PDA

View Full Version : 19" preamp?



Lord Abortion
25 januari 2007, 13:45
Even gewoon een hypothetische vraag ...

Als je bijvoorbeeld een rack wil bouwen met verschillende preamps en je wil pakweg het leadkanaal van een Mesa Rectifier en ook nog het leadkanaal van een Carvin Legacy. Deze preamps kan je normaal niet zo kopen, maar je vindt die schema's wel online. Is dat voor iemand die wel thuis is in electronica dan moeilijk om a.d.h.v. die schema's gewoon die preamps te bouwen in 19"-formaat? Zonder fancy switching er in bedoel ik, gewoon in/output en je draaiknoppen en eventueel miniswitches op je frontpaneel.

SimonS
25 januari 2007, 15:16
dat kan ja.

Lord Abortion
25 januari 2007, 15:26
En zijn zulke dingen duur aan onderdelen?

EDIT: Uiteraard kan je dat niet precies zeggen, maar zitten in een normaal ontworpen preamp bepaalde erg dure componenten?

EmgMaster
25 januari 2007, 17:30
Als je een fatsoenlijke poweramp al hebt dat zal het wel meevallen, aangezien er in je pre-amo geen dure Output Transformer hoeft, en meer van dat soort dingen. Dacht dat een power transformer niet zo gek duur is. Op zich leuke projectjes dit. Denk dat het goed te betalen is!

Einzeln
26 januari 2007, 13:44
Niet goedkoop maareh:
http://www.indoorstorm.com/newsdesk_info.php?ndPath=7&newsdesk_id=187

bentium
26 januari 2007, 16:13
vraag het is aan birt :)

Lord Abortion
26 januari 2007, 16:32
Niet goedkoop maareh:
http://www.indoorstorm.com/newsdesk_info.php?ndPath=7&newsdesk_id=187

Maar ik wil die amp helemaal niet ...

Mijn idee was eerder om gewoon preamps te kunnen combineren die je normaal enkel in heads/combo's vindt. Ik heb al een tijdje lichte GAS voor een Carvin Legacy, maar ik heb momenteel geen nieuwe amp nodig én deze is voor een student ook niet goedkoop.

Nu speel ik met mijn Dragon op m'n kamer maar ik zou graag een bandje beginnen en dan gaat deze naar een repetitiehok. Dan heb ik niets meer om thuis over te spelen, ... En op die manier kan je met een niet-zo-groot budget toch aan een goede preamp raken die helemaal je ding is, niet? Het voordeel is ook dat ik dan gewoon met een headphone-amp kan werken en dat ik niet veel lawaai hoef te maken thuis (mijn vader heeft erg onregelmatige werkuren). Ideaal toch? En later kan ik dat nog altijd inwerken in een rackje, eventueel met andere dergelijke preamps.

LostHighway
26 januari 2007, 18:43
Met een beetje basiskennis/vaardigheden mag dat geen probleem zijn, alleen kan het wat moeilijker worden handen te leggen op (kloppende) schema's van een zo nieuwe amp als de Legacy..
EDIT: Oja, je sluit inderdaad een aantal kosten uit door enkel de pramp te bouwen, maar je zit toch snel aan een paar 100EUR als je wat kwaliteitsonderdelen koopt..