PDA

View Full Version : hollowbody bass



koen_V
28 december 2002, 11:23
Kan iemand mij zeggen of de epophone rivoli of rivoli2(EBB6) nog gemaakt worden? want ik heb mij laten vertellen dat die niet meer gemaakt worden, maar ik denk dat die man denkte dat ik het over het model uit de '60 bedoelde. Maar ik heb een brochure van epiphone van 2001 en daar staat deze bas in, dus volgens mij is er een reissu van...
Zijn er mensen die weten wat deze bassen kosten( als ze nog gemaakt worden).
als ze niet meer gemaakt worden, welke hollowbddy bas zou je me dan aanraden ( een met een dubbele cutway).
groeten

bathmutz
28 december 2002, 17:37
bedoel je semi-acoustisch?
ik heb een shortscale, fretless, super oude bas ook semi-acoustisch, die is best wel gaaf.
alleen zijn de stemmechaniekjes nu verrot en moet ik nieuwe halen :sad:

BathmutZ

koen_V
28 december 2002, 18:10
ja het is een semi-acoustische!!
ma nie zo een gewoon semi-acoustische, ik zal eens een foto linken!!
http://www.discountmusic.com/store/930prod.html
zo eens is het!!

groeten

Wouter J
28 december 2002, 18:35
Ik ben effe op de Epiphone site geweest en inderdaad de rivoli (EB2 trouwens)word niet meer gemaakt maar bij dijkman in Amsterdam staan er nog twee, een rode en een sunburst.

koen_V
28 december 2002, 19:28
En weet je ook wat die daar kosten?
En weet je ook of de Epiphone rivoli2 (EBB6) nog gemaakt wordt?
Maar het probleem is dat ik op dit moment redelijk krap bij kas zit, dus ik kan die nog niet kopen, maar de tijd dringt als deze niet meer gemaakt worden...:smile:
Kan je mij misschien een andere hollowbody bas aanraden, meet een dubbele cutway, dus hetzelfde model als de rivoli(lieft in het rood)? Ik had al gedacht aan een deArmond starfire bas, denk dat deze nog redelijk betaalbaar is ( minder als 1000€ denk/hoop ik).
als je me dan zou kunnen laten weten wa de rivoli bij dijkman kost...ik was al op de site gaan kijken maar daar staan ze niet op.

groeten

AllodoX
28 december 2002, 23:37
1000 euro voor een DeArmond ? voor 1500 heb je een handgemaakte, custom-shop...

Wouter J
29 december 2002, 02:06
Op 2002-12-28 23:37, schreef AllodoX:
1000 euro voor een DeArmond ? voor 1500 heb je een handgemaakte, custom-shop...


BWA-HA-HA-HA-HA-HA-HA-HAAAA!

Wie neem je in de maling? Ik werk bij een custom shop en ik weet uit ervaring dat het maken van een holowbody bas veel meer kost.

Anyway: Dirk Witte in Amsterdam heeft nog een rode DeArmond bas hangen een tweederhandsje die als, ik het me goed herrinner zo'n 500 Euro moet kosten, of amders kun je even kijken bij de Plug (eveneens in Mokum)die hebben echte Vintage Framus Bassen hangen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Wouter J op 2002-12-29 02:06 ]</font>

AntY
29 december 2002, 12:04
ja de plug daar zag ik op gitaarnet een item over

maar ff gaan kijken binnenkort, ik studeer, werk en ga uit in amsterdam. moet vast wel een keer kunnen