PDA

View Full Version : LTD Eclipse 1000 Vintage Black



Misery Signals
24 januari 2007, 23:43
Net m'n Les Paul Custom Lite verkocht.
Zaterdag rij ik naar Musik Produktiv in Ibbenbüren, Duitsland (wel 285 km rijden vanuit Turnhout) om mijn gereserveerde LTD Eclipse 1000 Vintage Black te halen+koffer.
Ben psyched en verwacht er ook veel van. Beetje de modernere look en versie van mijn zwarte Les Paul Custom denk ik... Sperzels, EMG81/60 setje,... Mooi afgewerkt voor 999 mijn gedacht.

http://guitarhanger.com/guitars/images/esp_vintage_black_fb.jpg

Me_bigboy
24 januari 2007, 23:47
dat ziet er me potverdikke een lekker gitaartje uit :D

Orpheo
25 januari 2007, 00:00
je verkoopt een gibson, en koopt er een ltd voor terug??

niekb
25 januari 2007, 00:14
Die zijn vet!:rockon:
Is ie met gouden hardware? Hoop voor je dat dat niet afbladderd...Maat van me heeft ook zoiets, goud op de brug was wel snel aangetast...jammer (RELIC!)
mooie Gitaar met EMGtjes, veel plezier ermee.

alsof Gibson heilig is..

Misery Signals
25 januari 2007, 00:21
je verkoopt een gibson, en koopt er een ltd voor terug??

Tja,

Ik heb er twee, een gewone Black Beauty en die Custom Lite.
Lite is dunner van body, en ooit afgeschuurd geweest enz. Origineel was ze toch niet meer. Ander element in de brug enz. Heb dus nog één Custom over. Dit was toch mijn backup.

De kwaliteit van deze LTD zou zeker gelijk moeten zijn aan diegene die ik verkocht heb. Ik heb mss traditie verkocht maar daar krijg ik wss een brok innovatie voor terug. Moderne gitaar met een hoop features die Gibson mss voor zijn prijs er ook op kan zetten, beter tuners, brug, verdikking bij overgang van hals naar headstock (vroeger hadden ze dat wel, van besparing gesproken),...

Plus ik heb geld over voor m'n vliegreis naar Portugal deze zomer, vooraf geboekt

:)

Bins
25 januari 2007, 00:38
Gave axe man! Was ook mijn keus geweest als ik iets meer geld te besteden had (nu ltd ec400at).

Wbt de overgang gibson -> ltd.. Ik speelde pas op een nieuwe lp (geen idee welk model verder) en hoewel die echt lekker klonk vind ik de hals van mn ltd toch veel fijner.

armageddon
25 januari 2007, 00:42
je verkoopt een gibson, en koopt er een ltd voor terug??

Gibsons zijn niet heilig ofzo en zo'n EC-1000 met EMG's heeft een hele andere klank natuurlijk en zijn kwalitatief fantastische gitaren.

casper innosence
25 januari 2007, 01:06
vette plank!

krijg hierdoor nog meer GAS voor een echte ESP eclipse in Olympic White

Orpheo
25 januari 2007, 01:23
Gibsons zijn niet heilig ofzo en zo'n EC-1000 met EMG's heeft een hele andere klank natuurlijk en zijn kwalitatief fantastische gitaren.

is waar. maar ik vind die ltd redelijk junk vergeleken bij een gibson LP custom....

Bins
25 januari 2007, 01:34
is waar. maar ik vind die ltd redelijk junk vergeleken bij een gibson LP custom....

Mwa.. Ik heb op een gibson sg en lp gespeeld, en een ltd ec400at en viper 400... Het zijn allemaal andere beestjes, maar ze klinken allen goed, er is geen duidelijke "winnaar" imo. En qua bespeelbaarheid vind ik de ltd's een stuk fijner.

pinchaholic
25 januari 2007, 12:49
Gruwelijke bijl! Goede keuze imo

Graag een review als je de eerste riffs eruit hebt geperst!

Chrizzz
25 januari 2007, 12:55
Mooie plank voor een mooie prijs mijns inziens. Have fun!

Bl44t44p
25 januari 2007, 16:46
Pfiew, eindelijk heeft iemand hem! Nog mooier dan ik dacht :eek:

Maarrrr hoe klinkt ie :D?

hendrix_appendix
25 januari 2007, 16:52
Zeer mooie gitaar! En 1000 euro is niet duur voor zo'n model idd!

Misery Signals
25 januari 2007, 17:46
Pfiew, eindelijk heeft iemand hem! Nog mooier dan ik dacht :eek:

Maarrrr hoe klinkt ie :D?

Ik heb hem nog niet.
Zaterdag.
Ik zal zeker laten weten wat ik er van vind.

Ben gevallen voor de mooie combinatie witte-bruine binding, samen met de matzwarte kleur een beetje vintage uiterlijk, zoals de benaming al zei.

Ook de te zotte hardware voor die prijs: EMG's (81/60, perfecte EMG combinatie schijnt voor ritmisch-lead), Sperzel tuners, TonePros brug,...

Maakt me geen moer uit dat er geen Gibson op staat en ook niet dat er geen ESP opstaat. Als die gitaar goed genoeg is, is ze goed genoeg. Veel bekende bands spelen met zo'n LTD's dus voor mij zal ze ook wel goed genoeg zijn.

Malle Eppie
25 januari 2007, 17:57
En zo is het!

Vind gewoon een LP/Eclipse model met EMG's Uber geil!!!

Veel plezier met deze TOPplank!

JeStO
25 januari 2007, 20:10
kerel je zou hier haast een harde paal van krijgen, ik zit hier ook al een tijdje op te gassen mrr het zal er wel niet van komen voorlopig, Eentje die hier ook wel op lijkt is een vintage black epiphone les paul model met EMG's (http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/100022187/sid/!18121995/quelle/listen)

Echt 2 gave planken! laat ff weten hoe die klinkt!!!

cardinal
25 januari 2007, 20:48
Hij is inderdaad erg mooi, maar mijn ervaring leert dat ik uiteindelijk altijd het "echte" spul wil. Ik wil deze eclipse ook dolgraag hebben, maar kan dat ltd maar niet accepteren en zal het toch waarschijnlijk een esp worden. Mijn gibson weg voor deze kan ik ook echt niet. Alles heeft zijn specifieke charme weer. Elke gitaartje zijn eigen klank, sfeer en uitstraling. Voor elke gelegenheid wat leuks zeg maar, hehehe.


Maar eerlijk is eerlijk de hardware en de looks zijn echt top.

Laat inderdaad even horen wat je ervan vond.

Wimvdb
25 januari 2007, 21:10
Hier in mijn dorp staat er eentje te koop , al met mijn eigen ogen gezien voor 800 € , 2dehands , maar splinternieuw (Wel in belgie ) Hierzo (http://forum.offstage.be/showthread.php?t=4510)

Mauser
25 januari 2007, 21:17
je verkoopt een gibson, en koopt er een ltd voor terug??

Ojeej, zeker heiligschennis? :P

Orpheo
25 januari 2007, 21:36
Ojeej, zeker heiligschennis? :P

ach man, lees even wat beter door, dan snap je waarom ik dat postte, Mr. 'ik-koop-n-gitaar-maar-verkoop-m-gelijk-door-omdat-k-eigenlijk-t-geld-er-niet-voor-heb'

Mauser
25 januari 2007, 21:46
Relax man, ik bedoelde 't niet aanvalland ofzo. Sommige mensen zijn wel erg snel op hun pik getrapt zeg...

vasnd
26 januari 2007, 13:23
Hier in mijn dorp staat er eentje te koop , al met mijn eigen ogen gezien voor 800 € , 2dehands , maar splinternieuw (Wel in belgie ) Hierzo (http://forum.offstage.be/showthread.php?t=4510)

als de meerprijs van een esp 300 is dan zou ik daar toch voor gaan ( ff onderaan in een post lezen )

Maar wel een erg mooie axe

Orpheo
26 januari 2007, 13:30
als de meerprijs van een esp 300 is dan zou ik daar toch voor gaan ( ff onderaan in een post lezen )

Maar wel een erg mooie axe

t scheelt iets meer hoor. 500 euro zo uit mijn hoofd. maar omdat 't zo weinig scheelt zou ik dus gaan voor een esp ipv ltd.

Misery Signals
27 januari 2007, 12:00
Hey,

De LTD kost nieuw 999 Euro en de ESP 1699 Euro. Dit is 700 Euro verschil. Toch veel vind ik voor twee gitaren die uit hetzelfde hout gemaakt zijn, dezelfde hardware hebben en hetzelfde klinken (ik heb dus al op beide gespeeld).
Made in... geeft daar geen excuus voor vind ik. Ik wil zo goedkoop mogelijk die mooie gitaar, en dat is dus de LTD.

Als je bekijkt dat zware bands als It Dies Today enz. met die LTD gitaren grote festivals zoals Ozzfest spelen, zie ikzelf voor mij geen enkele reden om zoveel meer te spenderen. Het leven is al duur genoeg voor de rest en ik heb al voor genoeg geld gerief staan...

Ik ga deze namiddag trouwens achter die LTD die okkassie voor 800 te koop stond. Heb foto's aangekregen. Ziet er nog goed uit, maar de krassen op de achterkant zijn wel erg groot, zoals ik op die foto's kan zien. Eens bekijken daar en afwegen. Ik heb het geld voor een nieuwe dus... die keuze kan ik alvast maken.

Yamhammer_71
27 januari 2007, 12:44
Die zwarte ESP met EMG's is wel een gave rock gitaar.
Er wordt vergeleken met Gibson, maar natuurlijk is ESP ook weer een eigen merk met een eigen sound. Ik hoop voor je dat de ESP goed naar je wensen zal klinken en spelen! :)

Bins
27 januari 2007, 13:14
Als je bekijkt dat zware bands als It Dies Today enz. met die LTD gitaren grote festivals zoals Ozzfest spelen, zie ikzelf voor mij geen enkele reden om zoveel meer te spenderen. Het leven is al duur genoeg voor de rest en ik heb al voor genoeg geld gerief staan...


Dat komt omdat de ze echt f#cking veel korting krijgen op ltd's en maar een klein beetje op esp's. Neemt natuurlijk niet weg dat ze er niet op zouden spelen als het crap was :)

RaDical
27 januari 2007, 15:09
Volgens mij ligt het er maar net aan waar je de esp koopt... ik heb de nieuwe eclipse nog nergens duurder dan 1500 euro gezien, 1700 zou ik er ook niet voor betalen.

Ik ben zelf op zoek naar een esp eclipse, maar wat een zoektocht is dat... je moet haast wel naar Duitsland als je er één wilt kunnen proberen en dan is het nog maar afwachten of het ook wel het exacte model is dat je wilt. Weet iemand trouwens waar ze (relatief) in de buurt esp eclipse gitaren hebben staan?

Die ltd is trouwens ook érg goed! vriend van mij heeft die, speelt geweldig en klinkt superstrak

Misery Signals
28 januari 2007, 14:31
Gisteren de gitaar gaan halen.

Omdat hij van de gitarist van Janez Detd was geweest, en ze op dat half jaar toch behoorlijk wat bespeeld was en niet altijd goed verzorgd achteraf (serieus wat krassen op achterkant, stoptail en brug met onderhuids roest enz, langs de voorkant ziet ze er voor de rest puntgaaf uit), heb ik ze kunnen kopen voor 750 Euro, met een Gator caser erbij.
Scheelt me 400 Euro bijna met een nieuwe dus dat is op zich geen slechte deal.

Eigenlijk geen tijd gehad om in te spelen en de amp af te stellen. Er zaten nieuwe snaren op dus niet vervangen. Hup direct ermee naar Nederland om te spelen in Sittard.

Toen het onze beurt was de gitaar ingeplugd in mijn Mesa Dual Rectifier met een Marshall AV box met V30's die tot de backline daar behoorde (jakkes, geef mij maar mijn Mesa box)...

Het eerste wat ik moest doen was mijn treble serieus wat dimmen. Ik speel normaal op een Les Paul Custom met een Duncan JB in de brug. Deze klonk echt opeens veel te schel. Treble afgeregeld. Nu de bass. De gitaar klonk vanzelfsprekend ietsje dunner met minder bass dan mijn Cusom. Bass bijgegeven.

Tenslotte mijn gain toch wel iets teruggeschroefd. De gitaar heeft tonnen meer gain dan die Custom, de gain laten staan zou overkill zijn.

Dan kon ik beginnen spelen. Intussen ze wel bijna laten vallen want mijn geleende gitaarriem (de Planet Waves met straplocks erop past niet want de locks komen aan de voorkant tegen de hals omdat de knop er te dicht bijstaat) brak opeens. Een geluk dat ik ze op dat moment half vast had haha! Strap geleend van een van de andere bands en ik kon aan de slag.

Spelen tijdens de set ging top. Gitaar speelt veel sneller dan mijn andere. Ook maken de EMG's geen ruis of feedback die ik niet wil. Perfect. Sperzel tuners hielden mijn gitaar de hele tijd in stemming en stemmen om de twee nummers was dan ook niet nodig (geloof me, ze ziet wel wat af live). Geluid is meer metal dan de rocksound van de andere gitaar maar dat mag wel. Ik heb nu de afwisseling die ik wil, en dat gaat ook zeker in de studio van pas komen.

Kortom, goed koopje gedaan, direct op het veld getest en goed bevonden. Wat ik met mijn uitgespaarde geld ga doen weet ik nog niet, maar ik denk dat de vrouw er een tripje van ziet zitten haha. Zou ik ze dat geven? 8-)

Squier4ever
28 januari 2007, 14:57
mooi verhaal, janez detd is echt cool!
vorig jaar speelden ze hier in venlo met maar 40 man publiek, iedereen compleet loos, echt gaaf.

nu willen we wel foto's.....

omni
28 januari 2007, 16:32
Ja, dat klinkt erg goed. Ik vind zelf die Ltd's er al erg goed uitzien en vraag me altijd af waarom ze het verschil niet groter maken. (Met Emg Hz pickups of zo)
Ik zou altijd gaan voor een gitaar die al wat meer 'geleefd' heeft. Nu is het even wennen, maar het zal snel genoeg echt jouw gitaar zijn. En dan hoef je je niet druk te maken over dat eerste krasje ;-)

Wimvdb
28 januari 2007, 18:07
Dit is de gitaar dat ik van Tim ( dezelfde verkoper ) gekocht heb deze zomer. Die staat nog aan de wieg van dearly deported ! zoals je ziet ook al serieus worn , maar een top player !


http://img.photobucket.com/albums/v661/rocknsad/HPIM4615.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v661/rocknsad/HPIM4613.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v661/rocknsad/HPIM4612.jpg

Squier4ever
28 januari 2007, 18:55
in die SG heeft een Invader gezeten, iig toen ze in venlo speelden, had hij een SG met invader, denk dezelfde...

Wimvdb
28 januari 2007, 19:03
Dat zou me verbazen. Er heeft altijd een EMG 81 ingezeten. Maar hij is niet de gitarist/zanger maar gewoon de gitarist voor de duidelijkheid. Volgens mij heeft hij die SG niet meer gebruikt in Janez dedt


http://myspace-706.vo.llnwd.net/01305/60/74/1305274706_l.jpg

Squier4ever
28 januari 2007, 19:23
oow, nou ik bedoelde de zanger idd...

Thijssie06
2 augustus 2007, 17:19
Wow, echt vet , ik heb hem uitgeprobeerd .
echt een vette gitaar, EMG erin, mooi mat

:dance: :dance: :dance: :dance:

NielsW
2 augustus 2007, 17:34
je verkoopt een gibson, en koopt er een ltd voor terug??
Appels en peren.

Echt een mooie gitaar btw! I'm so jealous!

Gitaristje 18
2 augustus 2007, 19:05
Das echt een coowle gitaar hoor. Heb er ook op gespeeld. Hij speelt erg fijn en licht en het geluid is fantastisch. Een lekkere scheur :p