PDA

View Full Version : My first Ampy



Poivre
25 januari 2007, 14:46
Na een tijdje lenen en teren op andermans versterkers acht ik de tijd rijp om zelf een versterker te kopen waarmee ik zowel in de oefenruimte als op kleine podia (kroegen, kleine zaaltjes) uit voeten kan. Als ik het thuis ook op een goede manier kan gebruiken is dat meegenomen maar is zeker niet het belangrijkst naar mijn zoektocht.

Zelf speel ik op een Fender USA Stratocaster en een Epiphone Les Paul plus. Favo bands/stijl: U2, the Doors, Jeff Buckley en een vleugje RHCP. Hard scheuren is mijn ding niet dus een mooi clean geluid met een goede overdrive is waarnaar ik op zoek ben. Ik wil er maximaal rond de 800/900 euro voor uitgeven en versterkers die ik al zo'n beetje op het oog heb:

Fender Hotrod
Peavey Valveking 212
Koch Studiotone
Marshall DSL 401

Zo, dat waren de feitjes, nu de meningen. Ik hoop dat jullie wat goed advies kunnen geven want ik ben nog een behoorlijke versterkersmaagd. Alvast bedankt!

skabouter
25 januari 2007, 14:52
probeer eens een peavey classic 2x12 combo!
50 watt, 2 kanalen, heel lekkere clean, bluesy overdrive. ook rock als je er meer gain in draait. vriend van me heeft er 1, en die heeft hier een tijd gestaan, ik vind het een fijne amp! lijkt op de Fender amps, maar wij vonden hem beide fijner! bovendien is ie nog wat goedkoper ook.

LCH
25 januari 2007, 15:04
Met jouw budget kun je echt ontzettend veel kanten op. Over de versterkers die je noemt: een Marshall DSL401 heeft voor Marshall-begrippen een aardig clean, maar de overdrive ben ik niet zo gecharmeerd van. Beetje dun, schreeuwerig en iel. Lijkt me niet geschikt voor jouw muziekstijl.

De HotRod heeft een schitterende clean. De overdrive klinkt aardig, maar een pedaaltje is misschien wel handig. Ik zou 'm echter wel prefereren boven de Marshall.

Koch moet je geluid zijn, testen dus. Valvekings zijn heel populair, ook hier geldt: testen.

Mijnsinziens mis je dé optie voor jouw geluid. Een Vox AC30 heeft een mooi clean kanaal en je kunt er een heerlijk bulderende overdrive uithalen. U2 maakt gebruik van AC30's en The Doors moet ook geen probleem zijn. De AC30 1x12 lijkt me de verstandigste optie, zowel speaker- als herniatechnisch. De 2x12's zijn knap zwaar en alleen de 2x12 met Blue Alnico's klinkt misschien iets beter dan de 1x12. Daar betaal je dan echter ook voor. Als je goed zoekt kun je de 1x12 nieuw voor zo'n 900 euro vinden.

Vergeet ook niet de AC15 van Vox uit te proberen. Succes ermee :D

Mitch
25 januari 2007, 15:26
Ja, als voor 800/900 echt klaar moet zijn (dus niet het budget voor een top en daarna nog een cabinet of zo) dan zou ik in de prijsklasse kijken naar een AC30CC1 met een pedaaltje erbij voor iets meer scheur.
De Fenders en Marshalls in die prijsklasse zijn niet echt geweldig om de redenen die LCH al noemde, de Studiotone is erg goed maar moet je smaak zijn (en de combo klinkt naar mijn mening een stuk duffer dan op een goed speakercabinet). Tweedehands is er uiteraard een veel ruimere keus.
En mag ik misschien ook schaamteloos op mijn sig wijzen ?
Op de AC30CC1 na beter dan alle opties tot nu toe 8-)

a darker shade of grey
25 januari 2007, 15:50
Ik heb ff voor je gezocht ;)

Als je hem niet per sé hoeft te testen heb je hem hier voor 915 piek (ervanuitgaand dat die 15 euro ook niet meer uitmaakt op zo'n bedrag):
Klikkerdeklik!! (http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/product_info.php?products_id=12164)

Stray-Slett
25 januari 2007, 17:27
Ik vind een Peavey Delta Blues echt een weergaloze versterker Knocking you're socks off...

Zelf heb ik een Marshall DSL combo en vind het geluid zeker niet iel, sterker nog ik vind de overdrive juist super vet en klinkt als een onvervalste Marshall (voor als je daar van houd natuurlijk). Dat iele lijkt me meer aan het type gitaar liggen dat gebruikt is.

tweede hands zijn beide ook niet al te duur.

Gewoon gaan uit proberen

Mr.Bluesbreaker
25 januari 2007, 17:38
Spammerdespam:

Twin met nieuwe buizen, gaat loeihard en op 100/60/25/15 watts te zetten.
Zit een overdrive kanaal op (evil twin) wat je met een simpele losse overdrive/booster tot een lekkere rocksound kan pushen. Zie sig.

Die DSL vind ik niet echt lekker vol klinken. Ik weet niet waar het aan ligt maar een 2e hands JCM800 rockt hem er beduidend uit en is even duur/misschien wel goedkoper.

AC30 en AC15 ben ik ook wel fan van, goede opties. Denk dat de Peavey qua voicing niet echt bij je stijl zal passen met dat rijtje bands.

Is een bluesbreaker combo van Marshall niks voor je? (niks met mijn sig te maken hoor) Ligt misschien net iets boven je budget, niet veel. Maar daar valt ook wel een dijk van een sound uit te halen. Gebruik de search en google maar eens over dit type amp.

Punt
25 januari 2007, 17:40
Koch Studiotone combo. Lekker veelzijdig.
Prima clean en crunch.
20 watt is hardzat