PDA

View Full Version : Pimp my marshall 1922 vernet style !!



Dude
25 januari 2007, 00:06
Jaja ! effe schaamteloos showen ! kreeg net deze 2 fotootjes van mr vernet, hij is klaar, mooi rood is niet lelijk !

http://img412.imageshack.us/img412/9716/1922011dt.jpg

http://img412.imageshack.us/img412/5540/1922024nc.jpg

pimp my 1922 zeg maar... morgen even de beamblockers ophalen bij de gier, nieuwe G12H-30's er in en kijken wat het is !

Ben blij !!

Chris Winsemius
25 januari 2007, 00:11
Mooi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tristan
25 januari 2007, 00:16
Sexy...
Als je bips niet wil (of jij je bips niet wil) dan kan je altijd deze nog even van achteren nemen... :D

Nee, maar even serieus, is er naast de rode Tolex nog iets anders veranderd aan de cab?

Dude
25 januari 2007, 00:51
nee hoor niks veranderd, de achterplaat is in 3en gedeelt zodat ik wat kan experimenteren met open/closed back configuraties en de dopjes waar je een 2e 1922 op kan zetten bovenop zijn weggewerkt.

verder zoals eerder gezegd heb ik de orginele G12T-75 speakers verkocht en een setje G12H-30s bij elkaar gezocht, 2 beamblockertjes ophalen morgen en dan morgenavond maar eens proberen !

almarvk
25 januari 2007, 08:12
Franc kan dat idd erg goed! Ziet er strak en origineel uit!

Nu je Koch nog ff een ander kleurtje geven ;)

BLOK182
25 januari 2007, 08:45
Nice one, ziet er goed uit!

Fender75
25 januari 2007, 09:12
Errug mooi hoor!!! Ben er jaloers op.... :)

Franc
25 januari 2007, 09:16
Ik had eigenlijk even een fotootje voor moeten maken ...

Dank mensen!

pe_10
25 januari 2007, 10:05
Mooi !!!
Een vraagje: wat zijn beamblockers?

Squier4ever
25 januari 2007, 10:13
Mooi !!!
Een vraagje: wat zijn beamblockers?

UTFS!!!!!!!!!!!

Kim Wilson
25 januari 2007, 10:16
Wat Squier4ever bedoelt, is dat er al meer geschreven is over beamblockers. De zoekfunctie kan je hier wel verder mee helpen. :)

Laat ons vooral on topic blijven!!!

@Dude:
Mooi kistje geworden hoor! Errug netjes! Weer eens wat anders dan zwart. Mooi!

Franc
25 januari 2007, 11:45
Ik kreeg een nieuwsbrief van De Gier waarin stond dat hij wat beschadigde bblockers had voor 17.95 oid.

Dude
25 januari 2007, 12:04
heb ik net opgehaald ja... had de nieuwsbrief ook gehad haha !

tot vanavond franc !

skabouter
25 januari 2007, 12:24
nice dude!! ik ben altijd een fan van exotische kleuren en dit staat prima!!
maar wat hoort erop qua top? matched dat prettig?

Dude
25 januari 2007, 12:42
nee matcht voor geen meter, er staat een koch multitone top of een jcm800 op. steken beide uit. Het is mn gig speakerkast en qua formaat voor mij beter dan een standaard 1936.

Squier4ever
25 januari 2007, 13:14
vind het idd ook prima kastjes, jammer alleen van dat uitsteken...

Mitch
25 januari 2007, 13:20
En een tevreden Schiedammer verliet Zwartewaal....

Netjes gedaan weer Franc !
Dude, gefeliciteerd gozer. Denk dat je met een middelste 1/3 deel er tussenuit (a la Vox) én beamblockers een ontzettend ruimtelijk geluid zal hebben. Geen standaard of krat meer nodig, gewoon cab op de grond voor dat beetje extra diepte aan het laag en je hoort jezelf meer dan genoeg.

Dude
25 januari 2007, 14:30
Dat idee had ik ook ja ! En dat geleur om kratjes in de kroeg begon me ook de keel uit te hangen ! Ben erg benieuwd !!



Leuk bijkomend feitje, ik had vorige week de orginele speakers (G12T-75) uit die kast gehaald, savonds kwam een man ze ophalen en ik had ze dus buiten de kast samen aangesloten om effe te laten horen. Onwijs schel en iel geluid, heb net die G12H-30s aan elkaar gesoldeerd en op dezelfde manier geprobeert of ze het deden en dat klonk meteen al een stuk warmer en voller.... zouden al die vooroordelen mbt de standaard "rock celestions" waar zijn ???

Mitch
25 januari 2007, 15:22
't Is moeilijk hè ? Aan de ene kant hoor je erbij als je zegt: die 12T75's zijn ruk, aan de andere kant is het cool om te zeggen dat je niet iedereen moet napraten :D
12T75's zijn gewoon niet erg bijzonder. Het werkt, niet meer dan dat. Ik heb zelf laatst een G12 30 2ehands gekocht, dat was eind '70/ begin '80 de standaard speaker in cabs en combo's en ik moet zeggen: prima ding. Een beetje tussen de H30 en de T75 in, qua klank. Iets minder mid en iets meer tophoog dan een G12 65. Ik hoop 'm binnenkort in een 1912 te kunnen hangen...

vulvasonic
25 januari 2007, 15:37
Dude, lieverd. Ik wil niet lullig overkomen....., maar....... ER ZITTEN GEEN SPEAKERS IN!!!!!!! :eek:

Franc
25 januari 2007, 15:49
Shit, nou heb je het verraden!!!

Die heb ik verpatst, ik dacht dat merkt ie toch niet (er liggen bakstenen op de bodem voor het gewicht ;) )

Dude
25 januari 2007, 15:51
hou jij je nou maar bezig met je champignon vormig aanhansel die je langzaam wil begraven in elke donkere diepe warme schacht je ziet vriend vulvie !


en eeuhh franc... speakers verpatst ?? KORTING !!! ;)

vulvasonic
25 januari 2007, 16:02
hou jij je nou maar bezig met je champignon vormig aanhansel dat je langzaam wil begraven in elke donkere diepe warme schacht je ziet vriend vulvie !

Ik wou net zeggen dat ik het heel mooi vond, die rode bekleding. Maar nou ga ik zeggen dat ik roze stiekem toch leuker had gevonden! :sneaky:

Nee, serieus. Ik vind het cool. Ik heb het ooit overwogen om zoiets met m'n ouwe Vox te doen (maar dan roze, of paars).
Mag ik jou vragen, mijn viezige vrind, wat zo'n geintje nou kost (ik neem aan dat je dit hebt laten doen...)?

Dude
25 januari 2007, 16:08
Neem effe contact op met Franc, tis geen naar bedrag iig !!

Mitch
25 januari 2007, 16:09
Je oude Vox laten retolexen ? :nervous:
Vraag me af of Franc daar geen extra onkosten voor rekent, emotionele drempel om een vintage amp te beschadigen....auw....

(afijn, PB Franc even, dat gaat waarschijnlijk sneller)

skabouter
25 januari 2007, 16:30
dude, tolex je jcm800 dan ook rood, en dan heb je echt een geile set :)

vulvasonic
25 januari 2007, 16:52
Wie van jullie is het goedkoopst? :seriousf:


Ik heb ook nog een leuke JCM800 cab. Wie weet is dat een beter idee? :D

http://www.fresia.nl/Vulvasonic_C01/UploadData/images/3/0/Fotoboek_135/005.jpg

Misschien de volledige Fresia backline in bloemetjesmotief? :cooler:

LordRiffenstein
25 januari 2007, 17:55
Heb het topic even van wat onnodige ballast ontdaan zodat er weer lekker ON TOPIC kan verder gegaan worden.

Tristan
25 januari 2007, 22:59
't Is moeilijk hè ? Aan de ene kant hoor je erbij als je zegt: die 12T75's zijn ruk, aan de andere kant is het cool om te zeggen dat je niet iedereen moet napraten :D
12T75's zijn gewoon niet erg bijzonder. Het werkt, niet meer dan dat. Ik heb zelf laatst een G12 30 2ehands gekocht, dat was eind '70/ begin '80 de standaard speaker in cabs en combo's en ik moet zeggen: prima ding. Een beetje tussen de H30 en de T75 in, qua klank. Iets minder mid en iets meer tophoog dan een G12 65. Ik hoop 'm binnenkort in een 1912 te kunnen hangen...

Over welke speaker heb je het nou?
Een G12 30 moet volgens mij wel een G12H30 zijn, dus bedoel je dan toch dat je een G12-65 tweedehands gekocht hebt?
Ik begrijp de klankvergelijking die je maakt nu ook niet, zit volgens jou de G12-65 tussen de G12H30 en de G12T75 in?
Een G12H30 heeft naar mijn idee al behoorlijk veel tophoog, het middengebied is lekker vol maar nog steeds erg open, minder vol dan bijvoorbeeld bij een G12M...
De G12-65 wordt wat betreft klank vaak vergeleken met de G12M, het schijnt een heel smooth klinkende speaker te zijn...
Ik heb er nog geen gehoord, dus vandaar dat ik wel benieuwd ben naar je bevindingen... :D

Ik ben het met je eens wat betreft de G12T75's, ik ben er niet dol op, ze klinken niet zo heel vol en diep, maar ze zijn wel lekker transparant en geven met sommige amps wel een lekker tophoog...
Het gebrek aan diepte doet ze naar mijn idee een beetje de das om, het geluid klinkt al gauw vrij plat met deze speakers...

Mitch
26 januari 2007, 09:09
Semi-on topic, maar ik ga er toch maar even op in ;)
Het type is echt G12 30. Het kostte wat moeite, maar voor zover ik het heb kunnen researchen is het een specifieke speaker die een korte periode stock in Marshall cabs en combo's heeft gezeten. In mijn maat zijn Kitty Hawk en in mijn vriendin d'r Marshall combo zitten G12 65's. Ik zou ze eens aan moeten sluiten op mijn eigen amp, maar ik vind ze erg puntig klinken en behoorlijk beamy in een 1x12 open back combo configuratie.
Afijn, het is dus niet echt een alledaagse speaker, maar stond derhalve ook voor weinig te koop op Marktplaats. Misschien was mijn vorige post iets warrig, maar naar mijn idee is de G12 30 overall beter dan de T75, heeft -ie iets minder laag maar wel wat meer mid dan een H30 en hij klinkt duidelijk wat minder romig dan mijn Heritage M20's.

Dude
26 januari 2007, 10:10
even een vraagje mbt de beamblockers.

ik had dus een nieuwe G12H30 waarvan het kurk op de rand nog "zacht" was... geen probleem, sluit mooi aan om de beamblocker en de speaker zit als een huis, de andere G12H30 is een oudere, het kurk was al wat platgedrukt en keihard....
probleem is dus ook dat hij trilt als een gek doordat die niet volledig aansluit op de baffle. Nou ga ik het niet zo strak aandraaien dat de zooi gaat verbuigen ed...
iemand dit probleem al eens opgelost ??

Kim Wilson
26 januari 2007, 10:16
Ja, ik heb al verschillende manieren gezien. Een iemand heeft ter plaatse van de beamblocker zoveel uit zijn baffle gebeiteld dat de beamblocker verzonken in de baffle kwam te liggen. Een ander had ter hoogte van de beamblocker het kurk net genoeg van de speaker weggesneden, zodat het exact aansloot. Persoonlijk zou ik voor de eerste optie gaan. Het kost iets meer tijd, maar je sloopt je oude G12H30 er iig niet mee.





EDIT>
In dit topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=75061&highlight=beamblockers)had Piezo hetzelfde probleem, en heeft met foto's laten zien hoe hij dit opgelost heeft. IMO een prachtige oplossing.

Succes! :)

Dude
26 januari 2007, 14:56
Thanks dude !! ik zal eens kijken, nu 1 beamblocker en een zonder... geeft in mn studio ook wel een ruimtelijk geluid, effe in de oefenruimte proberen dan maar !

Dude
26 januari 2007, 20:05
http://img294.imageshack.us/img294/4183/dsc02266oh8.jpg


effe thuisfotootje... issie leuk he !

Tristan
26 januari 2007, 20:08
Zo, mooie kamer Dude... :D
Alles staat er netjes bij...

Dude
26 januari 2007, 20:18
Alles staat er netjes bij...

je moest eens weten hoe het dr bij ligt als er buiten de deur gespeeld is, tis in de kelder van ons huis dus meestal staat alles in de woonkamer te stinken tot de vrouw zegt "dat ik die troep in mn hok mot gaan zetten" en dan flikker ik het letterlijk op een hoop middenin mn keldertje en ben ik de volgende dag weer een half uur bezig om alles terug te zetten (autist of niet he)

Tristan
26 januari 2007, 20:28
Nee hoor, geen autist, maar muzikant...
Alhoewel dat af en toe wel hetzelfde lijkt te zijn inderdaad...
Maar euh, leuke darkroom in ieder geval en op de foto staat alles er netjes bij... :D

Kim Wilson
27 januari 2007, 09:52
http://img294.imageshack.us/img294/4183/dsc02266oh8.jpg


effe thuisfotootje... issie leuk he !
Ja, past ook zo mooi bij de rest... :D


Serieus, mooie spullen hoor! Die Ashdown vind ik ook errug mooi.

Dude
31 januari 2007, 23:05
Effe dit draadje omhoog schoppen,

de beamblockers bevallen me niet zo eerlijk gezegd... in de oefenruimte geprobeert in mn 1x12.

dat ruimtelijke geluid is leuk.... als je clean speelt.. maar met stevig rockwerk bevalt het me niet zo eigenlijk, geluid komt inderdaad van alle kanten maar dat is iets dat je moet willen... het maakt mijn rock geluid in ieder geval stukken minder direct en veeeeel zweveriger en minder in your face,

de compromis is in de 2x12 dus 1 met en 1 zonder...

Mitch
1 februari 2007, 12:59
Ik vind het voordeel juist dat het meer in je eigen face is en minder in de face van de overbuurman :D Naja, smaken verschillen.

Franc
1 februari 2007, 13:01
Ik heb er 1 in mijn 2x12 zitten en de 2x12 bevalt me prima nu, maar of het echt te wijten is aan de BB weet ik niet.

Dan zou ik goed moeten testen, hem er weer uit halen, weer testen, weer terug... Zie je me al staan in de oefenruimte? :D

wimmeltje
2 februari 2007, 11:44
hey franc, waar heb je die klinknagels (zo heten ze toch) vandaag om de hoeken van de cab vast te zetten?

Franc
2 februari 2007, 11:51
Dat zijn de originele 'rivets' omdat nieuwe wel heel erg zouden glimmen :D

Die haal ik in Duitsland.

wimmeltje
2 februari 2007, 12:23
mag ik vragen waar of kan ik je bij jou kopen? PB anders maar even want we gaan offtopic

skabouter
2 februari 2007, 15:32
mooi foto dude! potdorie handig zo`n kelder! niemand heeft daar overlast van de jcm800?

Dude
2 februari 2007, 19:52
tuurlijk als het allemaal gruwelijk hard staat wel... er moet nog het een en ander aan gebeuren eigenlijk, maar voor het doel, oefenen en schrijven op de computer is die ideaal ! geen buitengeluiden die storen ! zelfs vrachtautos die door de straat rijden hoor ik niks van.