer naar Duitsland rijden als ik jou was...

ff voor de goede orde een disclaimer : ik ben dus niet de topicstarter he ;)

Tristan
28 januari 2007, 12:30
Nee, dat begrijp ik, maar naar mijn weten kan je daar de cabs proberen waar je in geinteresseerd bent...

a darker shade of grey
28 januari 2007, 12:56
Ja okee, maar het leek even alsof je het zo tegen mij had alsof ik de tstarter was....en ik wil echt niet iemands topic jatten dus :)

maar ik ga een keer naar keulen idd :)

Tristan
28 januari 2007, 23:57
Nee, maar dat was het beste advies dat ik kon geven, zowel aan de topic starter als aan jou, vandaar dus...

ACSlater
30 januari 2007, 15:56
Nee, dat begrijp ik, maar naar mijn weten kan je daar de cabs proberen waar je in geinteresseerd bent...

Van te voren wel ff bellen om zeker te weten of het spul wat je graag wilt testen ook daadwerkelijk binnen staat. Ben een keertje in Keulen geweest en vond de hoeveelheid gear tegenvallen voor een zaak die claimt de grootste te zijn.