PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar op e-bay gekocht!



FunkyR
28 december 2002, 10:12
Na een tijdje rondneuzen kwam ik deze les paul tegen op e-bay. En aangezien ik nog nooit een les paul heb gehad en het toch onwijs mooie gitaren vind (en toevallig ook net een nieuwe gitaar nodig had:)) heb ik hem gisteravond gekocht. 'T is een mooie alpine white custom uit 1982.
Dit is de link:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=33040&item=9322361 26&rd=1

Alleen moet ik nog twee weken wachten tot ik m heb.....
Wat zijn jullie ervaringen met deze gitaren?

Luca P
28 december 2002, 10:47
Gefeliciteerd. Dit worden de 2 langste weken ooit, ha ha!!
Ik heb een Custom uit '78 gehad maar die beviel niet. Gibson heeft nu eenmaal mindere tijden gekend, wat aan de gitaren zelf te merken was. Net als Fender overigens. Die van mij was er ook eentje had ik het idee.
Met Gibson uit de 80's heb ik geen ervaring. hij is wel heeeel mooi!
Maarre...wat nu als hij niet lekker speelt?

sickpunk
28 december 2002, 11:36
op de hals zit vage donkere streep...of komt dat omdat die wazig is gefotografeert?? verder wel fucking mooi ding......

FunkyR
28 december 2002, 11:49
Ja dat idee heb ik nu ook al ja ...'t wachten duurt mij nu al te lang;)
Het is natuurlijk een gok omdat ik er niet op heb gespeeld. Maarja ik kom er toch pas echt achter hoe hij speelt als je hem een tijdje in je bezit hebt en ermee opgetreden hebt. Als hij me niet bevalt kan ik hem altijd nog doorverkopen, maar daar denk ik nu natuurlijk helemaal nog niet aan. Ik heb ook een fender mustang via e-bay gekochten die bevalt me prima. Die streep op de nek komt doordat hij 20 jaar oud is, en gebruikt. Maar ik heb liever een gitaar die gebruikt is dan een nieuwe waar je ontzettend zuinig op moet zijn. (Nouja in dit geval dan:))

Ic3gl0vE
28 december 2002, 11:59
koel ding :grin:

FragDaddy
28 december 2002, 13:20
supermooie gitaar. als ie aangekomen is, vertel je dan nog even hoe ie bevalt?

kun je ook even melden hoeveel je kwijt was aan vervoerskosten vanuit de USA en hoeveel belasting je moet betalen.. dus hoeveel er nog boven die 1450euro op komt ?


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2002-12-28 13:22 ]</font>

Negative K3 fan
28 december 2002, 14:01
Geile gitaar, het is er geen uit de beste gibson jaren, maar voor die prijs :razz: Erg geil, zelf zou ik wel een gouden kapje over die brug humbucker zetten want zo ziet het er niet uit.

JV
28 december 2002, 14:05
Op 2002-12-28 11:36, schreef sickpunk:
op de hals zit vage donkere streep...of komt dat omdat die wazig is gefotografeert?? verder wel fucking mooi ding......



There is a small piece of binding missing on the head, and one area on the back where the finish has worn thru due to playerwear


hopelijk laat de toets niet los :smile: ik zou het toch even na laten kijken

SiNiSTRaL
28 december 2002, 15:35
Lijkt een beetje op zo'n ding waar randy rhoads ook op speelde bij Ozzy (naast zijn v's)

FunkyR
28 december 2002, 18:55
Bedankt voor alle reacties!

"kun je ook even melden hoeveel je kwijt was aan vervoerskosten vanuit de USA en hoeveel belasting je moet betalen.. dus hoeveel er nog boven die 1450euro op komt ? "

Ik was incl. verzendkosten en verzekering 1570 kwijt. Nu nog wachten op de invoerkosten en btw(weet iemand hoe dat zit met die btw? geldt dat ook voor 2e hands producten?)

"Erg geil, zelf zou ik wel een gouden kapje over die brug humbucker zetten want zo ziet het er niet uit."

Ja dat was ook al in mij opgekomen...een paar kleine beschadigingen maakt mij niet zoveel uit, maar zulke 'essentiele' dingen wil ik toch wel ff gelijk hebben:)

Ik laat jullie absoluut horen hoe hij mij bevalt....Als ik 'm eenmaal binnen krijg!

FunkyR
28 december 2002, 18:58
"het is er geen uit de beste gibson jaren"

Daar weet ik verder niks van. Kan iemand mij misschien vertellen hoe dit zit? Zijn alle gibson gitaren uit een mindere periode 'slecht(er)' dat lijkt mij namelijk wel sterk. Maar zoals ik al zei weet ik daar verder niks vanaf dus als iemand mij hierover wat meer info kan geven? alvast bedankt.

qwerty
28 december 2002, 19:27
mooi dingetje.......
en; "nee hoor ik ben niet jaloers..." :grin:

Semafoor
28 december 2002, 19:48
Op 2002-12-28 18:55, schreef FunkyR:
Bedankt voor alle reacties!

Ik was incl. verzendkosten en verzekering 1570 kwijt. Nu nog wachten op de invoerkosten en btw(weet iemand hoe dat zit met die btw? geldt dat ook voor 2e hands producten?)


Dit had ik toch even van tevoren uitgezocht als ik jou was. De belastingdienst zit af en toe vol met leuke verrassingen :sad:. Bel ze even zou ik zeggen.
Ik moest 3% over het aankoopbedrag (invoerbelasting) en 19,5 % (btw) over het totaalbedrag betalen :eek:... Maar ik had een basgitaar direct in de VS gekocht.
Zeer mooie gitaar trouwens.

Luca P
28 december 2002, 20:19
Slechte periodes?
In de 70's ging het niet zo best met Gibson.
Men zocht steeds naar verbeteringen voor gitaren en nieuwe modellen. Maar ja, er valt weinig te verbeteren aan een Les Paul.
Men ging andere body constructies toe passen wat het geluid en the feel van de gitaar veranderde. Sommige gitaren klonken hierdoor slecht(die ex van mij), andere weer niet.
Forum user Harry, heeft er ook 1 uit '78 en die heeft er geen problemen mee.

Negative K3 fan
28 december 2002, 20:26
Op 2002-12-28 18:58, schreef FunkyR:
"het is er geen uit de beste gibson jaren"

Daar weet ik verder niks van. Kan iemand mij misschien vertellen hoe dit zit? Zijn alle gibson gitaren uit een mindere periode 'slecht(er)' dat lijkt mij namelijk wel sterk. Maar zoals ik al zei weet ik daar verder niks vanaf dus als iemand mij hierover wat meer info kan geven? alvast bedankt.


De beste jaren zijn de eerste gibson jaren natuurlijk :smile:, maar rond de jaren 70 werden ze een heel stuk goedkoper gemaakt, gitaren rond de eind 70 zijn de minst populaire (lees: goedkoopste) gibsons, maar de gibsons van eind jaren 80 zijn weer heel erg goed, daarna zijn ze weer afgezwakt, maar dede gibsons uit 2002 zijn weer heel goed, maar het komt redelijk vaak voor dat de productiefoutjes niet wordedn opgemerkt als ze de fabriek uitgaan, op harmony central hoor ik van mensen dat bij sommige gitaren gewoon slordigheidsfoutjes voorkomen, zoals klodders lijm, uitvallendee inleg, uitsstekende frets en dat soort ongein.

FunkyR
29 december 2002, 03:43
Nouja....afwachten maar en hopen dat het een goeien een is!

gerrekat
29 december 2002, 10:42
Op 2002-12-28 13:20, schreef FragDaddy:
supermooie gitaar. als ie aangekomen is, vertel je dan nog even hoe ie bevalt?

kun je ook even melden hoeveel je kwijt was aan vervoerskosten vanuit de USA en hoeveel belasting je moet betalen.. dus hoeveel er nog boven die 1450euro op komt ?


Moet je ogeveer 3 % over het totale bedrag rekenen PLUS transportkosten .

Zal ongeveer dit zijn:

Gitaar plus case via UPS $ 160

Totale waarde $ 1.610.=

Import rechten $ 1.610 + 3% is $ 1.660

BTW over $ 1.660 + 19% is $ 1.975

dat is als je alles eerlijk opgeeft



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FragDaddy op 2002-12-28 13:22 ]</font>

FunkyR
29 december 2002, 18:55
Hoeveel ben ik kwijt als ik niet alles eerlijk opgeef dan? en hoe kan ik dit doen?:)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FunkyR op 2002-12-29 18:56 ]</font>

starter
29 december 2002, 19:02
Op 2002-12-29 18:55, schreef FunkyR:
Hoeveel ben ik kwijt als ik niet alles eerlijk opgeef dan? en hoe kan ik dit doen?:)


Dat kun je niet doen. De postbode komt keurig met een rekening van de fiscus aan de deur. Tip: Laat een nota met het betaalde bedrag bijsluiten. Als je dat niet doet, zal de douane de gitaar taxeren op basis van de Nederlandse waarde. Dan ben je goed zuur, want de waarde van de gitaar ligt in Nederland veel hoger.

FunkyR
30 december 2002, 18:30
Hij is allang verstuurd. Ik zie wel hoe het komt met de verzendkosten i.i.g. heeft de verkoper het pakket aangegeven als een cadeau. Misschien dat dit iets scheelt in de kosten.

Lucky
30 december 2002, 20:37
GerreKat maakt een zeer behoorlijke opsomming van hoe het waarschijnlijk zal gaan zijn.

ik laat wel eens pedaaltjes komen uit de states en spreek dan af met de verstuurder dat hij de opgegeven waarde onder de 40 dollar houdt....dan betaal je geen belasting....
Maar dat gaat natuurlijk een beetje rottig met een glimmende witte Les Paul :smile:
succes !
het is in ieder geval nu geen surprise !!!
dat scheeld

nilfisk
30 december 2002, 21:20
wat ben jij een lul !! (das alleen maar omdat ik em niet kan betalen) :razz: ... onwijs veel plezier d'rmee !! maar dat gaat lukken :grin:
wat een prachtgitaar

FunkyR
30 december 2002, 21:54
:grin:
dank, dank:)



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: FunkyR op 2002-12-30 21:56 ]</font>

starter
30 december 2002, 21:56
Op 2002-12-30 18:30, schreef FunkyR:
Hij is allang verstuurd. Ik zie wel hoe het komt met de verzendkosten i.i.g. heeft de verkoper het pakket aangegeven als een cadeau. Misschien dat dit iets scheelt in de kosten.


Da's jammer... maar helaas. Cadeau is geen argument voor het omzeilen van belasting en invoerrechten. Anders zou het hele jaar Sinterklaas zijn :grin:.

Ik wens je veel plezier met de gitaar en hoor graag hoe de fiscus die heeft afgehandeld.

AutoStatic
3 januari 2003, 16:29
Één van mijn gitaren komt ook uit de US, via eBay. Was verstuurd als een retourzending, maar ik ben toch maar eerlijk geweest en heb de prijs opgegeven die ik voor de gitaar heb betaald. Uiteindelijk heb ik rond de 500 Euro bij moeten leggen voor de transportkosten en de invoerrechten. Veel geld, maar het was het waard.

AutoStatic
3 januari 2003, 16:31
Maar FunkyR, alvast congramutilations en veel plezier met die eks als ze binnen is.

FunkyR
3 januari 2003, 19:05
dankje AutoStatic.
Ik denk dat dat idd ongeveer ook het bedrag zal wezen dat ik in totaal zal betalen. Maar het zal dat geld zeker de moeite waard zijn! (hoop ik :smile:)
Inmiddels is 1 week wachten voorbij:)

Bas
2 februari 2003, 22:53
ff terug komend op dit verhaal.. heb je hem ???? En natuurlijk de hamvraag wat iedereen wilt weten, hoeveel belasting en zooi was je kwijt? :grin:

FunkyR
3 februari 2003, 08:46
hey bas. Hier heb ik een andere post voor gedaan.
Ik heb 'm nu een week of 3. hij speelt en klinkt geweldig. Nu de rekening van de duane (342 euro) nog betalen...