PDA

View Full Version : Opnemen zonder Record Out



jorik12345
25 januari 2007, 12:10
Hallo,

Ik heb sinds een tijdje een schitterende Laney LC-30 II Buizenverversterker gekocht. Helemaal verliefd op dat ding natuurlijk maar het enige probleem is dat er geen record out op zit. Nou is dat nu nog geen super groot probleem maar op termijn wil ik wel wat gaan opnemen (heb niets voor niets een goede geluidskaart in mijn nieuwe pc gedaan).
De enige uitgangen die erop zitten zijn:

Footswitch (in dit geval nutteloos)
Loop Send
Loop Return
Speaker ingang 8 Ohm
Speaker ingang 4 Ohm

En meer zit er niet op.

Mijn vraag is dus, Is er enige mogelijkheid om toch op te kunnen nemen met deze versterker.

Alvast Bedankt,
Jorik

Han S
25 januari 2007, 12:21
Je zou het kunnen proberen vanuit de loop send, maar de meeste opnamen worden gepleegd met een microfoon voor de speaker, want wat jij hoort komt ook uit die speaker.

Het electrische geluid van veel gitaaramps wil je liever niet horen, de speaker draagt in grote mate bij aan het uiteindelijke geluid.

RolandT
25 januari 2007, 12:23
Tenzij ik iets mis zou ik zeggen koop een microfoon.

harrie-beton
25 januari 2007, 13:51
+1

Microfoon is keuze nummer 1. Een andere optie kan ik niet bedenken waarbij het geluid intact blijft. Denk dan ook om een klein mengtafeltje plus een stander. Goed mikken van de microfoon is erg belangrijk.

Lang geleden (..) toen ik nog in studentenhuizen woonde nam ik wel eens op door een microfoon te plaatsen voor mijn versterker en daarom heen een grote kartonnen doos met kussens / slaapzakken en dekens om het geluid buiten de versterker te dempen. Zo kon ik toch een goed buizengeluid op een band vastleggen...met weinig omgevingsgeluid.

(Niet dat mijn huisgenoten zo hard studeerden maar om ze niet wakker te maken :satisfie: )

Rude Perception
25 januari 2007, 14:51
Speaker ingang 8 Ohm
Speaker ingang 4 Ohm


mooi!:seriousf:






maar ik hoop voor je dat het uitgangen zijn.

jorik12345
26 januari 2007, 09:16
Haha inderdaad, de uitgangen natuurlijk.

@deanderen:
Bedankt voor de tips, ik zit in een band en daar hebben we nu wat dingen gekocht en o.a. een mengtafel. We hebben ook 3 Shure SM-58's maar die zijn niet geschikt om mee op te nemen denk ik..??..??
Wat zou een redelijk goede betaalbare microfoon zijn op dit moment?

bert k
26 januari 2007, 09:49
SM58 is prima geschikt om mee op te nemen.

jorik12345
26 januari 2007, 17:56
ow owkeey,
dat is wel mooi om te horen, ik dacht dat deze enkel geschikt was om zang op te nemen. Ik denk dat ik dit alles binnenkort eens ga uitproberen. Allen erg bedankt :gitarist:

Jorik

Han S
26 januari 2007, 18:12
Je kunt met ongeveer elke microfoon alles opnemen, de vraag is of je blij wordt van het geluid wat het oplevert. De SM58 is officieel dan wel een zangmicrofoon, maar hij is wel universeel inzetbaar.

Als je hem voor en gitaarcab zet, schroef dan eens het bolletje er af en luister naar het verschil.

Rude Perception
28 januari 2007, 13:02
Als je hem voor en gitaarcab zet, schroef dan eens het bolletje er af en luister naar het verschil.

+1, Daar heb ik gister ook nog mee opgenomen, icm een studio projects b1. Geen dub of niets nodig. Ik had direct een dik vet geluid.