PDA

View Full Version : Eerste elektrische gitaar: Richwood RE 62



Retep87
24 januari 2007, 23:26
Hallo iedereen,

Allereerst: ik ben nieuw hier, lees al een tijdje mee :) . Mijn naam is Peter, ik speel een jaartje op een klassieke gitaar, een oud dingetje uit de jaren 70. De laatste tijd heb ik mijn zinnen gezet op een elektrische gitaar :satisfie:

Ik ben linkshandig, dus de keus is nogal beperkt helaas. Zelf zat ik te denken aan een Richwood strat, of een Squier strat. Die laatste is iets moeilijker te vinden.
Na een tijdlang lezen en zoeken heb ik het een en ander gevonden:

http://www.muziekinstrumenten.com/spec.html?id=17415

Ten eerste: wat vinden jullie van deze gitaar? Ik zoek een leuk apparaatje, om de komende tijd mee door te komen.
Het voordeel van deze aanbieding is dat er een versterkertje bijzit. Ik snap dat die waarschijnlijk niet geweldig klinkt, maar omdat ik op kamers zit, kan ik wel twee versterkers gebruiken. Dan koop ik bijvoorbeeld een Roland Cube 15 erbij. Zo hoef ik niet te zeulen met een versterker :).

Het nadeel is het bestellen...Je weet nooit wat je in huis hebt, ook al ken je het model. Ik heb her en der gelezen dat bij deze prijsklasse het zoal voorkomt dat er een maandagmorgenmodel bij zit. Ook de service is lastiger met een internetwinkel.

Wat ik ook kan doen is deze gitaar in de winkel kopen, voor rond de 200 euro, en dan twee versterkers kopen, al dan niet 2ehands.
Zo kan ik wel het spul uitproberen, maar ik mis dan deze mooie aanbieding.

Wat zouden jullie doen?
Alvast bedankt voor jullie raad :satisfie:

G.G.
25 januari 2007, 06:26
De elementen van dat ding missen wat van het "hoog" dat in een strat hoort te zitten, verder ken ik die dingen niet echt (behalve dat ik een setje elementen ervan heb.

BLOK182
25 januari 2007, 08:52
Dat ampje ken ik, waardeloos:p Tip: probeer eens een leuke London City strat, erg goed spul voor het geld!

Retep87
25 januari 2007, 12:53
Helaas ben ik nog geen linkshandige London City tegengekomen, dat is het probleem :(

frekie
25 januari 2007, 15:59
Die versterker zou ik laten zitten, de gitaar kan je los wel goedkoper scoren denk ik. Ik heb een RE62LPB, zelfde ding in licht blauw zeg maar. Lekker stratje, mechanieken hebben speling maar ze blijven als ze eenmaal gestemd zijn wel op stemming, heel vreemd. De elementen piepen wat bij hoog volume en distortion, doen alle RW PU's. De hals ligt lekker in de hand maar is wat glad gelakt, als je zweethandjes hebt heb je misschien te weinig grip.
Hier op het forum is ooit een mega draad over RW geweest, er zijn felle voor-en tegenstanders :satisfie:
Ik heb de mijne flink gepimpt:
http://members.home.nl/fmunniksma/RW/Richwood62LPB.htm
Kost wel geld en moeite natuurlijk. Ik ken de LC niet, schijnt erg goed te zijn, is wel wat duurder. Oh ja je bent LH da's waar ook :cooler:
Je zou ook a la Hendrix op een 'omgedraaide' RH strat gaan spelen, moet je wel het topkammetje vervangen.

Retep87
25 januari 2007, 17:28
Hoi,

leuk dingetje is dat Frekie :), mooi kleurtje.
De topkam vervangen is misschien iets te veel van het goede voor een beginner als ik :satisfie:
De versterker zal ik op aanraden van jullie maar gewoon negeren dan. Los is de gitaar inderdaad een stukje goedkoper te krijgen.
Nu twijfel ik alleen nog over het bestellen of niet. Het scheelt in de prijs, maar uitproberen is toch wel fijn....

888_Gerrinezzzz
25 januari 2007, 19:13
De squier strat is nog wel makkelijk te vinden. kijk op
www.feedback.nl

Retep87
25 januari 2007, 19:44
In de beschrijving staat inderdaad iets over linkshandig, maar in de winkel hangt ie er alleen in righty uitvoering :mad:

Toch bedankt :)

888_Gerrinezzzz
28 januari 2007, 09:42
Ik heb nog een goede site met ontzettend veel lefties!!!! :)

http://www.mainmusic.nl/cms/lang/nl/shopgroep/31/Gitaar__Basgitaar.htm

Veel succes!!!!