PDA

View Full Version : Epiphone les pauls special vs Epiphone SG special EB



Stifmeister
25 januari 2007, 15:36
Hallo,

Ik speel sinds een jaartje gitaar. Begonnen met een akoestische gitaar en nu toe aan een elektrische!

Ik zit te twijfelen tussen de Epiphone les pauls special en de Epiphone SG special EB.

Iemand ervaring met 1 van deze.. weet iemand wat precies de verschillen zijn?

Ik speel veel verschillende soorten muziek van hardrock tot pop! Ik ben benieuwd!

hendrix_appendix
25 januari 2007, 16:32
Zonder meer een Epiphone Les Paul en dan het liefst toch een Standard, zijn gewoon goede gitaren voor het geld en spelen veel fijner dan de epiphone SG's die ik heb bespeelt.

Fumi SG
25 januari 2007, 17:08
Ga ze gewoon testen. Het zijn twee verschillende gitaren die beiden anders klinken, anders spelen en ook beiden goed zijn. Ik zou je van de post hierboven weinig aan trekken. Het zijn in principe gewoon goede gitaren, dan is het een kwestie van smaak welke JIJ het lekkerst vind klinken en spelen.

hendrix_appendix
27 januari 2007, 12:29
Maar ik heb het hier dus over de kwaliteit en ik vond dat qua speelgemak en tone de epiphone les paul standard een grote voorsrpong had op de SG, k heb het hier niet over de klankeigenschappen oid want die zijn idd vrij anders.

Luke-wannabe
27 januari 2007, 12:31
Ja maar hij heeft het over die goedkope modelletjes heh! Niet de standards.

LP_CL
27 januari 2007, 13:10
Ik zou zeggen: spaar nog wat door voor de standard. De Les Paul special zal je niet lang veel plezier geven, de standard wel.

DarknessAwaits
27 januari 2007, 13:15
Dat is onzin hoor, van die special kun je net zo goed een tijd plezier van hebben, het is maar hoe hoog je je eisen stelt. De standards zijn beter, maar daar is de prijs dan ook naar. Het verschil in de 2 eerstgenoemde gitaren is hoofdzakelijk het uiterlijk, qua geluid zullen ze elkaar niet veel ontlopen.